{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
300 visninger | Oprettet:

Hemmeligheder. {{forumTopicSubject}}

Jaaa jeg har aldrig været i tvivl om at der findes ting vi absolut ikke bør vide ej heller har brug for at vide og det kan være sig militært som politiske emner.
Men jeg kan uanset hvad jeg stemmer på ikke se hvorfor de SMSer skal være så hemmelige at de ikke kan tåle dagens lys.
Vi har alle set politiker gøre ting som ikke er politiker værdigt - men jeg tror heller ikke på at det er nemt at skulle tage beslutninger og især de dårlige beslutninger har en utroligt dårlige effekt på vælgerne.
Men det er vel også et spørgsmål om de øjne der ser og de øren der lytter.

Kommentarer på:  Hemmeligheder.
  • #1   4. nov Mette F. har skidt i nælderne og det ved hun godt, men det modbydelige er at hun ikke selv vil tage konsekvenserne smiley

• #2   4. nov Nej, hun har netop ikke skidt i nællerne, hun vovede at kræve alle mink aflivet selvom hun vidste det ville udløse et ramaskrig fra blå blok.
    Hvis man havde ladet de mink leve, så havde vi tabt slaget til corona. PÅ det tidspunkt, i november 2020 var der oven i købet noget, der tydede på at den muterede version var resistent, d.v.s. at den kunne ikke bekæmpes med hverken antibiotika eller vacciner. Vi havde ikke fået tak fra resten af verden, hvis vi havde løbet den risiko.
    Det havde allerede vist sig, at alle metoder i Nordjylland for at stoppe den, ikke virkede og at den stadig spredte sig.

• #3   4. nov Cody N jeg er for som vidt enig - grundet de slettet smser - men jeg er sikker på at de fleste politiker i folketinget har et eller andet at skjule fra deres tid i folketinget - det er ikke alt der har vores interesse - men når det sker kommer vi alle ud med bål og brand smiley

• #4   4. nov Alis C det er menneskeligt at fejle også for en Statsminister og jeg er kommet videre og minkskandalen er en saga blot i min verden smiley

• #5   4. nov Alis

Så du mener man kan bryde grundloven?

Der er ikke forskel for en minkproduktion og en hønse produktion, med hensyn til smitte, her gør man det rigtige at inddæmme og lave zoner når det handler om fjerkræ. Samme kunne man gøre med mink.

Men du glemmer helt at flere partier hader minkproduktion og så muligheden for at aflive den.

Forbandet svinsk handling - en afvikling af minkproduktion skal ske på et lovligt grundlag og det er ikke her tilfældet.

Så hold op med at male den forbandede skøre kælling hvid. Hun har siden fyret og halet ned i systemet Det tyder på hun godt er klar over hun har skidt i nælderne og prøver at begrænse skaden

• #6   4. nov Mette Frederiksen gjorde det rigtige, og som i andre tilfælde ang. corona så indhentede hun folketingets accept bagefter. Hvis smitten skulle begrænses så skulle der handles hurtigt.
    På det tidspunkt vidste man ikke om den muterede minkvirus var resistent, og det ved man vist stadig ikke. Kan du forestille dig at den var blevet spredt ud over hele kloden?

Jeg ved godt at der er mange, der er imod de forhold pelsdyr vokser op med, jeg er selv en af dem, men både jeg og andre kan holde tingene adskilt.

• #7   4. nov Så i grunden kan man bare brænde grundloven af i fyret, for den har jo ingen værdi for borgere i Danmark.

Der findes ikke noget i grundloven som man kan bryde af humanitære grunde. Alis du åler rundt og forklare, men sandheden er at Mette Fup er en løgner - en tyv som har brugt 500 milliarder på ingenting - og nu får vi måske en ny nedlukning fordi en masse arabere hoster rundt på alle.

• #8   4. nov Polysl - Hvor mange menneskeliv var du parat til at ofre for at redde de minkfarme?
    Der var tale om en meget smitsom og måske resistent virus, der spredte sig så hurtigt at man måtte lukke hele Nordjylland ned, og den kunne have spredt sig til resten af verden. Hvor mange menneskeliv er du parat til at betale med for at redde nogle mink?

• #9   4. nov Alis

Hold nu op med din udenom snak...

Man kunne lave zoner som er normalen ved et udbrud som man har lavet med grise og fjerkræ

I øvrigt var der kun 2 som blev indlagt med den muterede virus fra mink. - ialt...

