{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
481 visninger | Oprettet:

Indien - hedebølge 45+. {{forumTopicSubject}}

Ja læser om at der er hedebølge i Indien 45 grader + og det sku kun bliver være de næste par dage og jeg undre mig over at et land som Indien med mange mennesker + det er et stort land ikke reager på hvordan vejret bare bliver mere og mere ekstremt.
For de mangler også vand - desværre vil vi mennesker så gerne lege Gud hvor vi forsøger at lave om på vejret - lave om på afgrøder - gensplejsning af alverdens ting.
Og ved i hvad det er først for nyligt jeg forstod hvad stråforkorter enligt var og igen en ting hvor mennesket leget Gud.
Og måske det var på tide at vi mennesker begyndte at tænker over hvad det er vi leger med.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Indien - hedebølge 45+.
  • #2   1. maj 2022 generel har der været grader fra 35 - 40 g i mange år i Indien. Tænk at Sahara engang var et hav, Før industrialiseringen. Tænk at man har fundet forsteninger i bjergområder som muslinger. Tænk at grønland engang var grøn og man har fundet forstenet træer på nordpolen.

    Som jeg ser det, er at man slår plat på den globale opvarmning som man vil forklare som udledning af co2, Forskere står i kø for at få deres lille bid af den store kage som uddeles i forskning på noget som bare er naturens gang.

    Jeg ryger ikke på den øko bølge som bare betyder at en varer er 2% dyrere. Hele det øko show er ikke en en garanti af noget som helst. Masser er afsløret med fup med Øko.

    Folk vælter rundt i frygt, og apoteker melder alt udsolgt af jod tabletter. Før var det lokumspapir. Synd at folk ikke kan være mere ud af boksen - de følger mainstream -

    Man kunne læse at flere hundrede skibe er strandet i Singapor fordi de har en russisk ejer - panik - lille pia - øv så kan jeg ikke få min nye Ipod. Så kan man sige: virken din mobil ikke? jo men jeg vil gerne havde den nyeste. Problemet er straks værre når det handler om komponenter til rep af udstyr hvis man løber tør.

    kan huske for flere år siden at mit Samsung røg blå røg.....ok - jeg gik ind på en side omkring modellen og erfarede at flere havde samme problem, blå røg. så er det ikke muligt at tænde det. Vild panik på den side. Nyt tv - osv.....Jeg åbnede mit tv og fandt den elektrolyt som sad lige op af varmekilden som var bulnet - på den står en nummer, så man kan bare bestille en ny og lodde den på.

    Ikke alle har den energi at gøre det, men jeg er fornæret. Så jeg bestilte en ny på nettet og loddede længere ben på væk fra varmekilden. pris 121 kr med det hele. Skulle man sende det til rep. så kostede det vel 2000 eller 3000 kr.

    Så jeg er træt af alle de paniske folk som ser problemer og ikke løsninger.


  • #3   1. maj 2022 Annella ja jeg syntes det er ildevarslende at tænke på og du tog lige Pakistan med det gør det jo ikke bedre og jeg kan undre mig over at mennesket ikke reager og at menneskeheden bare venter på at det er for sent til at reager.

  • #4   1. maj 2022 Polysl fordi vi 2 kan klare det endnu - kan vi jo godt tænke på hvor alvorlig det ser ud ude i verden og vent du bare vores tid skal nok komme og tænker i ekstreme vejrforhold og andet.

  • #5   1. maj 2022 Leon

    Man skal tænke på de isboringer der er lavet som viser ekstreme ændre i vejr, og flora, og fauna.

    Jeg gider fandme ikke sorter mit affald, hvor der nogle steder er op til 10 spande. Fuck det.

    Jeg smider bare organisk ting ud af vinduet og mågerne klarer resten. Så er der ryddet hver morgen.


  • #6   1. maj 2022 Polysl, godt du ikke gide sortere affald, du ved jo alting bedst, så hvorfor lytter eksperterne ikke til dig.

    Verdens befolkning er i dag 7,3 milliarder mennesker og hvorfor skulle de dog sortere affald.?

    Hvad der burde gøres var nok ingen befolkningstilvækst de næste 100 år.


