{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
914 visninger | Oprettet:

Privatskole. {{forumTopicSubject}}

Ja når Pia Dyhr sender sin datter i privatskole og siger at hendes datter jo skal have en god skolegang uanset hvilken politisk holdning Pia Dyhr har - ja og så tænker jeg på hvilken politisk signal hun sender .............. for de siger jo alle sammen at folkeskolen er god nok - så hvorfor så sende sin datter på privatskole.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Privatskole.
  • #1   11. sep 2020 Fordi børn på privatskoler ikke spytter på lærere og kalder dem ludere eller banker dem ned som er hverdag på folkeskoler.

    Der er heller ikke ret mange Ali'er og Fatima som gør som det passer dem.

    Folkeskolen.dk skrives der at privatskoler ikke gør det bedre end folkeskoler - men den jammerlige bemærkning var at forvente fra det offentlige.

    Privatskoler har et andet klientel samt styrke i speciel matematik Fysik/kemi - så har man råd, er privatskoler den rigtige vej.

    Flere politikere har hyklet om folkeskolen hvor god den er - hvor de senere flytter deres poder til privatskoler. En af hyklerne er Mette Fup.

    Men må indrømme at de har ret i at flytte deres poder til folkeskolen for at undgå alle de forstyrrende elementer fra ghetto'en.

    Privatskoler er mere kontante i deres holdninger mod mobning, hvor folkeskolen hvor Erik bliver mobbet og sendt hjem med besked om at forældre må finde en anden skole - i stedet for at fjerne mobberen, men det er jo den sædvanlige konfliktsky handlemåde. Her straffer man ofret og hylder mobberen - på samme måde som i folketinget.


  • #3   11. sep 2020 Alis, du er ekstrem mørke R Ø D. Lad os tage de sidste 100 år, hvem har været mest ved magten ??

    Og så har du fået PIP på hjernen, din hjerne er blevet helt besat af de rige, kan du ikke prøve at se lidt bredere og have fokus på andre ting, alt det du skriver om de rige, er sygt. Og så passer det ikke en millimeter, det du skriver om folkeskolen. Folkeskolen begyndte at blive slappere og slappere i 70'erne, lærerne fik længere og længere hår, fodformede sko og forkorte bukser og lærerinderne med lilla ble, det var holdningen, ingen lektier for, ikke stå på række i gården og ej heller morgensang, for da mente man, at børnene ville tage skade af disse dicipliner.

    Der startede katastrofen og har intet med de rige at gøre. Vores børn lærte ikke ret meget og mange gik ud af skolen uden at kunne de væsentligste ting, katastrofalt smiley

    Det fortsatte støt op gennem 80'erne osv.. Det var slet ikke en Folkeskole, som jeg kunne kende, så derfor har mine børn gået i Privatskole fra 0 til 10., det er penge, som har været en god investering, for de er nemlig blevet til noget.

    Men med alt det skat, som jeg også betaler, så skulle det jo ikke være nødvendig, men det er det, og det er ikke de riges skyld, at der ikke er noget disciplin i Folkeskolen, der er alt for meget pædagogik og medbestemmelse, eleverne må jo gerne te sig, som de lyster, den går slet ikke, ingen tager skade af, at der er noget, som man skal, det er faktisk rigtig godt.


  • #5   11. sep 2020 ALis

    //citat
    Verden er ikke blevet et bedre sted, den er tværtimod på vej mod en katastrofe, fordi den bliver styret af mennesker, der er programmeret forkert!//citat slut

    Ja da...Mette er et kerne eksempel på en programmerings fejl på lige fod med Amanda, lærere programmeres til at finde sig i alt - specielt fra elever med en koranhjerne.

    Frihed uden konsekvenser, går kun en vej og det er nedad. Lærere tør ikke tage kampen og fortælle forældre til ballademagere om at opdrage deres djævleyngel bedre. Folkeskolen er = med konfliktsky.

    Der er endda helt forrykte eksempler på at forældre har bedt lærere om at opdrage - det er fandme ikke lærere der skal det - de skal modne børn til at møde virkeligheden.


  • #7   11. sep 2020 Den tager jeg altså lige senere smiley

  • #8   11. sep 2020 Lad mig nu bare sige at jeg syntes at folkeskolen i Danmark nok har været noget af det bedste og ligeså syntes jeg også om privatskolen og jeg har prøvet dem begge to - men vores folkevalgte politiker kan da ikke bryste sig og sige at Danmarks folkeskole er god for så at sætte deres børn i privatskole.

  • #9   11. sep 2020 Alis C folkeskolens problemer har intet med højreekstremister at gøre og jeg kunne faktisk gå så langt at sige at problemet ligger hos dem der kaldes for venstrefløjen og eksempelvis har lærerne ikke de værktøjer de skal bruge overfor børn som nok godt kunne bruge en kærlig men fast hånd.

