{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
355 visninger | Oprettet:

Indien - hedebølge 45+. {{forumTopicSubject}}

Ja læser om at der er hedebølge i Indien 45 grader + og det sku kun bliver være de næste par dage og jeg undre mig over at et land som Indien med mange mennesker + det er et stort land ikke reager på hvordan vejret bare bliver mere og mere ekstremt.
For de mangler også vand - desværre vil vi mennesker så gerne lege Gud hvor vi forsøger at lave om på vejret - lave om på afgrøder - gensplejsning af alverdens ting.
Og ved i hvad det er først for nyligt jeg forstod hvad stråforkorter enligt var og igen en ting hvor mennesket leget Gud.
Og måske det var på tide at vi mennesker begyndte at tænker over hvad det er vi leger med.

Kommentarer på:  Indien - hedebølge 45+.
  • #1   1. maj April var den varmeste i 122 år i dele af Indien. Der måles også en rekordtemperatur på mere end 45 grader i nabolandet Pakistan, og det forvetes at temperaturen vil stige til 50 grader.

Der er også problemer med strømforsyningen i flere stater, udløseren er øget elforbrug, som har ført til mangel på kul. Mange regioner, herunder New Delhi, oplevede periodiske strømafbrydelser og vandmangel, for at hjælpe på problemet har myndighederne indsat yderligere toge til at transportere kul til de berørte regioner.

Myndighederne i New Delhi havde allerede fredag ​​advaret om, at de måske ikke ville kunne holde mange kraftværker kørende meget længere. Strømsvigt vil være dramatisk for sygehusene. Strømafbrydelser har varet op til otte timer i flere byer i nabolandet Pakistan.

Hedebølgen har også reduceret hvedehøsten i Indien. Regeringen i New Delhi havde planlagt at kompensere forsyningsmangler fra Ukraine, men på grund af den russiske angrebskrig eksporterer Ukraine ingen hvede.

Konsekvenserne af varmen kan også mærkes på andre områder af det offentlige liv. I de seneste uger brænder det på enorme lossepladser i New Delhi. I staterne Odisha og Vestbengalen lukkede skoler i en uge og øgede lagrene af børns rehydreringstabletter.

Indiens sårbarhed over for ekstrem varme steg 15 procent fra 1990 til 2019, ifølge en rapport i det medicinske tidsskrift The Lancet. Det er blandt de fem lande, hvor udsatte mennesker, såsom ældre og fattige, er mest udsat for varme.

Klimaforsker Erich Fischer fra Zürich fortalte det schweiziske tv-selskab SRF, at det nordlige Indien og Pakistan er blandt de tættest befolkede regioner i verden, hvor omkring ti procent af verdens befolkning bor.

Folk bor tæt sammen, luftforureningen er høj, og nætterne er varme. Mange mennesker har ingen mulighed for at kunne afkøle sig, hvis sådanne hedebølger varede længere, ville mennesker uden tilflugt i værelser med aircondition snart være ude af stand til at leve i disse områder.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

Følger: 10 Følgere: 234 Emner: 853 Svar: 10.528
    #2   1. maj generel har der været grader fra 35 - 40 g i mange år i Indien. Tænk at Sahara engang var et hav, Før industrialiseringen. Tænk at man har fundet forsteninger i bjergområder som muslinger. Tænk at grønland engang var grøn og man har fundet forstenet træer på nordpolen.

Som jeg ser det, er at man slår plat på den globale opvarmning som man vil forklare som udledning af co2, Forskere står i kø for at få deres lille bid af den store kage som uddeles i forskning på noget som bare er naturens gang.

Jeg ryger ikke på den øko bølge som bare betyder at en varer er 2% dyrere. Hele det øko show er ikke en en garanti af noget som helst. Masser er afsløret med fup med Øko.

