{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
194 visninger | Oprettet:

Genopbygning af Ukraine "Wiederaufbau Ukraine" {{forumTopicSubject}}

Er en ny platform i Tyskland oprettet af regeringen, denne informations- og udvekslingsplatform er siden 26.3.23 online.

En opgave for samfundet som helhed:
Selvom den russiske angrebskrig i Ukraine fortsætter, skal genopbygningen planlægges nu. Dette er den eneste måde, hvorpå kortsigtet nødhjælp og langsigtede foranstaltninger til at genoprette levevilkårene kan gå hånd i hånd.

På Ukraine-platformen kan kommuner i Tyskland og virksomheder samt videnskab og civilsamfund få målrettet information om genopbygningen i Ukraine, engagere sig og netværke med hinanden.

Platformen bygger på længe etablerede tysk-ukrainske relationer og bygger på den ukrainske regerings og donorsamfundets genopbygningsindsats. Det bør bidrage til mere gennemsigtighed, effektivitet og effektivitet af tyske initiativer til genopbygningen af ​​Ukraine.

Ifølge statssekretær for udvikling Jochen Flasbarth (SPD) handler genopbygningen i det østeuropæiske land i øjeblikket primært om at reparere kraftværker. "Vi er nødt til at genopbygge tingene vel vidende om, at de kan blive ødelagt igen," sagde han til "Tagesspiegel".

Genopbygningen kommer også til at tage mange år, Flasbarth ser det som "en opgave for generationer. Vigtig er også deltagelse i minerydning, det er afgørende for eksempelvis ukrainsk landbrug, så produktionen kan genoptages".

Landbrugssektoren har været en af ​​landets vigtigste indtægtskilder, sagde Flasbarth. Den ukrainske ambassadør Oleksii Makeiev sagde, at det udover bistand også er vigtigt, at der købes flere ukrainske varer for at sætte skub i landets økonomi. Han er i samtale med detailkæder og stormagasiner om, hvorvidt der kunne være særligt udpegede områder med ukrainske produkter i butikkerne.


Det er et udmærket initiativ fra regeringens side, Ukraine skal jo genopbygges.

Men hvad der for mig absolut ikke er i ordern, er udtalelsen ved den officielle åbning af patformen, hvor der bl.a. blev sagt, at selv kommende generationer vil være tvunget til også at skulle betale til Ukraines genopbygning.

Og DET er for mig absolut ikke fair, det er ikke Tysklands krig, der har forårsaget ødelæggelserne i Ukraine og det skal en endnu ikke født generation IKKE betale for.

Hvad mener du, skal Tyskland igen betale for en krigs ødelæggelser og genopbygning af et land, de hverken har forårsaget eller deltaget i?

NEJ ikke denne gang.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Genopbygning af Ukraine "Wiederaufbau Ukraine"
  • #1   1. apr 2023 Når du igen igen ikke linker til artiklen ved jeg jo ikke hvad jeg skal tro, og især ikke når du gentagne gange har skrevet at modviljen imod Ukraine er stor i Tyskland 😲

    Hvis dit indlæg står til troende finder jeg det helt efter bogen at Europas frie lande (selvfølgelig ikke kun Tyskland) går sammen om genopbygningen af Ukraine - alt andet ville da være tåbeligt 🤔


Kommentér på:
Genopbygning af Ukraine "Wiederaufbau Ukraine"

Annonce