  • #10   11. sep 2020 Jetset netop pædagogisk og medbestemmelse som gør at mange elever ter sig så meget at det går udover de andre elever som gerne vil lære noget og det gør også at den dersens pædagogiske medbestemmelse får de unge til at opføre sig ikke særligt pænt når de render rundt efter skoletid og ja de har ingen respekt for noget som helst.

  • #11   11. sep 2020 Alis C jeg husker godt da de svageste elever skulle sidde bagerst og lige der er jeg nok enig med dig - men hvorfor ikke med den verden vi har lade skoleelever arbejde efter skoletid - det gjorde jeg selv og erfaring kan jo gøre meget især livserfaring gør at man kan tage de rigtige beslutninger også selv hvis det fejler det er jo det vi lære af.

  • #12   11. sep 2020 Polysl jeg må sige som Alis C børn er ikke djævleyngel - men ja folkeskolelærerne er konfliktsky men det er jo nok fordi hvis de tager fat i en skoleelev så råbes der op og de kan endog blive fyret - så ja jeg forstår godt lærerne i folkeskolen.

  • #13   11. sep 2020 Polysl en koranhjerne hvordan ser sådan en ud og ja forældrene skal ikke bede skolen om at opdrage deres børn det skal forældrene selv.

  • #14   11. sep 2020 Leon

    Koranhjerne kan ses på ens opførsel. En der spytter på lærere, kalder dem ludere, udøver vold umotiveret.

    Den slags så man slet ikke i fortiden, før indtil man begyndte at importer folk fra Mellemøsten - den opførsel ser man ikke i Danmark hos andre grupper som:

    Kinesere
    koreanere
    japanere
    englænder
    tyskere
    hollænder
    svenskere
    nordmænd
    finner
    osv.....

    Siden indvandringen er volden blevet mere rå - for ikke en kæft sætter grænser, det er noget de selv må finde ud af - og det kan de ikke. Alis kalder det bekvemt vores skyld fordi vi ikke kan lide fremmede - jo det kan danskere godt, de kan bare ikke lide den tiltagende kriminalitet, med klaner, egne udråbte områder som sharia. Når de ikke kan acceptere et lands demokratiske love så lukker de samfundet ude og opfinder deres eget.

    Det er vildt hvad der forgår i Frankrig, England, Tyskland, Sverige, og så vores land som er mindre ramt end nævnte.

    Frankrig er nok hårdest ramt hvor der er mange områder hvor politiet ikke tør komme, heller ikke ambulancer, eller brandbiler.

    Unge muslimer laver optøjer med det formål at tiltrække politiet for at få en konflikt, det gør så at politiet er skide ligeglad med anmeldelser i de områder for de skal ikke have klinket noget.

    Jeg kan forstå hvis et land gør noget forkert i integration - men når det stort set gælder alle lande i EU - så er det sgu et vink med en vognstang.

    Sverige er begyndt at vågne op og indrømme at al den vold og ballade skyldes den massive indvandring af ral og krat. De skeler også til vores måde at straffe bandemedlemmer samt klaner - som Sveriges tøsedrenge ikke tør. Sverige har været åben og taget imod en masse og så er det takken med krige, bomber, skyderier, voldtægt osv....

    Hvis man ikke kan se den røde tråd så må vedkommende være en blind og døv svensker.


  • #16   12. sep 2020 Polysl jeg ved jo at der findes muslimer når vi nu skal tage den gruppe som gør alt hvad de kan for at deres børn får en god uddannelse så godt så langt - for så kommer der jo dem der bare ikke vil et Demokrati og som laver alverdens ballade og som bare skulle sendes tilbage til deres hjemland så kan de jo ytre sig der og ligeså lave ballade og er jeg ret sikker på at de hurtigt vil holde op med - da der ikke findes de pædagogiske spilleregler som i Danmark hvor det danske politi og retsvæsen er godt og grundigt til grin.

  • #17   12. sep 2020 Alis C du lever i et eventyr land.

  • #19   12. sep 2020 Alis C jeg er ikke nedladende jeg syntes jeg er meget realistisk for du kan ikke se de fejl som er i samfundet du prøver at glatte alt ud så hvis en ældre dame på 95 får et spark i hoved af en ung person vil du stadigt forsvare den unge mand frem for at den ældre dame skulle have hjælp og som kunne være handicappet for livet efter sådan oplevelse - så spar mig for sådan ord.

  • #20   12. sep 2020 Leon

    Klart at den gamle får sparket, hun er selv skyld i det, fordi hun hader fremmede . hun skulle hellere havde blevet hjemme, så var hun ikke blevet sparket.

    Det er den logik man skal kæmpe imod her hele tiden.

    En anden logik er at klan kampe er fordi vi ikke kan lide fremmede - selvom de allerede var fjender, for mere end 30 år siden inden de kom til Danmark - den slags kuk kuk skal man også kæmpe imod.


  • #21   12. sep 2020 Polysl den ældre dame på 95 blev først racist da hun fik sparket smiley

  • #22   12. sep 2020 Polysl ja tænk at de tager deres fjendskab med til Danmark hvad laver de så i Danmark.

