{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Fattigdom i Danmark.
  • #1   5. okt 2021 Ja Leon, men fattigdom er relativt fordi nogen mener at man er fattig hvis man ikke har råd til at gå i byen hver weekend, have den store tv pakke, rejse en gang om året, købe den nyeste mobil, få en ny tatovering eller købe nyt tøj.
    Alt dette er måske minimumskrav idag, men i min verden absolut unødvendigt hvis pengene er små smiley


  • #2   5. okt 2021 Cody N jeg er ikke fattig - men jeg ser folk som jeg i danske forhold er fattig - men hvis vi så tager et menneske fra de varme lande og som så er fattig så er folk i Danmark rige men sådan kan vi jo ikke stille det op smiley

  • #4   5. okt 2021 Det er folks valg om de føler sig fattig, ingen tvinger en at få 4 børn og ikke kan få det til at løbe rundt.

    Der er mange valg som ikke er til gavn. Luksusfælden er et godt eksempel på dårlige valg. hvor nogle mente det skyldes den nemme adgang til lån på trods af de er i RKI. Altså den sædvanlige piveri om at det er samfundet skyld at de tager dårlige valg.

    I min ungdom var vi mange som ikke ville tage studielån, så vi levede på en sten, samlede flasker, slog en plæne, eller bare gik til hånde for småpenge.

    Det ville være helt uhørt i dag, hvor studerende vil have det hele på en gang, et barn under studiet er ikke særlig god timing. byture, drukture, rejser, nyt tøj,, nyeste teknologi.

    Jeg vil ikke mene det er samfundet skyld, men forældre, som ikke har givet sig tid til at lære deres børn økonomisk ansvarlighed. Men nu levede jeg også som ung i en anden tid, med penge knaphed, ja vi var fattige i økonomisk forstand, men socialt var vi rige. Jeg er ikke i tvivl om hvad jeg ville vælge.


  • #5   5. okt 2021 Hello Kitty ja men helt enig i at der bør være en gullerod i at gå på arbejdet og ligeså hvordan folk ønsker at bruge deres penge smiley

  • #6   5. okt 2021 Polysl der findes folk som ikke har børn og stadigt er det jeg kalder for fattig og ja Luksusfælden er som du beskriver et godt eksempel på hvordan økonomisk galskab gør at folk selv med store indkomster ikke formår at få deres penge til at stå til og ja Polysl den gang du og jeg var unge kunne man tjene lidt ekstra ved at gå til hånde - den tid er dog forbi og talen om hvordan de unge ønsker det hele på en gang og ja dem er der mange af og når der så tales om hvem der har ansvar for de unges økonomi den vil jeg lade stå og sige at jeg stadigt kender fattige mennesker og ja Polysl jeg vil også hellere være rig på den sociale måde smiley

  • #8   5. okt 2021 Alis

    Luksusfælden sætter fokus på dårlige valg økonomisk, og helt i stil med det jeg har skrevet om dårlige valg.

    Hvorfor skal alle børn være lige? Det har da ikke noget med fattigdom at gøre, det har at gøre med forældres prioritering og indkomst. Jeg vil da nødig skulle ligestilles med en familie som kun arbejder 5 timer om ugen og jeg som arbejdede 60 timer om ugen.

    Skulle alle kvinder gå rundt i Dior kjoler uanset indkomst? Hvem betaler forskellen? Skal en fattig få et Carte Blance stats kredit kort til en Dior butik?

    Jeg er selvpensioneret som følge af et godt valg for mange år siden - jeg har også nogle timer som konsulent i visse dele af It, som jeg har ret til ifølge skattelovgivningen. Jeg betaler min skat og snyder ikke for en bøjet 5 øre. Jeg laver heller ikke sorte penge i de timer jeg har selvom jeg har fået det tilbudt. Det er blevet al for risikabelt og jeg gider ikke sidde med en kæmpe regning fra skat - som jo dobler op for det man har snydt for + bøden.

    Jagter heller ikke penge, men at få et indhold i min nye ledighed. Jeg har ikke en have at tulle rundt i eller et fortov at feje.

