{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
687 visninger | Oprettet:

PLASTIKFORURENING {{forumTopicSubject}}



PLASTIKFORURENING

Jeg så et alarmerende program på National Geografi, der tog emnet plastik op og undersøgte hvad det skaber at død og ødelæggelse på vores jord.

Der blev taget prøver af en kvinde, før hun krammede en kassebon, sammen og efter. Det blev taget i form at blodprøver og skrab fra hænderne. Prøverne viste et meget forhøjet gift niveau i hendes krop.

Så til alle der står og efterser deres kassebon, lad være, med det. Og man tænker vilkårligt, hvad med de ansatte der sidder hver dag og rør ved disse bonèr. Og dertil skal siges at det ikke bare er noget man skal sige "pjat" til. I følge forskeren var det ret betænkeligt.

I et forfærdeligt klip så man hvordan store smukke Albatrosser blev bogstaveligt talt "Skovlet" fra en ladvogn og smidt på lossepladsen. De var så stop fulde af alle slags plastik genstande at de var døde af det.

De dykker jo på havet, ser en genstand som de tror er spiselig, vender tilbage til deres reder og prøver så at gylpe disse ting op til deres unger, Det lykkes ikke, fordi det er i form af hætter og skruelåg, plastikposer og deres maver er fyldt til bristepunktet med disse uhyrligheder.

Da man skar maven op på de døde fugle, ja så lå der et utal af plastik i dem.Jeg har aldrig set så forfærdelige billeder, som var et bevis på vores overforbrug og vores ligegyldighed med vores jord,

I vores egen verden indtager vi mikro plastik og farlige stoffer fra de ting vi bruger hver dag, Sutteflasker, drikkedunke, vandflasker, vi får det i os hver dag.

Forskerne opdagede også en nedsat yngle evne hos mus efter de havde været udsat for de giftige stoffer der findes i plastik.De mente derfor at der kunne være en sammenhæng mellem plastik forureningen og nedsat fertilitet.

Vi må snart til at tage det lidt mere alvorligt, ikke for vores egen skyld men for vores efterkommeres. De demonstrerer heldigvis i hele verden mod denne globale katastrofe så vi må håbe at de bliver hørt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  PLASTIKFORURENING
  • #1   22. sep 2019 Kisser D ja det er skræmmende og det findes det dybeste sted i verdenshavet og ligeså det højeste stede + på indlandsisen smiley

  • #2   22. sep 2019 leon

    ja selv på det højeste sted er der kø til at smide affald. Billedet er fra Mount Everst hvor der er køtilbud på cigaretter i Rema1000.


    profilbillede
  • #3   26. sep 2019 Jeg synes, det er så grimt og tanken om, at vores jord ikke kan "ånde" i plastik er skræmmende. Men problemet er også, at vi er omgivet af SVIN, som ikke kan finde ud af, at tage deres affald med og kasserer det, hvor det hører til, det er helt ufatteligt, hvad der bl.a. smides ud af bilruder og ikke mindst på havet.

    Men nogle steder er der også langt til den rette container, jeg vil da gerne være med til at betale til, at div. container kan blive opstillet, det kan ikke være rigtigt, at vi skal have en halv stor bil med en trailer, for at kunne komme af med vores affald.

    Dette må være begyndelsen til et godt forhold til plastikforureningen.


  • #4   28. sep 2019 Nu har jeg kæmpet det meste af mit unge liv med at vænne mine kollegaer til at sortere affald.
    Det meste ryger i den store sorte container... Jeg er træt af at samle sorteringsegnet affald op og sortere det endnu en gang
    For at sige det pænt, jeg har simpelthen givet op nu. Jeg får ingen opbakning og det samme gælder ude i den store verden.
    Det er muligt vi gør meget i danmark, men vi er også nogen af dem der sviner allermest taget vores befolkning i betragningt. At danmark var co2 neutralt er et par dråber i havet. Når vi har store nationer der kun tænker på at få deres nationale økonomi til vokse .
    Jeg tænker over hvad jeg selv kan gøre, men jeg gør ikke mere end ryste på hovedet af hvad andre gør nu.


