{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
640 visninger | Oprettet:

Falliterklæring af Danmark. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg syntes det er en falliterklæring af Danmark at der ikke er plejehjemspladser til vores ældre - vores ældre som har kæmpet for at det velfærdssystem der stadigt findes i Danmark sku søger for at vores ældre også ku komme på plejehjem og nyde deres otium der.
Men hvad sker der lige for velfærds Danmark når vores ældre må stå i kø og på venteliste for at komme på plejehjem og i min verden må det ku kaldes for en utrolig dårlig moralsk ført politik og tror sku på at hvis vores ældre var unge og friske vil de havde banket politikerne verbalt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Falliterklæring af Danmark.
  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #1   8. jul 2022 Leon, vi kan kun bruge pengene 1 gang og lige nu er de fleste til krig og militær.

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #3   8. jul 2022 Alis, hvornår er man de velbjergede.


  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #6   9. jul 2022 Jo jo så kan du se lidt her,
    https://fm.dk/udgivelser/2022/februar/finansloven-for-2022/


  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #8   9. jul 2022 jo jo, skal vi lege eller hva hva, det er lige hvad vi ska.
    hvis du vil vide noget om min mening så har du jo læst den.
    Du kunne jo også se tv og læse nyheder, hvor der vises mange ting,
    men jeg er ikke klar over, at du havde behov for et budget over hvad jeg mente om militærudgifter contra, velfærd m.m.



  • #10   9. jul 2022 Alis

    Må man godt i dine øjne være velbjerget?


  • #12   9. jul 2022 jojo

    Jeg elsker din optimisme - og du har ret, danskere er et sejt folk et stolt folk, som kan kigge udover katastrofer, og nogenlunde komme helskindet derfra.

    Men der er også et MEN - som er at man spare de forkerte steder, det som skulle være et supersygehus bliver skaleret ned, hjemmehjælpen beskæres, man kan ikke sådan bare tage på skadestuen, politi er beskåret, veje er beskåret med at man bare ligger en jernblade på et hul.

    Folk vælter rundt på borgerservice for at få MitIde - med lange ventetider. Banker stopper med NemIde så folk ikke kan logge på.

    Et plejehjem gav deres beboere biksemad 5 dage om ugen.

    Et bystyre tog på 5 stjernet hotel for at holde et møde om at spare på handikap området, Et bystyre tog til Thailand for at kigge på Pools - der er ikke grænser på fråds - mens alle de andre skal leve af madrester.


  • #14   9. jul 2022 jojo

    Nu tænker jeg historisk at vi danske er seje. Ikke de pivlinge man fostre i dag.


  • #15   9. jul 2022 jojo #13

    Nu er våbnet ikke bare noget man kan købe på nettet, da de bliver opfanget i Tolden, de er skaffet et andet sted. Han har ikke våben tilladelse - så de er skaffet fra et andet sted.

    Jeg har selv våbentilladelse og blank våben tilladelse til mine Samurai sværd, er medlem af en skytteklub hvor jeg ejer en Glock som nok er den mest driftssikre våben i verden. Den er designet til at man kan udskifte løbet så den kan affyre andre kaliber - den har endda et gevind så man kan monterer en lyddæmper så man ikke forstyrre naboen...ha ha...nej den er ikke hjemme hos mig den ligger i skytteklubben. Jeg vil ikke have et våbenskab i mit hjem.


  • #16   9. jul 2022 Vi skal jo huske at Danmark jo skal være med når vi taler om at der skal være våben vi kan som NATO medlem ikke bare lade de andre lande betale gildet.

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #18   9. jul 2022 Leon, mener du virkelig ikke vi betaler vores andel?

    Kommunerne har i 2022 øget budgetterne med 2,7 milliarder kroner på posten »tilbud til ældre".
    Søndag præsenterede regeringen og aftalepartierne en aftale, der sikrer Forsvaret 7 millarder kroner de næste to år samt 18 millarder kroner ekstra årligt fra 2033.


  • #20   9. jul 2022 Alis

    Det rager mig at folk er fattige i udlandet, som en klog sagde engang - brug ikke tid på det du ikke kan ændre. Jeg har fået nok af fattigdom som barn - dengang var der heller ingen hjælp at hente.

    Hvad man kalder fattigdom i Danmark, er mere kompliceret af mange grunde- Men det er ikke mit problem.

    Men jeg vil ikke bruge min alderdom på at redde nogen som ikke vil reddes. Jeg skal ikke overtage et kommunal problem som borger. De eneste jeg vil redde er familie, hvis de kommer i nød.

    Alis - du taler altid overordentlig om ting, du er ikke god til detaljer. Alle i Danmark har sine prioriteter som jeg respekterer - som at jeg donere penge til et katte hjem hvert år. Andre donere til f.eks. Greenpeace eller andre. Men hvad jeg hader er at man hakker på folk som bruger livet på at sikre sig, når de bliver gammel, Man kan næsten smage ordet af bræk når du nævner de velbjergede.

    Det fortæller en del om dig selv og din økonomiske situation. Du er ikke velbjerget, men en fattig sur kone som mener at alle der har mere skal betale mere. Alle skal være lige fattige som dig. Det er kun i nyere tid jeg er stødt på den måde at være.

    Du har ikke prøvet en massiv fattigdom i din barndom som mig - For mig er det sundt at lære, det fortæller en at man kan gøre det bedre.

    Og så har du den frækhed at mene man ikke skal være velbjerget???????

