{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
596 visninger | Oprettet:

Klimaforandringer - ekstrem tåge opsluger Sydney. {{forumTopicSubject}}

Ja nu læste jeg for et par dage siden om hvordan en ekstrem tåge opslugte Sydney og det er da kun x-antal tid siden vi ku læse om Tornadoer i Tyskland som jeg forstår var kraftigere end normalen for Tyskland og alt dette er jo samtidigt med at Spanien nogle steder har ekstrem hedebølge og var det ikke Oslo der manglede vand og så er der alle de steder vi ikke høre om eller skal vi tage Brasilien hvor det mega regner og syntes at huske at der er ekstrem regn med mudderskred og var det i Indien og ja det kan godt være jeg lyder som en sortser men jeg tror på at det ekstreme vejr pludselig vil vise sit grimme ansigt i Danmark for hvorfor sku vi slippe.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Klimaforandringer - ekstrem tåge opsluger Sydney.
  • #1   31. maj 2022 Er det klima forandringer eller er det bare fordi man har nemmere adgang til fakta?

    Man har på nordpolen fundet ved is boringer planter - altså før industrialiseringen. Samme har man på Grønland som jo engang var grønt dækket af skov. Også før industrialiseringen og Co2 udslip. I fortiden var der masser af aktive vulkaner som kastede en masse Co2 ud i luften.

    Jeg hopper ikke på den påstand om at jorden er ved at gå under - under hvor?

    Næ - jeg tror på at man slår plat på Co2 krisen hvor forskere kan få en masse penge for at lave undersøgelser på noget som alligevel vil ske.

    Det er så min mening - min holdning. Folk er for lette at narre at for blænde så de kaster millioner på noget ligegyldigt.

    Når det så er sagt - så nød jeg udendørs under Corona hvor der stort set ingen biler var, en helt anden oplevelse af luft. Jeg kan godt huske oliekrisen i 1973 med bilfrie søndage. Mystisk der slet ikke var nogen trafikuheld med biler - andet da nogle cyklister kørte ind i hinanden som var i lokal nyhederne dengang.

    Problemet i verden er, at folk hurtig bliver paniske, når panik opstår, så slår hjernen fra som en stikkontakt. 0 og 1. Jeg ved ikke om jeg har ret i min påstand, men det er nu engang min indstilling til verden.

    Snart skal vi vel læse om at vulkanudbrud er på grund af forurening. de smider så meget skidt ud som vil svare til størrelsen af Europa's Co2 udledning.. Vores jord er i en forandring, ingen tvivl om det - men årsagen er jeg i tvivl om.


  • #3   31. maj 2022 40 grader er da ingen ting - men hvis man ikke kan tåle varmen er det så et problem, en hat - minimal påklædning, drikke en masse vand og ikke sprut. I Danmark ville det være et problem da det er fugtig varme som næsten er brændende, i udlandet er det tør varme.

    På en eller andet mærkelig måde kan jeg tåle mere, jo ældre jeg bliver. Må dog sige at jeg var i et hul i Tyrkiet hvor der var en drypstenshule som var en turist attraktion - her var 60 grader - det var hylende varm, vi skulle vandre igennem en flod med smeltevand fra bjergene for at komme til hulen - føj for pokker det var var kold. På trods af varmen var der ingen som tog en svømmetur. Men nu var floden ikke dybere end at den gik til dilleren.


  • #5   31. maj 2022 jojo

    Jeg bestemmer ikke noget, jeg kommer bare med min subjektive mening - må jeg godt det?


  • #8   31. maj 2022 Det er ikke et luftskib, men et avanceret hejse/kran system som skal bruges til vindmølle installation. Systemet bruges også til brobygning.

  • #10   31. maj 2022 annella

    jo jeg fangede godt humoren om hendes "luftskib" i Esbjerg. Men som en pointe om klimaforandringer. Men nu kan jeg jo også være drilsk - så jeg sendte den videre. Men nu er jeg ikke panisk for klimaforandringer - sådan har det været i millioner af år. Men det ville være rart med alle biler ud af byen - så kan alle de krølhårede fra ghettoen køre ræs andre steder. en fodgængerovergang - jeg har grønt, kan jeg være sikker? nej - man skal kigge i alle retninger for ikke at blive meget ned for dem som er ligeglad med rødt lys. Her burde det være tilladt at give føreren en rød plet i panden. Jeg oplever det hver dag når jeg går rundt i byen.


  • #13   31. maj 2022 jojo

    Hvorfor skulle jeg blive hjemme? er det de krølhårede som skal bestemme herhjemme? Det rimer sgu.


