{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
457 visninger | Oprettet:

Cody N
Cody N
Online Tilmeldt:
23. nov 2017
Følger: 6 Følgere: 52 Emner: 133 Svar: 2.264

Det ser sort ud ! {{forumTopicSubject}}

Alle husker nok flygtningestrømmen 2015 forårsaget af 1 mio. syriske flygtninge, men det er det rene vand sammenlignet med hvad der venter når nigerianerne for alvor sætter sig i bevægelse med kurs nordpå.

“ I Nigeria er det nemlig blevet en trend at tage benene på nakken og så hurtigt som muligt forlade et land, hvor befolkningstilvæksten er ude af kontrol, hvor korruptionen er massiv, og hvor sikkerheden nærmest er ikkeeksisterende.
Trenden går under navnet ’japa’, der betyder ”at flygte for et bedre liv” på det nigerianske sprog yoruba.
Men tendensen kan få fuldstændig uoverskuelige konsekvenser og vil i sidste ende ramme både Europa og Nigeria selv.”

Er vi klar til at have soldater på EU's grænser, der skal skyde på de migranter, der kommer? Eller hvad gør vi? Fordi når de først er kommet, så vil de ikke hjem. Heller ikke ligegyldigt, hvor dårligt de har det, fortæller hun.

https://nyheder.tv2.dk/udland/2023-03-10-nigeriansk-trend-kan-foere-til-massive-flygtningestroemme-jeg-ved-ikke-om-de

Uhyggelige perspektiver der utvivlsomt vil få det europæiske velfærdssystem til at kollapse på kort tid og hvis EU skal overleve som union kræver det dennegang en hård og konsekvent sikring af de ydre grænser uden mulighed for landgang af småbåde og ngo skibe indeholdende flygtninge.

Derudover bør især Algeriet, Tunesien, Marokko, Egypten og Libyen tvinges til at bekæmpe menneskesmuglere hvis de fortsat vil modtage bistandskroner fra Europa.

Hvilke muligheder har Europa ellers ?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Det ser sort ud !
  • Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 6 Følgere: 52 Emner: 133 Svar: 2.264
    #1   15. mar 2023 Jeg gætter på at formålet med statsministerens besøg i Egypten bl.a, skyldes Nigeria, men hun burde desuden besøge de 4 øvrige middelhavslande og allerhelst i selskab med øvrige europæiske statsledere hvis det skal have nogen effekt.

    https://vinkel360.com/mette-frederiksen-besoger-egypten-for-at-snakke-flygtningestromme/

    “ Europa må ruste sig til, at der kommer enorme flygtninge- og migrantstrømme fra Afrika i de kommende årtier. Det er uansvarligt ikke at tage udfordringen dybt alvorligt.”

    https://politiken.dk/debat/kroniken/art8697546/Vi-m%C3%A5-opruste-massivt-for-at-kunne-holde-flygtningestr%C3%B8mmen-fra-d%C3%B8ren


  • #2   15. mar 2023 Cody N de skal hjælpes lokalt smiley

  • #3   15. mar 2023 Cody

    Til dit spørgsmål, hvilke muligheder Europa ellers har, ser jeg ikke mange muligheder, da Den Europæiske Union ikke har kunne blive enige om en fungerende flygtninge/asylpagt siden flygtningestrømmen i 2015.

    Nu koger emnet op igen, hvilket ikke kun hænger sammen med, at antallet af migranter på vej til Europa på det seneste er steget igen. Af denne grund mødtes de 27 EU-lande igen i midten af februar i Bruxelles til et særligt topmøde for at finde løsninger.

    Jeg har endnu ikke hørt om en løsning på problemet ingen gang om et løsningsforslag. Det eneste jeg har hørt fra mødet er, at formanden for Det Europæiske Folkeparti (EPP), Manfred Weber, opfordrer til en kursændring i flygtningepolitikken og EU-konservative kræver skrappere foranstaltninger, og at inden det særlige topmøde næstformanden for CSU foreslog en trepunktsplan, der forudser hegn ved de ydre grænser, asylansøgninger uden for EU og en ny udgave af europæisk søredning.

    924.000 søgte om asyl i EU sidste år – en stigning på næsten 50.

