{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
358 visninger | Oprettet:

Fodbold i Qatar {{forumTopicSubject}}


https://sport.tv2.dk/fodbold/2022-11-10-fifa-forbyder-danske-vm-troejer-med-budskab-om-menneskerettigheder

Så kører det igen, hvor alle kan forarge sig.

Jeg holder helt med FIFA om deres ret til at bestemme.

Hvis vi skal komme med en protest så er den helt for sent ude.
Vi burde allerede i 2010 have sagt fra med den placering som er/var
helt udenfor tid og sted for fodbold.

Og at fodboldlandsholdet nu også skal bruges som reklame for LGBT er helt ved siden af almindelig fornuft.

Transkønnede får mulighed for at få tildelt nyt personnummer.

Hvor er grænsen for, hvad fodboldlandsholdet kan/skal bruges til,
for mig bør de være så neutrale som overhovedet mulig.

Skal vores land bruges til alt det politiske.?


Kommentarer på:  Fodbold i Qatar
  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 346 Svar: 3.245
    #1   10. nov 2022 Brok

    Omkring LGBT+ er vi helt enige.

    Det er så ligegyldigt, i forhold til måden Qatar fik værtsskabet, alle de mennesker som har mistet livet grundet WM.

    Men FIFA, hvem kan ha' tillid til en så korrupt organisation?


  • #2   10. nov 2022 Chris, der findes lige nu ingen alternativ til FIFA, men kun et lille håb om
    mindre korrupte opstillede.

    Men der har jeg ingen tro på nye tiltag.


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 346 Svar: 3.245
    #3   10. nov 2022 Det har jeg heller ikke Brok.

    Der er alt for mange penge involveret.

    Så er der jo også stadig sagen omkring Blatter, tidligere præsident for FIFA, og Platine.

    Blatter har erkendt at han har og ønskede politik blandet ind i FIFA. Helt tilbage til Gaddafi.

    Det er jo nærmest håbløst at finde ærlige og oprigtige mennesker i sport, såvel som i alt efterhånden. Sålænge der er store beløb i indtjening.


  • #4   10. nov 2022 Jeg er også enig i, at vi burde have sagt fra 2010, der var der placeringen, men vi kendte så ikke på daværende tidspunkt, hvad de havde i tankerne med at behandle div. håndværkere som rene slaver, til næsten ingen løn og alle dem, som mistede livet smiley

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 346 Svar: 3.245
    #6   10. nov 2022 Men selv da man besluttede det; Qatar har aldrig været en fodbold nation.

    Man måtte ændre datoen grundet temperaturen i landet.

    Qatar er en sandørken, der var ikke en masse fodboldfanatikere, ingen stor stadioner.

    Så noget var helt galt for starten,

    Men pengende, ja, det var nok ikke galt fra starten.


  • #7   10. nov 2022 Jeg synes VM i fodbold er en stor og skøn begivenhed, men jeg har det en anelse stramt denne her gang, og jeg er også bange for, at der måske kommer til at ske skandaler, kan I huske, godt nok OL i München 1972, da det israelske hold blev taget som gidsler af den palæstinensiske terrororganisation Sorte September, det værste sted, det kunne finde sted i, mange tanker omkring det, vi kender alle historien.

  • #8   10. nov 2022 Nu er det ikke en undskyldning, at man ikke anede hvordan arbejdere havde det i
    oliestaterne, det var helt åbenlyst, hvordan Philippine Thaier Pakistanere m.m. knoklede
    men var godt tilfreds fordi de fik så de kunne sende penge hjem.

    Og de havde da fodbold
    https://www.flashscore.dk/fodbold/saudi-arabien/premier-league/resultater/

    https://www.information.dk/moti/2016/10/oerkenstatens-galionsfigur

    Så alle undskyldninger her og nu er meget hult, og ekkoet er kun penge.



  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 346 Svar: 3.245
    #10   12. nov 2022 Der er kun en uge til det går igang, hvor Danmark spiller d. 22/11 kl. 14 mod Tunesien.

    Mange virksomheder og på anden vis, har sørget for at kampe kan ses på storskærme, hvilket er godt.

    Jeg kan på en måde godt forstå at nogle gerne vil opleve WM i virkeligheden, ikke mindst for at støtte spillerne.

    Men nok bedst at lade vær, at støtte Qatar med sine penge. Ikke mindst skal man være meget varsom med hvordan man opfører sig. Qatars reglement for opførsel er snævert.





  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 346 Svar: 3.245
  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 346 Svar: 3.245
    #13   12. nov 2022 Men det må også være frygtelig trist for spillerne, på de kæmpe stationer, at skulle spille uden publikum.

    Men sådan må det desværre være.



  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 346 Svar: 3.245
    #15   12. nov 2022 Mon ikke mange efterhånden tager afstand fra hele sagen omkring Qatar's WM.

    Det er nok bedre at sidde hjemme og heppe på vores forskellige hold, end at støtte en diktatorisk stat ved at lægge sine penge i landet.

