{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
313 visninger | Oprettet:

Begavede børn. {{forumTopicSubject}}

Begavede børn mangler tilbud og Ja de skal jo også have muligheden for at for at gøre brug af deres begavelse - altså være sammen med ligesindet og sådan er det vel med de fleste hvis ikke børn som voksende gøre brug af deres evner - går de jo til spilde.
og de flestes evner bliver jo kun bedre når de bruges smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Begavede børn.
  • #1   24. aug 2021 Kan de ikke bare springe nogle klassetrin over, så er det problem vel løst smiley

  • #2   24. aug 2021 Jetset den lader jeg stå og mon ikke der skal mere til og ellers var det jo ret enkelt smiley

  • #3   24. aug 2021 Hvad der skal til er at lave nogle viden fakulteter for begavede unge så de udfordres på en anden måde, end fra en alm skolelærer som slet ikke er uddannet eller gearet til den type intelligens. Man skal tænke på at eleven i flere tilfælde er helt forbi lærens viden så hvad kan læreren give eleven?

  • #4   25. aug 2021 Polysl, der er ikke tale om unge, som er færdig med folkeskolen, der er tale om børn fra de små klasser, de kan vel godt springe nogle klassetrin over.

  • #5   25. aug 2021 Jetset

    Hvor står der at det er små klasser, eller unge der er færdig med skolen?

    Jeg reflekterer kun på det som står i indlægget og derfra giver min mening.

    Leon pointere jo netop essensen i at børn som hyper intelligente skal være sammen med ligesindede. Det kan ikke ske i en folkeskole hvor læreren måske ikke bryder sig om at eleven er klogere end ham. (janteloven)

    Jeg kan huske en i vores klasse som var meget intelligent og læreren skrev en formel på tavlen som eleven gik op og rettede - altså gjorde kortere og mere logisk - tror du læreren var glad for det?

    Det er ligesom at programmere en program stump på den korteste måde, man har endda lavet seminar i USA og Danmark i lukket kreds hvor man gør en program stump mindre. Ideen er jo at jo mere simpel tingene laves jo bedre virker de.

    Jeg har i årevis været med til netpartyes for unge som er lidt for "kriminelle" som er i privat regi, hvor de udfordres enten til at løse en opgave på tid, eller at gøre en program stump mindre. Og de trives - når de hver Lørdag kommer til netpartyet.

    Så Jo - det giver meget mening at samle unge med en speciel evne sammen med ligesindede. De skal ikke sidde og sode til i en folkeskole hvor lærere køre deres egen jantelov.


  • #6   25. aug 2021 Jeg har det fra nyhederne og derfra, refererer jeg fra.

Kommentér på:
Begavede børn.

Annonce