Folk vælter rundt i frygt, og apoteker melder alt udsolgt af jod tabletter. Før var det lokumspapir. Synd at folk ikke kan være mere ud af boksen - de følger mainstream -

Man kunne læse at flere hundrede skibe er strandet i Singapor fordi de har en russisk ejer - panik - lille pia - øv så kan jeg ikke få min nye Ipod. Så kan man sige: virken din mobil ikke? jo men jeg vil gerne havde den nyeste. Problemet er straks værre når det handler om komponenter til rep af udstyr hvis man løber tør.

kan huske for flere år siden at mit Samsung røg blå røg.....ok - jeg gik ind på en side omkring modellen og erfarede at flere havde samme problem, blå røg. så er det ikke muligt at tænde det. Vild panik på den side. Nyt tv - osv.....Jeg åbnede mit tv og fandt den elektrolyt som sad lige op af varmekilden som var bulnet - på den står en nummer, så man kan bare bestille en ny og lodde den på.

Ikke alle har den energi at gøre det, men jeg er fornæret. Så jeg bestilte en ny på nettet og loddede længere ben på væk fra varmekilden. pris 121 kr med det hele. Skulle man sende det til rep. så kostede det vel 2000 eller 3000 kr.

Så jeg er træt af alle de paniske folk som ser problemer og ikke løsninger.

• #3   1. maj Annella ja jeg syntes det er ildevarslende at tænke på og du tog lige Pakistan med det gør det jo ikke bedre og jeg kan undre mig over at mennesket ikke reager og at menneskeheden bare venter på at det er for sent til at reager.

• #4   1. maj Polysl fordi vi 2 kan klare det endnu - kan vi jo godt tænke på hvor alvorlig det ser ud ude i verden og vent du bare vores tid skal nok komme og tænker i ekstreme vejrforhold og andet.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#5   1. maj Leon

Man skal tænke på de isboringer der er lavet som viser ekstreme ændre i vejr, og flora, og fauna.

Jeg gider fandme ikke sorter mit affald, hvor der nogle steder er op til 10 spande. Fuck det.

Jeg smider bare organisk ting ud af vinduet og mågerne klarer resten. Så er der ryddet hver morgen.

• #6   1. maj Polysl, godt du ikke gide sortere affald, du ved jo alting bedst, så hvorfor lytter eksperterne ikke til dig.

Verdens befolkning er i dag 7,3 milliarder mennesker og hvorfor skulle de dog sortere affald.?

Hvad der burde gøres var nok ingen befolkningstilvækst de næste 100 år.

• #7   1. maj Det her oplevede jeg i næsten 2 mdr i 2012 uden regn

profilbillede
  • Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#8   1. maj Brok

Jeg siger ikke jeg ved bedre, gider bare ikke stinkende spande i mit hjem, samt at vaske affaldet når det kasseres. Det er nok den mest bindegale ide.

Fra brochuren:

Affaldet skal være skrabet rent
    Papir skal være tørt og rent.

Jeg spekulere på om jeg skal stryge det inden jeg smider det i affald.

Pap skal være rent og tørt - skal det også stryges?

Brug genbrugsstationer? WTF?

Den nærmeste er 10 kilometer væk.

Mon kommunen stiller en taxa til rådighed? for jeg kan ikke cykle 10 km mere,

• #9   1. maj Polysl jeg er nu ret grøn det meste af min grønne affald graver jeg ned og sikken mange orme jeg har i det stykke og jeg må sige at det må være meget lidt grønt du smider ud af vinduet og ja affaldssortering burde gøres let og kun derved vil affaldssortering blive til den kæmpe succes systemet ønsker + de jo ikke skal gøre grin med befolkningen.

• #10   1. maj Brok S jeg vil også mene at vi kun tænke i at prøve at bremse befolkningstilvæksten og vi må under 6 milliarder mennesker på jorden - dog bør det ku gøres ved at give folk en belønning for ikke at få børn og ellers er jeg tilhænger af at alle børn er ønskebørn og jeg ønsker også affaldssortering.

• #11   1. maj Polysl vådt pap smides jo ud - men jeg 10 kilometer syntes jeg også er langt væk + jeg gentager det skal være nemt at sorter affald så kommer succesen smiley

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#12   1. maj Leon

Du står overfor et uløseligt problem, for muslimer og katolikker er imod begrænsning samt jøder..