  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #14   31. maj 2022 https://faktalink.dk/titelliste/regn

    For 50 år siden ville træerne på bjergene bruge vandet.
    Men misbrug af skoven har ødelagt mange områder i verden.


    profilbillede
  • #15   31. maj 2022 Det er faktisk have som producere mest ilt - end alle regnskove tilsammen. Så du behøver ikke at gå i panik hvis din potteplante visner.

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #16   31. maj 2022 Min have klarer ikke så meget vand. så 3 mdr uden vand og så monsun regn,
    det skulle du prøve.


  • #18   31. maj 2022 Så havde jeg købt en gondol. og en af de der trøjer med lineære linjer i rød og hvid - og synge O solo mio. Men du har ret til at gå i panik, bygge et hus på pæle. Vi har oversvømmelser - ja - men vandet trækker sig tilbage, storm har altid presset vand ind over land i flere 100 år. Hvad man skal gøre er at lave områder som kan optage vandet.

  • #19   31. maj 2022 jojo

    Krølhårede er bare et anden betegnelse for "negere", "perkere" "sorte"


  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #21   31. maj 2022 Jo jo husk vandet giver ilt, men hvad skal vi bruge det til når vi er druknet.

    Millionbyen Bangkok ligger også under havets overflade, men betyder intet på 1 sal i Odense.


  • #22   31. maj 2022 jojo

    Jeg taler ikke om Venedig, men om at Danmark har haft oversvømmelser i flere 100 år. Det er et vejrforhold hvor vinden og bølger presses ind mod kysten og laver oversvømmelser.


  • Busmann
    Busmann Online Tilmeldt:
    dec 2015

    Følger: 13 Følgere: 8 Emner: 4 Svar: 246
    #24   31. maj 2022 Hvem er det lige, der betaler lønningerne til klimaforskerne?
    (Man saver da ikke den gren, som man selv sidder på)

    Enkelte forskere/eksperter har sået tvivl om den herskende "religion" på klimaspørgsmålet, hvilket har fjernet dem fra det gode selskab.



  • #25   31. maj 2022 Polysl jeg bliver altså nød til at sige at klimaforandringerne ikke er en and - men ramme alvor og at du ikke kan se det undre mig - men vi har alle lov til at have egen meninger sådan er livet og sådan er det i debatuniverset.
    Men jeg tænker at du bare ikke vil se det og hvorfor ik du ku se under Corona pandemien hvordan luften blev ren og klar så man forskellige steder i verden pludselig ku se ting som ikke havde ku ses i 50.år+


  • #26   31. maj 2022 Leon

    Jeg er helt med på at elbiler er en god ting, som i stor stil forhindre smog i byer - problemet er prisen - så man laver hybrid biler som ligner rulleskøjter som folk ikke gider købe og de få som køber de rulleskøjter kan kun køre 56 km på en opladning så de må skifte om til benzin.

    Regeringen hykler løs - vi skal være grønne og samtidig har man en uhørt afgift på grønne biler så de næsten ikke er at betale, hvis de var ren el. Har man så formastet sig at købe en ren elbil så skal folk lede længe efter en ledig ladeplads. Logistikken halter som ind i helvede.


  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #27   1. jun 2022 Tesla, og vi skriver 2022 og der er da el i Danmark.

  • #28   1. jun 2022 Brok

    Lade tid afhænger hvor mange Kwh en bil har, til tider kan det tage 3 timer, hvem fanden gider det? Så har man de her mormor lader som lader hele 10 timer. Har man en bil på 85 Kwh kan det tage 20 timer. Det er total ubrugeligt med en mormor lader.

    Mormor lader defineres en hjemmelader, hvor fedterøve ikke køber det bedste.


  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #29   1. jun 2022 Poly, du har godt nok meget lidt viden om Tesla og El.
    Du taler som om du aldrig kommer udenfor bygrænsen.
    Og se lige på tyske biler og ikke mindst japanske.


  • #31   1. jun 2022 Polysl ja jeg er nu også sikker på at der stadigt er for langt imellem de lade stationer og ja hvis de skal bruge 3 timer på en opladning er turen lang hvis man skal til Jylland eller omvendt til Sjælland - men er de el-biler der kommer frem ikke blevet bedre og ja man læser jo nogen gange om hvordan de går i brand og hvor svære sådan brand er at slukke.

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #34   1. jun 2022 Ja kører jeg hjemmefra, så er der fra byskiltet til byskiltet 8 hurtigladere, på ca 5 km.
    Men det er jo også udenfor de store byer.


