{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
334 visninger | Oprettet:

cris7
cris7
Online Tilmeldt:
16. dec 2014
Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330

Falliterklæring! {{forumTopicSubject}}

https://www.dr.dk/nyheder/indland/flere-boern-kan-ikke-klare-gaa-i-skole-paa-fuld-tid-jeg-er-rigtig-traet-af-det

Alt for mange børn mistrives i skolen. Nogle har fået 'diagnoser' som ikke behøver at være rigtige, ihvertfald ikke for dem alle.

Istedet for at gøre en indsats eller oprette specialklasser, smider man håndklædet i ringen og reducerer så meget på skemaet, så et barn måske kun er i skole et par dage om ugen.

Det er jo et KÆMPE problem for disse børn, de kommer til at mangle så megen viden og faglig lærdom, og kan derfor ikke engang bestå eksamen.

Hvad skal der blive af dem efter endt skolegang?

De vil jo ikke være motiveret til noget som helst, slet ikke med en diagnose hængende over hovedet, der ofte kan sygeliggøre psyken mere end gavne nogen som helst.

Man er nødt til at finde baggrunden for mistrivslen, for at gøre intet er ikke godt for nogen. Et barn kan føle sig fuldstændig fortabt og maginaliseret for resten af sit liv. Ikke mindst være social hæmmet.

Det er ganske enkelt en falliterklæring den måde som det gøres på.

Siden 'inklution' blev indført er det gået helt galt. Det blev præsenteret som en fantastisk god ting/idé, men var vel egentlig bare en spareøvelse, så man ikke behøvede specielklasser med ekstra hensyn mere.

Kom nu op i omdrejninger og hjælp de stakkels børn, for ellers vil de være 'tabt' og deres videre liv højst sandsynlig ødelagt.

Hvad mener I der skal/kan gøres?




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Falliterklæring!
  • #1   10. jul 2023 Jeg har på det seneste brugt noget tid på at pløje skolereformen fra 1958 igennem og ikke overraskende er det datidens autoritetstro og krav til eleverne der udgør den største forskel i forhold til idag hvor autoriteten er overgået til eleverne og krav er byttet ud med forhåbninger og ønsketænkning.

    Nutidens usikkerhed og psykiske udfordringer forsøges løst med nedsat skoletid hvilket er endnu en falliterklæring af vores inklusions bestemte skole/samfund der i fremskridtets hellige navn ikke vover at italesætte børn og unges ol-mani (et til lejligheden opfundet ord for online afhængighed).
    En forespørgsel blandt børnene på nedsat tid afslører også at de i stedet bruger tiden på de sociale medier eller blot sover længe.

    Ej heller vover man at udfordre inklusions pædagogikken der bærer skylden for at Danmark glider længere og længere ned af Pisa og OECD skalaen og allerede for 20 år siden var den gal med undervisnings resultaterne.

    https://www.mm.dk/pdffiles/bce07-38200201.pdf

    Nedenstående link indikerer at alle åbenbart ved at den er gal, men berøringsangsten er åbenbart for stor.

    https://skolefritid.nyhedsfeed.dk/


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
    #2   10. jul 2023 Godt indlæg Cody. smiley

    Jeg er helt enig i de ting du nævner.

    Store dele af uddannelsessystemet
    mener, at OECD og andre internationale målinger ikke begriber de særlige
    danske kvaliteter. Men man skylder så
    at vise, at vi som skatteborgere, brugere
    og forældre har et uddannelsessystem,
    der ikke er styret af tradition eller sparsom nytænkning, men af pålidelig og
    dokumenterbar viden.
    fra Cody's link


    Det er også helt rigtigt at autoriteten for skole/og lærere er væk, og istedet givet til eleverne. Der mangler respekt for lærere, hvilket også forældre er skyld i.

    Der er også alt for få uddannede lærere, eller alt for unge lærere, der ikke kan sætte sig i respekt overfor eleverne.

    Selv startede jeg i skole i 1970, hvor der var ca. 700 elever. Jeg elskede at gå i skole. Dér havde vi også specielklasser.