    Du har siddet i dit hul i mere end 20 år - hvad har du præsteret?, andet at lave en total tåbelig hjemmeside som man så, da man fik adgang til internettet. Værre bras skal man lede længe efter.

    Se at komme udenfor og nyd sommeren - find en sø med ænder du kan fodre, sop i havet, gå i byen, få en drink i en udendørs Cafe. osv.


  • #22   9. jul 2022 Brok S jo jeg er sikker på at Danmark betaler sin andel og jeg vil så lige sige når vi så går over i talen om ældreplejen og du skriver at kommunerne har øget bugetterne med 2,7 milliarder på posten med tilbud til vores ældre - når jeg så samtidigt her i Slagelse ved at der er fyret demenskonsulenter faktisk 4 ud af 5 og at der skal sparres så meget at det i min verden tanger til en skandale og jeg gentager gerne at jeg ikke bryder mig om at vores ældre skal stå på venteliste for at komme på plejehjem.

  • #23   9. jul 2022 Jojo netop vi kan nemt blive imponeret over milliard tal smiley

  • #24   9. jul 2022 Jojo jeg er knap så gammel at jeg kan huske Marshall hjælpen fra USA men jeg kan min historie så der igennem husker jeg den.

  • #25   9. jul 2022 Ja jeg er begyndt at doner til børnetelefonen og jeg har en anden jeg vil genoptage skal bare havde ringet for hvis vi alle er ligeglade med alt bliver det kun være og Polysl ja Alis C sku ud og gå en tur eksempelvis som du skriver ned til en sø og nyde det.

  • #26   9. jul 2022 jojo

    Nu taler jeg ikke historisk fra før jeg blev født - det ville være umuligt. Skal vi også tilbage som vikinger som sejlede rundt og erobrede? Vi kan også gå tilbage til tiden med stenøkser og gokke kællingen i nøden og bolle hende.


  • #27   9. jul 2022 Leon

    Nu har jeg faktisk været i dag ved skovsøen og få en isvaffel og fodret nogle ænder.


  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #28   10. jul 2022 jo jo , ja det er svært at nogen ikke ønsker krig og våben, men det må du leve med, og tallene kan googles.

  • #30   10. jul 2022 Polysl det lyder dejligt og det sku Alis C jo ku gøre som jeg skrev smiley

  • #31   10. jul 2022 jojo

    Jeg praler da ikke om min alder som er 65 år, Jeg gik med stok i flere måneder da jeg fik lidt rygproblemer det er da ikke at prale. Vi får alle problemer med alderen men det gider jeg ikke belemre folk med. Og hvorfor? Fordi jeg ikke er ude på at få sympati, empati - det rager mig. Det er mit problem og ikke andres.

    PÅ en måde går tiden langsommere når man ældes, man kan ikke løbe hurtig, man kan ikke gå så langt, som man plejer. Jeg har tabt mig vildt.

    Men det som gør alderdommen dejligt er at man tilpasser sig sin alderdom. Jeg har gjort min pligt til samfundet så nu er det samfundet som skal gøre sin pligt.


  • #33   10. jul 2022 Annella men hjælp det fik vi smiley

  • #35   10. jul 2022 Jojo det koster Ukrainerne en masse blod når de kæmper med hjertet for deres fædreland og deres frihed og jeg tror stadigt på Ukraine.

  • #36   10. jul 2022 Leon

    Jeg er i tvivl - jeg tror at russerne vinder. Men jeg håber at jeg tager fejl.


  • #37   10. jul 2022 Polysl Ukraine har en større grund til at vinde den krig end Putin har.

  • #41   12. jul 2022 Pjat....det er bare et billede hvor Alis har smidt. nogle kloder på som er i et grafik program.

    Jeg vil aldrig bruge et grafik program som er gratis og påføre deres navn - jeg så hellere et program som Paint, hvor man virkelig skal være tålmodig.

    Her et af mine fra Win Paint. Det kræver mange timer at lave.



    profilbillede
  • #43   12. jul 2022 jojo du aner ikke noget om fattigdom i 60'erne, med das i gården, ingen varmt vand, en gruekedel i udehuset hvor min mor stod og varmede vand når vi skulle vaskes, eller vaske tøj.

    Men som lille, kender man ikke til andet, det er først senere man kan sætte ord på det liv. Prøv lige at sove på første sal uden varme, vi havde kun en kakkelovn som stod i stuen, resten af huset var pissekoldt om vinteren. Vi var 3 børn som rendte rundt med snotnæse konstant om vinteren. Min mor ansøgte kommunen om hjælp når der skulle købes tøj.


  • #44   12. jul 2022 jojo

    Jeg taler om at være kreativ, og ikke bare smide et billede ind i et grafik program og bruge de moduler der er til rådighed - Jeg kender godt til PSP og hvad man har til rådighed, man kan endda downloade moduler fra deres Web.

    Det tager ikke 5 min at lave det billede Alis viser - det er noget selv en på 5 år kan lave.


  • #45   13. jul 2022 Jojo fattigdom i Danmark jo den findes og den har altid været der folk går sultne i seng - folk har intet sted af bo - så ja fattigdom findes i Danmark.

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #48   13. jul 2022 Mesteren i pral og løgn findes her på siden.
    Men det er rart at du fortæller det men ih hvor er det løvn.


  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #54   13. jul 2022 Annella, mit store problem er, at mange løgner tror, vi tror på dem.


Kommentér på:
Falliterklæring af Danmark.

Annonce