{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
431 visninger | Oprettet:

Rusland er en terroriststat! {{forumTopicSubject}}

https://ekstrabladet.dk/nyheder/krigogkatastrofer/europa-parlamentet-erklaerer-rusland-for-statslig-sponsor-af-terrorisme/9523787

Rusland er en terroriststat. Det er nu bekræftet af Europa-Parlamentet. Rusland har en historie der omfatter terrorhandlinger mod suveræne stater, støtte til terrorregimer og -organisationer inklusiv Wagner-gruppen, skriver Dmytro Kuleba

Det er dog ikke noget Europa-Parlementet kan gøre alene, på vegne af hele EU.

Men det er dog et skridt i den rigtige retning, for at at Ruslands præsident, Vladimir Putin, og hans regering kan drages til ansvar for forbrydelser mod civile ved en international domstol.

Dog igen, så er det noget som kan tage lang tid.

Er det ikke det rigtige at gøre? I det mindste til en start?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Rusland er en terroriststat!
  • #4   23. nov 2022 #2 Alis

    Den russiske kultur lever i bedste velbefindende i Rusland!

    Ukraine er et selvstændigt land.


    Der VAR ingen som helst legitim eller på anden måde grund til at føre krig mod Ukraine.

    Al den løgn om at Dunbass og Lukansk skulle befries for nazister var ikke andet end en undskyldning for at føre krig.






  • #8   23. nov 2022 #6
    Ja, Brok krig er så forfærdelig, og der begås forfærdelig handlinger fra begge sider.

    Ikke for at undskylde nogen, men allerede fra krigens begyndelse, så man voldsomme billeder af hvad russere havde gjort mod Ukrainske. Udstillet til spot med afskårne kønsdele, eller lemmer.

    Ikke mindst er det det Rusland der er den angribende part, indtrængerne, hadet er stort, så det er måske ikke så mærkeligt at disse russere blev skydt. Dette skete jo langt henne i krigen. 12 nov.



  • #9   23. nov 2022 Chris, du mener vel ikke, at mord er ok, fordi der har været andre der er blevet myrdet.

    Jeg mener ikke det er ok, at smide en bombe på den Røde plads selv om Rusland har smidt bomber i Ukraine.


  • #12   23. nov 2022 #7

    Putin har også prøvet med diplomati, jvf. Alis

    Hvad er det for diplomati som Putin har prøvet?

    At han vil ha' Ukraine, koste hvad det vil?

    Diplomati som han ikke engang tillader sker i Rusland for sine egne borgere?

    Putin med sin forhistorie af løgn, bedrag og forklædning?

    Putin der rask væk forgifter russere i EU som taler mod hans regime, altså før lang tid før krigen.

    Putin som ikke tillader demonstrationer i eget land.

    Putin som kalder alt hvad han ikke kan li' for ekstremisme, hvormed helt almindelig lovlydige mennesker bliver fængslet?

    Putin's tidligere venner der lige pludselig dør som fluer?

    Hvem vil tro eet ord af hvad Putin lover, eller siger?














  • #13   23. nov 2022 #9
    Chris, du mener vel ikke, at mord er ok, fordi der har været andre der er blevet myrdet.jvf. Brok

    Nej, det er ikke iorden.

    Men i krigssituationer så er tingene anerledes om man vil det eller ej.

    Og det gør virkelig ondt i hjertet at se den ondskab og alle de dræbte, mishandlede, uanset hvilken side de kommer fra.

    Det gør ondt at se al den ødelæggelse, alle de mennesker som lider og har mistet alt. Mistet familie og venner.

    Sådan er det desværre også i andre lande.

    Magt fordærver og ødelægger.













  • #14   23. nov 2022 Brok S jeg syntes nu det er en meget svævende historie og hvem gjore hvad og hvorfor vides ikke.

  • #15   23. nov 2022 Nå, så fik det konsekvenser for Europa-parlementet med denne beslutning.

    Et massivt hackerangreb fra en pro-Kreml gruppe.





  • #16   23. nov 2022 Jeg undrer mig over hvor enøjet mange bliver af en krig.

    Jeg tror stadig det jeg lærte som barn, at en sag har mere end en side.


  • #17   23. nov 2022 Brok S det kommer an på hvem du spøger smiley

  • #18   23. nov 2022 Sandt Brok, en sag har altid 2 sider, men ofte vejer den ene side meget tungere end den anden.

    Nøjagtig det samme gælder i twister, retslige forhold, osv.



  • #19   23. nov 2022 Chris, ja helt sikkert er det øjnene der ser, hvad man får øje på.

    Men hvis vi ser på hvad der er af soldater fra mange andre lande end de
    der naturligt er fra Afrika, så kan jeg få øje på to søndage i en uge.