  • #3   10. jul 2023 Cody N. Cris7 jaaaa al den diagnosticering kan vel kaldes for diagnosehysteri og jeg ved jo godt hvad der sker når de løber tør for diagnosenavne og må sige at jeg nu stadigt har stor respekt for vores psykiatri (altså dem der arbejder der) og jeg har jo selv gået i specielklasse smiley

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
    #4   10. jul 2023 #3

    Præsis Leon, diagnosehysterti!

    Alt for mange forældre bruger diagnose-systemet som undskyldning for deres barns mistrivsel/ adfærd/ opførsel, istedet for at se indad.

    Der bør være så meget tillid mellem forældre og børn, at man kan sætte sig ned i ro og fred, og spørge ind til hvad der går barnet på.

    Men mange forældre vil hellere være ven med deres børn, og dermed bliver konfliksky, tager skyklapperne på, har travlt, og mener at det er samfundet der skal tage over.

    Der er ikke noget som skilsmisse, ufred i den forbindelse.

    Ny familie, dine børn, mine børn vores børn. Mærkelige familie konstallationer, som kan stresse og gøre børn utrygge. Men de er loyale overfor deres forældre, tør måske ikke udtrykke sig af frygt for reaktionen, de holder det indeni.

    Må vel hellere nævne at jeg ikke generaliserer alle forældre. smiley










  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
    #5   10. jul 2023 #3 Leon

    Må jeg ha' lov at spørge hvordan du havde det med at gå i specialklasse? Du behøver ikke svare hvis du ikke ønsker det.

    Du har også været meget igennem Leon, og jeg er imponeret over din måde at være på, og tilgang til mange ting. smiley


  • #6   10. jul 2023 Ja Cris7 og Leon kunne man dog for pokker ikke bare forbyde sociale medier i folkeskolen og tage et opgør med curlingforældrene så de begynder at tage ansvar for rollingerne i stedet for at overlade dem til de sociale medier.
    Dernæst bør man i langt højere grad acceptere at ikke alle er bogligt stærke og derfor i samarbejde med erhvervslivet fokusere mindre på karakterer til fordel for menneskelige egenskaber så man fremover ikke tager modet fra disse unge mennesker.

    “Den sorte skole” fra 50’erne rummede fint de bogligt svage ud fra devisen at der var en plads til alle uanset evner.
    De unge og deres forældre SKAL acceptere ikke alle har evner til en studenterhue og det lader sig kun gøre hvis forældrene igen overtager opdragelsen tilbage fra skolen og de sociale medier.
    Kort sagt et langt mere familie samvær og langt mindre medie samvær.

    Håbet er lysegrønt, men som Cris7 skriver er skilsmisser og splittede familier den største årsag til usikre og rodløse børn og unge der i stedet foretrækker samværet på de sociale medier fremfor ensomheden blandt forældre og div. pap forældre der som kompensation overøser de unge med kvalmende pleasing (eksklusion) så de egoistiske forældre har mere tid til sig selv uden indblanding fra deres besværlige teenagere…


  • #7   10. jul 2023 Cris7 jeg havde det fint i specielklassen og tror godt du ved at jeg ingen hemmeligheder har også der for det er så let at skrive smiley

  • #8   10. jul 2023 Cody N jeg er helt enig i at eleverne ikke bør bruge deres mobil i skolen smiley

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
    #9   10. jul 2023 #6 Cody

    Helt enig, igen. smiley

    Der var en skole, kan desværre ikke huske hvilken, som fuldstændigt forbød mobiltelefoner i skoletiden. De skulle afleveres ved skolens start. Der var en del brok i starten, men det ændrede sig.

    For eleverne fandt først og fremmest ud af at mobilen stressede dem, fordi de følte sig nødsaget til at 'være på', besvare og ikke gå glip af noget hele tiden, også i undervisningstimerne.

    Ikke mindst blev det sociale samvær i den grad forbedret, for man var lige pludselig nødt til at snakke, være social og hygge sig sammen på en måde de ikke var vant til.