  • #7   1. maj 2022 Det her oplevede jeg i næsten 2 mdr i 2012 uden regn

    profilbillede
  • #8   1. maj 2022 Brok

    Jeg siger ikke jeg ved bedre, gider bare ikke stinkende spande i mit hjem, samt at vaske affaldet når det kasseres. Det er nok den mest bindegale ide.

    Fra brochuren:

    Affaldet skal være skrabet rent
    Papir skal være tørt og rent.

    Jeg spekulere på om jeg skal stryge det inden jeg smider det i affald.

    Pap skal være rent og tørt - skal det også stryges?

    Brug genbrugsstationer? WTF?

    Den nærmeste er 10 kilometer væk.

    Mon kommunen stiller en taxa til rådighed? for jeg kan ikke cykle 10 km mere,



  • #9   1. maj 2022 Polysl jeg er nu ret grøn det meste af min grønne affald graver jeg ned og sikken mange orme jeg har i det stykke og jeg må sige at det må være meget lidt grønt du smider ud af vinduet og ja affaldssortering burde gøres let og kun derved vil affaldssortering blive til den kæmpe succes systemet ønsker + de jo ikke skal gøre grin med befolkningen.

  • #10   1. maj 2022 Brok S jeg vil også mene at vi kun tænke i at prøve at bremse befolkningstilvæksten og vi må under 6 milliarder mennesker på jorden - dog bør det ku gøres ved at give folk en belønning for ikke at få børn og ellers er jeg tilhænger af at alle børn er ønskebørn og jeg ønsker også affaldssortering.

  • #11   1. maj 2022 Polysl vådt pap smides jo ud - men jeg 10 kilometer syntes jeg også er langt væk + jeg gentager det skal være nemt at sorter affald så kommer succesen smiley

  • #12   1. maj 2022 Leon

    Du står overfor et uløseligt problem, for muslimer og katolikker er imod begrænsning samt jøder..

    Dog er der en vej - man kunne sende en sterilisations virus til Indien, Afrika, og andre katolske lande.


  • #13   1. maj 2022 Brok

    Hvis det er her i Danmark det er, så er det ikke så galt, elsker varme. Korte bukser, sandaler uden sokker, en tynd træningstrøje - glæder mig til den globale opvarming til sommer. Mini tomaterne på altanen vil elske det. har også timian, og basilikum i en potte. Faktisk en natpotte.


  • #15   1. maj 2022 Polysl jeg er meget imod tvang uanset hvad.

  • #16   1. maj 2022 Jojo om det kun er mig ved jeg ikke men jeg er meget opmærksom på hvordan jeg ser flere og flere skovbrande over hele verden og jeg ser også hvordan ekstreme storme kommer tidligere rundt omkring på moderjord og tænk at du får hentet affald gratis her koster det penge og vi har molokker som lugter.
    Og krigen i Ukraine er vigtig vigtigt for den frie verden.


  • #18   1. maj 2022 Jojo at køre 600 km igennem noget der bare er bart grundet ildebrand må i sig selv være en skræmmende oplevelse og ja ku se hvordan det var helt gal sidste år - men jeg syntes ikke der er nogen der lære noget og jeg tænker i da jeg var barn og hvor der var brandbælter ved alle plantager og ja under mig over at der ikke siges så meget om det grundvand.

  • #19   2. maj 2022 Leon #9

    Nej det er stort set ikke meget, da jeg i stor stil bruger restprodukter fra porre, som top, rest løg, osv....og laver en fond til suppe eller sovs og den sies. Når det ryger ud af vinduet og mågerne ikke tager det, går der ikke mere end 24 timer så er det væk fra kørebanen.

    Så på en måde bringer jeg naturen tilbage til vejbanen. smiley


  • CarstenJ
    CarstenJ Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 62
    #20   3. maj 2022 45 grader i sig selv er ikke så slemt, bare luftfugtigheden ikke er for høj, og man har rigeligt med vand, skygge og evt. køling. Og det er nok de ting store befolkningsgrupper i Indien ikke har.

    Værst er det nok for dem som har hårdt fysisk arbejde, eks. ved landbrug hvor de går ude i markerne i den hede, det kan være direkte farligt.