  • #23   12. sep 2020 Leon

    De er taget til Danmark fordi vi er så dumme at vi prøver at forsørge hele verden - hvad de får i bistand i Danmark vil tage dem flere år at tjene i Libanon - samme med somaliere som også har opdaget det store tagselvbord for længe siden.

    Alle de danskere som ikke ser noget forkert i det, bliver overrasket når de får beskeden fra udbetalings danmark at deres pension er beskåret med 1200 - for at være solidarisk. Så der røg lige det sjove.

    Det kommer..... det er helt sikkert, når der kun er 1/3 der forsørger Danmark og man stadig lukker alle de dovne bæster ind i landet. De kan selvfølgelig bevise en anciennitet fra deres hjemland så de skal kun arbejde en smule i Danmark så kan de få pension. - og Arne må så vente lidt længere til han er 90 hvis han ikke er kradset af i mellemtiden.


  • #24   12. sep 2020 Polysl Arne skal så absolut på pension og det er nu ikke om et år eller to nej nu.

  • #25   12. sep 2020 Leon

    Jeg tror ikke på den kommer - eller hvis,,, så bliver det med så mange begrænsninger at man er tilbage til udredning - og så er man lige vidt. Jeg tror ikke på at man generelt sender folk på pension bare fordi de har xxx antal år på arbejdsmarkedet - lige på nær alle de andre EU borgere som jo altid skal overskrive alle andre danskeres ret.


  • #26   12. sep 2020 Polysl i min lille verden burde folk der har arbejdet hele deres liv få pension inden de ikke længere har en livskvalitet - det kan jo ikke have sin rigtighed at folk først kan komme på pension når ikke længere kan røre sig eller får den 2 uger før sin død - men vi er kommet lidt væk fra privatskolen - men tætter på privathospitalet.

  • #27   12. sep 2020 Leon

    Jeg ville hellere kalde det aktiv dødshjælp.


  • #28   12. sep 2020 Polysl det er sku nok min tur til igen at komme på privatskole - kontra privathospital smiley

  • #29   13. sep 2020 #2 alis

    //citat
    Vi skal igang med at genopbygge folkeskolen, så børn lærer at alle er lige vigtige, og så de lærer at omgåes hinanden på tværs af forældrenes økonomiske status
    //citat slut

    Det har intet at gøre i folkeskolen, det at omgås andre og respektere andre - skal allerede læres - inden de kommer i skolen. Det du vil have er, at folkeskolen skal opdrage - gu skal de ej.

    Folkeskolen kan og skal ikke gøre børn lige, nogle er fattige og andre rige som afspejles i tøj og de nyeste teknologier. Den forskel stresser nogle børn - hvor balladen forstærkes i hjemmet når de plager forældre om den nyeste teknologi eller mærkevare tøj. Så al den stress tager de med i skolen og så kan det kun gå galt med nogle som har en kort lunte.

    Med hensyn til privatskoler, så har vores familie altid foretrukket dem - ikke fordi de var rige, for det var de afgjort ikke. de er en bred vifte som tillidsmand,arbejdsmand, mekaniker, murer, tømrer osv...ingen er født med en sølvske i munden. De har bare ment at privatskoler er bedst for børnene som et netværk - i folkeskolen gider ingen et netværk af kiosker hvor der tales kioskdansk og hvor man mener at alle kvinder er ludere. Den form for at samle en masse indvandrebørn i samme skole er en lige så dum ide som at samle indvandre i ghettoer - og så ser man resultatet i dag. Så tror fanden at ingen gider folkeskolen.


  • #34   13. sep 2020 Alis

    Du har altid ment at vold ikke løser noget - og så forsvare du retten til at banke en gammel kælling ned fordi hun er racist.??

    Det at herske og regere har eksisteret siden den her troldehistorie med Adam og Eva og op gennem tusinde år - så der er ingen løsning eller at forstå hvorfor folk gør det. Det eneste sted de ikke gør det, er i Himmellandet som Jehovas vidner skriver om.

    Den lette forklaring er at folk altid vil have det de andre har, selvom de har nok. Så man kan konkluderer at alt drejer sig om magt - at dreje et samfund hen mod ens idealer - de idealer ses hos mange i Mellemøsten hvor de mere en 200 retninger af Koranen bekæmper hinanden om at udøve og herske over deres fortolkning.

    Den her drøm om at gøre alle lige firkantet dur ikke - for det vil ødelægge et samfunds udvikling. VI kan bare se DDR som var et samfund der gik i stå da man rejse muren. Isolation gør folk tossede og opgivende og nemme at styre. Folk i udvikling og egne tanker kan man ikke tæmme - andet at slå dem ihjel som vi har set utallige eksempler på.

    Hele verden er bygget op om at nogle bestemmer og koncentrerer sig om deres egen udvikling. Selv i Danmark har man som borger afgivet magten til 179 som man håber på at den uddeligerede magt bruges rigtigt.

