{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Grøn politik.
  • #1   25. okt 2020 Må indrømme jeg forstår ikke at folk hele tiden taler om dyre frugt og grønt.

    Grøn, gul, rød peber for 10. kr
    6 store æbler til 10 kr
    Agurk til 5 kr.
    Asparges et bundt for 10 kr.
    Løg et net 7 kr

    Syltede varer er så billige

    Jeg kunne blive ved - så hvad i helvede er det for steder i handler? Det er bare fra små supermarked - tænk på hvad der var at spare de store steder?

    Men så er problemet at folk køber en masse skrammel - når de ser et utal af varer i alskens variation - og så er det jo ikke billigt mere, men det er jo ikke grønsager prisens skyld.

    Jeg køber mit kød hos en gårdbutik, for at undgå al det lort man putter i kød, og de har nogle pæretræer som jeg pænt spørger om jeg må tage lidt af. De gider ikke selv bruge dem og dem er der mange af i Danmark - men folk er nok for dovne til den slags - så hellere klage over prisen på et æble eller pære.

    Madonna kalder mig nærig - kan jeg sagtens leve med , for hvis det at være nærig betyder at man køber det billigste - så kald mig nærig.


  • #2   25. okt 2020 Polysl ja men tænk hvis træer blev sat rundt omkring og tænker på at træer og andet grønt jo er godt for alle på vores klode smiley

  • #3   26. okt 2020 Leon

    Danmark har for længe siden en strategi om at plante flere træer, som også er sket så den er på plads.

    Kommuner eller stat vil ikke betale for at man planter frugttræer som er meget dyrere, og skal man have et rimeligt æbler eller pære så skal træet plejes. Det er der slet ikke folk til.

    Som barn kunne jeg huske en producent med en masse knaldrøde æbler, kan ikke huske hvad slags, han satte altid flere kasser ud til folk som bare kunne tage for sig - det var dem som havde pletter og ikke kunne sælges - lokal eller til eksport.


  • #4   26. okt 2020 Polysl ja jeg husker i min barndom hvordan der stod træer ud til landevejen og det var et godt sted at holde pause smiley

  • #5   26. okt 2020 Leon

    For mange år siden kørte jeg tit til Føns strand - og på vejen var der masser af hindbær, blåbær, brombær som jeg plukkede på vej hjem. Af mærkelige grunde ryddede kommunen områder med alle hindbær og brombær, blåbær...

    Den vilde naturlige natur skulle tæmmes og ødelægges.


  • #6   26. okt 2020 Polysl ja det er utroligt - men lad os håbe at de er blevet klogere og lader nogle ting stå som natur for både dyr og mennesker smiley

Kommentér på:
Grøn politik.

Annonce