{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
378 visninger | Oprettet:

Jobcenter - jobformidling. {{forumTopicSubject}}

Ja længesiden jeg selv kom på jobformidlingen og det var dengang borger som syg var uegnet til job og som sådan ku få lov til at gå hjemme - respekten for det enkelte menneske bestod.
Når jeg så høre historier om folk der skal ud på jobcenteret og møde den side af systemet som i mange tilfælde ikke ved hvordan et menneske der lige har oplevet at miste sit eksistensgrundlag - endog (måske sit hus og kæreste) og som ku havde mistet sit job grundet sygdom og det være sig stress og eller anden sygdom - på et splitsekund skal stå til rådighed for jobcenterets generaler - der som de eneste i Danmark kan gøre dødssyge raske på et splitsekund og det endog uden at havde set deres patient (mirakelmager) og folk så kan forstå at folk har/får angst/panikangst kontra stress når de skal møde op til det ukendte.
Jeg vil dog sige at jeg også har hørt om gode - søde og rare jobcentersagsbehandler - men der er langt imellem snapsene.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Jobcenter - jobformidling.
  • #1   26. okt 2022

    jobcenterets generaler - der som de eneste i Danmark kan gøre dødssyge raske på et splitsekund og det endog uden at havde set deres patient (mirakelmager)

    Ha ha Leon godt skrevet og helt enig 😂


  • #2   26. okt 2022 Cody N taaaaaak og vil du ikke mene at der sku en reform inden for den sektor som omhandler og nu bruger jeg det gode ord jobformidlingen og hvis folk der møder op på et jobcenter ku blive taget seriøs frem for at sku forsvare sig som om de lyver og mange penge vil være sparret bare ved det at der også vistes respekt for den fremmødte.

  • #3   27. okt 2022 Jo absolut Leon og den reform skal indledes med en nedlæggelse af jobcentrene.
    Jobformidling skal tilbage til fagforbundene der har langt mere føling med arbejdsudbud og derudover har de tilknyttede læger og psykologer der kan vurdere om man overhovedet kan arbejde 👍🏼


  • #4   27. okt 2022 Ja vi kan hurtig få en ny skandale som skat.

    Problemet er, at job og sygdom ikke er samme sag, men som det er nu skal sagsbehandlere jo være som ved en domstol, frikendt eller dømt.
    Så bare at lukke uden andet er noget vrøvl.


  • #5   27. okt 2022 Cody N helt enig og netop lad fagforbundene komme til smiley

  • #6   27. okt 2022 Brok S du læser ikke hvad Cody N skriver om at vi skal tilbage til dengang fagforbundene var med smiley

  • #7   27. okt 2022 Leon, hvorfra ved du hvad jeg læser. ?

    Og nej hvis du tror fagforeninger kan klare det her, for er det A kassen i mener eller er det
    3F.


  • #8   27. okt 2022 Brok S det skønner jeg ud fra dit svar til Cody N.

  • #9   27. okt 2022 Tak Leon, det er da rart du gætter på hvad jeg mener for selv om jeg har skrevet det gætter du stadig.

    Men spørger dig,
    Er det fagforeningerne eller A kassen du mener skal styre og hvad de skal styre.


  • #10   27. okt 2022 Brok S fagforbundene og det er denne her tale jeg tænker i (Så bare at lukke uden andet er noget vrøvl.) smiley

  • #11   27. okt 2022 Ja beklager du ikke kender systemet, så du er undskyldt fordi du ikke kan svare.

  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
    #12   28. okt 2022 Jobcentre er som 'helveds forgård', hvor man lyver, bedrager og nedgør folk.

    Lad fagforbundene tage sig af deres faglærte medlemmer, som man gjorde før i tiden.



  • #13   28. okt 2022 Chris,
    hvis du ser på hvad der er sket med det der idag kaldes ve et navn som starter med job
    så er det fordi nogle politikere troede, at bare de skiftede navn så var det godt.

    Men det er en umulighed bare, at fyre personalet,

    Men endnu engang skal det nu ødelægges fordi politikere tror at en gadefejer og en dødsyg kræftpatient kan behandles ens.

    Vi er også blevet så forvendt gennem mange år, at vi har sovet i timen.

    Bare se på hvordan vi stemmer til valget, almindelige lønmodtager stemmer på partier som mener enhver er sig selv nærmest.


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 365 Svar: 3.330
    #14   28. okt 2022 Tror ikke jeg helt forstår dit indlæg Brok?

  • #15   28. okt 2022 # 13

    "Bare se på hvordan vi stemmer til valget, almindelige lønmodtager stemmer på partier som mener enhver er sig selv nærmest."

    Det gør børe rig som fattig, hvad skulle de eller stemme på, noget der gavner naboen...???

    Da jeg ikke forstår, hverken dine eller Jojo's indlæg, kommenterer jeg sjældent på dem...






  • #16   28. okt 2022 Madonna, jeg tror godt du kan huske LO formanden fra talestolen

    Thomas Nielsen sige, vi har sejret ad helvede til.

    Siden dengang har vi efter min mening haft politik der har været en stor miskmask, hvor
    en stemme på Karen Jespersen var det rødeste af det rødeste, men efter nogen tid på de bonede politiske gulve var en stemme på Karen Jespersen en stemme på det yderste højre.

    Så lidt er personlige politiske løfter værd.

    Så for første gang hvor jeg er i Danmark stemmer jeg ikke.



  • #17   28. okt 2022 Brok S den med gadefejeren og kræftpatienten er vi helt enig om også der for der burde komme en reform inden for dette emne - også inden for det emne smiley

  • #18   30. okt 2022 cris 7
    Jobcentre er som 'helveds forgård', hvor man lyver, bedrager og nedgør folk.

    Lad fagforbundene tage sig af deres faglærte medlemmer, som man gjorde før i tiden.

    Jeg er enig i det første, men ikke i det andet.
    Hvilke fagforbund taler du om ? mange er medlemmer i de såkaldte "gule" fagforeninger - regnes de med ?
    I min optik skal det varetages af a-kasserne, hvor langt de fleste er medlemmer, for der er faktisk utroligt mange, som ikke er med i selve fagforeningsdelen.
    F.eks mister 3f, dansk metal og lign. årligt et hav af deres medlemmer, fordi de efter min mening ikke er der for medlemmernes skyld, som de var før i tiden.




  • #19   30. okt 2022 Jobcentret har en masse opgaver som er total fejlplaceret, men det hjælper jo ikke, bare at nedlægge dem.
    Der må og skal være noget andet at sætte i stedet.



  • #20   30. okt 2022 Å.R. jeg syntes du sku lave et indlæg i talen om fagforeningerne og husker godt brandmanden smiley

Kommentér på:
Jobcenter - jobformidling.

Annonce