{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
396 visninger | Oprettet:

Nye love. {{forumTopicSubject}}

Ja med tanken om hvordan man høre om alle de beslaglæggeler af biler og motorcykler der har hørt for stærkt har jeg tit tænkt på ej hvor fedt og nu den sidste vi nok alle har hørt om nordmanden der kørte for stærkt igennem Danmark får beslaglagt sin nyindkøbte Lamborghini til 2. millioner kroner.
Det sidste jeg har hørt er at der er kommet en ny lov om motorcykel støj og at du kan blive standset og så skal igennem et vej-syn - dog tænker jeg at det også må gælde for biler.
Og ja de støjregler fandtes altså da jeg var ung og kørte på motorcykel - der fandtes sku mange tåbelige regler så som at man skulle have kørekort for at køre på motorcykel - det fik jeg så efter et par år.
Men er de nye regelsæt ikke ved at være oppe i ekstremerne - 2. millioner for at køre for stærkt - det må kaldes for en horribel pris smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Nye love.
  • #1   9. okt 2021 Syntes reglerne er helt i orden så kan folk la vær at køre vanvittigt, det kan koste menneskeliv

  • #2   9. okt 2021 Mus hej og ja det kan vi jo godt blive enig om - men ku du forstille dig hvordan folk vil blive ekstreme når det galt deres bil smiley

  • #3   9. okt 2021 Jamen Leon L
    Det jo folks egen skyld at de tar bilerne, det fordi folk køre sindsygt og det kan de så holde op med hvis de vil beholde deres bil
    Der ingen der tar deres bil hvis de køre ordentligt så de hver enkelts eget ansvar
    Folk bliver invalide eller dræbt af samme grund det er da værre end at tag folks biler


  • #4   9. okt 2021 Mus ja men vil det så ikke bare være letter at gøre så biler kun kan køre med en x-antal stor hastighed smiley

  • #5   9. okt 2021 Leon L
    Hmm ja det lige før smiley


  • #6   9. okt 2021 De, der mister deres biler, er de, der ikke kan styre sig, når de har fået sat sig bag rattet i en rigtig "muskelbil", og kører over dobbelt så hurtigt som tilladt.
    (så kan de lære det)

    Alle vi andre, der får sig et billede fra politiet, er fordi vi har kørt 5 - 10 - 20 km for stærkt. Det mister vi ikke vores biler for.


  • #7   9. okt 2021 Busmann jaaaaa men kunne man så ikke en gang om måned lave en eller flere motorveje til fri hastighed - så kunne folk vel styre deres fartdjævel smiley

  • Imp
    Imp Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Svar: 3
    #8   15. okt 2021 Busmann
    Problemet med loven er bare, at den i de fleste tilfælde er en anden part en føreren der ejer bilen, firma, leasing, ven eller hvad det nu måtte være.
    Under 0.2% af de biler der er taget er pga af fart over 200+kmt, så at bruge den grund for at fremføre lovens gøren er utrolig vag.
    Stort set de fleste biler nappet er hvor politikontrollen står hvis der er størst chance for den almen bruger overser noget i trafikken, om det er vejens forløb eller dårlig skiltning er underordnet.

    Føreren der opføre sig som en hat i trafikken, skal have sin straf, men parten der ejer bilen, som ikke har gjort noget, skal ikke, det giver ingen mening.
    Og folk siger derefter "så må man bare bede dem om pengene", problemet er bare der, det er der ingenting der kan hjælpe dig med, hvis de bare vælger at sige nej.

    Men bare rolig, alt er ikke tabt, for PT laver man bare et overpantebrev i køretøjet, feks et 1.5 mil på en 700.000kr bil, for når den så skal sælges på auktion skal sælger (i dette tilfælde staten) indfrie gælden, dvs, du og jeg kommer til at betale for det, og han sidder tilbage uden kørekort, men gældsfri og lidt penge på lommen. (så kan de lære det?)
    Og nej, der er ingen "så kan staten bare", for panten følger bilen uanset hvordan prøve snige dig udenom.


Kommentér på:
Nye love.

Annonce