    Men der desværre også forældre der insisterer på at de kan sende beskeder i skoletiden. Såsom; har du spist din frokost; jeg besøger lige tante Olga skal jeg hilse? Hvad har du lyst til middag?

    Totalt ligegyldige beskeder, som for at vise at man er 'nærværende', og interesserer sig for sig for sit barn konstant. smiley Det er ikke at respektere skolen eller undervisningen.












  • #10   13. jul 2023 Jeg er enig i det skrevne her. Jeg hørte forleden, at flere skoler, efterskoler er begyndt at tage "skærmtiden" fra, altså aflevere alt, hvad der har med skærm at gøre, undtagen, når der i timerne skal arbejdes med den. Det synes jeg er et godt initiativ.

    Men alle deres diagnoser, er jeg ved at brække mig over, alle skal sq ha en diagnose, hvad sker der. Det er ganske så ødelæggende, for de børn og unge, det går ud over. Nææh, de skulle begynde at tage diagnoser af deres forældre, for de har totalt misforstået, hvordan de skal være forældre, det er en katastrofe, de yder misforstået kærlighed i stor stil overfor deres børn, derfor mistrives børn og unge, det kan aldrig blive skolens skyld, men alt er bare de andres skyld, hvad er det for en mentalitet.



  • #12   13. jul 2023 #11 - Alis, du har totalt misforstået mit skriv, der er da ingen børn, der vokser op med den opdragelse, du har fået, dine forældre ønskede da ikke at være venner med deres børn, tværtimod - forældre anno 2023 ønsker kun at være venner med deres børn - det er en total misforståelse af god forældre kærlighed, det er en katastrofe.

  • #13   13. jul 2023 Jeg ku jo forslå skolerne at de unge sku i skoven og ha naturhistorie smiley

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
    #15   16. jul 2023 Alis du har mange gode pointer, men du lever og forstår kun din tilgang og opvækst.

    De symptomer vi hører om er angst, depression, anorexi, Ocd, selvskade m.m. Alt sammen noget, der kommer af for strenge opvækstbetingelser, jvf. Alis

    Nej Alis, det er forkert. Det kommer af totalt dyrkelse af internettet, hvor man er in eller out.

    Du er forkert på den.


  • #17   17. jul 2023 De symptomer vi hører om er angst, depression, anorexi, Ocd, selvskade m.m. Alt sammen noget, der kommer af for strenge opvækstbetingelser, jvf. Alis

    Man kan også få det af for slappe opvækstbetingelser, hvor der ingen krav er, forældre der ikke tør sige deres børn imod, fordi de vil være venner med deres børn, ingen faste tider, hvor de skal være hjemme bl.a., det hele er løst, de må alt, har alt, mangler absolut ikke noget, jo forældre der stiller krav og sætter grænser, forældre der er nærværende, forældre der har tid til deres afkom, ensomheden starter hjemme og så følger alt det andet du nævner i værste fald.

    Alis, hvad er sort skole ??

    Strenge krav i skolen, jeg ved ikke helt, hvad du mener her, jeg har ikke hørt om, at børn synes der er strenge krav, men det kan være, du mener deres egne karakter krav, hvis de ikke for 12, så er det jo en katastrofe, det er kun topkarakter der kan accepteres, det er i sig selv en stor misforståelse.

    Og så er jeg ikke enig i, at børn ikke får lov til at være børn. Børn i dag bliver "opdraget" til at være meget selvstændige, de gør det, som de har lyst til, og det accepteres da alle steder, hvilket grænserne er ikke eksisterende, det kan nok diskuteres om det er godt eller skidt.

    Jeg synes, du skal være stolt af din Realeksamen + dine andre eksamener, de kan bruges alle steder, og du har nok også kunne bruge det, i dine jobs og stadigvæk.

    Jeg er ikke enig med dig i, hvad samfundet er ved at ændre sig til, jeg ser ikke noget diktatur af nogen art. Men jeg vil ikke lægge skjul på, at jeg måske synes, de skulle have A og B klasser/skoler - det vil gavne begge grupper og ingen vil komme til at spilde tiden.


Kommentér på:
Falliterklæring!

Annonce