    Jeg kan godt forstå at der opstår racisme, når beslutningstagere forfordeler et mindretal på¨bekostning af flertallet - det er ikke en særlig demokratisk måde at køre et samfund på.

    Alt skal gøre til intetkøn, alt historie skal omskrives, mad skal nytænkes for ikke at krænke Ali. Man må ikke slå sit barn - men jøder og muslimer må gerne skære i deres babyer. Ordensmagten tør ikke sanktionerer muslimer men gør det imod andre. Så klart der opstår racisme i et samfund hvor alle burde have samme rettigheder - men det er ikke tilfældet.


  • #36   13. sep 2020 Alis C jeg kommer aldrig til at syntes at der findes en undskyldning for en ung dreng spaker en 95.årig i hoved og børn får for håbenlig ikke trauma af at gå i skole folkeskole som privatskole.

  • #37   13. sep 2020 Alis C jeg gentager det du skriver - den ældre dame blev først racist da hun fik det spark i hoved - så har du den perfekte mulighed for at forstå hvorfor muslimer bliver krigerisk - når de bliver udsat for nedvurderinger og diskrimination og det er vigtigt at for stoppet racisme både for deres og for vores skyld.
    Alis C alle mine muslimske venner vil som mig sige at du taler sort for der findes ingen undskyldning for at sparke en 95.årig i hoved og vil du nu give den 95.åriges alder skylden eller skulle grunden være at hun gik på gaden og jeg er sku spændt på hvad du svare smiley


  • #40   13. sep 2020 I 70erne var man ganske rigtigt på vej væk fra den sorte pædagogik, og så begyndte børn at lære andet end disciplin. Der er nemlig meget andet børn skal lære. Det var positivt! Jr. Alis

    Der var da intet positivt, kloge forældre begyndte at tage deres børn ud af folkeskolen og finde gode privatskoler i stedet, andre valgte slet ikke at starte i folkeskolen. Du lærer af disciplin, det er der alle steder i vores samfund og verden over. Børn søger grænser, og der er ikke noget bedre end grænser, så ved vi, hvad vi kan forholde os til, Emma Gad, Takt og Tone. Alle de børn, der ikke får grænser, ender stort set alle i lort, disciplin og pligter, det er der ikke nogen, som har taget skade af det.

    Idag kommer børn ud af skolen uden at kunne læse og skrive. Det er ikke gået fremad, det er gået tilbage. Men så taler højrefløjen om at man skal satse mere på de dygtige børn, og at påstå at de keder sig i folkeskolen. Gu gør de ej - en lærer tilrettelægger undervisningen så der er udfordringer til alle.


    Det startede i 70'erne med de langhårede abekatte, der bare lignede noget, der var trukket op af en kloak, noget af det mest slappe, der fandtes på daværende tidspunkt, de ville hellere sidde oppe i Thy Lejren og ryge hash, dem kan man da ikke have respekt for, og hvad vi ikke kan nå den ene skoletime, når vi måske i den anden, ingen mennesker kan have respekt for slaphed og ej heller vores børn, så begynd ikke at skyde med spredehagl mod højrefløjen - folkeskolen har spillet fallit. Og nu er det endt ud i, at eleverne må te sig, som de vil, det er dem, som bestemmer, lærerne må intet sige, de har ingen kompetencer, børn går i stykker af at blive irettesat og forældrene, synes det er OK, ingen opbakning der, så her kan vi tale om masser af tabere.

    Og jo, gu gør de så, de røvkeder sig - du kan da ikke lave en opdelt klasse med de kvikke og de mindre kvikke, så ville der rigtig komme opdeling i de kvikke og de mindre kvikke. Og forøvrigt, så er det slet ikke i folkeskolens ånd at gøre det, for de skal alle være lige dumme eller kloge om du vil, ingen får lov til at udvikle talent, det gør man i Privatskolerne.

    Har du spurgt dig selv, hvorfor der findes rige og hvorfor der findes fattige, der er en grund til det.


  • #41   13. sep 2020 Jetset

    Der findes ikke fattige i Danmark, der findes folk som tager forkerte beslutninger, og lader alle vide, det er deres skyld...


  • #42   13. sep 2020 Luksusfælden - den er god at blive klog af smiley

  • #43   13. sep 2020 Nu kan jeg bare ikke lade være med at kalde en skovl for en skovl/en spade for en spade.

    Som jetset skriver, skete der et kæmpe-skred i pædagogikken: Flertallet af de unge på seminarierne havde den indstilling, at bare de kunne "Mao´s lille røde" forfra og bagfra, behøvede de ikke andet, for at undervise vore børn i folkeskolerne.

    Det var den generation af lærer, der sørgede for, at man kunne gøre alle børnene lige dumme, for man havde indset, at man ikke kunne gøre alle lige kloge.

