{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
392 visninger | Oprettet:

Ukraine køre der ud af :-) {{forumTopicSubject}}

Ja Ukraine klare sig fint og selvom jeg ved at den hjælp de har fået fra vesten - tror jeg også på at de Russiske soldater ikke gider Putins krig ej heller tror jeg at de Russiske soldater vil kæmpe imod deres Ukrainske brødre - de har jo stået sammen engang og nu vil Ukraine bare beholde deres frihed og de vil forsat kæmpe for den og det er forskellen i denne krig.

Kommentarer på:  Ukraine køre der ud af :-)
  • #2   10. sep 2022 Jojo jeg glæder mig over begge dele smiley

• #3   11. sep 2022 Jeg glæder mig til freden.

• #8   11. sep 2022 Her lidt om de dårlige russiske kampmoral.
    Krigen i Europa sluttede med de allieredes invasion af Tyskland med klimakset i form af sovjetiske troppers erobring af Berlin, Adolf Hitlers selvmord og den tyske betingelsesløse kapitulation den 8. maj 1945. De tre regeringsledere Josef Stalin (Sovjetunionen), Harry S.

De dumme dumme russere, har ingen mulighed mod den klogskab vi har med krig.

• #9   11. sep 2022 Annella du har længe nedgjort det at Ukrainerne kæmper for deres frihed og at det er det som gør dem stærke + at de får våbenhjælp fra vesten og som du beskrev i andet indlæg er du dig selv nærmest - godt resten af verden ikke er som dig.

• #13   11. sep 2022 Annella. jeg håber så sandelig, at du læser, hvad de dumme russere kunne.

Så håber du ser meningen med, hvem der kunne hjælpe os alle tidligere.

• #15   11. sep 2022 Leon - Ukraine kæmper ikke for sin frihed, det er Rusland, der kæmper for sin frihed. Hele det propagandaapparat, der skulle få Vesten til at holde med Ukraine var bygget op på forhånd.
    USA og den såkaldt frie verden har konsekvent angrebet alle andre politiske systemer og ideologier i årtier.

Vi skulle aldrig have sendt våben ind i en krigszone. Vi skulle have holdt os til at hjælpe dem, der kom i klemme, og så ellers arbejdet for fred. Danmark glemte også sine egne værdier og principper.

Vi skal have skeen i den anden hånd og arbejde for fred, både i Rusland og i Ukraine, og jeg tror at Zelenskyj bliver den, der bliver sværest at have med at gøre.

• #16   11. sep 2022 Annella hvis det nu var omvendt og Tyskland vil have våben af Ukraine - hvad vil du så sige om det emne.

• #17   11. sep 2022 Alis C jeg burde blive mundlam over din tale - men du har hærdet mig igennem tiderne i debatuniverset - så mundlam kan dårligt ske igen.

• #18   11. sep 2022 Hvordan har du det med ytringsfrihed, Leon. Skal andre også bestemme hvordan du opfatter enhver situation.

• #23   11. sep 2022 Jojo #19

"Det har de så ikke, men hvordan du så mener at det er Rusland som kæmper for sin frihed er mig en gade "

Fordi holdningen her i Vesten er, at kun vi har ret til at have ret, og alle andre skal bøje sig.
    Der er mange eksempler, men et af dem er om Ukraine kunne blive medlem af NATO. Da Sovjetunionen brød sammen blev Warszawapagten nedlagt, men det blev NATO ikke. Man sørgede omgående for at de Baltiske lande blev meldt ind i NATO foranlediget af Danmark, der vil beskytte vores Østersøområde - som også er Ruslands sejlrende ud til Atlanterhavet. Og så fortsatte man med at lukke Rusland inde.

Rusland har et andet økonomisk system end vores, men Vesten mente vi havde lov at tvinge vores regler igennem. Og Rusland kunne intet gøre. De færreste forstår at økonomi er et lige så stærkt magtsystem som bomber. Det er effektivt at true folk med at de kan få lov at sulte ihjel.

Alle vegne har neoliberalismen travlt med at nedkæmpe alle andre systemer. Vietnam, Korea, Cuba m.fl.

Rusland og Putin har deres holdning til hvordan der skal føres politik i vores globaliserede verden. De opdagede at Nynazismen var på fremmarch i Ukraine, vi andre gemte os bag vores frihedsidealer. Vi ser først fremad når det er for sent.

Vi bør også være opmærksomme på Fogh Rasmussen og de grupper han tilhører. De opbygger store pengefonte, som styrer økonomien i verden.

Hvis vi vil have fred i verden, så skal alle lande have demokratisk indflydelse.

• #24   11. sep 2022 Jojo #22

"Samme skete da Rusland invaderede et andet uafhængig land, Krim in 2014. "

Rusland invaderede ikke Krim. Ukraine have valgt en russiskvenlig præsident, som blev afsat ved et kup og flygtede til Krim. Her blev der holdt en folkeafstemning, og Rusland sendte tropper for at forhindre et blodbad.

Man kunne også holde folkeafstemning i de provinser i Ukraine hvor den russiske befolkning er i overtal.

• #26   11. sep 2022 Når tiggeri er noget naturligt, så er Ukraine på en klar førsteplads.

• #27   11. sep 2022 Annella jeg har fuld forståelse for dit svar - for du havde sat dig på røve for Putin og fred være med det.

• #28   11. sep 2022 Alis C mon ikke du ved at jeg sætter ytringsfrihed højt - men at du nu er over i at det er Ukraine som er skyld i den krig med Putin - er det samme som når du forsvare den/dem der bare sådan slår en ihjel på gaden i Danmark - du syntes jo det er synd for drabsmanden frem for offeret helt væk.

• #32   12. sep 2022 Annella ok så må det være det du ikke skriver der misforstås smiley

• #34   12. sep 2022 Jojo ja det er utroligt at den Russiske befolkning finder sig i at Putin og hans lakajer truer folk hvis de ikke er enig med Putin.

• #36   12. sep 2022 Jojo dejligt at politikerne i Rusland er begyndt at ytre sig om så det koster dem livet ytre de sig og det er rigtige politiker der tør ytre sig imod systemet og det var sådan nogen der sku stå øverst - altså være deres præsident smiley

Kommentér på:
Ukraine køre der ud af :-)

Annonce