• #10   4. nov Det er dig, der snakker udenom Polysl. Som andre på højrefløjen så leder du hele tiden efter noget, du kan angribe Mette Frederiksen for, og så bruger du mere tid på personangreb end på faktiske argumenter.

Man fandt ud af, at også fugle kunne bære smitten rundt, så man kunne ikke afgrænse noget.
    Mette Frederiksen traf den rigtige beslutning, men folk glemmer hvad de faktiske forhold var, og lader sig køre med af manipulationer.

• #11   4. nov Alis

Og hvor mange mennesker er i kontakt med vilde fugle?

Igen bruger du en redningskrans som er fuld af vand og synker.

• #12   4. nov Alis hvis du gad sætte dig ind i situationen ville du opdage det samme som alle andre oplyste mennesker - nemlig at aflivningen var en del af en aftale med SF - ENH og ALT.
    hvis partitilhængere iøvrigt havde stået bag årtiers ulovlige aktioner mod minkfarme til stor skade for den omgivende fauna.
    Beslutninger på grundlovsstridigt og uoplyst grundlag betød døden for et lovligt erhverv og det bør ingen slippe godt fra, heller ikke en statsminister !
    SletteMette og hendes handlinger er en trussel mod demokratiet og hvis ikke Danmark skal ligne en bananrepublik skal hun selvfølgelig for en rigsret smiley

https://www.bt.dk/samfund/mette-frederiksens-frygt-for-minkmutation-blev-affejet-i-krisestab

• #13   4. nov Jeg må som diplomat sige at jeg nok bare havde lukket en kommune ned frem for at slå alle de mink ihjel og jeg er Gudskelov ikke statsminister smiley

• #14   5. nov Der sidder så mange derude som har mistet tilliden til Mette Frederiksen… så derfor er det her nu bare vand til deres mølle med de sms’er..
    Jeg synes efterhånden kun det handler om at pege fingre og fejlfinde på alt hvad hun gør…

Ingen kunne ha ført DK bedre igennnem corona krisen end Mette Frederiksen…..

Jeg har stadig fuld tillid til statsministeren.

• #15   5. nov Hello Kitty

Så du går ind for at brænde grundloven af?

Det vil svare til at man mener det er "lovligt at køre 250 km på motorvejen. Min regering og ministeriet sagde godt for at køre 250 km på motorvejen. Så bøden og frakendelse af kørekort skal frakendes alle ned i systemet - jeg er jo uskyldig og dermed beholder jeg mit kørekort. bøvs....

• #16   5. nov Hello Kitty ja jeg tror alle ku havde ført Danmark godt igennem - men der var nok ingen der vil være populær bag efter smiley

• #17   5. nov Hun vidste ikke bedre da hun satte den aflivning igang.
    Og at man gider at sidde og fejlfinde på en som havde man ik andet at give sig til siger da mere om blå blok…. Og desuden er de jo de samme som sad og 2 Inger Støjberg i forsvar som nu går efter Mette Frederiksen.

Jeg går ikke ind for at brænde noget som helst af…
    Men jeg går indfor at man opfører sig pænt og debattere på et anstændigt niveau ….

Og nej det er ikke at skrive “ luk lortet “

• #18   5. nov Hello Kitty nej ingen ku forudse den pandemi - men hvis vi kigger i historien om pandemi ku de kloge vel nok forudsige et eller andet og jeg går ikke ind for at finde fejl i den blå eller røde blok - men de ses og jeg er ligeglad og ja når den ene skal brandes af skal den anden vel også - men hævntogter i politik er ikke godt og at opføre sig pænt må jo være de øjne der ser der må dømme - personligt dømmer jeg helst ikke nogen smiley

• #19   5. nov Hello Kitty

Du lyder som du bare har givet op fordi du ikke kan overskue hvor alvorlig situationen er.

Grundlovsbrud er en alvorlig ting, hvis man bare siger<. nå ja shit happens og lad os komme videre så fjerner man fokus på grundloven som er hjertet af Danmark.Hvad bliver det næste man kan gøre af grundlovsbrud?

• #20   5. nov https://www.berlingske.dk/politik/engell-ubegribeligt-at-v-og-k-nu-stoetter-rigsret-i-minksag?fbclid=IwAR0cQ0n6JOY_UnauLG4ydvHp7yNR_eDhWspcxxAhsuXxIaCeYUf7bn4Rguw

Engell: Ubegribeligt at V og K nu støtter rigsret i minksag

Det er alvorligt at vi efterhånden har et folketing, der er mere optaget af at lave hundeslagsmål end af at føre politik.