    De få unge på seminarierne, der var lidt anderledes skruet sammen i hovedet, havde det største besvær med, at få andet end marxistisk materiale i undervisningen.

    For at sige det lige ud: - Det venstreorienterede/marxistiske flertal af de læreruddannede havde "æren" af at ødelægge vore børns skolegang dengang.

    F.eks. en praktikant på et kontor, kunne ikke lægge nogle kartotekskort i alfabetisk orden. Hun kunne ikke sit alfabet!

    Senere opdagede man, at det venstreorienterede system havde spillet fallit, og man gik tilbage til tidligere brugbar og anerkendt pædagogik, så de unge kunne begå sig i samfundet (arbejdsmarkedet) efter skoletiden.

    Det lykkedes ikke for venstrefløjen at få nedgjort pædagogikken i friskolerne.
    (Jeg ved godt, at jeg får en på nakken, men jeg kan ikke længere holde mig i skindet over det venstreorienterede prædikeri).


  • #47   13. sep 2020 Alis

    ja puha alle de reklamer som tvinger folk til at tage kreditkortet op af lommen og tvinge dem til at købe skrammel.

    Man kan også lade være -

    Luksusfælden handler om at få struktur på det økonomiske - ændre vaner, på samme måde at holde op med at ryge, som stort set er en meget en vane og lidt et behov. Hvor mange smøger nyder man?

    For mit vedkommende er det 3

    efter morgenmad
    efter middagmad
    efter aftensmad

    Resten af pakken er bare fyld og speciel en sutteklud når man er stresset.

    Nogle siger: Fjern muligheden for de lette lån- -jo det kan man da godt og så kan man også fjerne motorveje fordi mange køre for stærkt.

    Folk tager den nemme løsning og ikke tænker på i morgen - problemet skal løses nu, og det koster med helt ublu renter -

    I de episoder jeg har set af luksusfælden har der stort set været 2 i problemer hvor ingen af de 2 sætter en stopklods og vurdere situationen, næ de smider bare alle breve ned i en skuffe og mener så er problemet løst. Den måde at gøre det på er ansvarløst, og så det værste af det hele er at bekendte,

    Familie bliver blandet ind i deres ødselhed - må indrømme det pisser mig gevaldigt af - jeg er ligeglade med om kreditor ikke får deres penge, men at man på en måde røvrender familie og venner så har man sgu en meget lav moral. Så klart at der skal store bogstaver til i luksusfælden - for de små bogstaver fatter de jo ikke.


  • #49   13. sep 2020 Alis

    Nu er Luksusfælden ikke generel et billede på danskers økonomi - men et billede på at nogle er uansvarlige og bare lader stå til. Men der kommer nok snart en diagnose så det kan undskyldes med en sygdom - så har man nemmelig fjernet ansvaret.

    Luksusfælden lægger et stramt budget som skal overholdes for at afvikle gælden - jeg kan godt nok ikke se en anden måde at løse det problem på. OG så begynde at blande pensionister ind og folk på kontanthjælp som en undskyldning for at de ikke kan få det til at løbe rundt. Masser på pension og bistand kan få det til at balancer - selvom den er på 0 den sidste dag i måneden.

    Luksus fælden kan ikke lægge et budget ud fra at der skal være plads til byture, ferie og at børnene har den nyeste mobil og mærketøj. De har selv sat sig i den situation og de er de eneste som må tage skraldet.


  • #50   13. sep 2020 Jetset netop grænser børn skal lære at der er en grænse smiley

  • #51   14. sep 2020 Busmann #43 vi har jo alle vores egen historie smiley

  • #52   14. sep 2020 Alis C vi har alle vores historie og det var da godt at du lærte at sige fra smiley

  • #53   14. sep 2020 Polysl gæld er ikke en sygdom og jeg har glæd som jeg betaler afdrag på hver måned så det må være det.

  • #54   14. sep 2020 #44 - Alis, nu taler jeg ikke om vold, for det er nemlig noget helt andet. Men hvorfor det er gået så galt med dig, kan jeg kun gisne om, og det er ikke det, tråden handler om.

  • #56   15. sep 2020 Alis

    https://bit.ly/3kksUZf

    OG fri mig for at du ikke kan se det.....for det kan alle med internet.

    Med hensyn til luksusfælden...

    42.300 får parret udbetalt

    Penge på fastfood...
    11.200 bruges på fastfood

    Er det også de riges skyld og alle neo'er???



  • #58   15. sep 2020 Alis

    Sjovt...at ingen er så uddannet som dig med din 30 år gammel uddannelse i kælder logik - hverken eksperter, revisorer er så gode som dig,, dog halter det gevaldigt når det drejer som om simpel html, html5, html6 men det er nok også de riges skyld du ikke kan finde ud af det .

    Du er helt blind for at de bruger 11.200 på lortemad - det er 4 gange et budget folk bruger med 3 børn.

    Men tak for at du endnu igen giver alle andre skylden.

