{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
367 visninger | Oprettet:

Bør trossamfund overhovedet have offentlige tilskud ? {{forumTopicSubject}}

Jeg har “ved Gud” aldrig forstået hvordan så mange normalt begavede mennesker kan blive så dybt religiøst indoktrinerede at de ex. kan kappe alle bånd til frafaldne familiemedlemmer som Jehova’s vidner praktiserer.

Dette er den norske regering nu så trætte af at de har frataget Jehova’s vidner retten til statstilskud som drejer sig om 14 mio. årligt.

https://jyllands-posten.dk/debat/kommentar/ECE14759054/boern-skal-ikke-straffes-som-voksne-men-det-bliver-de-inden-for-jehovas-vidner/

Hvad mener i om den sag og har nogen af jer kendskab eller ligefrem insiderviden om denne “sekt” ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Bør trossamfund overhovedet have offentlige tilskud ?
  • #2   16. mar 2023 ÅH jo jeg har da kendt nogle stykker og sad en gang og drak brændevin sammen med en 90.årig der havde 2 koner og jeg syntes nu har var frisk og jeg har Gudskelov ikke nogen problemer med andres trosretninger smiley

  • #4   16. mar 2023 Fair nok Leon, men mener du også at staten skal støtte trossamfund på lige fod med folkekirken ?


  • #5   16. mar 2023 Jojo sku du en dag komme forbi giver jeg gerne en bøf og den vil være ganske gratis smiley

  • #6   16. mar 2023 Cody N nu er folkekirken jo Danmarks tro og jeg har faktisk aldrig tænkt på det problem og jeg er medlem af folkekirken til min dødsdag og betaler der til med glæde da jeg ved at folkekirken er der hvis jeg får brug for den - så nej lad de andre trosretninger betale til deres tro - det må være sådan det må forgå hvis vi skal behandl alle fair smiley

  • #8   16. mar 2023 Jojo et liv i luksus behøves ikke være et godt liv det ku nok ffå mange til at tage alt for givet smiley

  • #10   16. mar 2023 Ja Alis det står alle frit for hvilken trosretning de vil betale til, men spørgsmålet går på om staten bør fortsætte med at betale til de forskellige trosretninger, herunder Jehova smiley

  • #11   16. mar 2023 Det er også det jeg påpeger i min tale og der er vel ingen der betaler for min tro i et andet land - da ikke hvad jeg ved af smiley

  • #12   17. mar 2023 Jeg ved egentlig ikke om trossamfundet Jehovas Vidner er værre eller bedre end f.eks. det katolske trossamfund, der jo også får offentlige tilskud.

    Alle kan oprette et trossamfund og søge om offentligt tilskud, og sådan mener jeg dog ikke, det skal være.



  • #14   17. mar 2023 Annella i den Katolske kirke kan du købe et afladsbrev og når pengene så ned i kisten klinger straks ud af skærsilden vi springer og er enig om at i at alle ikke skal kunne søge støtte til trossamfund.

  • #15   17. mar 2023 Som jeg forstår er Jehovas vidner et rigt trossamfund og kan ikke li der hvor de ikke må få blod.

  • #16   17. mar 2023 Jeg har altid delt Religion og Onde sekter, som ikke har en pind med religion at gøre. Onde sekter er de fleste gange misforstået religion. Og nej, de skulle ikke have en øre af offentlige tilskud.

    Jeg kan slet ikke fatte, hvorfor sekter ikke forbydes i Danmark, de begår vold mod deres børn bl.a., tager livsvigtige medicin fra de syge og gør noget andet ved dem i stedet. Synes det er uhyggeligt.

    https://www.kristeligt-dagblad.dk/kirke-tro/historien-om-evangelisternes-deroute


  • #18   17. mar 2023 Synes du ikke, den strider imod vores lovgivning ??

    Citat: Tirsdag den 1. februar afsagde Højesteret dom i en meget omtalt sag, hvor et medlem af Jehovas Vidner i bevidstløs tilstand fik en blodtransfusion på Odense Universitetshospital i 2014. Det skete i et forsøg på at redde patientens liv. Manden bar et blodkort på sig, og hans pårørende fortalte, at han ikke ønskede at modtage blod. Højesteret fandt, at blodtransfusionen ikke var i strid med sundhedsloven eller Den Europæiske Menneskerettighedskonvention. Citat slut/Ugeskrift for læger.


  • #19   17. mar 2023 Jetset tak for kigget og sikken en gang kvaksalveri og ja der findes jo svindel og humbug alle steder.

  • #20   17. mar 2023 Alis C det er mange måder at tolke de hellige bøger på + de af og til bliver opdateret.

