{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
346 visninger | Oprettet:

Plan for et nyt Sovjetunionen {{forumTopicSubject}}

Uhyggelige planer for et nyt storrussisk rige.

Et lækket dokument fra den russiske regering viser angiveligt planer om at indlemme Belarus (Hviderusland) i den russiske føderation inden 2030.

Men det er slet ikke det eneste. Lignende planer skulle også være udarbejdet for NATO-landene Estland, Letland og Litauen samt Moldova og Ukraine.

Det er et netværk af graverjournalister fra en række medier som tyske Süddeutsche Zeitung, ukrainske Kyiv Independent, amerikanske Yahoo News og svenske Expressen, der hævder at have set de lækkede dokumenter, og det er uhyggelig læsning.


https://www.denoffentlige.dk/forsvar/dokumenter-laekket-her-er-putins-planer-for-et-nyt-storrusland

I ly af krigens kværnen har Rusland skruet op for en indsats, der skal gøde jorden for en russisk magtovertagelse i det lille land Moldova hvor Rusland allerede har en ulovlig militær tilstedeværelse i udbryderregionen Transnistrien.
(Fremgangsmåden er næsten 1:1 identisk med det der førte til krigen mod Ukraine)

https://denmark.representation.ec.europa.eu/news/eu-i-dagens-aviser-torsdag-den-16-marts-2023-2023-03-16_da

Det går bestemt ikke som Putin havde planlagt må man sige.

Først lækkede hemmelige planer, dernæst Polen klar til at sende jagerfly til Ukraine og nu følger Slovakiet trop med yderligere 16 fly.
Sidst men ikke mindst anholder Polen ni russiske spioner der havde til formål at dokumentere hvornår og hvilket krigsmateriel der bliver fragtet til Ukraine.

https://www.dr.dk/nyheder/udland/polske-myndigheder-optrevler-russisk-spion-netvaerk-de-mistaenkte-var-ved-planlaegge

En ukrainsk sejr med international hjælp synes nu endnu mere vigtig efter afsløringen af Putin’s planer.

Hvad mener i andre ?


Kommentarer på:  Plan for et nyt Sovjetunionen
  • #1   17. mar 2023 [b]tyske Süddeutsche Zeitung??????[/b]

    Den avis bringer da kun FAKE NEWS, det plejer da flere af jer at påstå, når jeg opretter et trådtema taget fra Süddeutsche.

    Sidst men ikke mindst anholder Polen ni russiske spioner der havde til formål at dokumentere hvornår og hvilket krigsmateriel der bliver fragtet til Ukraine.

    For en god ordens skyld:[b] En formodet russisk spionring er blevet opdaget i Polen.

    Ifølge ubekræftede oplysninger fra radiostationen Rmf.fm skaulle spionnettet primært have spioneret på jernbanestrækninger. Efterretningstjenesten opdagede skjulte kameraer på vigtige ruter og vejkryds, som optog trafikken på sporene og transmitterede billederne via internettet.

    Den polske efterretningstjeneste ABW arresterede "ni personer mistænkt for at arbejde sammen med russiske efterretningstjenester," sagde Polens indenrigsminister Mariusz Kaminski. Det formodes, at gruppen skulle indsamle oplysninger om våbenleverancer til Ukraine og forberede sabotagehandlinger.

    De 9 anholdte er alle udlændinge fra lande på den anden side af Polens østlige grænser, sagde Kaminski,

    Og journalisterne hævder kun at have set de omtalte dokumenter indeholdende uhyggelig læsning, mærkeligt at ikke en eneste af disse journalster med sin handy tog billeder af dokumenterne som bevis og ikke bare dokumenterer "vom 'hören' sagen"

    Godt det ikke er mig, der har oprettet tråden, hold da helt op, hvor ville jeg blive jagtet med påstande som Fake News, konspirationsteorier, løgner og det der er værre.



  • #2   17. mar 2023 Annella

    De links jeg refererer fra besidder en højere grad af troværdighed end hvad jeg normalt refererer fra så det tager jeg helt roligt.
    Iøvrigt har jeg linket til mine kilder så andre har mulighed for at undersøge yderligere eller hvad de nu vil 👍🏼


  • #3   17. mar 2023 Som oplyst i DR nyheder her til aften.

    Nu har den internationale strafferetsdomstol i Haag udstedt arrestordre på Putin som følge af den russiske fjernelse af børn fra Ukraine til Rusland hvor de fik russiske pas og bliver efterfølgende bortadopteret til russiske familier.
    Det er statslig bortførelse og en svinsk handling der fordømmes i hele vesten.
    Putin er fremover afskåret fra at besøge indtil videre 120 lande hvilket bl.a. indebærer at han ikke længere kan deltage i ex. FN og G7 topmøder (nåh nej han er vist allerede smidt ud af G7 gruppen).
    Fuldt fortjent at han nu har fået papir på at han er en gemen krigsforbryder.

    https://www.dr.dk/nyheder/udland/international-arrestordre-kan-have-konsekvenser-putin-lang-tid-efter-krigen


  • #4   17. mar 2023 Jeg har ikke rykket mig en meter og står last og brast med Ukraine og den frie verden smiley

    profilbillede
  • #6   18. mar 2023 #2
    Cody


    De links jeg refererer fra besidder en højere grad af troværdighed end hvad jeg normalt refererer fra så det tager jeg helt roligt.

    Det er da fint nok, at de links med useriøs journalistik finder din troværdighed, er det forøvrigt ikke bare blogskrivere, der tilkendegiver deres meninger ?