  • #23   24. nov 2022 #16 Brok:

    Jeg undrer mig over hvor enøjet mange bliver af en krig.

    Jeg tror stadig det jeg lærte som barn, at en sag har mere end en side.



    Men så undrer det mig, at du så ofte er ensidig.


  • #25   24. nov 2022 #23
    Nu er jeg da glad for ikke, at være som alle andre, jeg har min helt egen mening
    og du må da gerne kalde Fred for en ensidig mening, det tager jeg som en stor ros.

    Men desværre har jeg endnu ikke set noget der laver andet end forlænger mange
    krigsskader, og da jeg ikke stoler på, at hjælpen til Ukraine er andet end hykleri.

    Jeg nægter at tro på borgerne i Ukraine ønsker krigen fortsætter.

    Men jeg har ingen løsning på hvad man kan gøre ved problemet når ingen kan snakke Rusland til fornuft og Ukraine forventer resten af verden holder dem skadesløse.



  • #28   24. nov 2022 Brok S Ukraine slås for deres frihed - det vil jeg også gøre smiley

  • #29   24. nov 2022 Leon, der er ikke meget glæde af frihed, hvis ens børn dør af sult og kulde.

    Og jeg vil da gerne indrømme, at jeg ikke fatter, hvad LGBT har med krigen at gøre, det bruges også til VM som om vi ikke kender forskel på mænd og kvinder.

    Nu kan vi så også udskamme Færøerne der vil kæmpe for deres ret til selv, at bestemme, Men der skal vi nok også rode rundt i oprørte vande.

    Husk vi ved bedre end dem der lever i brændpunkterne.


  • #30   24. nov 2022 Brok S jeg svare i et nyt indlæg for vi kan ikke blande pære og bananer så går det helt galt.

  • #31   7. jan 2023 Jeg fandt lige dette skarpe indlæg om Ukraine krigen og Rusland’s opførsel.

    “ Hvad håber du Ukraine-krigen ender med?
    Jeg håber at Ukraine krigen ender med at Putins regime falder fra hinanden og at der kan vokse sig et demokrati frem i Rusland.
    Jeg håber at Russerne, på samme måde som tyskerne, vil blive tvunget til at forholde sig til deres knap så heldige historie med autoritære diktatorer, og tage ansvar for det så de kan forandre sig.
    Lad os nu bare være helt ærlige her, Stalin var ikke en skid bedre end Adolf Hitler, tværtimod. Alene hans folkemord i Ukraine, Holodomor, skønnes at have kostet 7–11 mio Ukrainere livet, og dette var endda i "fredstid".
    Læg dertil de mange ofre for 2. verdenskrig, samt alle dem der døde i Gulag.
    Alligevel ser vi at Russerne stadig hylder Stalin, endda har lovgivning som forbyder kritik af Stalin. Selv Vladimir Putin taler i rosende vendinger om Stalin og lader til at beundre ham mere end han beundrer nogensom helst andre Russiske ledere.
    Forestil jer at det var helt mainstream i Tyskland at beundre Adolf Hitler og at man jævnligt skulle lægge øre til Olaf Scholtz og andre ledende politikere i Tyskland tale i rosende vendinger om Hitler og Holocaust.
    Rusland har aldrig haft et opgør med deres fortid, på samme måde som tyskerne, derfor er deres fortid mere eller mindre stadig deres nutid.”

    Fin formulering af en M. Robinson og kopieret fra et andet medie


  • #33   7. jan 2023 Uanset hvad, så tror jeg ikke demokrati kan tvinges igennem men våben.



  • #34   7. jan 2023 Helt rigtigt, Rusland har aldrig haft et opgør med deres fortid.

    Børn bliver stadig oplært i skolen til at ha' og føle en ekstrem nationalfølelse. Mange børn bliver endda oplært, i en meget ung alder, i våbenbrug så de kan forsvare Moder Rusland.

    Putin bliver ved med at komme med nye love, der ikke kun begrænser befolkningen, men også truer dem, hvis de skulle finde på at mene noget andet, eller ønske en mere demokratisk styreform.

    Putin holder krampagtigt fast i magten, propaganderer for at alle andre lande, EU/USA er ude på at ødelægge Rusland, angribe Rusland.


  • #36   7. jan 2023 Chris, er det ikke formålet det Putin påstår?

    Rusland skal patu tvinges til, at indføre demokrati, hvis det står til os demokratiske lande.

    Du mener jo selv, hvis jeg forstår dig ret, at Rusland skal blive demokratisk som alle de andre lande der på kortet har demokrati, og skal vi sige der mangler mange der ikke er demokratiske.

    Personlig mener jeg demokrati er bedste styreform, men det skal komme indefra og ikke fra os. og ikke med våben.


