{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
315 visninger | Oprettet:

Putin med direkte opfordring til Danmark {{forumTopicSubject}}

https://nyheder24.dk/nyheder/putin-med-direkte-opfordring-til-danmark?t=ny24

På det seneste har der været forlydender om, at det skulle være ukrainske aktivister, der står bag den sabotage, som Nord Stream 1 og 2 har været udsat for.

Hvis man spørger Ruslands præsident, Vladimir Putin, er der dog ikke hold i disse spekulationer. Han mener derimod, at det er noget 'sludder'.

Det skriver de russiske nyhedsbureauer RIA og Tass ifølge Ritzau.

Vladimir Putin udtaler også, at det ikke er nemt for russerne at komme til at lave en nærmere undersøgelse af sabotagen og dens omstændigheder, da de ikke kan få lov til at opholde sig i nærheden af området.

Det har nu medført, at han har sendt en besked direkte til Danmark, hvor han beder om, at de kan få lov til at være i området, så de kan lave en undersøgelse sabotagen.

I samme ombæring slog han også fast, at Rusland før har kontaktet Danmark, og har bedt om at blive tildelt en plads i en international gruppe, der blev sammensat med henblik på at lave en nærmere undersøgelse.


Hvad mener du, burde Rusland få tilladelse til at være med i undersøgelsen?

Jeg mener ja, Rusland er jo et af de lande, foruden England, Norge, USA og nu også Ukraine, der bliver beskyldt for at stå bag sabotagen.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Putin med direkte opfordring til Danmark
  • #1   15. mar 2023 Som situationen er nu synes jeg ikke man skal invitere Rusland ind i dansk og svensk farvand for Putin har med garanti helt andre bagtanker med en sådan tilladelse der jo givetvis vil omfatte ubådsaktivitet.

    https://www.berlingske.dk/danmark/nord-stream-1-gasledning-er-laekket-to-steder

    Hvis først tilladelsen er givet har Putin pludselig mulighed for at udforske enorme forbudte svenske og danske områder af Østersøen med ubåde for hvordan sikrer man sig at russerne forbliver i området omkring lækagen hvis det foregår under vandet ?


  • #2   15. mar 2023 Når jeg tænker på hvordan Putin smider den ene løgn efter den anden syntes jeg ikke der er grund til at han skal ku komme til og jeg er ellers af den mening at hvis det skal tales om fred på et tidspunkt skal der jo startes et sted og det ku jo være et frit Ukraine smiley

  • #3   15. mar 2023 Cody

    Dine argumenter kan selvfølgelig ikke afvises, men om vi kan lide det eller ej, har selv de værste massemordere rettigheder, een af dem, at de har ret til at forsvare sig, når de står under anklage, og i dette tilfælde er jo en af anklagerne, at Ruslind/Putin står bag sabotagen.


  • #4   15. mar 2023 Ikke at forglemme, at de to saboterede pipelines ejes af Rusland.

  • #6   15. mar 2023 Alis C nu er det jo stadigt Putin der angriber Ukraine et Ukraine som er et frit land og som forsat ønsker at være frit og at den frie verden hjælper Ukraine ser jeg som et sundhedstegn og nu består den frie verden jo også af USA der for de er med.

  • #8   15. mar 2023 Annella #3

    Gætter på at det er en af de anklager der bekymrer ham aller mindst.
    Ja massemordere har rettigheder, men ikke så længe de er på fri fod og fortsætter myrderierne 🤔


  • #10   15. mar 2023 Alis C

    Den store forskel er givetvis at russerne på grusommeste vis har invaderet sit naboland 🤔


  • #13   15. mar 2023 Alis #11

    “Whataboutisme” gavner ikke den nuværende situation.

    #12

    Jeg tror du undervurderer risikoen, for med en tilladelse kan russerne ikke anklages for krænkelse af territorialt farvand hvilket i princippet giver dem adgang til især de indre svenske farvande som de i næsten 50 år har været interesseret i at kortlægge militært.

    Der har været flere episoder gennem tiderne hvor russiske ubåde er spottet i svensk farvand i og udenfor Gotland og skærgården.

    Risikoen svarer lidt til at biografkontrolløren opdager at du sidder det forkerte sted i forhold til din billet - han kan ikke smide dig ud, men højst bede dig om at smutte tilbage på den rigtige plads.

    Håber du forstår sammenligningen 😅


  • #14   15. mar 2023 Cody N ja jeg husker godt da der var en Russisk ubåd i den Svenske skærgård.