Dog er der en vej - man kunne sende en sterilisations virus til Indien, Afrika, og andre katolske lande.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#13   1. maj Brok

Hvis det er her i Danmark det er, så er det ikke så galt, elsker varme. Korte bukser, sandaler uden sokker, en tynd træningstrøje - glæder mig til den globale opvarming til sommer. Mini tomaterne på altanen vil elske det. har også timian, og basilikum i en potte. Faktisk en natpotte.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

Følger: 5 Følgere: 6 Emner: 65 Svar: 698
    #14   1. maj Leon, Annella

Det er tankevækkende og jeg takker for de oplysninger om Indien, verdens anden mest folkerige verdensdel.

Det er ikke kun Indien, det er også de Sahel lande, det er nord og sydpolen, det er hele vestkysten i Nord Amerika, det er mærkeligt vejr i hele verden, men mest utroligt er at pt. Danmark er Europas tørreste sted og det ser ud som det bliver ved.

Krigen i Ukraine løber med alt opmærksomhed, men klimaet burde få mest og det bidrager krigen kun negativt med.

Jeg, og vel nok de fleste går meget højt op i affald sortering, jeg er meget begejstrede for den måde de får vores køkken affald omsat til gas og el og dermed gøre os mindre afhængig af Rusland.

Danmark kan med landets bio gas anlæg klare tæt på eller mere end 50% af alle gas vi bruger, her bliver alt nøje sorteret og følelsen med at gøre det er dejligt, mange små skridt fører til fremskridt, hvis alle hjæper skal vi nok klare det.

En bruger skrev noget om lugte gener mht. køkken affald, kan ikke huske hvem, men her i huset og kommunen har vi beholder som ikke lugter, kommunen leverer og tømmer dem gratis, tænk sig at man kan få noget gratis i livet.

Godt gået af dagens Danmark, det ændrer nok ikke på dagens høje temperatur og den tørke vi oplever, men det kommer måske til at betyde noget for dem som skal leve i landet efter os

• #15   1. maj Polysl jeg er meget imod tvang uanset hvad.

• #16   1. maj Jojo om det kun er mig ved jeg ikke men jeg er meget opmærksom på hvordan jeg ser flere og flere skovbrande over hele verden og jeg ser også hvordan ekstreme storme kommer tidligere rundt omkring på moderjord og tænk at du får hentet affald gratis her koster det penge og vi har molokker som lugter.
    Og krigen i Ukraine er vigtig vigtigt for den frie verden.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#17   1. maj Leon

Jeg er meget opmærksomt.

Kørte med min kone igennem Chelaslie wildfire in 2016 området i Canada og selvom det var en stuk tid siden var det imponerende at køre igennem en område på næsten 600 km langt hvor alt var brændt.

Og så var det lige der hvor hele byer brand ned sidste år hvor temperaturer kom oppe på 50 grader. Lytton byen tæt på Hells gate er væk, helt væk, ufatteligt og skæmmende.

Og nu er Danmark tørt, knast tørt, idag var der luftfugtighed på 38%. uhørt og utænkeligt for par år siden, grundvand spejlet er 20 cm under normalt, dvs. at træer mangler lige 20 cm længere rødder for at vandet op til de forårs blade.

Om ca. ti dage er der panik for landbruget, kommer der ingen regn, så kommer vi til at mangle korn, hvede og andre ting fra Ukraine, og de næste ti dage er der ikke en dråbe vand i udsigten.

• #18   1. maj Jojo at køre 600 km igennem noget der bare er bart grundet ildebrand må i sig selv være en skræmmende oplevelse og ja ku se hvordan det var helt gal sidste år - men jeg syntes ikke der er nogen der lære noget og jeg tænker i da jeg var barn og hvor der var brandbælter ved alle plantager og ja under mig over at der ikke siges så meget om det grundvand.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#19   2. maj Leon #9

Nej det er stort set ikke meget, da jeg i stor stil bruger restprodukter fra porre, som top, rest løg, osv....og laver en fond til suppe eller sovs og den sies. Når det ryger ud af vinduet og mågerne ikke tager det, går der ikke mere end 24 timer så er det væk fra kørebanen.

