{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
533 visninger | Oprettet:

Giftige stoffer. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg ved ikke med jer men jeg tænker meget over mange ting og jeg kom til at tænke på hvordan asbest jo har været meget brugt som et byggemateriale og som de fleste af os har arbejdet med uden maske og som nu bare ses som en giftigt ting og så kan vi tage epoxy som de fleste af os nok har prøvet at arbejde med uden maske og som jo også nu til dags ses som ret giftigt.
Så er der jo PCB som også har været brugt i byggematerialer og som eksempelvis var i loftpladerne på Høng kommuneskole og som høre til iblandt verdens farligste gifte som jo nok kunne tages op på siden af HCB og jeg tænker på dengang Nyborg kommune kemi skulle afbrænde sådan noget og folk var helt oppe og køre - men syntes altså aldrig der kom en afslutning på den historie
UPS og hvad med flyveaske hvor du ikke må arbejde med sådan noget før man er fyldt 18.år som jeg husker det - flyveaske findes også i cement.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Giftige stoffer.
  • #1   24. mar 2021 Nu er sikkerhed på job i Danmark på et højt plan, ellers får de fagforeningen og arbejdstilsyn på nakken.

    Arbejdsgivere har fundet ud af at det ikke er økonomisk klogt at udsætte medarbejdere for unødig fare. Men der findes da stadig de her bæster som importerer østarbejdere som lever og arbejder under slavelignende forhold - og så i Danmark. Men efterhånden har man fået luset ud i de fleste forhold med store bøder og tilbagebetaling til arbejdere.

    Mange år tilbage var man ikke klar over forbindelsen med lungekræft og asbest, eller beton lunger hos dem som arbejde med fremstilling af cement. Ikke engang da man begyndte at nedrive huse som indehold asbest. Jeg tror nærmere at man med vilje har fortiet forbindelsen at hensyn til erstatninger som kunne sænke deres skude.


  • #2   24. mar 2021 Polysl ja Danmark er vel et forgangsland når vi tænker i fagforening og arbejdersikkerhed - men jeg har arbejdet med en del ting som nu til dags skal gøres med maske/åndedrætsværn og asbest ja hvad skal jeg sige andet end hvem har ikke arbejdet med det uden noget beskyttelse og får jo på det nærmeste grin på når man høre hvor meget sikkerhed de bruger nu til dags.

Kommentér på:
Giftige stoffer.

Annonce