  • #15   15. mar 2023 #12
    Alis


    Rusland har aktiemajoriteten, men bortset fra det, ville det kun være fair og politisk korrekt, hvis ligeledes Rusland deltog i undersøgelsen, det var Rusland, der først blev beskyldt for at stå bag sabotagen af deres egne pipelines.



  • #16   15. mar 2023 #13
    Cody


    Jeg tror du undervurderer risikoen, for med en tilladelse kan russerne ikke anklages for krænkelse af territorialt farvand hvilket i princippet giver dem adgang til især de indre svenske farvande som de i næsten 50 år har været interesseret i at kortlægge militært.

    Da det drejer sig om den internationale undersøgelskommission Rusland vil deltage i, får russerne sikkert ikke separat adgang til farvandene omkring Danmark, Sverige og for den sags skyld til Finland, så jeg tror ikke (selvfølgelig uden at vide det) risikoen er så stor, hvis de deltager.

    Det sidste jeg har hørt om Ruslands ønske om at deltage, er deres appel til Tyskland om deltagelse, og da Olaf Scholz igen og igen har betont, at han ikke afbryder samtale kontakter til Putin, kan jeg dog forestille mig, at Rusland dog får tilladelse til at deltage, hvis altså det ikke lykkes for USA at forhindre den.


  • #17   15. mar 2023 Annella - uanset hvad Scholtz beslutter skal Sverige og Danmark også give tilladelse smiley

    Ruslands ubådsflåde er mangefold større end den svenske så jeg tror ikke på en russisk adgangsbillet 🤔


  • #18   15. mar 2023 #17
    Cody


    Det er korrekt, jeg tvivler dog på, at et nej til deltagelse bliver opretholdt.


  • #20   16. mar 2023 #19

    Så jeg bedre kan forstå.
    Hvilke lande tænker du på Alis, altså udover Irak


    Gad vide om Alis tænker på Afghanistan, Vietnam, Korea, Kambodsja, Irak, Sudan ..........?


  • #21   16. mar 2023 Annella - mig bekendt har usa ikke invaderet og underlagt sig nogen af de lande du nævner og ej heller områder eller regioner tilhørende disse lande.
    Rusland har invaderet og annekteret store områder af sit naboland og indlemmet dem i det russiske rige efter stærkt kritisable folkeafstemninger.
    Hvis ikke verden indser farligheden ved den modbydelige beslutning er vejen åben for yderligere russisk annektering af grænseområder med russiske mindretal.
    Foruden Ukraine findes der russiske mindretal i Finland, Estland, Letland, Hviderusland, Kazakstan, Georgien og Aserbajdsjan og bortset fra Hviderusland er ingen af de øvrige lande tilhængere af den russiske annektering af Ukraine fordi de frygter at de kan blive de næste på listen.
    Som man så det i Ukraine er det utroligt nemt at piske en stemning op blandt et mindretal i grænseområder og det er Putin mester i.

    Derfor er det uhyre vigtigt at Putin IKKE slipper godt fra invasionen i Ukraine.


  • #22   16. mar 2023 Man bør også huske på at Lukasjenko bestemt ikke har befolkningens opbakning i parløbet med Rusland !

  • #24   16. mar 2023 #21
    Cody


    - mig bekendt har usa ikke invaderet og underlagt sig nogen af de lande du nævner og ej heller områder eller regioner tilhørende disse lande.

    Det har du ret i, USA har ikke invaderet landene bare blandet sig, som de nu også gør i rusland-Ukraine konflikten.


  • #28   19. mar 2023 https://nyheder24.dk/nyheder/rusland-kommer-med-krav-til-danmark?t=ny24

    Rusland har nu gjort det klart, at de fortsat vil kræve et svar fra den danske regering i sagen om sprængning af de to gasrørledninger Nord Stream 1 og 2.

    Sådan lyder det i en meddelelse, der lørdag blev udsendt af det russiske udenrigsministerium. Det skriver Ritzau.

    I denne pressemeddelelse udtaler Maria Zakharova, der er talskvinde for ministeriet, at Rusland ikke vil give slip på deres krav om at få svar på de spørgsmål, de har stillet i relation til denne sag.

    "Selv om Danmark afviste at foretage en fælles undersøgelse af sabotagehandlingen, vil Ruslands udenrigsministerium fortsat kræve, at den danske regering giver svar på de spørgsmål, der er stillet," lyder det fra Maria Zakharova i pressemeddelelsen.

    Det er vet det mindste Rusland som en af de beskyldige i sabotagen kan forvente -

    eller ikke?


Kommentér på:
Putin med direkte opfordring til Danmark

Annonce