{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
249 visninger | Oprettet:

Ukraine køre der ud af :-) {{forumTopicSubject}}

Ja Ukraine klare sig fint og selvom jeg ved at den hjælp de har fået fra vesten - tror jeg også på at de Russiske soldater ikke gider Putins krig ej heller tror jeg at de Russiske soldater vil kæmpe imod deres Ukrainske brødre - de har jo stået sammen engang og nu vil Ukraine bare beholde deres frihed og de vil forsat kæmpe for den og det er forskellen i denne krig.

Kommentarer på:  Ukraine køre der ud af :-)
  • #1   10. sep Det er nok godt at der er fremgang pga. de våben de har fået.

Jeg glæder mig umiddelbart dog mere at der kommer mere modstand in Rusland imod Putins krig. smiley

• #2   10. sep Jojo jeg glæder mig over begge dele smiley

• Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

Følger: 1 Følgere: 6 Emner: 47 Svar: 1.115
    #3   11. sep Jeg glæder mig til freden.

• #4   11. sep Leon

Hvad skulle ukrainerne ellers kæmpe for, hvis ikke for deres frihed?

Med den daglige obligatoriske kritik fra ukrainske politikere, denne gang anklager Ukraines premierminister, Denys Shmyhal, IMF - Den Internationale Valutafond - for utilstrækkelig støtte til sit land.

I modsætning til USA og EU, som er førende i at støtte Ukraine, "iagttager vi en temmelig passiv holdning hos IMF," sagde Schmyhal på det internationale forum for Yalta European Strategy (YES) i Kiev lørdag.

Og i samme åndedrag opfordrer Ukraine i stigende grad Tyskland til at levere kampvogne for at afværge den russiske invasion.

Da hans kollega Annalena Baerbock (De Grønne) besøgte Kiev, understregede udenrigsminister Dmytro Kuleba, hvor presserende leveringen er: "Hver dag tænker nogen i Berlin på eller diskuterer, om kampvogne kan leveres eller ej (...) imens dør nogen i Ukraine, fordi kampvognene ikke er ankommet endnu," sagde han.

Baerbock reagerede undvigende og gav ingen nye tilsagn.

Så frygtelig krigen i Ukraine også er for landets befolkning, er Jeg godt træt af de ukrainske politikeres evige kritik og krav særlig om og til Tyskland. Ikke een af dem er nogensinde kommet med en udtalelse eller forslag om, hvordan Ukraine kan forhandle fred med Rusland.

• #5   11. sep Det er ikke helt rigtigt Annella

Der er en stående tilbud for freds forhandlinger hvis Rusland vender snuden hjem

• #6   11. sep jojo

har du et link til den påstand? for du tror da vel ikke selv på, at Rusland kapitulerer?

Enhver, der erklærer et fuldstændigt nederlag for Rusland til at være målet eller som en forudsætning for en fredsløsning, vil i sidste ende ende i krig med Rusland og så ende der, hvor vi var efter Første Verdenskrig med hensyn til Tyskland. Men en slags "Versailles II" ville ikke bringe fred.

Rusland skal snarere inkluderes og ikke holdes lille. Desuden skal sanktioner ikke ses som permanente, men som et strategisk værktøj til at påvirke Rusland. Kommer der våbenhvile og fastfrysning af Ukraine-konflikten, burde sanktionerne også kunne ophæves igen.

Det er derfor vigtigt at definere nøgternt og realistisk, hvad Vestenspolitiske mål er, og hvordan vi kan tage hensyn til dem, når vi skal træffe svære beslutninger. En åben krig med Rusland, som kan komme ud af kontrol og endda eskalere til atomkraft, skal undgås for enhver pris.

Vesten skal ikke bare tage de (forståelige) ukrainske ønsker som grundlag for beslutningstagning, men også have egne interesser for øje.

• #7   11. sep #5
    jojo

Så meget til din påstand om fredsforhandlinger:

Selenskij har igen her til morgen gentaget sin nuværende modstand mod mulige forhandlinger med den russiske regering.

• Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

#8   11. sep Her lidt om de dårlige russiske kampmoral.
    Krigen i Europa sluttede med de allieredes invasion af Tyskland med klimakset i form af sovjetiske troppers erobring af Berlin, Adolf Hitlers selvmord og den tyske betingelsesløse kapitulation den 8. maj 1945. De tre regeringsledere Josef Stalin (Sovjetunionen), Harry S.

De dumme dumme russere, har ingen mulighed mod den klogskab vi har med krig.

• #9   11. sep Annella du har længe nedgjort det at Ukrainerne kæmper for deres frihed og at det er det som gør dem stærke + at de får våbenhjælp fra vesten og som du beskrev i andet indlæg er du dig selv nærmest - godt resten af verden ikke er som dig.

• #10   11. sep #8
    Brok

I din nedgørelse af 'De dumme dumme russere', burde du lige have tilføjet, at det var de dumme russere, der befriede koncentrationslejrene Majdanek i Juli 1944, Auschwitz 27. Januar 1945 og konzentrationslejrene Groß-Rosen, Sachsenhausen, Ravensbrück, Stutthoff og Theresienstadt i de følgende måneder.

• #11   11. sep #9
    Leon

Jeg nedgør sgu ikke ukrainerne for at kæmpe for deres frihed, men jeg kan nu engang ikke acceptere de ukrainske politikeres krav, krav og endu flere krav til Tyskland og tillige derres daglige og permanente NEDGØREN af vores tyske politikere, og jeg beklager den dag i dag, at Tyskland ikke holdt fast ved ikke at levere våben til et kriseområde, hvad forøvrigt også er forbudt og fastlagt i den tyske forfatning.

• #12   11. sep Så har vi det igen, ukrainske krav og kritik til Tyskland:

"Kram om nye våbenleverancer - vi har brug for mindst ti gange så meget af alt" kræver den ukrainske våbenkoordinator Rustem Umerov i Berlin. Selenskyj fortrolige kritiserer den tyske regerings tøven - og fordrer også kampvogne.

• Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

#13   11. sep Annella. jeg håber så sandelig, at du læser, hvad de dumme russere kunne.

Så håber du ser meningen med, hvem der kunne hjælpe os alle tidligere.

• #14   11. sep Næh Brok jeg forstår ikke et dyt af det, du fortæller, du må uddybe, så selv jeg forstår det.

• #15   11. sep Leon - Ukraine kæmper ikke for sin frihed, det er Rusland, der kæmper for sin frihed. Hele det propagandaapparat, der skulle få Vesten til at holde med Ukraine var bygget op på forhånd.
    USA og den såkaldt frie verden har konsekvent angrebet alle andre politiske systemer og ideologier i årtier.

Vi skulle aldrig have sendt våben ind i en krigszone. Vi skulle have holdt os til at hjælpe dem, der kom i klemme, og så ellers arbejdet for fred. Danmark glemte også sine egne værdier og principper.

Vi skal have skeen i den anden hånd og arbejde for fred, både i Rusland og i Ukraine, og jeg tror at Zelenskyj bliver den, der bliver sværest at have med at gøre.

• #16   11. sep Annella hvis det nu var omvendt og Tyskland vil have våben af Ukraine - hvad vil du så sige om det emne.

• #17   11. sep Alis C jeg burde blive mundlam over din tale - men du har hærdet mig igennem tiderne i debatuniverset - så mundlam kan dårligt ske igen.

• #18   11. sep Hvordan har du det med ytringsfrihed, Leon. Skal andre også bestemme hvordan du opfatter enhver situation.

• #19   11. sep Hvordan har du det med ytringsfrihed, Leon. Skal andre også bestemme hvordan du opfatter enhver situation.

Alis

Det har du sku ret ind. VI har Ytrings frihed.
    Bare de havde det in Rusland

Det har de så ikke, men hvordan du så mener at det er Rusland som kæmper for sin frihed er mig en gade

• #20   11. sep [b]#16

Annella hvis det nu var omvendt og Tyskland vil have våben af Ukraine - hvad vil du så sige om det emne.