    Som jeg har skrevet før så kan folk med en lille indkomst som socialhjælp, få hjælp til tænder og medicinkort. De kan endda få hjælp til større anskaffelser som indgår i boligen som en fryser eller fryse/køleskab, komfur.

    Det største problem er at sagsbehandlere ikke informere en klient om økonomiske rettigheder - det lugter langt væks af at det kommer oppe fra.

    Så er der kommuner som har "lejet" nogle sagsbehandlere som folk kan ringe til og få en snak om økonomiske rettigheder, samt hjælper folk igennem den lov jungle. Via en sagsbehandler i familien fik jeg kendskab til at få boligsikring som jeg aldrig på noget tidspunkt har tænk på, eller varme hjælp. lys osv... Det var mere i den forbindelse da jeg skulle være selvpensionist.

    Men du har ret i at der findes virkelig fattige som ikke har råd til noget som helst og som selv faktisk sulter sig for at deres børn får mad.

    Tv2 havde en kort reportage om en mor med 1 barn som havde 500 kr tilbage når alt var betalt - til mad og evt. medicin. Det er faktisk umuligt at leve for 500 kr på et måned med 1 barn. Men igen - hun har ikke brugt de ressourcer der er i samfundet, kender ikke grunden, måske stolthed - men hvad ved jeg. Det fremgik jo ikke at reportagen.


  • #9   5. okt 2021 Alis C jeg tror nu ikke der er nogen af os her som bruger Luksusfælden som målestok for fattigdom i Danmark for det er som Polysl beskriver folk der tager et forkert økonomisk valg og ellers syntes jeg vi er ret enig og Polysl den der med hjælp til en fryser - køleskab og andet det viste jeg ikke - måske jeg kan bruge den hos dem jeg kender som jeg mener er fattig.

  • #10   6. okt 2021 Der er fattigdom i Danmark. Der er en hel del, der ikke har råd til at gå til tandlæge, endog selvom de mangler fortænder. Der er mennesker, der ikke har råd til at give deres børn de materielle betingelser, der skal ligestille dem med andre børn. Der er mennesker, der ikke har råd til at købe nødvendig og lægeordineret medicin, og der er mange flere eksempler. Jr Alis

    Sådan har det været lige siden du blev født, men det betyder nødvendigvis ikke fattigdom, det handler om prioritering. Du har arbejdet i det offentlige i rigtig mange år, så du ved nok, at der er ydelser på livsvigtig medicin, men der er desværre mange slappe mennesker, der prioriterer smøger, øl og andet sprut højere og så kan der ikke blive til livsvigtig medicin, hvad synes du lige, der skal gøres ved det ??


  • #11   6. okt 2021 Jetset jeg kan forstå at du ikke ryger og det er jo en stimulans og øl/spiritus tror jeg folk bruger imod smerter og at komme væk fra det liv det lever i og medicinregeljunglen gør at ikke alle kan få den medicin de har brug for smiley

  • #13   6. okt 2021 Alis C jeg må sku godt nok sige at jeg er ret enig i at din tale og ja hvis du nu ikke havde nævn et navn - men sådan er det jo i debatuniverset og ja hvis jeg skulle give det karakter vil du får et 12-tal med pil op ad og det er for den menneskelige del - for der ligger altid en historie bag smiley

  • #14   7. okt 2021 Jetset jeg kan forstå at du ikke ryger og det er jo en stimulans og øl/spiritus tror jeg folk bruger imod smerter og at komme væk fra det liv det lever i og medicinregeljunglen gør at ikke alle kan få den medicin de har brug for Jr. Leon.

    Nej, jeg er x-rygere, det kan godt lade sig gøre, at holde op, hvis viljen er tilstede. Men alt det, du nævner, er kun et øjeblik stimulans, det siges at forværre situationen, får mere og mere stress.
    Jeg kan ikke forstå det med medicinen, er det fordi de ikke har penge til div. mediciner eller kan det bare ikke skaffes ??


