{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
780 visninger | Oprettet:

Kønsneutral trafiklys {{forumTopicSubject}}

Eeejjj, så har jeg læst det med. Er vi i Sverige eller hva, de kommer nok til at hedde HEN trafiklys.

Må vi snart være her, har vi virkelig ikke andet at få op i, hvad der er politisk korrekt eller politisk Gøg og Gokke, det er rent til grin. Det næste bliver nok, at den grønne farve er for grøn, det kan genere nogens øjne, om det blive han eller hun kønnet, det vides ikke på nuværende tidspunkt, det nemmeste ville nok være bare at konstatere, det bliver HEN øjne smiley

https://www.dagens.dk/politik/koensneutrale-trafiklys-i-danmark-kan-blive-realitet-inden-2021?utm_source=news.dk&utm_campaign=jubii


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kønsneutral trafiklys
  • #1   5. mar 2019 Jetset ja det er helt væk og hvad bliver det næste smiley

  • #2   5. mar 2019 IQ som en træsko..

  • #4   6. mar 2019 Da jeg hørte det rystede jeg også på hovedet. smiley

    Det er nogle kugleskøre mennesker som tager den slags beslutninger. Ikke mindst tænk på hvad det koster?





  • #6   6. mar 2019 Rigtig Ron, og så går kvinder også i lange bukser, så hvad er problemet. Men den skulle stå klar i 2021 ovenikøbet i forbindelse med World Pride.

    Jeg skal garantere for, at mange børn vil spørge ind til, hvad de symboler betyder, hvilket ikke har en skid med køn at gøre, det er ren til grin eller er det bare en joke smiley - så synes jeg slet ikke den er sjov smiley

    Hvad bliver det næste, at de arbejder hen imod, at vi skal se ens ud for neden smiley


  • #7   6. mar 2019 jetset

    I Sverige er der ikke forskel på forneden og dog bruger man specielle toiletter for dem som er ens forneden.

    Jeg kan så ikke forstå det skal gøres til en kønskamp nu efter at den lilla ble er blevet udskiftet med et kulørt hovedbeklædning. Det morsomme er at de kvinder med lilla ble selv er blevet til det de kæmpede for dengang.


  • #8   6. mar 2019 Mon der er nogle kvinder, der venter på, at der skal blive grønt lys for en med kjole på smiley eller skulle der bare stå forneden, gælder også for kvinder smiley

  • #9   6. mar 2019 Trafiklys som skal være med til at anonymiserer bøsser og lesbiske - det er sgu grineren. Bøsser og lesbiske vil accepteres af samfundet og alligevel vil de markere at der er grund til at vise de er anderledes.

    Jamen jamen i er accepteret lige på nær af visse grupper fra Mellemøsten som ikke kan lide farverige og anderledes mennesker -


  • #10   6. mar 2019 Ja, men de arbejder på at blive accepteret i hele verden, og det er nok en lang og sej kamp, men de kunne næsten gang starte paraden i Uganda, der bliver de nemlig hængt.

  • #11   6. mar 2019 Hvad mon der er i vejen med grøn og rød firkantet felt det må da være det rette uden at det skal være en kønskamp.

    De tvekønnede må så stå til evig tid og vente hvis man satte kvinde og mand tegn sammen som grøn.


  • #12   6. mar 2019 #10

    Så kunne de da holde deres parade i Uganda i stedet for i KBH. For i Danmark er der ikke behov for accept.


  • #13   6. mar 2019 Som det er nu, så synes jeg det er et indlysende godt symbol, selv burhøns kunne forstå, jeg ved ikke, hvad der sker i den tid vi lever i, men det er som om, de leder efter, hvad der kan støde, hvem klager, mon det er RV smiley

  • #14   6. mar 2019 Dem der klager er ensomme mennesker som ikke endnu har fundet sig selv og prøver at få en identitet via klager om det så er en højskolesang eller bare for at få taletid og de berømte 5 min fokus.

    Det vi ser er krænkelse tiden et helt nyt begreb som skal stadfæstes på lige fod med urtiden. Man tæsker bøger, tegneserier, sange, sprog, symboler alt bliver endevendt for om man ikke lige kan finde noget man kan blive krænket over.

    Mænd er på standby - ikke noget med at pifte efter kvinder, piger på gaden, næ man siger til banditten det er hårde tider. Imens så har en kvinde købt en særdeles nedringet og kort kjole - men ikke en kæft kigger på hende, pifter, eller giver kysselyde for så kan man hurtig blive anmeldt for verbal overgreb.

    Kvinden føler sig krænket over at at ingen pifter og går tilbage til butikken for at få sine penge tilbage for kjolen for som hun siger: jeg føler mig krænket..

