{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
523 visninger | Oprettet:

Genåbning. {{forumTopicSubject}}

Ja jeg høre jo en gang imellem historier om hvordan butiksejer ikke kan hold til de corona lukninger og jeg vil på økonomienes vegne sige at der må kunne findes en løsning der vil kunne gøre at butiksejer og andre kan lukke op - dog kan jeg ikke lige finde en løsningsmodel - men forstår godt butiksejer som siger du købe det samme legetøj i Bilka som jeg har i min butik eller du kan købe den samme shampoo i Bilka som jeg har i min butik og hørte om en butiksejer som havde 4 ansatte men som kun fik 75% af deres løn butiksejeren skulle selv betale resten og hun fik ingen løn selv - så ja jeg kan godt forstå hvis de knækker og alle de erhvervsdrivende har holdt vores velfærdssamfund i gang og der skal findes en løsning.
Jeg har altså også stadigt respekt for de to nedlukninger og tænker på hvordan Danmark havde set ud uden de nedlukninger - men ja økonomien hjul banker på.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Genåbning.
  • #1   25. jan 2021 Jeg kender til mindst 5 som siger de er nød til at dreje nøglen om, hvis nedlukningen varer ind i Februar - og det er nok ikke de eneste på landsplan.

    Et andet problem er at de Corona lukkede butikker stadig er nød til at være registreret med CVR nr for at få kompensation - bla. til deres medarbejdere, så de kan ikke bare melde sig ledig og få dagpenge eller bistandshjælp.

    Så de sidder stadig med aben og ingen penge i et slags tomrum.

    Se det burde de her regneark karle som Mette F.. har hyret vide. Man bliver ved med at sige til de tidligere minkavlere - pengene kommer - pengene kommer, men ikke en kæft har set en rød reje endnu.

    Flere små butikker som frisører har heller ikke set en rød reje endnu, på trods at rettidig ansøgning - så det er snart på tide at regeringen får fingeren du af røven og kommer i gang med at kompensere.

    Man kan så også læse at Danmark har været så forgældet som nu i de sidste 20 år. Dog et lyspunkt som siger at vi da ligger 86 milliarder flere penge end for 20 år siden. Nu har man så ikke regnet udbetalingen til minkavlere og fremtidig betaling til tvangslukkede butikker så de 86 milliarder er hurtig brugt - hvis ikke den skøre røde kælling får fingeren ud.


  • #2   25. jan 2021 Polysl det er jo svære beslutninger - men det er de alle jo - men hvordan kan man åbne lidt mere uden at få flere corona syge - du må da også det de opslag fra systemet hvor de beder folk blive hjemme og kig lige på Frankrig der tales om en 3 ned lukning.

  • #3   25. jan 2021 Svære beslutninger? Det er mere konkurrence forvridende beslutninger - det kan man dårlig sige at det vidste man ikke.

    At man kan holde Bilka åben som sælger: tøj, sko, bådmotorer, elektronik osv...hvor alle andre småbutikker må holde lukket.

    Kiosker må holde åben, men man lukker erhverv som fodpleje, elektronik butikker, tøjbutikker, osv...

    Få dem åben og lav begrænsning af antal kunder der må være i butikken.


  • #4   26. jan 2021 Polysl ja jeg syntes om din ide - den skulle så bare ud i livet - men kan folk så holde afstand og andet - vi skulle jo nødig have tilstande som i andre lande.


Kommentér på:
Genåbning.

Annonce