  • CarstenJ
    CarstenJ Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 62
    #22   3. maj 2022 #21
    Ja, det kan blive et alvorligt problem hvis ikke de har kunnet dyrke nok fødevarer.

    Jeg bor selv under varmere himmelstrøg, og har ofte 40-45 grader om sommeren. Så jeg kender godt til problemerne. Igen i år har vi haft en alt for tør vinter, så der skal spares på vandet og vandprisen er blevet 3-doblet.

    Modsat Inderne har vi aircondition i de fleste huse og lejligheder, og der findes steder folk kan gå hen og blive kølet ned hvis ikke de har det.



  • #24   3. maj 2022 Jeg læste i går om hvordan beboerne i Oslo havde fået en sms om at sparre på vandet grundet mangle på regn som jo sku fylde deres undergrund med vand.

  • #25   3. maj 2022 Leon

    Ha ha - jeg griner fordi, at alle de kolbøtter som støtter hjælp afrika graver brønde, som i grunden udsulter undergrunden og resten af træer går ud - godt gået. De har lige fået titlen som idioter.

    Det er som at komme et plaster på et brækket ben.


  • CarstenJ
    CarstenJ Tilmeldt:
    dec 2012

    Følger: 1 Følgere: 1 Svar: 62
    #27   3. maj 2022 #23
    Det har jeg faktisk også oplevet, et år blev elselskabet nødt til at afbryde strømmen pga. brandfare i flere dage midt om sommeren. Vi havde batteridrevne blæsere, og kunne blive kølet lidt ned i bilen når det blev for slemt.


  • #29   3. maj 2022 Ja de fire årstider er skønt,
    de første år hvor der er en våd og en tør sommer var skønt.
    men der findes intet som et skønt efterår med de skønne farver.


  • #31   3. maj 2022 jojo

    Danmark kommer ikke til at mangle korn, vi producerer mere end vi kan spise, USA har enorme korn reserver - så lokalt i EU kunne det give problemer for lande som ikke har den store produktion af korn.

    Man kan sagtens overleve uden kornprodukter. Så ingen grund til at stresse sig selv, hvis der ikke er mel i butikken - måske for dem som bager. Jeg har før prøvet i et forsøg ikke at spise kornprodukter i 3 mdr. Ingen forskel, men man savner et frisk brød med frisk købt ost - ikke det vakuum pakket lort man køber i supermarked.

    Mange mennesker i Danmark er forvænte, og kender ikke til tider i 50'erne, med knaphed, REX som drøjer kaffen, vælling, grød.....føj for helvede hvor jeg hadede det.

    Hvad jeg vil sige er at ikke skal gå i panik, man må bare finde andre typer fødevarer end kornbaseret produkter for en tid.


  • #32   3. maj 2022 Polysl at hjælpe Afrika og at de får brønde er ikke det store problem - problemet består over hele jordkloden vi pumper vand op som aldrig før og vi tror det kommer ligeså hurtigt igen og husker at havde læst at floderne rundt omkring i verden har faldende vandstande og folk forsætter bare som ingen ting er sket.

  • #33   3. maj 2022 Hvad er problemet?

    Man kan afsalte havvand som der jo er rigeligt af. Hvis der ikke er et hav i nærheden så lav nogle pipelines. Se løsninger og ikke problemer.


  • #35   3. maj 2022 Alis

    Hvis du får det dårligt om at negere eller andre har det hård, så lad være med at læse. Du eller andre her i danmark kan ikke gøre en skid alligevel. Jeg gider fandme ikke blive vegetar for at redde noget som helst, som stort set ikke har en betydning, når 99% danskere er kødspiser - men hyg dig med dit spelt lort, og perlebyg købt nede i ghettoen - og tro at dine madvaner redder verden.

    Smed man en hund på grillen ville jeg æde den. De her protein forskrækkede mennesker mangler en sikring i hjernen. Ikke engang Kina kan leverer en ny.


  • #36   3. maj 2022 Polysl, jeg er ikke sikker på din sikring er sprunget.



  • #38   3. maj 2022 Polysl jeg holder mig til ormene smiley

  • #39   4. maj 2022 Franskbrød med ost er lækkert !

Kommentér på:
Indien - hedebølge 45+.

Annonce