  • #37   7. jan 2023 #36 Brok

    Nej, Rusland skal ikke tvinges til at blive demokratisk, det skal, som du også selv nævner komme indefra. Men det er meget svært, nærmest umuligt, for den del af befolkningen der ønsker mere frihed og lighed, for der bliver slået ned med hård hånd på dem som bare ytrer det mindste om det, eller kunne finde på at demonstrere.

    Man ryger ganske enkelt i fængsel under forfærdelige forhold.

    Ekstremismeloven i Rusland, er så ekstrem og 'vidtfavnende' at alle der bare 'tænker' forkert, kan komme i store vanskeligheder.

    Russerne er så hjernevaskede grundet den propaganda de er født og opvokset med gennem mange årtider.

    Putin er 'hjernevasket' grundet sin fortid i KGB, hvor alt og alle, samt andre lande, skulle anses for at være fjender. Hellere henrette en for meget end en for lidt.

    Putin er sikkert bange for sin egen skygge, for tænk hvis 'skyggen' skulle ta' livet af ham!

    Bare se alle de rigmænd, som Putin selv har beriget, de 'falder som fluer', for tænk hvis de lige pludselig faldt ham i ryggen, så 'hellere en for meget end en for lidt' igen.

    Putin har invaderet og ført krig mod et suverænt land, på løgne og falsk grundlag, det kan ingen komme udenom.

















  • #38   7. jan 2023 Alis C

    Jeg kunne med lethed tilbagevise din gammelkommunistiske opfattelse af Rusland ved at bevise at landet er præcis lige så ufrit idag som for 150 år siden (uden indblanding fra usa), men hvergang jeg kommer med en lang vel underbygget forklaring med div. links forsvinder du eller undlader at svare så dette er mit sidste svar til dig hvad Rusland angår og det er du jo nok tilfreds med for den blodige sandhed er åbenbart ikke lige din kop the når det gælder kommunisme.


  • #40   7. jan 2023 Jeg forstår ikke, hvordan nogen kan tro på demokrati i lande hvor det ikke kommer
    på grund af folkelig bevægelse.

    Vi kan jo bare se på det seneste, hvor vi også troede på os selv og demokratiet.

    Afghanistan er for mig eksemplet på den helt store fiasko.

    Putin kan ikke tvinge Ukraine tilbage til hans styreform, men vi kan til gengæld heller ikke tvinge Rusland til demokrati.



  • #41   7. jan 2023 #40

    Putin kan ikke tvinge Ukraine tilbage til hans styreform, men vi kan til gengæld heller ikke tvinge Rusland til demokrati. jvf. Brok


    Sandt. Men vi kan forsøge at tvinge Putin til at fatte, eller nærmere den russiske befolkning til at forstå, at det som Putin har sat igang, er helt og adeles uacceptabelt, at han er en massemorder, af både Ukraines befolkning, såvel som sin egen.


  • #44   7. jan 2023 #42 Alis

    Du er altså nødt til at adskille tingene. Danmarks demokrati kan vi sagtens tale om i en anden tråd.


    Rusland er ikke en terrorstat, Putin har fået en umulig opgave ved at være påtvunget kapitalisme i et land, der er vokset op med kommunisme. jvf. Alis

    Putin påtvunget kapatalisme???

    Putin ER selv den største kapatalist, der har tilegnet sig så enorme rigdomme efter han kom til magten. Ikke mindst gjort sine venner til megarige mulitimiliardærer, så selv Dubai's rigfolk nærmest blegner.

    DET er sket på bekostning af det russiske folk, som ganske enkelt er blevet bestjålet af deres egen leder.

    Jo, Putin's Rusland er en terrorstat, fordi Putin opfører sig som en terrorist.






  • #45   7. jan 2023 Chris, Nu kender jeg to russiske familier som bor i Danmark, og deres problem er, at de
    ikke mener du har ret, men bare det er være fra Rusland er noget de ikke taler om for
    alle russere bliver jo set ned på, ingen gider høre sandheden for den er skrevet.

    For en ting er vi virkelig gode til og det er at dømme folk på overskrifter.


  • #46   7. jan 2023 Jeg kender både russere og ukrainere her i Danmark.

    Det kan godt være dem du kender ikke mener jeg har ret, har du spurgt dem, sådan lige nu, siden du nævner det?

    Jeg har ikke noget mod russere, for mange af dem sidder også i saksen, og lider tab. Samt ikke støtter Putin, men er bange for at sige det højt.

    Det er Putin jeg har noget imod.




  • #47   7. jan 2023 Vel talt Cris7 og den får Alis sku svært ved at give igen på 😄

  • #48   7. jan 2023 Chris, nu er Putin ikke Rusland så, debatten her er jo ganske enkelt ikke
    mulig når vi ikke engang kan blive enige om,

    Du har en mærkelig mening som jeg ikke forstår, for er det kun Putin eller er det systemet
    du ikke bryder dig om?

