{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
313 visninger | Oprettet:

Vi skylder dem alt. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg tager igen talen om vores ældre op for vi skylder dem alt - det er dem der har kæmpet og sørget for at vi har et velfærdssamfund og hvad bliver de i mange tilfælde spist af med (mikroovnsopvarmet fabriksmad) vi kan ikke være det bekendt og selvom hjemmeplejen gør deres bedste får de ældre kun et besøg af kort varighed (skal vi sige 10.minutter) dog har jeg respekt for hjemmeplejen for de gør hvad de kan - dog tænker jeg på hvorfor der ikke bliver ansat flere og det er vel general i hele det danske system og de dersens undskyldninger om at det koster gider jeg ikke høre på - for glade mennesker er jeg sikker på bliver mindre syge smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Vi skylder dem alt.
  • #1   11. dec 2021 Jeg bliver ekstremt vred når jeg hører ordet ældrebyrde blive brugt.

    Det er jo netop DEM, som du også nævner Leon, som vi skylder alt.

    Det er DEM som startede med at arbejde tidligt i deres liv, uanset hvilket job det måtte være.

    Det var DEM som blev på arbejdsmarkedet helt indtil pensionsalderen, og som ikke brugte 'svage' undskyldninger for ikke at gå på arbejde.

    Dét som vi istedet har, er en ungebyrde.

    Der er alt for få som bliver uddannet, alt for få som starter tidligt nogle timer efter skoletid, så de lærer at man skal yde for at nyde.

    Der mangler i den grad uddannede i alle håndværksfag, hvilket også er fag som giver gode lønninger. Men nej, det er ikke 'fint' nok, alle skal hellere være akademikere, læger, advokater, uanset om de har evnerne.

    Det er både forældre men i høj grad også skolen der har ansvaret for at guide de unge på vej. Skolerne har jo selv indrømmet, at de ikke guider de unge mod håndværksuddannelser, selvom de kan se at flere netop har skruet hænderne godt til at gå den vej.

    Godt indlæg Leon. smiley



  • #2   11. dec 2021 Cris7 ungebyrden sikken et ord og mesterlære vil jo være en god ide for mange unge og jeg ser jo at den er på vej tilbage og ja vi kan jo ikke give skolen skylden - men det ku da være sjovt at sende skoleelever ud i et arbejdsprøvningsjob - altså det de ønsker at være når de bliver stor - det ku så galt være som landmand og at arbejde med dyr OSV er en skøn oplevelse det gjore jeg efter skoletid og jeg var på Løve mejeri i sommerferie job smiley

  • #4   11. dec 2021 Da jeg gik i ni'ende klasse skulle vi alle finde et sted i 1 uge af være i praktik. Det var sjovt.

    Jo, vi kan også give skoler skylden, det er ikke mange uger siden de selv indrømmede at de ikke gjorde noget ud af at være fortalere for håndværksfag.

    Skolen skal jo også forberede de unge på jobmuligheder, og kender jo også eleverne så de kan forslå hvilken vej der kunne være bedst for dem.

    Der er jo også disse 'influenzaer' som vil ha' alt, og fortæller vidt og bredt om at de ikke kunne drømme om at tage et 'lortejob'. Dem ser alt for mange unge op til.

    Ikke mindst mangler forståelsen at man skal arbejde sig op fra bunden, og bare kan få et chefjob så snart man starter et sted.


  • #5   11. dec 2021 Alis C så har du ikke fået endefulde nok smiley

  • #6   11. dec 2021 Cris7 ja det husker jeg godt jeg var i praktik hos en lokal knallert/cykelmekaniker og det var samtidigt sjovt - men fordi du vil være statsminister som lille ku du jo godt ende med at blive elektriker - smed - bager OSV smiley
    Og jeg er sikker på at jeg ikke vil kunne komme i praktik som statsminister den gang smiley


  • #8   11. dec 2021 Alis C børneopdragelse og evner til at forstå at udvikle evner til at vurderer hvad der er mest hensigtsmæssigt - der må jeg jo bare sige at sådan vurdering altså kommer an på hvem der skal vurder:-)
    Jeg er vel vokset op i mindre bemidlet kår og det har gjort at jeg ved hvor vigtigt gode venskaber er og dem jeg har værner jeg om smiley
    Og Alis C den tale om racisme og koloniseringen og hvordan den tredje verden blev udplyndre og fik ødelagt deres kultur - ja men Alis C det er jo omkring 150.år siden og det skal efterkommerne da ikke stå til regnskab for smiley


  • #10   11. dec 2021 Alis C jeg er sikker på at dem der har arbejde i de lande er ligeglade da det giver dem brød på bordet og det kan lyde hårdt - skatte ly er der ikke lavet en verdensregel om det og klima ja der ku vi hjælpe men det vil jo forudsætte at de blev hjemme og tog kampen op og hjælpen vil så bestå i penge.
    Og fordi du er vred på dine forfædre skal det vel ikke gå udover mine forfædre og alle vores forfædre har gjort så vi 2 kan modtage pension og den burde du jo være gladfor smiley


  • #11   12. dec 2021 Man skal måske også huske på Alice, at de omtalte lande i århundreder har levet efter helt andre spilleregler, kultur, og traditioner. Som de på ingen måde har ændret på, eller forsøgt/ønsket at ændre på.
    De er så gennemkorrupte, hvilket DE SELV kunne have gjort en indsats for at ændre over tiden der er gået.







Kommentér på:
Vi skylder dem alt.

Annonce