    Jeg personlig forventer, at ikke flygtningesrømmen til EU vilblive mindre end i 2015 tværtimod.


  • #4   15. mar 2023
    Problemet er jo at disse lande er bundkorrupte, deres regeringer, myndigheder osv.





  • #6   15. mar 2023 #5 Alis

    Jeg medgiver at klimaforandringerne har gjort megen skade.

    Problemet kan ikke løses medmindre man begynder at tænke nyt.jvf. Alis

    Dét kunne de lande selv ha' gjort, og kæmpet for, for 100 år siden. De nægter at ændre på deres 'gammelkultur', hvor nogle ting er så skadelig for den måde de lever på.

    De lever i et konstant religiøst hysteri, hvor krig og terror imellem forskellige fraktioner hører mere til dagligdagen end til sjældenhederne.

    De er gennemkorrupte helt fra toppen af, og intet bliver gjort for at skabe en fornuftig infrastruktur, til bedring for den almindelige befolkning.

    Dét kan vi hverken gøre fra eller til ved.









  • #9   15. mar 2023 Chris, du forventer, at alle har brug for vores levevis på godt og ondt.

    Men hvad ville du siget, at blive påtvunget til, at leve som de gør i de lande du
    kritiserer.


  • #10   15. mar 2023 #9 Brok

    Nej Brok, jeg forventer ikke at disse lande skal leve som os, det er vi for forskellige til.

    Men jeg forventer at regeringen gør alt for at befolkningen kan få det bedst muligt. Hvilket vil sige rent drikkevand, mad til selv de fattigste, at huse ikke bryder sammen bare fordi en sommerfugl vifter lidt med vingerne.

    Der er så meget som diverse regeringer kunne gøre for deres befolkning, så tingene i det mindste blev mere tålelige.

    Ikke mindst søge for mere retfærdighed.





  • Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 6 Følgere: 52 Emner: 133 Svar: 2.264
    #11   15. mar 2023

    Chris, du forventer, at alle har brug for vores levevis på godt og ondt.

    Brok jeg tror snarere at det netop er årsagen til at de kommer hertil smiley


  • #12   15. mar 2023 Til min kommentar #3

    924.000 søgte om asyl i EU sidste år – en stigning på næsten 50.

    glemte jeg at tilføje, at i de 924.000 asylsøgende er ukrainske asylsøgende ikke talt med, da de har en særstatus iflg. Statisches Bundesamt.


  • #13   15. mar 2023 Der er så også en stor forskel på Ukrainske asylansøgere og 'de andre'.

    De Ukrainske ønsker at komme hjem så hurtig som muligt, og være med til at genopbygge deres land, når krigen forhåbentlig snart er ovre.

    De 'andre' er ikke til at slippe af med!


  • #14   15. mar 2023 Chris og Cody, jeg tror ikke på, at resten af verden vil komme til os,
    men gør vi som Sverige så selvfølgelig vil alle da gerne have flere penge til livet.

    Men så længe vi i Europa ikke kan finde ud af noget som helst så tror jeg ikke på noget fornuftigt.

    Desværre har vi en evne til altid, at flytte skylden væk fra egen formåen.

    Når jeg ser hvad vores såkaldte forsvar har lavet rundt om i verden så skulle vi nok tænke mere på Danmark end alle andre lande.



  • Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 6 Følgere: 52 Emner: 133 Svar: 2.264
    #15   15. mar 2023 Brok S

    Jeg tror omvendt at asylshopping lynhurtigt vil medføre at flertallet søger fra Sydeuropa og videre op til bl.a. Danmark.
    Vores eneste chance er massiv grænsekontrol mod især Tyskland og også gerne mod Sverige i samme ombæring.
    Jeg tror ikke at EU gør noget som helst for at stoppe strømmen smiley


  • #16   15. mar 2023

    Jeg tror ikke at EU gør noget som helst for at stoppe strømmen

    Og netop DET Cody er problemet.


  • #24   15. mar 2023 Jojo

    Godt nok kan vi mene at det er lang tid tilbage, men det er faktisk de gamle koloni magter som har ødelagt Nord og Mellem Afrika.

