{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
711 visninger | Oprettet:

Kontrolleret genåbning. {{forumTopicSubject}}

Ja nu læste jeg om hvordan Østrig vil lade frisøren åbne op og man kan læse om hvordan erhvervsdrivende i og uden for Danmark ønsker at få åbnet op og ja i Danmark tænker jeg i hvor meget en bue kan spændes set med de økonomiske briller og hvis vores velfærdssamfund skal hænge sammen - skal de økonomiske hjul i gang - det ønsker de erhvervsdrivende også i Tyskland - verden har forandret sig som den har gjort før i verdenshistorien og vi kan lære af historien og alt bliver godt igen - bare spøger vores ældre - altså dem der kan fortælle historierne fra den gang verden troede at nu var det slut - Gudskelov
kom penicillin så frem i 1928 og gjorde verden til et bedre sted at leve.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kontrolleret genåbning.
  • #2   14. feb 2021 Claus G ja jeg tænker i mange ting og børn vil ikke få den frihedsoplevelse som vi har haft og ja der kommer en stor regning som skal betales men gælder det ikke for hele verden general smiley

  • #6   14. feb 2021 Danmark er et lille land og at Danmark har klaret sig godt vil jeg nu godt give folketinget roser for om de alle sammen så vil tage imod den må de selvom - men der skal gang i de økonomiske hjul + gives en eller anden form for "frihed" intet land kan klare sig uden indtægter.

  • #11   14. feb 2021 Claus G jeg ved ikke lige nu hvor jeg vil sætte mit kryds ved det næste folketingsvalg og hvis der manipoleres med nogen perler det af på mig smiley

  • #12   14. feb 2021 Alis C at slagte hellige køer så kommer hinduerne nok efter dig og Danmark siger du kan brødføde sig selv og sådan var det måske i de gode gamle dage og tror altså ikke det kan lade sig gøre nu til dags og Danmark skal have alle klasser også de erhvervsdrivende de gør den store forskel som gør at Danmark har vores velfærdssystem uden de erhvervsdrivende intet velfærd - andet vil være ønsketænkning.

  • #13   14. feb 2021 Alis C Demokrati er for alle om man er til venstre eller om man er til højre smiley

  • #15   14. feb 2021 Alis C Demokrati betyder at vi er med til at bestemme hvem der skal styre vores dagligdag og hvordan vil du vise mig et land hvor der ikke er et erhvervsliv og netop et blandingssamfund smiley


  • #17   14. feb 2021 Alis C sjovt du siger det så forleden dag en dokumentar om netop Cuba og det dersens velfærdssystem du skriver om er set med mine spæde øjne ved at kollapse husene er ved at styrte sammen om ørene på de stakkels cubaner og ja kunne godt se at mange ting var gratis eller de ting de kunne få på deres rationeringsmærker - hvis det er det du kalder for velfærd kunne min mund være ret meget lukket smiley

  • #19   15. feb 2021 Alis C dog forskel på rig og fattig - hvis ikke der var en forskel vil de to ord (rig/fattig) jo ikke eksister og atter hvis vi alle havde en milliard i banken vil der ikke være nogen der vil tage det store slæb og ja hvorfor give USA skylden for andre landes fattigdom - Cuba huspark er i en elendig forfatning eller en større del af den og det hjælper jo ikke at du kun tænker på forsiden + Cuba havde givet x-antal cubaner lov til at blive selvstændige så de kunne lægge penge i statskassen og Cuba er blevet fattig efter at USSR ikke længere spytter i kassen ved at holde Cubas sukkerindustri kunstigt i gang ved at holde da USSR så købte al Cubas sukker smiley

  • #20   15. feb 2021 Alis

    Du bliver ved med dit ævl om at vi kan have velfærd uden et erhvervsliv - Det er aldrig lykkedes en statsejet virksomhed at få andet end underskud.

    Hvis vi ikke havde et erhvervsliv til at behandle råmateriale så ville vi være nød til at købe det i udlandet, og det er ret dårligt for BNP hvis man køber mere end man eksporterer og det er netop det der vil ske uden et erhvervsliv.

    Jeg tror ikke at man gider køre sine sukkerroer til hverken Tyskland eller Polen for at få den lavet til sukker, det ville også være noget være svineri indenfor Miljø at alt skal køres til udlandet.