  • #5   28. sep 2019 jonas

    Vi kunne se 2 billeder fra 2 festivaller, en for de unge og en for de lidt ældre generation, så viste det at de ældre tager mere ansvar på pladsen end de unge gør på deres. Den ældre plads var der ikke noget affald andet i poser stillet ved affalds indsamlingen. De unges lignede en lodseplads - nok mere fordi de unge drikker sig i hegnet, og at oprydning er med i prisen på festivaller.

    Vi ser det til 1. maj hvor alle åbenbart er ligeglade med affald, man tager det argeste lort med af stole og borde og grill, og lader det være kommunens opgave at bruge flere dage på at rydde op.

    Folk tager deres køkkenaffald med ud i skoven eller enge og smider det der, fordi der i sommer perioder er længere mellem afhentning. Flere kommuner er trætte af de miljøsvin, for de kunne ligeså godt smide det hen i genbrug - i stedet for at smide det i naturen.


  • #6   28. sep 2019 #5
    Det er et stramt emne, for man kan sige at når alkohollen ryger ind, ryger forstanden ud.
    De ældre generationer i dag, er faktisk dem der er vokset med at man bare sortere i den altædende skraldespand, mens de yngre generationer sortere.
    De yngre generationer skifter dog mere ud i ejendele.
    Jeg er ikke helt enig med dig i at de unge er svinene idag.
    Nedenstående billede er et eksempel på man sagtens kan være ung og rydde op.
    Hvad tænker du om det billede?


    profilbillede
  • #7   28. sep 2019 jonas

    Nu har jeg selv været spejder som ung, og allerede dengang var det et mantra at man ikke smed affald nogen steder -

    Så ja ikke alle unge, men nu er spejdere ikke et billede på de unges svineri da det ligger i deres natur og regler at holde naturen ren.

    Hvis man tager Odense en Søndag morgen, så er der et ufattelig svineri, at plastikkrus, pizzabakker, papir, mad smidt på gaden eller vinduer, og de billede kan man se i andre storbyer i centrum.


  • #8   28. sep 2019
    Tak til dig Jonas, der er heldigvis andre som dig der er miljø aktive, og tænker fremad.
    Hvor er det to meget sigende billeder du har sat på, de rene modsætninger, og hvor er det dejligt at se at spejderne dyrker det moralske i at tage ansvar for deres liv.
    Det andet er helt utroligt ulækkert, og viser en vis flokmentalitet der er fremherskende i det miljø. Når man ser at de andre ikke rydder op så følger man trop og "gemmer" sig i mængden, så at sige. Men under alle omstændigheder er det ikke okay at efterlade sådan en "Slagmark" ..


  • #9   28. sep 2019 #7
    Man kan bare ikke bassere på at det kun er unge der går i byen. Det er bestemt også ældre generationer der går i byen. Dog ikke samme mængde, men de er der.
    Jeg har den følelse at alle er lige gode om det. Der er kimatosser, så er der de fornuftige som mig, og så er der dem der er hamrende ligeglade med at de smider affald ud af vinduet.
    Det kan ikke passe at mennesker aldrig er opdraget til ikke at smide affaldet. Hvis man ikke er opdraget til at smide affald i skraldespanden, så er der mange hjem der må være usansynligt klamme. Det er jo ren logik at man ikke smider det på gulvet eller bare ud af vinduet. Det fandt man jo ud af for flere hundrede år siden. Smider man rundt om sig med affald, så kommer der rotter. Kommer der rotter, så kommer der sygdomme, og kommer der sygdomme så opstår der epidemier, der idag er meget kritiske når vi rejser rundt som vi gør.
    Det handler stadig om at folk er egoisiske og ligeglade. Der kommer nogen og rydder op efter mig. Eksempelvis pizzabakker. Der kommer en kommunal og fejer gågaden. Han kan godt tage min pizzabakke med. Det er den mentalitet der skal stoppes. Der er simpelthen nogen der ikke har fået nok skældud af dereres forældre.


  • #10   28. sep 2019 Måske o.t men vedr. miljø og ud med biler.

    Men en interessant artikel fra Jeppe Søe der raser over politikere på Østerbro som siger man man bare kan tage de offentlige transportmidler eller cyklen...

    Her er svar på tiltale, Der siger: hvor absurd det offentlige transportsystem fungerer.

    https://bit.ly/2oddjTL


Kommentér på:
PLASTIKFORURENING

Annonce