"Der findes ingen dumme spørgsmål, men mange dumme svar", skriver Johannes Møllehave i en af sine bøger.

Det er jeg komplet uenig med ham i, men nu kendte Møllehave selvfølgelig heller ikke dit spørgsmål.

• #21   11. sep #19
    jojo

Det har de så ikke, men hvordan du så mener at det er Rusland som kæmper for sin frihed er mig en gade

Jeg tor, jeg ved, hvad Alis mener, og det giver jeg hende ret i.

USA og den såkaldt frie verden har konsekvent angrebet alle andre politiske systemer og ideologier i årtier.

Vesten har altid undervurderet Putin og behandlet ham som en lille 'dum og uvidende knægt', og jeg tror, ​​at så længe vi i Vesten er så absurd fjendtlige over for russerne, vil de ikke have andet valg end at støtte Putin. Han regerer 'takket være vores holdning i Vesten', men det forstår de fleste politikere og journalister nok ikke.

• #22   11. sep Annella
    Den vinkel forstår jeg udmærket og den har jeg også Lidt sympati for, men ligeså meget vi har miskalkuleret Putin, så er det også omvendt.

Der er næsten frit slag om hvem har misforstået den anden, der har også været perioder med Ukrainsk brutaliteter imod deres egne da folk gik på gaden in 2013 for at forlange den Ukrainske regering til at ansøge om EU medlemskab.

Vi ved at vesten har taget fejl mange gange da f.eks. Rusland invaderede den uafhængige republik Georgia in 2008, der kom kun tamme protester fra skiftende regerings ledere imod den invasion.

Samme skete da Rusland invaderede et andet uafhængig land, Krim in 2014.

Igen var vestens reaktion svagt og de gjorde stort set intet for at støtte de lokale af frygt for en eskalering af konflikten, der var ikke ret meget sympati for Putins provokationer men vestens reaktioner var svagt og konflikt skue.

Måske skulle vi alle havde mere sympati for stakkels Putin som har det så vanskeligt som Ruslands nye Czar, måske skulle vi aldrig havde reageret på Putins invasion in Ukraine.

Og helt ærligt så regnede Putin med et svagt reaktion af et splittede vesten og Nato.

Men Putin lavede en fejl, for han spurgte han ikke den Ukrainske befolkning hvad de mente om Putins demokratiske forsøg at gøre Rusland endnu lidt større på vej til Putins ønske om gammel Sovjet dominans.

Jeg ved godt at der er sympati for Putin her på debatten, og hvorfor ikke, der er ytringsfrihed.

Nu er det kun mit synspunkt, men at forsvare Putin er in min øje de samme som at forsvare England hvis de ville tilbage til de gamle koloni tider fordi England måske gerne ville hjælpe alle andre game kolonier.

Vi har nok taget fejl in Putin, og han har taget fejl af os, Men vi kan skrive om hvad vi synes, vi kan ytre os om Putin, vi må protestere hvor vi vil uden angst om at blive myrdet eller smidt i fængslet.

Den stakkels Putin er muligt misforstået, men frihed har den Russiske befolkning ikke.
    Og hvem ønsker tiden med Hitler på magten tilbage hvor Gestapo fjernede modstand og protester.

Glem ikke et øjeblik hvordan Putins kærlige hånd hjælpende Assad med at komme af med en million Kurdere, efter han gjorde stort set de samme in Afghanistan, og måske lyder det ikke så slemt når man skriver en million døde Afghaner, men Amerikaner blev skældt ud da de svigtede den samme befolkning in Afghanistan.

Hvad billede USA sig ind at lade dem i stikken.

Den fejl lavede USA og Nato ikke den her gang. Om de så gør det godt må tiden vise men der er ingen protester in Ukraine imod USA, EU og Nato, men skulle næsten tro at den Ukrainske befolkning ønsker et selvstændigt land fri fra Putins kærlige ønske om et stort og ny Sovjet union.