    Næh lad os få nogle links om emnet fra The Guardian, Wall Street Journal, CNN, Washington Post bare for at nævne nogle seriøse medier, man kan tage alvorligt.


  • #7   18. mar 2023 #5
    jojo


    Jeg ha også hørt(læst nogen rygter om Moldavien, men jeg venter lige lidt med at kommentere det.

    Men det vil til gengæld ikke overraske mig


    Jeps jeg har også hørt om, at flere er begyndt med at fantasere om påståede kupplaner, som Rusland siges at have i det lille land.

    Efter læsere og lyttere til mediernes påstand er blevet bragt i den rette stemning, skal vi som nok få oplysninger/artikler med titlen "Lækkede dokumenter - hvad Kreml planlægger i Moldova".

    "Dokumentets ægthed kan dog ikke bekræftes, men dets indhold stemmer oeverens med, hvad Moskva planlægger med Moldova."

    Vi må være tålmodige og afvente fakta.



  • #8   18. mar 2023 Det hele må være rigtig for de har ikke gulvtæpper.
    Men de fleste omgås sandhed ret lemfældig. Men det er oplysning


  • #9   18. mar 2023 Brok

    Men de fleste omgås sandhed ret lemfældig.

    Det er ikke så slemt, da der til et tema findes mange sandheder f.eks. den relative sandhed eller den absolute sandhed, men der findes kun een virkelighed.


  • #11   18. mar 2023 #3
    Cody

    Putin er fremover afskåret fra at besøge indtil videre 120 lande

    Jeg går ud fra, det glæder dig at høre, at antallet er 123 på de lande, hvor han kan risikere at blive anholdt, og det glæder sikkert Putin, at han stadigvæk kan besøge sine venner i bl.a. Kina, Indien og Belarus foruden, han selvfølgelig ikke kan anholdes i Rusland.

    Derudover bliver det helt sikkert svært at eksekvere denne arrestordre, jeg formodet, det aldrig nogensinde vil ske.


  • #13   18. mar 2023 #12
    jojo


    Nu er det jo ikke så tit, jeg er enig med dig, men i den kommentar er jeg 100% enig med dig.


  • #14   18. mar 2023 Annella #6

    Jeg ved ikke lige hvad du hentyder til for ifølge presseetisk nævn tilhører både Jyllands-Posten og Berlingske toppen af poppen hvad troværdighed angår 🤔
    Har du overhovedet åbnet linket til Europakommissionens officielle hjemmeside der, modsat dig, åbenbart finder artiklerne så troværdige at de refererer fra dem.


    “ Jyllands-Posten og Berlingske skriver, at lækkede dokumenter afslører, at Rusland skal dominere Moldova i 2030. Landet skal ifølge dokumenterne afskæres fra Vesten. De hemmelige russiske planer for Moldova er blevet bragt frem i lyset gennem et samarbejde mellem flere europæiske og amerikanske medier, som er kommet i besiddelse af lækkede russiske strategidokumenter. Det er udarbejdet af Putins præsidentielle administration i samarbejde med de russiske efterretningstjenester. ”


  • #16   18. mar 2023 Jeg er lidt presset på tid i øjeblikket og har desværre ikke mulighed for at kommentere de sidste par dages dages emner, men ærgerligt at bølgerne igen går så højt smiley

  • #18   19. mar 2023 #14
    Cody


    Jeg ved ikke lige hvad du hentyder til for ifølge presseetisk nævn tilhører både Jyllands-Posten og Berlingske toppen af poppen hvad troværdighed angår

    Selvfølgelig gør du ikke det, da det var sarkastisk ment, hvad jeg skrev. Det var mere en hentydning til, hvordan der hagler kritik ned over mig særligt fra dig og jojo, når jeg citerer fra vores tyske medier, der ligeledes står højt i kurs, hvad troværdighed angår.

    Men det er da i det mindste glædeligt, at Süddeutsche Zeitung nu pludselig anses for et troværdigt medie, som det altid har været anset for at være i Tyskland.

    Vi har skam også aviser, der svarer til både BT og EB, jeg har ikke en eneste gang i mine år som debattør, citeret fra disse aviser, da jeg ingen gang kunne finde på at læse dem.


  • #19   19. mar 2023 Annella du glemmer lige en vigtig detalje smiley
    Foruden at citere lægger jeg normalt et link til artiklen hvilket du jo havde for vane ikke at gøre 😅


  • #20   19. mar 2023 #19
    Cody


    Jeg ved stadigvæk ikke, hvad du og andre kan bruge links til på sprog i ikke forstår, og bruge google oversætter er absolut ikke optimale oversættelser, hverken fra dansk til tysk og omvendt, googles engelske oversætter kan gå an.

    Og dine links kan heller ikke bruges til noget som helst, det er latterligt at tage det for sandheden, når der er tale om lækkede dokumen, INGEN har set, og hvis indhold ikke med et eneste ord er kendt.


  • #22   19. mar 2023 Ja jeg holder mig til dansk og skraldespansk så går det ikke helt galt smiley

  • #23   19. mar 2023 Annella måske du skulle lade det være op til os andre at vurdere hvad vi forstår !

  • #24   20. mar 2023 #23
    Tjaa Cody du har da ellers selv fortalt, du ikke kan tysk, sådet vurderer jeg da er rigtigt.


  • #25   20. mar 2023 #21

    Jeg er næppe ene om at mestre mere end et sprog.

    Jeg går da ud fra, du er flersproget korrespondent, og skulle et tema om inter-city toge dukke op, formoder jeg da, at du også er udannet togfører.



Kommentér på:
Plan for et nyt Sovjetunionen

Annonce