Så på en måde bringer jeg naturen tilbage til vejbanen. smiley

• CarstenJ
    CarstenJ Online Tilmeldt:
    dec 2012

Følger: 1 Svar: 17
    #20   3. maj 45 grader i sig selv er ikke så slemt, bare luftfugtigheden ikke er for høj, og man har rigeligt med vand, skygge og evt. køling. Og det er nok de ting store befolkningsgrupper i Indien ikke har.

Værst er det nok for dem som har hårdt fysisk arbejde, eks. ved landbrug hvor de går ude i markerne i den hede, det kan være direkte farligt.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#21   3. maj Carsten

Situationen in Punjab er jo netop grim fordi det er Indiens fødder kamre hvor høsten står til at blive rigtigt dårligt.
    Som du skrev kan man godt overleve 45 grader, problemet er at natte temperaturer ligger over 38 grader og så kan man ikke køles ned om slet ikke at tale om sove ordentligt.

Indiens gennemsnits alder får vel nok en ordentlig gok nedad smiley

• CarstenJ
    dec 2012

#22   3. maj #21
    Ja, det kan blive et alvorligt problem hvis ikke de har kunnet dyrke nok fødevarer.

Jeg bor selv under varmere himmelstrøg, og har ofte 40-45 grader om sommeren. Så jeg kender godt til problemerne. Igen i år har vi haft en alt for tør vinter, så der skal spares på vandet og vandprisen er blevet 3-doblet.

Modsat Inderne har vi aircondition i de fleste huse og lejligheder, og der findes steder folk kan gå hen og blive kølet ned hvis ikke de har det.

• #23   3. maj #22
    Carsten

Modsat Inderne har vi aircondition i de fleste huse og lejligheder, og der findes steder folk kan gå hen og blive kølet ned hvis ikke de har det.

Det nytter alt sammen ikke meget i det øjeblik, hvor strømmen bliver knap for ikke at strøm svigt i flere timer måske endda flere dage som nu i Indien (og Pakistan).

• #24   3. maj Jeg læste i går om hvordan beboerne i Oslo havde fået en sms om at sparre på vandet grundet mangle på regn som jo sku fylde deres undergrund med vand.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#25   3. maj Leon

Ha ha - jeg griner fordi, at alle de kolbøtter som støtter hjælp afrika graver brønde, som i grunden udsulter undergrunden og resten af træer går ud - godt gået. De har lige fået titlen som idioter.

Det er som at komme et plaster på et brækket ben.

• #26   3. maj 24
    Leon

Vi mangler også vand her i Bundeslandet Brandenburg.

Google kan ikke oprette et datacenter i Neuenhagen i det østlige Brandenburg, fordi der ikke er vand nok der.

Potsdam-forsker Fred Hattermann forklarer, at selvom der er mange søer i landet, betyder det ikke, at regionen er rig på vand.

Det amerikanske firma Googles planer om at bygge et datacenter i Neuenhagen (Märkisch-Oderland) er slået fejl. Årsagen hertil er, at datacentret ikke kunne være blevet forsynet med tilstrækkeligt vand.

Vandforeningen Strausberg Erkner (WSE) har nedlagt veto mod internetgruppens forlig. Der er ikke nok vand i regionen. Derfor besluttede WSE også onsdag, at vand fremover skal rationeres til borgerne.

• CarstenJ
    dec 2012

#27   3. maj #23
    Det har jeg faktisk også oplevet, et år blev elselskabet nødt til at afbryde strømmen pga. brandfare i flere dage midt om sommeren. Vi havde batteridrevne blæsere, og kunne blive kølet lidt ned i bilen når det blev for slemt.

• #28   3. maj #27

Det samme kender jeg til, da vi har boet i troperne i nogle år, og og det var de tidspunkter, hvor jeg længtes hjem til Europas frostgrader smiley

• #29   3. maj Ja de fire årstider er skønt,
    de første år hvor der er en våd og en tør sommer var skønt.
    men der findes intet som et skønt efterår med de skønne farver.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#30   3. maj Eneste jeg ikke er vildt med er for meget blæst, og det har vi rigeligt her på vestkysten. det medfører dog mest ofte en god luft kvalitet, noget som de i Indien kun drømmer om.