    Det her er sgu morsomt endnu engang de riges skyld som har vredes deres hånd rundt og tvunget dem til at stifte gæld- sikke nogle banditter - de har også vredet deres hjerne om til at leve at lortemad som koster 4 gange mere end et normalt budget.


  • #60   15. sep 2020 Alis

    Til forskel for dig - har jeg i min tid på arbejdsmarkedet set hvordan folk opføre sig, speciel folk som kan lave en masse sort arbejde - men det går ikke hurtigt nok så man tager lån her og der for at få deres drømme opfyldt her og nu. Problemet er så at de ikke betaler afdrag på deres lån fordi de har sat et forbrug som er helt vildt - man skal jo vise sig. - det er faktisk den gyldne tråd i Luksusfælden. Hvem bekymre sig om fremtiden når pengene vælter ind med sort arbejder - men der skal kun en lille ting til for at vælte læsset.

    Så problemet er hvordan de prioriterer i starten og er bevist om at det ikke vil vare ved - man er nød til at sikre sig. Se det tænker unge mennesker ikke på - de køre bare derud ad i overhalingsbanen - og er der ingen stopklods når det går galt så køre de bare videre.

    Tro mig jeg var selv en der bare købte på kredit indtil virkeligheden overmandede mig så jeg var nød til at være kriminel for en kort periode - dog ikke i dag og siden 1980, og jeg slår ikke gamle fru olsen ned efter jeg har hjulpet hende over gaden.

    Gæld er ikke noget der pludselig dukker op uden at man har gjort noget - det er en lallaglad "virkelighed" som de lever i og tror at bare man stopper knoppen ned i jorden så forsvinder gælden. Jeg skylder ikke en krone i dag - køber alt kontant -eller spare op til at kunne købe det.

    Men unge studerende forsætter den dårlige vej - dog hjulpet af Corona, hvor studerende har fået ekstra mulighed for udvidede lån -og de taler allerede om at de unge om de ikke kan udvide ordningen endnu mere så de kan tage flere SU lån. OG med 3 unger begynder at studere er da tåbeligt når økonomien ikke er der. Her ville det være klogt lige at udforske økonomien versa at studere. Men tanken er at den går sgu nok, kommunen skal nok hjælpe - tja - om igen.


  • #61   15. sep 2020 Polysl økonomi og klogskab her ikke altid sammen ej heller den livserfaring - jeg vil ikke havde haft gæld hvis jeg var økonomisk klog og med den samme liserfaring - men jeg betaler og ja vi er langt fra privatskolen smiley

  • #63   15. sep 2020 Alis C enig ingen ønsker gæld og dem der slet ikke kan styre det kan det blive håbløs gæld.

  • #64   16. sep 2020 #55 - Alis, diciplin gennemføres ikke med vold i min verden. Så din opdragelse har bestået af tæsk og anden afstraffelse, burde jo føre til tvangsfjernelse fra hjemmet og rigtigt, det er lige til at blive syg af, varigt mén, det er slet ikke der, jeg er, jeg har ikke taget skade af min skolegang med diciplin og respekt og det har mine børn heller ikke, vi er alle blevet til noget ved vilje og respekt for mulighederne og mine børn har som voksen takket mig for mit valg af skolegang. Skolegang er det vigtigste du kan få i dit liv, det er det, som bringer der videre, men Folkeskolen er i min optik, slet ikke i de tanker, de spilder vores vigtigste ressoursser, nemlig vores børn, deres fornemmeste opgave, at lære, hvor vigtigt det er, at de har adgangskravene til at komme videre til div. videregående uddannelser, jeg synes det er en katastrofe.

    Og nej, jeg har ikke noget imod det.


  • #65   16. sep 2020 Jetset

    Shyyyyy...Alis har jo ret i at hendes projektering af sin barndom er som alle har den barndom - Jeg har også fået af livremmen - rigtig mange gange for jeg var en bandit og elskede at lave lort i det...

    Men sjovt nok jeg er blevet et normalt menneske som ikke giver samfundet skylden for noget selv ikke dem med NEO eller de rige.

    I dag ville de kalde mig en masse sygdomme med store bogstaver - jeg var vild, hyper aktiv og det dur jo ikke i et samfund i dag hvor alle børn skal sidde med næsen i mobilen og være inaktiv - så har forældre det bedst. De har så ikke opdaget at når deres snotdumme børn søger arbejde med mobilen i snotten at folk siger.... fuck of din idiot....

    Så er det jo normalt at man sagsøger fordi at ungen er snotdum og kun lever så længe mobilen har strøm...


  • #66   16. sep 2020 Ja, men hvis elektronikken bliver brugt rigtigt, så kan de få meget ud af den - Folkeskolen skal træde i karakter, det er ikke Folkeskolens pligt at opdrage på eleverne, er de ikke blevet opdraget, så må de bare sendes hjem, lærerne skal have den fornødne ro, til at lære eleverne, det de skal lære nemlig de mest gense færdigheder, så de kan komme videre i uddannelse systemet.