    Her er billetpriserne:
    Billetpriser til åbningskampen

    Kategori 1: 4.559 kroner
    Kategori 2: 3.242 kroner
    Kategori 3: 2.229 kroner
    Kategori 4: 405 kroner (gælder kun personer med bopæl i Qatar)

    Billetpriser til gruppespilskampe

    Kategori 1: 1.621 kroner
    Kategori 2: 1.215 kroner
    Kategori 3: 506 kroner
    Kategori 4: 81 kroner (gælder kun personer med bopæl i Qatar)

    Billetpriser til ottendedelsfinalerne

    Kategori 1: 2.026 kroner
    Kategori 2: 1.519 kroner
    Kategori 3: 709 kroner
    Kategori 4: 141 kroner (gælder kun personer med bopæl i Qatar)

    Billetpriser til kvartfinaler

    Kategori 1: 3.141 kroner
    Kategori 2: 2.127 kroner
    Kategori 3: 1.519 kroner
    Kategori 4: 607 kroner (gælder kun personer med bopæl i Qatar)

    Billetpriser til semifinaler

    Kategori 1: 7.052 kroner
    Kategori 2: 4.863 kroner
    Kategori 3: 2.634 kroner
    Kategori 4: 1.013 kroner (gælder kun personer med bopæl i Qatar)

    Billetpriser til bronzekamp

    Kategori 1: 3.141
    Kategori 2: 2.229 kroner
    Kategori 3: 1.519 kroner
    Kategori 4: 607 kroner (gælder kun personer med bopæl i Qatar)

    Billetpriser til finalekamp

    Kategori 1: 11.855 kroner
    Kategori 2: 7.396 kroner
    Kategori 3: 4.458 kroner
    Kategori 4: 1.519 kroner (gælder kun personer med bopæl i Qatar)




  • #16   12. nov 2022 Hvis vi 12 år efter tildelingen af et VM får brug for vores afstand fra Oliestaternes
    indkøb af sport events, så er vi godt nok sent ude.

    Se lige på hvor meget der ejes af underholdning som er penge fra ikke demokratier, eller demokratier som ejer os på grund af deres rigdom.

    Prøv med ejerne af de forskellige top fodboldklubber i Europa som ejes af andre end
    landet hvor de spiller.



  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 346 Svar: 3.245
    #17   16. nov 2022 Måske så I Rasmus Tantholdt igår, da han blev truet med at få kamera smadret, tiltrods for alle tilladelser var på plads i Qatar.

    https://www.bt.dk/fodbold/blev-afbrudt-og-truet-med-at-faa-smadret-kamera-nu-gaar-rasmus-tantholdt-verden



  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 346 Svar: 3.245
    #18   16. nov 2022 Så er det jo også problemet med de mange glade fans fra forskellige lande der i højt humør skulle færdes i Qatar's gader.

    Man kunne jo lige fra starten af, se at deres udseende ikke harmonerede med de lande som de flagede for.

    Qatar forsøger at vise sig frem på alle måder, som de IKKE ER i virkeligheden.

    Man kan håbe på at deres store fine arenaer står nærmest tomme hen, og folk i stedet vælger at lægge deres penge hjemme, og samles til at se fodbold med vennerne.



  • #19   16. nov 2022 Chris, efter 12år, hvor der ikke er eller har været de store overskrifter ser jeg det som
    med klimaet, at det er først når vi er druknet, at vi limer os fast til skriget.

    Men skal alt det her stoppes så skal vi jo lave statsdiktatur, og helt væk fra
    menneskets frie valg.



    profilbillede
  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 346 Svar: 3.245
    #20   16. nov 2022 #19

    Brok, jeg tror vist ikke helt hvad du mener?



  • #21   16. nov 2022 Jeg har også svært ved at forstå, det indsatte billede ligner et fra Thailand smiley

  • #22   16. nov 2022 Jeg så desværre ikke den dokumentar, jeg må se, om jeg kan finde den i arkivet. Jeg bliver bare så i dårligt humør, jeg klarer ikke deres mentalitet, det vil jeg gerne være ved.

  • #23   16. nov 2022 Ja det er for svært, at undgå FIFA eller oversvømmelser, hvis man først klager nå man er startet på VM eller man står i vand til halsen. så er klimakrisen der her og nu.

    Men vores moral bliver altid fantastisk når det har været i TV, bare se på Spis og hans morgen bolle damer (piger ) Det virker på mig hyklerisk, at man først opdager det alle var klar over da det foregik.

    Vi kan jo også se på danske forhold

    https://fagbladet3f.dk/artikel/transportminister-hives-ind-i-ny-slumlejr-lignende-sag



  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 346 Svar: 3.245
    #24   16. nov 2022 #23

    Brok, din hjerne løber løbsk. Een ting af gangen. smiley


  • #25   16. nov 2022 Ja men jeg er snart så træt af alle disse moralister.
    Og vi glemmer alt for hurtigt.


  • #27   16. nov 2022 Jo jo ja undskyld, men du aner da ikke hvad ordet betyder.

    Som de siger træd på ham han ånder endnu, hvis han for fodbold
    og som alle andre moralister der ikke stopper Russiske tennis spillere
    der spiller rundt om i hele verden. Ikke mindst i USA.



  • #29   16. nov 2022 Jo jo Ja hvis det gælder dig har jeg ingen problemer med det.
    så det er ikke helt spildt hvis det siver ind.


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 346 Svar: 3.245
    #31   19. nov 2022 FIFA er korrupt og Qatar en diktaturstat af værste skuffe!

    Øl kommer der, bare alkoholfri.







Kommentér på:
Fodbold i Qatar

Annonce