Nej Putin er ikke en lille dum skidt.
    Han er en arrogant autokrat med storheds vanvid, Det er min mening

• #23   11. sep Jojo #19

"Det har de så ikke, men hvordan du så mener at det er Rusland som kæmper for sin frihed er mig en gade "

Fordi holdningen her i Vesten er, at kun vi har ret til at have ret, og alle andre skal bøje sig.
    Der er mange eksempler, men et af dem er om Ukraine kunne blive medlem af NATO. Da Sovjetunionen brød sammen blev Warszawapagten nedlagt, men det blev NATO ikke. Man sørgede omgående for at de Baltiske lande blev meldt ind i NATO foranlediget af Danmark, der vil beskytte vores Østersøområde - som også er Ruslands sejlrende ud til Atlanterhavet. Og så fortsatte man med at lukke Rusland inde.

Rusland har et andet økonomisk system end vores, men Vesten mente vi havde lov at tvinge vores regler igennem. Og Rusland kunne intet gøre. De færreste forstår at økonomi er et lige så stærkt magtsystem som bomber. Det er effektivt at true folk med at de kan få lov at sulte ihjel.

Alle vegne har neoliberalismen travlt med at nedkæmpe alle andre systemer. Vietnam, Korea, Cuba m.fl.

Rusland og Putin har deres holdning til hvordan der skal føres politik i vores globaliserede verden. De opdagede at Nynazismen var på fremmarch i Ukraine, vi andre gemte os bag vores frihedsidealer. Vi ser først fremad når det er for sent.

Vi bør også være opmærksomme på Fogh Rasmussen og de grupper han tilhører. De opbygger store pengefonte, som styrer økonomien i verden.

Hvis vi vil have fred i verden, så skal alle lande have demokratisk indflydelse.

• #24   11. sep Jojo #22

"Samme skete da Rusland invaderede et andet uafhængig land, Krim in 2014. "

Rusland invaderede ikke Krim. Ukraine have valgt en russiskvenlig præsident, som blev afsat ved et kup og flygtede til Krim. Her blev der holdt en folkeafstemning, og Rusland sendte tropper for at forhindre et blodbad.

Man kunne også holde folkeafstemning i de provinser i Ukraine hvor den russiske befolkning er i overtal.

• #25   11. sep Ali

Jeg har en vist sympati for dine synspunkter, som jeg dog mener er lidt udemokratisk, dog er jeg 110% med når det omhandler Fogh.
    Jeg stoler ikke på ham, han er en lusker imho.

Der er ingen som har tvunget Sverige og Finland blive medlem af Nato, de gjorde det fordi situationen omkring Rusland havde ændret sig, de reagerer og in Finland hold de en demokratisk folkeafstemning

Du skriver.

Hvis vi vil have fred i verden, så skal alle lande have demokratisk indflydelse.

Hvis du mener at det er befolkninger som skal ha demokratisk indflydelse er jeg 100% enig, lad Ukraine spørge deres befolkning om hvad de vil og hvor de vil være.

Men lad os endeligt også støtte den Russiske befolkning i deres ønsker.

Du skriver

""Alle vegne har neoliberalismen travlt med at nedkæmpe alle andre systemer. Vietnam, Korea, Cuba m.fl.""

Jeg kunne skrive en langt svar om hvorfor de omtalte lande falder udenfor logikken, men dette må vente til anden gang.

• Brok S
    Brok S Online Tilmeldt:
    apr 2019

#26   11. sep Når tiggeri er noget naturligt, så er Ukraine på en klar førsteplads.

• #27   11. sep Annella jeg har fuld forståelse for dit svar - for du havde sat dig på røve for Putin og fred være med det.

• #28   11. sep Alis C mon ikke du ved at jeg sætter ytringsfrihed højt - men at du nu er over i at det er Ukraine som er skyld i den krig med Putin - er det samme som når du forsvare den/dem der bare sådan slår en ihjel på gaden i Danmark - du syntes jo det er synd for drabsmanden frem for offeret helt væk.

• #29   11. sep Jeg har før skrevet om en parallel til det Britiske empire ifm. med Putins ønsker.
    Et link på Dansk er ikke umiddelbart til stede, men der findes en udmærket en på Engelsk.