  • #15   7. okt 2021 Jetset jeg er også x-ryger og jeg stoppet i 1984 og ja man skal være motiveret og øl og andet bruger utroligt mange mennesker som smertestillende da smerteklinikkerne ikke kan finde måden at stoppe folks smerter på og ja der findes mediciner som er blevet så svære at få at det på det nærmeste kan kaldes for en umulighed smiley

  • #16   7. okt 2021 Hej Jetset rart at høre fra dig smiley
    Godt gået med alle jer der har kvittet tobakken 👍🏼
    Jeg er nok slet ikke motiveret for jeg har været storryger hele livet og med en tiltagende kol sikkert også tobakken der lægger mig i graven.
    Jeg drikker derudover en hulens masse kaffe, men kun en moderat mængde alkohol og stort set aldrig spiritus, men når det er sagt synes jeg selv jeg har det sk… godt og nyder pensionist livet i fulde drag og røg og damp smiley
    Det vil have alt for store konsekvenser for min livskvalitet at lægge tobakken på hylden så jeg fortsætter rygeriet til sankt Peter kalder :o‍💨😶‍🌫️


  • #17   7. okt 2021 Cody N du fik mig til at stor smile smiley

  • #19   8. okt 2021 Ja jeg tænker på hvordan talen går på misbruger og det kunne ligeså godt være en soldat med PTSD eller en politimand med PTSD og der findes nok mange arbejdspladser hvor de kunne få et misbrug - med tanken på hvad folk må skulle stå model og se på.

  • #20   8. okt 2021 Alis #18

    Hvorfra ved du at alle der har et misbrug er plagede smiley
    Kunne det ikke tænkes at de simpelthen nyder deres last (misbrug) smiley
    Jeg er bestemt ikke plaget af noget som helst og jeg nyder min last til fulde smiley


  • #21   8. okt 2021 Så Alis mener at misbrug gør at folk i det mindste får noget ud af livet? Besynderlig kommentar.

    Samfundet kan ikke gribe ind i det skjulte, selvom familie gør kommunen opmærksom på det. Det er helt op til misbruger om de vil benytte tilbuddet fra det offentlige. De kan faktisk ikke sanktionerer på nogen måde selvom misbruger er ledig og får bistand. Folk har den frihed at drikke sig ihjel, sprøjte sig ihjel, hoppe ud fra 20 etage.

    Hverken politi eller kommune kan gribe ind så længe personen ikke er til fare for andre, eller gør noget som forstyrre andre beboere.


  • #22   8. okt 2021 Jeg spøger bare: hvorfor drikker Jeppe smiley

  • #23   8. okt 2021 Hmmm Leon var det ikke fordi han var bange for Nille når hun truede med krabasken smiley

  • #24   8. okt 2021 Leon

    Hvorfor drak Jeppe? - det kan du få svar på når du læser Holberg "Jeppe på bjerget"

    Men svaret kunne være at bønder på den tid anses som dumme, ubegavede, drikfældige men dog i flere tilfælde fungerende analfabeter. . ganske som i dag hos en vis gruppe "bønder" fra Mellemøsten.

    Problemet med Jeppe... at han stilede mere end han kunne gabe over, han ville være som herremanden, adlen - når så man holdes ned så drukner man sorgen i sprit.


  • #25   8. okt 2021 Leon

    Hvorfor drak Jeppe? - det kan du få svar på når du læser Holberg "Jeppe på bjerget"

    Men svaret kunne være at bønder på den tid anses som dumme, ubegavede, drikfældige men dog i flere tilfælde fungerende analfabeter. . ganske som i dag hos en vis gruppe "bønder" fra Mellemøsten.

    Problemet med Jeppe... at han stilede mere end han kunne gabe over, han ville være som herremanden, adlen - når så man holdes ned så drukner man sorgen i sprit.


  • #26   8. okt 2021 Cody N dog griner smiley

  • #27   8. okt 2021 Polysl dog jeg tænker at Herremanden fik Jeppe op i sin seng med silke nattrøje på og da ham vågnede troede han jo at han var kommet i pardiset fordi han blev behandlet som en herremand - det folk drømmer om er jo ikke altid bedre end det man har og folk der drikker eller på anden måde tager et nydelsesmiddel gør det jo for at komme væk fra den verden de lever i - de rige gør det jo også så her i talen skeler man jo ikke i om du er rig eller fattig smiley

Kommentér på:
Fattigdom i Danmark.

Annonce