Men vejret i de hele tagende er bekymrende, Danmark er den tørreste sted in Europa og det ser ud om det bliver den mest solrige og tørste siden vejr målinger blev indført for 120 år siden.

Vi er så heldigt med masser af ferskvand og grundvandt men det er de ikke mange andre steder i vores verden, Tørken er kritisk i store dele af Spanien, det er ved at blive kritisk her og tja, vi læser jo om Indien, men også vestkysten af Canada er alt for tørt og hele den vestlige del af USA er hård ramt, så meget at i store delen af California der er vandings forbud 6 dage om ugen, og vi ved vel at det indebærer skov brande i stort stil, hvor også Norge og Sverige er i skud linien.

Det medføre så ringe luft kvaliteter for mange mennesker og det virker som om vi er kommet i en ondt cirkel hvor alt bliver påvirket og forstærket.

Om jeg er pessimist, jeps det er jeg mht. klimaet og så kommer verden til at mangle mad meget snart, ikke mindst pga. krigen i Ukraine smiley

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#31   3. maj jojo

Danmark kommer ikke til at mangle korn, vi producerer mere end vi kan spise, USA har enorme korn reserver - så lokalt i EU kunne det give problemer for lande som ikke har den store produktion af korn.

Man kan sagtens overleve uden kornprodukter. Så ingen grund til at stresse sig selv, hvis der ikke er mel i butikken - måske for dem som bager. Jeg har før prøvet i et forsøg ikke at spise kornprodukter i 3 mdr. Ingen forskel, men man savner et frisk brød med frisk købt ost - ikke det vakuum pakket lort man køber i supermarked.

Mange mennesker i Danmark er forvænte, og kender ikke til tider i 50'erne, med knaphed, REX som drøjer kaffen, vælling, grød.....føj for helvede hvor jeg hadede det.

Hvad jeg vil sige er at ikke skal gå i panik, man må bare finde andre typer fødevarer end kornbaseret produkter for en tid.

• #32   3. maj Polysl at hjælpe Afrika og at de får brønde er ikke det store problem - problemet består over hele jordkloden vi pumper vand op som aldrig før og vi tror det kommer ligeså hurtigt igen og husker at havde læst at floderne rundt omkring i verden har faldende vandstande og folk forsætter bare som ingen ting er sket.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#33   3. maj Hvad er problemet?

Man kan afsalte havvand som der jo er rigeligt af. Hvis der ikke er et hav i nærheden så lav nogle pipelines. Se løsninger og ikke problemer.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 11 Følgere: 47 Emner: 90 Svar: 5.086
    #34   3. maj Polysl

"REX som drøjer kaffen"

Det er richs der drik's

Jeg håber ikke vi skal til at have nogen form for rationeringsmærker igen. Eller at der bliver mangel på vand andre tider end i den varmeste del af sommeren.

Jeg har det godt med masser af varme, men jeg kan ikke lide at læse i nyheder om de steder hvor der bliver hungersnød p.g.a. varmen.
    Jeg er også pessimist angående klimaet. Der skal gøres meget mere, vi er allerede sent på den.

• Polysl
    Polysl Online Tilmeldt:
    dec 2014

#35   3. maj Alis

Hvis du får det dårligt om at negere eller andre har det hård, så lad være med at læse. Du eller andre her i danmark kan ikke gøre en skid alligevel. Jeg gider fandme ikke blive vegetar for at redde noget som helst, som stort set ikke har en betydning, når 99% danskere er kødspiser - men hyg dig med dit spelt lort, og perlebyg købt nede i ghettoen - og tro at dine madvaner redder verden.

Smed man en hund på grillen ville jeg æde den. De her protein forskrækkede mennesker mangler en sikring i hjernen. Ikke engang Kina kan leverer en ny.

• #36   3. maj Polysl, jeg er ikke sikker på din sikring er sprunget.

• Jojo
    Jojo Online Tilmeldt:
    dec 2021

#37   3. maj Brok

En ting er sikker, der mangler en jord forbindelse til den sikring smiley

• #38   3. maj Polysl jeg holder mig til ormene smiley

• #39   4. maj Franskbrød med ost er lækkert !

Kommentér på:
Indien - hedebølge 45+.

x