    Landmænd ville så bare plante andre afgrøder??? ja men hvilke? Korn er også et råmateriale og skal man også til at køre det til udlandet for at få råmaterialet behandlet så ville det simpelthen ikke kunne betale sig.

    Kød er også et råmateriale som skal behandles, som køer, grise, får, lam, kylling osv...igen skal det jo behandles i udlandet da vi ikke har et erhvervsliv til at behandle alle råvarer.

    Landbrug er også en varer som forsyner Danmark - hov?? vi har jo ikke et erhvervsliv så landbrug ville jo ikke eksisterer . faktisk ville intet eksisterer - men at alt skal købes i udlandet og vi kan jo se på hvor dyrt varer er i lande som Sverige Finland, Norge Lapland.

    Hvis det var økonomisk forsvarligt bare at købe alt i udlandet i stedet for selv at være producent så ville du have opfundet de vises sten, den dybe tallerken.

    Der ville heller ikke eksisterer nogen som helst privat forskning som jo lever af gode ideer og legater eller støtte -

    Men de røde tromler bare videre i deres komatøse tilstand om at bare man gør hele Danmark til en stor offentlig sektor så er vi demokratisk og økonomiske beviste om at alle er lige dumme - for ingen må jo skille sig ud.

    //cditat
    Cuba er et eksempel på at man kan have meget velfærd uden et privat erhvervsliv.
    //citat slut

    Cuba kunne kun overleve fordi Sovjet støttede dem med enorme beløb -samt at de måtte importerer stort set alt.

    Det mest positive i Cuba var at alle kunne få en uddannelse gratis - men til hvad? En anden positiv ting er at se Cuba selv i dag køre alle i gamle biler, det er sgu charmerende - men ikke særlig økonomisk eller miljø mæssigt klogt.


  • #23   16. feb 2021 Claus G jaaaaa sagen bliver jo mere og mere speget smiley

  • #25   16. feb 2021 Det er muslimers skyld at de er med til at lade virus sprede sig....

  • #27   16. feb 2021 Polysl - Claus G i fik et syntes godt om - kun fordi vil se Alis C blive voldlig smiley

  • #28   16. feb 2021 Alis C jeg er ikke mink ekspert ej heller virus eller mutations ekspert - men tænker på hvordan Nord Jylland blev lukket ned så en ned lukning af vestegnen ser jeg som en udmærket ide og ellers høre jeg gerne grundet til vestegnen ikke skal lukke ned smiley

  • #30   18. feb 2021 Claus G det spil tør jeg ikke spille smiley

  • #33   18. feb 2021 Claus

    Vi lever i en drømmetid for regeringen - aldrig har de haft så mange lemminge som støtter op i deres DDR for herligste.

    Den drømmetilstand er Alice i.

    Kommer til at tænke på en frekvens i filmen Crocodile Dundee hvor hun spørger til hvordan man finder vej i bushen i mørke - Dundee siger at han drømmer sig vej - hvorefter man kan høre et hult dunk fra bushen hvor man kan høre en indfødt sige - jeg hader bushen.


  • #35   19. feb 2021 Alis C jo jeg er stadigt lidt rød og har været med i SF da de har været med til at gøre en forskel - men jeg husker jo hvor lidt du viste om Cuba og deres velfærdssystem og nu var det spillet jeg ikke vil spille og jeg kan finde ting i de fleste partier jeg syntes om og tænk hvis alle de ting kunne komme igennem et parti og Alis C jeg er glad for det velfærd jeg får og har respekt for alle dem der arbejder og betaler skat som jo gør at jeg kan få min førtidspension og hvis ikke staten fik en indtægt vil det se grimt ud smiley

  • #36   19. feb 2021 Claus G jo jeg har været i SF men lige nu flyder jeg lidt fordi jeg jo ønsker mange ting og vil så se hvilken parti der har de fleste kvaliteter og velfærd - grænsekontrol er et must i mit univers smiley

  • #37   19. feb 2021 Polysl vi er nok mange der har drømme og jeg ja jeg vil godt bo hvor der er fred og ro og det er der her hvor jeg boer smiley

  • #38   19. feb 2021 Claus G er Kina slemme smiley

Kommentér på:
Kontrolleret genåbning.

Annonce