{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
511 visninger | Oprettet:

Har vi lært noget {{forumTopicSubject}}

af alle vore krige, hvor det meste ikke blev kaldt krig. Men humanitær hjælp til f.eks. Taliban. og kvinde undertrykkelse.

Lige nu ser jeg kun, at udgifterne til militær oprustning giver som
dengang, hvor Tyskland havde fuld beskæftigelse på grund af fabrikation af varer til død og ødelæggelse.

Hykleriet kender ingen grænser.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Har vi lært noget
  • #2   11. mar 2022 Ja i har glemt noget - men den tager jeg om ikke så længe.

  • #3   11. mar 2022 Ja, vi har lært noget.

    Uanset hvor civiliseret, høflige og uddannede vi bliver, så er der ikke noget, der slår ren og skær primitiv vold, krig og anden nederdrægtig opførsel.
    Når krybdyrhjernens mest primitive instinkter sætter ind, så er viden og uddannelse forlængst sat skakmat.

    Og ja - det er sq sørgeligt


  • #4   11. mar 2022 Den dag man stoppede med at være humanitær( under ham Fjog) stoppede vi med at lære af fortiden Som Lemminge følger man bare flokken ud over klippen.

    Danmark har mistet sit humanitære image.


  • #5   11. mar 2022 Peter P et stormløb fra 2 millioner Ukrainer ku nok knække den Russiske indtrængning og hvem vil bøje sig for en Diktator.

  • #7   12. mar 2022 Alis
    Hvor er det lige din familie får plads i om vi har lært noget.?
    Jeg tror alle i hele Danmark der har været inde på en side med debat
    ikke er klar over, at det er samfundets skyld.



  • #8   12. mar 2022 Skal vi nu belemres med Alis's selvmedlidenhed igen, igen???

    Ja, mine forældre bestemte også over mig, indtil jeg kunne klare mig selv, men Alis har altså ikke magtet at frigøre sig og blive selvstændig, da det var tid....

    Og nej, vi har ingen forslag ti, hvordan det kan gøres anderledes, dine forældre har sikkert været foran, og gjort dig til et curlingbarn, de må ha' været forud for deres tid.


  • #11   12. mar 2022 Alis
    hvis du havde ret var der ikke mange der gik frit rundt i Danmark, men var på den lukkede.

    Det er vores skyld, at du ikke var stærk nok til dit liv.


  • #13   12. mar 2022 Alis

    20 år alene i en lejlighed, kan ingen overvinde, frygten for menneskekontakt er stor -- det er psykologisk bevist.


  • #16   12. mar 2022 Alis

    Putin har sin dagsorden og spiller bare for galleriet, så Nato ikke går ind i krigen. Vi skal ikke handle men lade dem selv klare det. Putin kan måske have i tankerne at hvis nato går ind så har han jo frit spil og angribe nato lande.

    Med 200.000 russiske tropper som ikke kan klare Ukraine siger meget om moralen i den russiske hær. Hæren er desperat og skyder mod ubevæbnede civile, man bomber boligblokke, hospitaler. Det er en beskidt krig som mange i store dele af verden er enig i.


  • #19   12. mar 2022 Alis, hvis du er så bomstærk, hvad er grunden så til du hele tiden klager over andre end dig selv.

  • #20   12. mar 2022 Alis

    //citat
    Vi mangler alt for mange detaljer til at kunne side, hvad Putin og Rusland tænker, og jeg gætter ligesom så mange andre. Jeg tror han kæmper for at stoppe neoliberalismen og den stærkes ret.
    //citat slut

    Hvad har neoliberalismen med at overfalde et demokratisk land? Vi du også accepterer at Danmark bliver bombet sønder og sammen fordi der er neoliberalister?

    Sker det - vil du skulle ud af døren og samle dåser for at overleve. Husk at stjæle en indkøbsvogn fra Bilka....For du ville ikke få din pension....så sørg for det er en af de store til dit bohave.


  • #22   12. mar 2022 Alis

    Du er virkelig over i at leve på mars -

    Når man vil have et landområde så hjælper det ikke med kommunikation - jeg ved ikke hvor du har den skøre ide om at alt kan løses med møder. Putin er da ligeglad med møder han gør bare det han vil. Hvad vi har set og hørt om at de stridende parter er mødt til det 10 meter lange hvide bord - har ikke givet noget resultat. Du skal tænke på at våbenhvile er farlig, for så kan man mobilisere.


  • #24   13. mar 2022 Alis C så skriv til Putin og fortæl han at du ønsker et møde om hvordan du ønsker fred og ro smiley

  • #25   13. mar 2022 Leon

    Putin vil glæde sig til at besøge Alis i hendes "kælder" Hun kan sikkert få ham påskrevet og læst om hvad man skal - måske en te på bordet og en drømmekage.


  • #27   13. mar 2022 Det jeg ikke fatter er at Alis hele tiden forsvare Putin, man skal forhandle, tunnelsynet er som en gammel kikkert fra 1600 tallet.