Den kan direkte oversættes på Google translate og udmærket læses.

Hans ønske kan hellere ikke misforstås, han er klar og omhyggeligt in sin forklaring om hvordan han ønsker Sverige tilbage til Sovjet tiden. Dog først Ukraine.

Manden er ikke dumt, men han er fjernet fra virkeligheden og decideret farligt.

Man kan godt sætte spørgsmålstegn om verdens historien, men det er decideret farligt at leje med verdens fremtid.

Dom selv

https://www.bing.com/ck/a?!&&p=846ca97e74689364JmltdHM9MTY2Mjg1NDQwMCZpZ3VpZD0wNDJhYjc4YS05YWQ5LTZkMDYtM2RhNS1hNmYyOWJiMjZjMTUmaW5zaWQ9NTE2OA&ptn=3&hsh=3&fclid=042ab78a-9ad9-6d06-3da5-a6f29bb26c15&u=a1aHR0cHM6Ly93d3cuYmJjLmNvbS9uZXdzL3dvcmxkLWV1cm9wZS02MTc2NzE5MQ&ntb=1

• #30   12. sep #27 og #28

Leon

Nu kammer du sgu da helt over, læs hvad vi skriver, i stedet for at interpretere noget, vi ikke skriver, og hvis du ikke forstår det skrevne, så undlad hellere at kommentere på det end at komme med påstande uden indhold i.

• #31   12. sep #26
    Brok

Når tiggeri er noget naturligt, så er Ukraine på en klar førsteplads.

Enig - deres tiggeri er gået over i det ene krav efter det andet, og Vesten falder i og efterkommer så godt som alle deres krav. Det skal nok blive rart at få Ukraine ind i EU.

• #32   12. sep Annella ok så må det være det du ikke skriver der misforstås smiley

• #33   12. sep Åben kritik af krigen på Russisk tv.

Det er umuligt at vinde krigen ifølge den gamle vice præsident for dumaen Boris Nadezhdin.

Udviklingen i Ukraine sætter spor i de russiske medier, søndag sagen en politker for åben skærm at Rusland bor fa en fredaftale, men så blev har først truet.

Tv programmet Mødestedet" på kanalen NTV blev der næsten et slagsmål mellem højstående Duma medlemmer.

Og det er bemærkelses værdigt synes jeg, aldrig før har der været en kritisk diskussion om krigen og aldrig blev det vist på åben skærm.

Artiklen som jeg ikke kan kopiere er langt, rigtigt langt, men det korte er at halvdelen af de højstående politikere mente at Rusland burde trække sig fra Ukraine dersom de aldrig kan vinde den forkerte krig.

Og læg mærke til ordet KRIG, det har indtil videre været strafbart at nævne dette ord.

Manden som kritiserede Putin mente dog at Putin var gået ind i Ukraine pga. falske, eller forkerte oplysninger, og var dermed en håndstrækning til Putin så han med de forkerte oplysninger i hånden kunne straffe de virkelige skyldige i krigen, De embedsmand som skaffede ham de forkerte oplysninger.

Det bliver spænende at følge med i den udvikling.

Normalt falder de kritikere fra 6. etage, men den her gang tror jeg de overlever.

• #34   12. sep Jojo ja det er utroligt at den Russiske befolkning finder sig i at Putin og hans lakajer truer folk hvis de ikke er enig med Putin.

• #35   12. sep Leon

Den her gang var det ikke befolkningen, men politikere som kritiserede Putin

Men det er befolkningen som dømmer nok de forkerte oplysninger som de har fået.
    Mon ikke vi kommer til at læse mere om den sag. smiley

• #36   12. sep Jojo dejligt at politikerne i Rusland er begyndt at ytre sig om så det koster dem livet ytre de sig og det er rigtige politiker der tør ytre sig imod systemet og det var sådan nogen der sku stå øverst - altså være deres præsident smiley

Kommentér på:
Ukraine køre der ud af :-)

x