  • #68   20. sep 2020 Alis

    Nu har jeg ikke oplevet i familien at børnene ser ned på dem i folkeskolen. Det er ikke en del af deres omgangskreds at man kender en masse som taler kioskdansk - dem og os???

    Hvorfor skal de have omgang med kioskfolket? ambitions niveauet er et andet i privatskoler.Selv i folkeskoler søger man hen hvor man tangerer. Ha Ha....hvis man også skal til at lave kvoter for hvad unge søger af niveau så kioskfolket også er den del er da fuldstændigt blæst-


  • #69   22. sep 2020
    Det er fint at dine børn er "blevet til noget". Jeg går ud fra at det betyder op ad den social rangstige, og det er det rigtige for nogen. Privatskolerne var tænkt som et supplement til folkeskolen - ikke til at øge konkurrencementalitet og ulighed i samfundet. Jr. Alis


    Jeg ved ikke, hvad du mener med op ad den sociale rangstige. Jeg ville blive bund ulykkelig, hvis jeg skulle se mine børn på bænken i parken, ikke have noget at stå op til, fordi de ikke har haft noget, at skulle forholde sig til. Folkeskolen er gået bag om dansen, det handler slet ikke om konkurrencementaliteten, det handler kort og godt om læring, diciplin, lektie, klokken, osv., det har Folkeskolen slet ikke ambitioner om, de skal alle være lige dumme eller lige "dygtige" om du vel, ingen må udvikle sig, som de har evner til, det giver Privatskolerne adgang til.

    Jo, det er også skolens opgave at opdrage børn. Opdragelse er ikke at lære dem lydighed og at sidde stille og lade sig indoktrinere, der er andre ting, det er langt vigtigere at børn lærer - at være gode kammerater, at være hjælpsomme, at kende sig selv og sine evner. Derfor skal vi til at starte med have minimumsnormeringer af personale i folkeskolen, og helst lidt mere.

    Jeg er så glad for, at du ikke er dirigent, for med mit kendskab til Privatskoler, så er det du nævner, jo også diciplin, det er faktisk et led i en rigtig god opdragelse, men det vigtigste er, at når du går ud af grundskolen, at du kan læse, skrive, regne og meget meget mere, og du ikke er blevet bremset i dine evner - det er det, som er en kæmpe fejl i Folkeskolen - du bliver holdt nede, og du skal ikke tro, at du er noget, sådan foregår det heldigvis ikke i Privatskoler.


  • #71   22. sep 2020 Alis, vi taler forbi hinanden.

    At have grænser, pligter, regler, vi skal indordne os under, det er lige fra dagplejen, børnehave, grundskolen og videregående uddannelser, valg af erhvervsuddannelser, alt det til sammen, bliver vi nød til at indordne os under, hvis vi vil leve i det danske samfund, jeg kan ikke se andre valgmuligheder.

    Det er disciplin for mig og har intet med vold at gøre.

    Jeg ved ikke, hvad der udløser psykiske problemer med børn/unge der får anorexi og sulter sig, skærer i sig selv og andet uhyggeligt, det kan nok skyldes flere ting, jeg ved heller ikke, om der er flere d.d. eller der altid har været op gennem tiden, jeg husker ikke, jeg læste og hørte så meget om det. Men op gennem tiden, så er det jo blevet almindeligt, at mor og far bor hver for sig, så børn/unge har fået 2 adresser at gå til, forældrene har ikke selv opdraget på deres afkom, udearbejdende osv., den del af forpligtigelserne er blevet overdraget til offentlig myndighed.

    Jeg har en stærk fornemmelse af, at det er medierne som påvirker børn/unge mere end godt er, og at pigerne bliver påvirket mere end drengene, der er så meget, de skal leve op til og de sidder bare med hver deres skærm og er slet ikke tilstede, det er slet ikke godt.

    Jeg giver ikke kapitalisterne skylden, det er en udvikling, som bare ikke kan bremses.

    Og jeg er ikke i tvivl om, at du er en UG pige. Jeg giver ikke din opvækst skylden for det, jeg vil mene, det må være dine evner og det skal du da være stolt af.

    Jeg har en fornemmelse af, at det er for sent at genopbygge Folkeskolen, det er nogle helt andre krav, vi har i dag til vores børn. Det Privatskoler kan tilbyde, er lige det, forældre ønsker og lægger vægt på forskelligheden fra Folkeskolen. Jeg husker fra mine børns skoletid var bl.a., forældremøderne, vi var aldrig uenige om, hvad der skulle foregå, det er bare sådan en vigtig ting, dette er ikke muligt i Folkeskolen og derfor går det la la la, der er alt for meget spildtid og det er en katastrofe.

    At sende sine børn i Privatskole, mener jeg alle har råd til, det er et prioriteringsspørgsmål, det er en god investering at sørge for, at vores børn lærer noget, så de kan får en god uddannelse, som kan bruges til noget og de kan få et godt liv. Og Privatskoler lægger også vægt på, at tage hensyn og være sociale samtidig med, at de lærer en masse.