    Nogle gange er der bare ikke noget at forhandle om, Putin har en plan som han ikke viger fra. Man laver en våbenhvile - og stadig banker de bomber ind i boligkvarterer.

    Hvordan forhandler man med en pløk åndssvag leder? Det er som at bede en psykisk syg at være normal og smide sine piller i lokummet.

    PT. køre han vestens ledere næse helt ned i gulvtæppet, han røvrender dem, lyver værre en Munchausen - vesten skal vedholde deres økonomiske pres på Rusland, uden penge kan man ikke føre krig, det vil give opstand. Man siger at Putin er god for 500 milliarder, men jeg tror ikke at de bliver brugt af hans regering. Det er hans redningsbåd. Jeg ved så ikke hvor de er placeret men gætter på steder hvor man ikke konfiskerer aktiver.


  • #28   13. mar 2022 Desværre blev indlægget, hvad jeg forventede kloge Alis på den ene side og kloge
    Polysl på den anden.

    Jeg er lidt i tvivl om, hvem der er mest inde i hovedet på Putin.?

    Men det overrasker mig, hvor meget Alis har oplevet i sin isolation,
    og at cykle rundt på en El cykel giver nok samme indlæring.



  • #29   13. mar 2022 Brok S tak for et godt grin smiley

  • Pigenavn
    Pigenavn Tilmeldt:
    jan 2010

    Følger: 1 Svar: 1
    #31   17. mar 2022 Jeg læser langt fra alle indlæg, og mindes ikke tidligere at have kommenteret på en debat, men når der lander et “baboom-nyhedsbrev” i indbakken, ender jeg som regel herinde herinde.. Og hver eneste gang kan jeg læse nedladende indlæg adresseret til Alis - Og hver gang forbavses jeg over at voksne mennesker føler behov for at køre dén stil. Jeg læser det som “flok-mobberi”
    Er det helt umuligt at diskutere uden at blive personlig?
    I mine øjne er der forskel på, når en person udmelder noget personligt om egen person (som når Alis tager udgangspunkt fra egne oplevelser) og når andre er personlig mod andet menneske.


  • #32   17. mar 2022 Når Alis for 100 gang ævler om sin familie som er skyld i alt, verden er skyld i alt, vi er skyld i alt, så bliver man så træt i hovedet at man skal tage en kop te. Folk er ansvarlig for deres liv, som ung som voksen. Man lære at sige fra - flytte væk fra en påvirkning.

    Mange som er født i 50'erne har ikke haft det nemt med de store krav om uddannelse og en streng familie - et bælte som sad løst - men sådan var tiderne dengang. Man var bare minimum hjemme så kan det ikke gå galt. Men det er ikke noget man bliver ved med at udbrede for 1000 gang. Folk bliver træt at det hyleri, og som jo faktisk er at piske sig selv i medynk.

    Men det hjælper ikke noget at give alle andre skylden - at bruge det slidte ord Neo, alt er neo - det er som et bandeord for mig. Ord kan slides op og miste sin betydning som racist - ingen gider høre det ord mere, det er uddateret. Der er masser af negre i reklamer - som om at man er udgået for hvide mennesker, det er så bare en observation og ikke noget som jeg vil blive ved med at skrive om - for så er man en forbandet racist.


  • #34   17. mar 2022 Alis

    Programmel kan man analyserer, mere af den grund at mange ting er konstanter, mennesker er ikke konstante, men uberegnelige - du kan ikke analysere, om at når der går ud af døren så går de til venstre når de går ud af hoveddøren.

    Hoveddøren er en konstant, din dør til lejligheden er en konstant - at analysere et menneske beror på rent gætteri og erfaringer indenfor et felt - men igen mennesker er ikke ens, og reagerer forskelligt ud fra grunde, jeg ikke kender til - men analytisk er det den frie vilje som bestemmer.


  • #35   17. mar 2022 Imponerende at Alis kan koble sin barndom sammen med verden udenfor som hun mener kan sammenlignes. Hun hader Neo - altså dem som sørger for hun kan få sin pension. Dem som bidrager til vores BNP. Hun mener at alle gemmer sine penge i skattely- tænk hvis alle Neo stoppede med at bidrage til skat, så måtte hun ud og samler dåser, altså at komme ud i den friske luft som giver en sund kulør. Stoppede alle Neo - så var hylderne total tomme i supermarked, og man må ud og lege jæger med snare, at begynde at dyrker kartofler i lejligheden, grønsager, krydderi urter er nemme at dyrke i en lejlighed, men hvad skal man bruge det til uden kød - apoteker er lukket, fordi de jo er Neo så ingen medicin, hospitaler lukker også og man begynder at bruge sort magi og åreladning -

  • #36   17. mar 2022 For mig er det mere utrolig, hvad man kan få ud af det Alis skriver, og ikke mindst den måde at fortolke det på.
    Nu har vi snart været igennem alt Alis og hendes liv kontra Danmarks BNP.



Kommentér på:
Har vi lært noget

Annonce