    Godt hjulpet af to burokrater in 1916 med navnet Sykes og Peacock som lavede en handel, og det forgik mellem Rusland, England og Frankrig hvor de om rokerede på Nord Afrika og trak nogen fine lige linjer tværs igennem kultur og lande grænser.
    ""Sykes and Peacock deal 1916"""


    Det lyder jo altsammen 'meget godt' det du fortæller, men nu skal hele EU vel ikke være ansvarlige for, hvad der skete for 100 år siden - hold da helt op tænk hvis Skandinavien skulle trækkes til ansvar for vikingernes handlinger - jeg blev da ihvertfald bange, da jeg for nylig læste en artikel om vikingerne, der i artiklen blev omtalt som "Middelalderes Terrorister".

    Et eller andet sted må det ophøre at gøre generationer ansvarlige for det, deres forfædre i generationer har gjort forkert og er ansvarlige for.


  • Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 6 Følgere: 52 Emner: 133 Svar: 2.264
    #25   15. mar 2023 De seneste årtiers uroligheder på det afrikanske kontinent skyldes for en stor dels vedkommende islamistiske oprørere der både slås indbyrdes og mod regeringsstyrker med det fælles mål at tage magten og indføre Sharia og smide de kristne ud 🤔

  • #27   15. mar 2023 #26
    jojo


    Jeg gider ikke dit ordkløveri og fordrejninger af begreber.


  • #31   16. mar 2023 Jeg synes også, det ser sort ud smiley - men hvor blev den udmærkede ide, med at sende asyl/flygtninge/emigranter til Rwanda af, den er nok blevet begravet, fordi ......

    Det er bare mere end sort, det er blåsort. Det er så sørgeligt, at vores "skønne" EU, bare heller ikke fungere på det punkt.

    Men hvis jeg nu foreslår, at vi skal gøre det samme som Ungarn, så bliver jeg nok ekskluderet - men jeg er lydhør over for en rigtig god løsning.


  • #35   16. mar 2023 Ja, OK, men udenom Ungarn, når det kan fungere der, så kan det vel også fungere i andre lande syd for, men det må være en opgave for EU.

  • #38   16. mar 2023 36
    jojo


    IMHO kan flugtningen strømmen mu.ligt bremses lidt, men stoppe, nej det kan vi, og EU ikke. De kommer, og der kommer mange

    Jeg kommer til at tænke på en oplevelse, jeg havde for ca. 40 år siden i det tidligere DDR, vi var inviteret til en fest og med mit danske pas kunne jeg frit færdes i DDR (min mand ikke som West-Berliner), jeg måtte tage alene sted.

    Under festen var der selvfølgelig mange forskellige samtaler under gæsterne, een bed jeg mig dengang ikke særlig mærke i, men i dag dukker den op igen.

    Dengang kunne ingen vide, at muren ville falde, DDR var jo et lukket land. Pludselig spørger i en samtale en ung mand mig -"Tror du Vesteuropa har gjort sig tanker om, hvordan de vil reagere, og hvad der vil ske i fremtiden, når mio. af afrikanere sætter sig i bevægelse mod Europa og vil ind, og tro mig de kommer ikke i dag og ikke i morgen heller ikke i overmorgen men i løbet af de næste 1 til 2 årtier" - jeg var målløs og kunne ikke give andet end et plat svar: "Det kan jeg ikke forestille mig".

    I dag er jeg målløs over, at han beviseligt havde ret.

    Derfor tror jeg også på, at du har ret, når du siger, at hverken vi eller EU kan stoppe flygtningestrømmen men kun bremse den lidt, de kommer og der kommer mange.


  • #39   16. mar 2023 #37
    Alis


    Hvad skal vi stille op med alle de flygtninge? Det største antal i verden nogensinde. Hidtil er alt gået i koks fordi alle prøver at skubbe ansvaret over på nogle andre.

    Jeg tror, det allerstørste problem er, at intet land verden over nogensinde ikke engang har forsøgt på, at finde en fornuftig løsning på verdens flygtninge problemer, hvordan problemet skal håndteres, modtagelse eller fordeling finde sted, alle lande har ladet stå til og lader stadigvæk stå til.

    Det er jo ikke kun i Europa et stort problem med flygtninge, det er det også i Amerika i Sydøstasien, Australie, New Zealand - i HELE verden, og problmet løser sig nu engang ikke af sig selv.


Kommentér på:
Det ser sort ud !

Annonce