  • #21   17. mar 2023 Jeg er ikke klar over i skrivende stund, om JV i det hele taget må rende rundt og stemme dørklokker - de har ikke været hos mig siden, jeg bad dem om at holde op med og stå at fortælle mig, hvad de tror, og næste gang, de synes, de ville komme forbi og forstyre mig med deres tro, ville det få konsekvenser, for jeg mener faktisk ikke, det er tilladt, eller er det kun dørsalg, der er forbudt, egentlig er deres fremgangsmåde, vel også en slags "dørsalg".

  • #23   17. mar 2023 "om JV i det hele taget må rende rundt og stemme dørklokker"
    Det må de ikke, de må heller ikke bruge telefonen som salgsapparat. smiley


  • #26   18. mar 2023 #24 Alis - jeg skrev længere oppe, at der er forskel på Religion og Sekter, du bliver ved med at skrive, JV er en Religion, det er JV ikke, det er en ekstrem ond Sekt, der bondefanger, lokker, manipulerer, udstøder, forfølger, isolerer, det er umuligt at komme ud af denne sekt, de har de samme straffe overfor for børn.

    Jeg er overrasket over din tolerance, da du går ind for medbestemmelse, demokrati og mennesker selv skal tænke og gøre, hvad de har lyst til. Sådan foregår det ikke hos JV, det er mere end afskyeligt.


  • #28   18. mar 2023 Du taler da meget nedsættende om de rige, højreekstremister og hvad ved jeg, men OK, nogle mennesker kan også forandre sig ekstremt. Har aldrig opfattet dine nedsættende meninger om ovennævnte som ligefrem værdier.

    God weekend smiley


  • #30   23. mar 2023 Jeg har intet imod at nogle mennesker er rige, men jeg har noget imod at nogle er fattige. Alle mennesker har ret til et værdig liv!!!!!
    Kan du så forstå det?! Jr. Alis


    Har jeg påstået det modsatte ?? - Men spørgsmålet er så, om du har forstået mit skriv, for sådan kan det også være. Ja, korrekt, alle mennesker har ret til et værdigt liv, som alle mennesker selv har ansvar for.

    Når jeg har noget imod højreekstremister, så er det fordi de kæmper for penge og magt, og de nedgør de fattige og hævder at det er deres egen skyld.


    I mange tilfælde, kan det være deres egen skyld, jeg har før skrevet til dig, du skulle prøve at se Luksusfælden, det er dybt godnat, og det er selvforskyldt og skødesløst, at de er endt der, hvor de er endt. Mange bruger rub og stub uden at tænke på i morgen, så må de ligge som redt. Men når fattigdommen vil ramme pga mistede job, virksomheder lukker, skal indskrænker og hvad ved jeg, så er det en forfærdelig situation, der ikke er selvforskyldt og dem under jeg gerne, at de skal have hjælp. Men der er alt for mange selvforskyldte uden ansvar for i morgen, det har de så selv valgt, det skal ikke gå ud over andre, som godt kan finde ud af det.

    Mht til JV, for 10. gang, det er ikke en Religion det er en ond Sekt der hjernevasker deres medlemmer, og det er umuligt at slippe ud af den onde Sekt, de følger deres daværende medlemmer livet ud. Og nej, jeg ville ikke have, at mine børn skulle lege med JV, de lærer meget hurtigt, at de skal "missionere" og lokke, og børn er desværre meget nemme at lokke.



  • #31   23. mar 2023 For nogen er Jehovas vidner jo en redningsplanke.

    Vi mødte en singlekvinde på en tur sydpå, flot og farvestrålende, men hun sad næsten hverdag og læste nede ved receptionen, og ellers cyklede hun rundt alene.

    Men en dag sagde hun ja til, at gå med ud og spise en aften, men skåle gjorde hun ikke, hun skyndte sig at drikke af sin vin, før vi løftede glasset.

    Så en aften spurgte jeg, om hun var født ind i JV, men nej, hun tænkte meget på livet og døden, så derfor.

    Hun var rejst til Tyskland i 50'erne, og rendt på en amerikansk soldat i basen dernede, og derefter blevet gift og derefter fået 5 børn med ham, indtil han blev udstødt af sekten, da han var både utro m.m..

    Så havde sekten hjulpet hende med rejsen hjem, og til en dejlig lejlighed i nybyggeriet i vores lokalområde, samt fået beklædning til alle hendes børn, og de skaffede hende job i en af de store amerikanske koncerner i nærheden.

    Mødte hende adskillige gange, når vi var i de lokale indkøbscentre, men selvom hun fik tlf. nummer og adr., kontaktede hun os aldrig, for de måtte åbenbart kun omgås sekten, men vi blev introduceret på rejsen, da en af lederne med frue kom til rejsemålet, men min mand foreslog, at vi luskede af, inden de fik hvervet os... smiley


Kommentér på:
Bør trossamfund overhovedet have offentlige tilskud ?

Annonce