Så vidt jeg husker, så blev beslutningen om at aflive alle mink senere vedtaget i folketinget, og dermed var det lovligt. Jeg har ikke lige tid at lede efter sagen nu.

Det ville have været meget alvorligt hvis regeringen ikke havde reageret på en så alvorlig situation, som der var opstået. Under en pandemi er der ikke altid tid til at sørge for nye love - første, anden og tredie behandling - det var der ikke tid at vente på.

Når der er menneskeliv på spil, må man handle, så kan det ikke nytte at man lige skal læse love og paragraffer igennem først, og så lade folk ligge og dø imens.

• #21   5. nov Polysl - jeg synes du skal læse lovene om hvordan man skaffer sig af med sit husholdningsaffald på en miljørigtig måde.

• #22   5. nov Alis - der var ingen slinger i valsen da du dømte Inger Støjberg og hun er endda ikke engang dømt endnu.
    Nu har vi så et grundlovsbrud der fuldstændig unødvendigt betød døden for et helt erhverv og så får piben pludselig en helt anden lyd og undskyldningerne står i kø.
    Det er til at brække sig over 🤮🤢

• #23   6. nov Ja Inger Støjberg er nu også en heltinde i min verden - med eller uden hemmeligheder smiley

• #24   6. nov Her er lidt om forløbet november 2020

https://www.dr.dk/nyheder/politik/regeringen-sikrer-sig-flertal-nu-bliver-det-lovligt-aflive-alle-mink

Den 16 november 2020 var der flertal - Enhedslisten, SF, Radikale og Alternativet - for at aflive alle mink, men jeg kan ikke finde afstemningen i folketinget. Det har nok været den samme.

Højrefløjen kæmpede imod beslutningen.

Det viser noget om forskellen på højre og venstre i dansk politik. Højrefløjen gør alting op i penge, mens venstrefløjen går op i menneskelig trivsel og at alle er lige værdige.
    Der var tale om en meget smitsom virus, som på det tidspunkt også så ud til at være resistent. Højrefløjen havde hellere løbet risikoen for at den var blevet spredt over hele kloden end at de skulle tabe penge på minkfarmene. Vi kan være meget glade for at det var Socialdemokratiet, der havde magten på det tidspunkt.

Cody - Jeg dømte Støjbjerg ud fra hvad hun havde foretaget sig. Hun skilte ægtepar ad, også hvis der var børn i forholdet, og der var tale om flygtninge, som havde måttet forlade deres hjemland og som skulle prøve at overleve psykisk. Det er typisk Venstre-politik at bruge så lidt tid og penge som muligt på at undersøge kendsgerningerne. Man skærer bare alle over en kam, det er det nemmeste og det billigste.
    Mette Frederiksen derimod traf en modig beslutning, der ganske givet har reddet mange menneskeliv. De mink ville have været en konstant trussel, også for udlandet - som iøvrigt også reagerede - fordi virus kunne vandre fra menneske til mink og tilbage igen i uforudsigelige muterede former. Synes du ikke vi har nok at gøre med at holde corona i skak?
    Regeringen og Sundhedsstyrelsen havde arbejde i døgndrift og under hårdt pres i måneder og de havde gjort det godt. Så går højrefløjen gudhjælpemig igang med a hyle over sms-er, der er blevet væk, og udlægger det som om MF havde noget at skjule. Den automatiske slettefunktion var oprettet flere måneder før beslutningen om at aflive alle mink. Men skidt være med kendsgerningerne, mennesker, der har problemer med at følge med og som lader andre tænke for sig, falder for den slags billige tricks og tilsvininger, og det var bare det, det drejede sig om. Her op til kommunevalget.

Jeg får ind imellem kvalme over højreekstremisternes manipulationer og fordrejede kendsgerninger, men så slukker jeg computeren indtil jeg har det godt igen.

• #25   6. nov Alis

Gider ikke læse din smøre, selv en afstemning i folketinget kan ikke bryde grundloven.

Loven er at man kan inddæmme en risiko, men ikke aflive en rask besætning. Man kan inddæmme med karantæne områder, som man har gjort tidligere med andre udbrud.

Så du kan godt stoppe med at hvidvaske den møg kælling.

• #26   6. nov Synes også Inger Støjberg er god inden omfang at hun har reddet de unge piger fra ækle gamle mænd….