    Samfundet er blevet til et farveløst samfund hvor ingen tør sige det de mener - men udelukkende i overens stemmende med den nye standard. En skovl fjernet fra nydansk og skal i fremtiden kaldes et graveredskab med skaft til at fjerne jord med som de som føler sig krænket har i hovedet.


  • #15   6. mar 2019 #14 - MeToo bevægelsen har overtaget Rødstrømperne, jeg bliver aldrig nogen af delene, nok fordi jeg ikke kræver noget modspil eller sætter krav smiley smiley

  • #17   6. mar 2019 ja var også tæt på en fryser med indlæg om halal certificering som åbenbart nogen har følt sig krænket over. Igen må man ikke kalde en skovl en skovl.

  • #18   6. mar 2019 Dette indlæg kan være stødende og krænkende for nogle, men til gengæld hudærligt!

    Jeg er så træt af at høre om bøsser og lesbiske's konstante higen efter accept og rettigheder, når de nu har fået den!

    Jeg har også kendt bøsser og lesbiske, men de har bare levet og opført sig helt normalt som alle andre, deres partner er bare af samme køn.

    Jeg vil også gerne indrømme at jeg bare ikke kan være i stue med de dersens overdrevne bøsser, som taler med en affekteret høj stemme, som gestikulerer som negre normalt gør, er sexfikseret, som klæder sig outreret for at bevise et eller andet. Mentalt er der noget helt galt med dem. Jeg har simpelthen lyst til at gi' dem en flad, og sige: Opfør jer normalt.

    Eller de lesbiske kvinder som klæder sig, og går som en betonarbejder, (hermed ikke et ondt ord om betonarbejdere), med karseklippet frisure.







  • #20   6. mar 2019 #3

    Sorte trafiklys dur ikke.


  • #21   6. mar 2019 #18 - jeg har lyst til at sige det samme. Jeg kender også et par, og vidste jeg ikke, at de var homo, så ville jeg tro, at de bare var gode kammerater, der har valgt at bo under samme tag, det er nogle hyggelige mennesker at være sammen med, ingen løse håndled og andet overdrevet outfit.

  • #22   6. mar 2019 Da jeg spillede fodbold var der kun een på vores hold som ikke rigtig vidste hvilken side hun skulle gå til. Men hun var noget af det rareste menneske, som vi alle holdt af. Ingen problemer.

    Til gengæld oplevede jeg en episode i Tyskland, hvor vi skulle spille sent på efteråret. Vi skulle være der i 3½ dag i alt. Vi havde været der før. Vi skulle sove i et klubhus, i soveposer.
    Da vi kom og havde pakket ud, gik vi til klubbens bar. Vi havde det sjovt. Men en af de tyske spillere blev ved med at købe 'bummelummer' til mig, hvilket jeg ikke lige tænkte så meget over, og de smager fantastisk.
    Fik så af vide at hun var lesbisk og meget gerne ville......!? Venligt, siger jeg til hende at det er jeg ikke til, og at hun ikke skal købe flere drinks til mig.

    Vi går senere alle i seng, jeg ligger imellem mine to bedste veninder. Tidlig morgen vækker min veninde mig og peger.
    Den tyske 'møgkælling' er nærmest krøbet ned i min sovepose, og jeg bliver simpelthen så vred.
    Jeg har så ikke lov her til at bruge de ord jeg brugte over for hende.




  • #23   6. mar 2019 Jeg har så ikke lov her til at bruge de ord jeg brugte over for hende. Jr cris

    Så må vi lære at bruge kodeord eller heroglyffer eller også må vi have på skrift klart og tydeligt, hvad vi må skrive her, alt andet er ikke acceptabelt.



  • #24   6. mar 2019 Hvis man er kønsneutral er man så ikke intetkøn smiley

  • #25   7. mar 2019 Horsens vil have vikinger som trafiklys...det er da også neutral.

  • #26   8. apr 2019 Søndag morgen, (7/4), hvor jeg på cykel skulle forbi Rådhuspladsen i København, så jeg for første gang et nyt 'trafiksignal'.

    Holdt for rødt, og den 'røde mand' lyste, men lige nedenunder var sat endnu et ligende lyssignal, dog havde 'manden' nu fået noget på som lignede et skørt.

    Jeg forstår det simpelthen ikke!

    Ikke nok med at det koster, men hva' pokker er det for noget overhysteri med at alt skal være kønsneutralt osv.


  • #27   8. apr 2019 Cris

    Det er et trafiklys som også omfavner blondiner, nu behøver de ikke at vente i dagevis på at der vises en grøn kvinde i skørt.


  • #28   8. apr 2019 Jeg ve' det poly. smiley

    Jubiii..., jeg bliver omfavnet, bliver accepteret, får min rettighed slået fast som den ægte blondine jeg er! smiley

    smiley



Kommentér på:
Kønsneutral trafiklys

Annonce