    Og jeg kan fortælle dig at de to familier jeg kendere kan være i stue sammen
    for den ene er virkelig stolt over, at være Russer,




  • #52   7. jan 2023 #48 Brok

    Putin er 'Rusland', Putin er 'systemet', fordi det er ham som er Hersker, og med hård hånd kontrollerer og udsteder love som i den grad ikke tillader nogen form for modstand mod ham eller hans styre.

    Og jeg kan fortælle dig at de to familier jeg kendere kan være i stue sammen
    for den ene er virkelig stolt over, at være Russer, jvf. Brok


    ? Har lidt svært ved at forstå her hvad du mener?

    Alle har vel en form for 'stolt' tilhørsforhold til landet de er født i, men især hvis man igen og igen får indpodet en ekstrem nationalfølelse og skal se op til en leder/hersker, fra man bliver født, så ser man nok lidt anderledes på tingene.

    Bare se Nordkorea, hvor han tyksakken Kim, bliver tilbedt som en Gud?

    Ledere, herskere, diktatorer, præstestyrer, begår lige så mange fejl som alle andre mennesker. Problemet er bare at de aldrig vil indrømme deres fejl, tage ved lære af deres fejl, ændre på dem, for magten er vigtigere for dem at beholde.

    Og, Brok lige for en god ordens skyld.

    Jeg hader krig så inderligt. Hader brutaliteten og tabet af menneskeliv.

    Men jeg hader også overgreb, invasionskrig, som har overgået Ukraine.










  • #53   7. jan 2023 Chris, jeg kan ikke forstå, at den russiske befolkning skal straffes med ikke, at må
    besøge og have samkvem med andre for det fremmer vel ikke muligheden for
    , at lære om demokrati.

    Når jeg lige nu ser Danmark spille håndbold mod Saudi Arabien tænker jeg på vores dobbeltmoral som lyser op. For vores fodboldspiller er forbudt spil mod et russisk hold.

    Tænk hvad russiske tennisspillere tjener på, at spille udenfor Rusland uden problemer, og samtidig må vi ikke sælge fødevarer til den almindelige russiske befolkning.

    For mig ligner det pengenes magt og jeg har meget imod, at vi fodrer våbenindustrien.


  • #54   7. jan 2023 #53

    Chris, jeg kan ikke forstå, at den russiske befolkning skal straffes med ikke, at må
    besøge og have samkvem med andre for det fremmer vel ikke muligheden for
    , at lære om demokrati.
    jvf. Brok

    Du taler om to ting her. Det er Putin deres leder og hersker, der er skyld i de sanktioner som medfører at russerne ikke kan færdes helt frit som før.

    Som du selv har nævnt før, så skal en form for demokrati komme indefra, og det sker ikke ved at flere velbjergede russere flygter, som er tro til Putin, mens mange i befolkningen samt ydergrænserne i det kæmpe land lider nød.

    De to familier du kender, hvor længe har de været her?

    Det er en naturlig sanktion, når et land angriber et andet suverænt land, at de bliver udelukket i sport.












  • #55   7. jan 2023 Chris, Du har ret i at mange lever usselt i Rusland, og det er dem vi straffer ikke de velbjergede, og de rige der rejser ud og måske ikke er tilhænger af Putin får deres
    penge indefrosset, det samme gør tilhængerne. Så udefra stopper vi selv hjælpen til noget demokrati.

    Det ligner meget Bashar al-Assad Syrien, hvor vi i mine øjne straffer befolkningen fordi vi ikke ved hvordan vi kan slippe af med diktatoren.

    Og jeg kan se, at jeg manglede et ( IKKE) i mit omtale af de to Russiske familier
    jeg kender for de kan ikke være i stue sammen da de ser total forskelligt på deres hjemland.

    Den ene familie har været her ca 10 den anden ca. 15 år og min mening er, at de
    begge er total velintegrerede, men de tænker ikke som en demokratisk dansker.

    En udtalelse som jeg har undret mig over er, den ene siger han føler sig som Europæer, den anden som Russer.
    Derfor har jeg meget svært ved, at være for eller imod den ene af dem.


  • #56   7. jan 2023 Jeg vil meget gerne besvare, men kan jeg vente lidt Brok.

    Vi trænger vist alle til et lille afbræk, og du er meget velkommen til at deltage i tråden omkring afbræk og hygge.


  • #57   8. jan 2023 Brok S jeg er enig med dig i at pennen er stærkere end våben - men desværre skal der både penne og våben til at få Putin tilbage til Rusland.

Kommentér på:
Rusland er en terroriststat!

Annonce