  • #35   1. jun 2022 Der er ingen tvivl om at klimaet/naturen er 'gået i stykker', det behøver man hverken videnskabsmænd eller forskere til at fortælle.

    Og ja, det er menneskeskabt.

    Vi forurener, misbruger/udnytter den fantastiske jord, det smukkeste skaberværk.

    Vi ødelægger skove, dyreliv, insektliv m.m. alt det som er nødvendigt for at vi kan eksistere.

    Vi breder os udover områder som vi skulle lade være ifred.





  • #36   1. jun 2022 Brok S 5 lade stander jaaaaa men hvis der er 500 der skal deles om de 5 lade stander + alle de andre som køre samme vej ku det jo godt give kø med en dårligt energi som resultat smiley

  • #37   1. jun 2022 Cris7 igen enig men der ku laves så meget fast arbejde hvis mennesket begyndte at ryde NU smiley

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #38   1. jun 2022 Leon lige nu er det rigeligt, men hvem ved.

  • #39   4. jun 2022 Ja med tanken om at vandmangel i Californien gør at der er lavet restriktioner som gør at man kan få bøde og andet hvis ikke man overholder de restriktioner.

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #40   5. jun 2022 Lyt og forstå

    https://www.youtube.com/watch?v=p3jF20NDmUo


  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #42   5. jun 2022 Nogen synes Dronning Margrethe er kriminel, og andre mener kongehuset i England er fine.

    Men jo jo du passer sikkert godt i de fine kredse ikke hos stakkels undersot i det engelske verdens imperium.

    Men du lader til, at der er bedre i det her lorte land, hvor vi nok ikke læser og forstår alle guldkorn udefra.


  • #43   5. jun 2022 jojo #23

    Vidste ikke at der var sko brænde i Sverige. Er det Ecco sko eller andre typer sko?


  • #44   5. jun 2022 #42 brok

    Jeg har aldrig læst at dronningen har en kriminel adfærd.


  • #45   5. jun 2022 Jojo det siges at ligge i folks gener smiley


  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #47   5. jun 2022 Poly, hvordan læser du det her, som Jo jo skrev,

    Men vi skal ikke ret langt tilbage hvor Peter Brixtofte og Kurt Thorsen var accepterede i vores samfund, altså NÆSTEN i nogen kredser, og Kongehuset bestikker sig stadigvæk til gratis ydelser og gaver via prædikatet Hof leverandør

    Og de 40 million krone store gave de fik idag fra 4 fonde har en priskort hængende om gaven.

    Jeg ser det som beskyldning for beskyldning for kriminalitet. og langt under lavmålet.


  • #48   6. jun 2022 Du skriver at nogen mener at Dronning Margrethe er kriminel - hvor har du den mening fra?

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #49   6. jun 2022 Poly, hvis Brixtofte, Thorsen , og Dronning Margrethe bliver sammenlignet så
    Er det vel hvad der menes.


  • #51   6. jun 2022 Jeg fatter hat af brok

  • Brok S
    Brok S Frosset
    Tilmeldt:
    apr 2019

    Følger: 2 Følgere: 26 Emner: 273 Svar: 2.110
    #52   6. jun 2022 Jo jo din indstilling til Danmark og kongehuset fornægter sig ikke, det kan du ikke give mine læseevnerskylden for.

  • #53   6. jun 2022 Jojo klogskab sætter jeg sammen med evner - men du kan finde mennesker som har en klogskab ifølge det dersens der kaldes for IQ og som ikke engang kan koge et æg - klogskab og evner til at bruge sine hænder smiley

  • #54   6. jun 2022 Brok S de personer du omtaler og ligeså vores Dronning er stadigt "in" i min verden smiley

  • #55   6. jun 2022 Leon #53

    Der er mange mennesker som er kloge, og ikke kan koge et blødkogt æg, men de har så andre evner som os andre ikke har. Jeg kan ikke opsætte en mur, jeg kan ikke bygge et skur - det rimer sgu. Diversiteten og konsistensen i et samfund er at alle ikke kan det samme - men som helhed er de en synergi.

    Jeg gider ikke at male lejligheden - så hvem ringer man til? ikke ghostbusters, men en maler.


  • #56   6. jun 2022 Polysl netop vi har forskellige evner og sammen bliver vi mennesker gode - når det lige tager os smiley

  • #57   11. jun 2022 Jeg trak lige denne her frem da der loves hedebølge flere steder i Spanien og 42 - 43 grader og det er helt væk og som jeg siger til folk når de ønsker sig mere varme - pas på hvad i ønsker.

Kommentér på:
Klimaforandringer - ekstrem tåge opsluger Sydney.

Annonce