• #27   6. nov Polysl - Har du ikke forstået, at ingen benægter at der blev begået fejl. Det var vist oven i købet Mette Frederiksen selv, der gjorde opmærksom på det.
    Men det var stadig en rigtig beslutning, som blev bekræftet et par uger senere af folketinget.
    Du forholder dig slet ikke til den risiko det ville have været, og også i resten af verden, hvis man havde ladet de mink leve.

• #28   6. nov Hello Kitty - Inger Støjbjerg er ikke kommet for en rigsret for at redde unge piger fra tvangsægteskab, men for at skille ægte folk ad, der ikke var i den kategori. Som var gift på helt reel vis, men hvor den ene tilfældigvis var under 18 år.
    Der er ingen, der går ind for at børn tvinges ind i et ægteskab.

• #29   6. nov Alis

Du vrøvler som sædvanligt, der er kun 2 som blev indlagt. Så beslutningen er baseret på en panisk handling, den er så i gang med at blive redigeret i ministeriet for at slette alle beviser på den paniske handling.

Så måske man ser den møg kælling i benlås og håndjern som føres ind på rådhuspladsen så man kan ægge hende. Jeg vil hårdkoge mine æg.

• #30   6. nov polysl - og de kommer som sædvanlig med personangreb, når du ikke kan sige noget fornuftigt.

• #31   6. nov Alis jeg ved ikke lige hvor du henter din viden fra, men den er godt nok langt fra sandheden smiley
    Regeringen var ganske bevidste om at isolering samt aflivning af smittede dyr havde været tilstrækkeligt som det iøvrigt blev gjort i andre lande.
    At man derudover, helt unødvendigt, også besluttede at aflive alle avlsdyr beviser tydeligt at regeringen for alt i verden ville holde sit løfte til sine røde støttepartier.
    En skandaløs handling der må og skal resultere i en rigsretsag hvis Danmark fortsat skal regnes for en retsstat.

https://landbrugsavisen.dk/danmark-gik-l%C3%A6ngst-s%C3%A5dan-har-andre-lande-h%C3%A5ndteret-corona-i-mink

Gør nu dig selv den tjeneste og læs flg. dokumentation igennem så vi slipper for at høre det ævl om at det var for folkesundhedens skyld.
    Som en lille bonus info indeholder dokumentationen også en anden interessant oplysning - nemlig at Mette’s beslutning foruden grundlovsbrud også var en overtrædelse af en EU bestemmelse der skulle sikre inddragelse af epidemi eksperter 🤨

https://sundhedspolitisktidsskrift.dk/nyheder/4126-eksperter-sat-uden-for-doren-i-beslutning-om-total-aflivning-af-mink.html

• #32   7. nov Jeg troede ikke, at noget kunne slettes helt og for altid. Er der ikke nogen, som har et værktøj til at få de slettede SMS'er frem i rampelyset, så vi kan få syn for sagen, det må Mette Frederiksen da også mene smiley

• #33   7. nov Jetset

Alt ligger hos udbyder som rådata. - det er ikke raketvidenskab at hente det.

• #34   7. nov Så synes jeg, det er på tide de gør det, hvorfor bliver det ikke hentet ??

• #35   7. nov Jetset

Nu er politi sat på, så de melder jo ikke ud løbende på en efterforskning.

Spørgsmålet er så hvor meget man får at vide om de rådata,

• #36   7. nov Hvis jeg var Mette Frederiksen, så ville jeg have alt ud, hvis hun ellers har rent mel i posen.

• #37   7. nov Hvis alt kom på bordet så er den møg kælling færdig med at lege "Hitler".

• #38   7. nov Ja jeg troede nu også at sådan sms kunne gendannes - men måske der er en årsag til de ikke vil gendanne dem smiley

• #39   7. nov Leon

Selv "slettede" data, slettes ikke, man sletter kun henvisningen til data.

Eksempel...

Du sletter en fil c;\fil.html. men den er stadig som rådata. Alle kan hente programmer til at hente rådata, du kan endda bruge dem online.

Det er derfor vigtigt at sælger man sin mobil at man bruger et program til at fjerne alle rådata med en masse "ingenting" som gør at intet kan genskabes. Samme gør man med harddiske på en pc når man sælger den som brugt - Herefter installere man så en ISO som er en spejling af f.eks. Windows.

Kommentér på:
Hemmeligheder.

x