  • #73   27. sep 2020 Alis

    Privatskoler har et meget blandt klientel end for 20 år siden - her er masser i alm erhverv som har valgt folkeskolen fra, fordi der er så mange problemer med børn som ikke har lært at opføre sig ordentligt. Det forstyrre undervisningen og kun de mest stærke får noget ud af folkeskolen.

    Det var også en tåbelig ide at nedlægge specialklasser og så vælte dem over i alm klasser som slet ikke kunne håndterer den type elever. Ja de fik løfte om ekstra medarbejdere - men det skete aldrig. Så gik der jantelov i folkeskolen hvor folk mente lærere arbejdede for lidt og tvang dem til at forberede på skolen i stedet for hjemme i rolige omgivelser som 100% ville give en meget bedre forberedelse.

    Men så længe at folkeskolen bare laller derud af, så har jeg fuld forståelse for at alm mennesker fravælger den.

    Man kan heller ikke se bort fra at lærere ikke tør udfordre poden fra Mellemøsten speciel til forældre møde hvor flere er blevet truet af forældre - eller hvis de har været på hjemmebesøg, så tror fanden at de bare lader stå til.

    En fra familien som er folkeskolelærer har oplevet at en forældre af udansk oprindelse har besøgt læreren og bedt ham om ikke at opdrage hans drenge for det klarer vi bedre. Så er det fandme op af bakke og skyldes ikke beskæringer i folkeskolen men bare ubehøvlede truende forældre.


  • #75   27. sep 2020 Alis

    Du ser da også muslimer over det hele - jeg skriver ikke i min kommentar noget om muslimer - det er bare noget du antager fordi du er så fikseret af muslimer - besynderligt.


  • #77   27. sep 2020 Nu kan jeg jo ikke gøre for at din tolkning trænger til en sølvpapirhat med en tuningsknap, for alle i Mellemøsten er ikke muslimer - i øvrigt har du selv udtalt at opdragelse ikke nødvendigvis betyder de er muslimer, men en kulturel opdragelse.

    Der findes også kulturel opdragelse i Mellemøsten uden koranen er blandet ind i det. En mere fri opdragelse som betyder friheden til at vælge moskeen fra. Men nu er der mere end 200 muslimske retninger i fortolkning af koranen hvor alle gør det på deres måde.

    Der hvor det halter er at nogle bruger magt, vold til at opdrage deres børn, som gør at de ikke har noget valg.

    Jeg har skam muslimske venner som ikke vægter koranen mere end mange kristne i Danmark gør overfor biblen. Deres børn kom i privatskole og ikke koranskole - for forældrene kendte godt til tvang i Iran og det ville de ikke udsætte deres børn for i Danmark. Her må de frit vælge - børnene er heller ikke omskåret. Begge forældre arbejder indenfor IT og de favner Danmark - dog spiser de ikke svinekød, men det er jo også ligegyldigt.


  • #78   2. okt 2020 #72 Alis

    Du har det meget svært med at indordne dig efter de gældende regler, kan jeg læse, jeg kan slet ikke se noget angstprovokerende over regler, der skal overholdes, for at kunne deltage i et fællesskab, herunder skolegangen, som noget af det vigtigste i vores liv. Hvis vi tog et interview i skolegården, så vil du ikke høre om en eneste med angst ift skolegang. At indordne sig er ikke det samme som gammeldags autoritetstro.
    Jeg kan ikke se, der er tale om din gruppeinddeling i 2, slet ikke.

    Har der ikke altid eksisteret magt op gennem historien, det er ikke nyudvikling. Men den magt, der var for 100 år siden, var meget svært at nedbryde, det ser jeg ikke i dag, dem med magt kan blive fyret på gråt papir fra det ene minut til det andet, med prompte afgang, det er da en god ting, ikke alle forstår at administrere deres magt.

    Ang. Folkeskolen, hvem sad ved magten, da det gik op ad bakke, det startede i 70'erne, hvor det hele gik op i fodformede sko og lillaer bleer, nu skulle Folkeskolen bare sejle efter bedste beskub, uden nogen regler overhovedet, ingen lektier for, og om du lærte noget, det var slet ikke væsenligt, det var en slatten karklud af det værste af det værste - og er der sket nogen bedring siden ??

    Og nej, Alis, alt hvad vi foretager os, køber osv., er et prioriteringsspørgsmål, der var også noget, vi måtte undvære, da vi valgte at melde vores børn ind i en privatskole, der er bund i min pengekasse - og jeg kan kun sige, det var virkelig en god prioritering, det var slet ikke et chok at starte i gymnasiet efter grundskolen at få lektier for, for det havde de også haft i grundskolen, modsat de elever, som kom fra Folkeskolen, det var et chok for dem + meget mere.





Kommentér på:
Privatskole.

Annonce