{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Kommentarer på:  EU for fred ?
  • #1   14. sep Så er spørgsmålet hvordan vi mener det går?

Ad H...... til!

• #2   14. sep Det kan godt være, måske, muligvis, at EU har hindret 'krig' mellem nogle lande!?

Men EU har også blandet sig i ting, ensrettet ting, som EU slet ikke bør blande sig i.

Lige fra de krumme agurker til udlændingelov, samt meget mere.

Naturligvis er der også gode ting

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

Følger: 4 Følgere: 11 Emner: 126 Svar: 1.451
    #3   14. sep Kan være at jeg ikke helt forstår spørgsmålet smiley

Men udover Serbien og Jugoslavien som ikke var med in EU dengang har der siden anden verdenskrig ikke været nogen væbnede konflikter.
    Den har der til gengæld været masser af in Ruslands regi, som er på hele 8 stuks.

EU har åbenbart været et fredeligt fortagende siden 1944.
    Og flere lande ind i EU betyder mere fred. Og måske skal Rusland inviteres inde i varmen.

• #4   14. sep Jo jo, nej du har ret du forstår nok ikke oplægget.

• #5   14. sep jojo

Men udover Serbien og Jugoslavien som ikke var med in EU dengang har der siden anden verdenskrig ikke været nogen væbnede konflikter.

Selv efter 1945 var der talrige væbnede konflikter i Europa, hvor hundredtusindvis af mennesker mistede livet.

Annektionen af Krim i 2014. Ifølge FN-skøn kostede mere end 14.000 mennesker livet.

I august 2008 udløste den fem dage lange krig mellem Rusland og Georgien, hvad der dengang var den værste krise mellem øst og vest siden afslutningen på den kolde krig. Georgien mister provinserne Sydossetien og Abkhasien.

Krigen i Berg-Karabach - I begyndelsen af ​​1990'erne splittede regionen sig, der primært var befolket af kristne armeniere, fra Aserbajdsjan, som var domineret af muslimer. En krig brød ud mellem de tidligere sovjetrepublikker, der dræbte omkring 30.000 mennesker og fik Aserbajdsjan til at miste kontrollen over den sydlige Kaukasus-region. I 2020 bliver yderligere 6.500 mennesker dræbt i fornyede kampe, og Aserbajdsjan er ved at generobre store dele af det tabte territorium. I november 2020 mægler Rusland til våbenhvile.

Konflikten i Tjetjenien:
    Den islamiske republik i det russiske Nordkaukasus har været en konfliktregion i årtier. Efter afslutningen af ​​Sovjetunionen forhindrede Moskva, at regionen i to krige blev opdelt, der startede i 1994, titusinder dør.

Krigene på Balkan
    Efter sammenbruddet af den multietniske stat Jugoslavien kostede en række krige på Balkan i 1990'erne mere end 200.000 mennesker livet.

Massakre for 25 år siden i Srebrenica.

Konflikten på Cypern.
    Konflikten mellem det græsk-cypriotiske flertal og det tyrkisk-cypriotiske mindretal har præget øens nyere historie. I 1974 gennemførte græske nationalister et kup mod den daværende præsident, ærkebiskop Makarios III. Cypern oplevede den blodigste fase i sin historie. For at forhindre en forbindelse til Grækenland lander og besætter tyrkiske tropper den nordlige del af Cypern.

Efter forhandliger, bliver Cypern delt. Den tyrkiske republik Nordcypern, proklameret i 1983, er kun anerkendt af Ankara den dag i dag. Hele øen blev medlem af EU i 2004, men EU-lovgivningen gælder foreløbig ikke i nord.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#6   14. sep Tak Annella

Så har jeg læst indlægget fra Brok rigtigt, det vidste han vel nok ikke

Han nævnte ikke med et ord Europa.
    Han skrev EU.

Ikke en eneste af de nævnte krig, plus en par mere blev udkæmpet in EU.
    Dog glemte jeg lige konflikten mellem de protestanten og katolikker in Irland.

Eller tæller det ikke når det er mellem religioner Brok smiley

Når det er sagt har jeg muligt stadigvæk ikke læst indlægget rigtigt, men så må Brok lære at forklare sig bedre

• #7   14. sep jojo

Her må jeg give dig ret, der ER en forskel på EU og Europa.

• #8   14. sep Jo jo, jeg har aldrig forlangt, at du selv skal tænke, men det er ikke en undskyldning, at man er Canadisk statsborger.

• #9   14. sep Hi hi

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#10   14. sep Tak Brok

Du forlanger ikke for meget. smiley

Der er en ting jeg altid gør, Tænk før jeg skriver.
    Prøv det smiley

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#11   14. sep Annella

Jeg mente nok at det var Europa, Brok mente, men han er altid så højrøvet arrogant så jeg måtte vise fejlen.

Når det er sagt, så er jeg enig at det kører ad H in Europa mht. forstående eller igangværende konflikter.

Jeg håber på det bedste men Putin har godt nok splittet samfundet, eller fik vist vores svagheder. smiley

• #12   15. sep Jo jo prøv, google og se om min tekst er forkert.
    Og skulle den være forkert så er det godt du ikke kan læse indenad.

Men nu er vi jo nok ikke alle så perfekte så fred være med det selv om fred er et, fremmedord.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#13   15. sep Jeg skal nok gøre en indsats Brok

Kan du ha en god dag smiley

• #14   15. sep Mon mødet mellem Kina og Rusland giver nogle svar på ?

Det er ikke, hvad man i USA og EU vil kalde det gode selskab, så måske kan krigen udvides
    til andre lande. Men bare rolig det er ikke farligt.

Vi sender bare nogle tropper til Ukraine og andre lande der føler sig truet.

Kommentér på:
EU for fred ?

x