{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
505 visninger | Oprettet:

Privatskole. {{forumTopicSubject}}

Ja når Pia Dyhr sender sin datter i privatskole og siger at hendes datter jo skal have en god skolegang uanset hvilken politisk holdning Pia Dyhr har - ja og så tænker jeg på hvilken politisk signal hun sender .............. for de siger jo alle sammen at folkeskolen er god nok - så hvorfor så sende sin datter på privatskole.

Kommentarer på:  Privatskole.
  • #1   11. sep Fordi børn på privatskoler ikke spytter på lærere og kalder dem ludere eller banker dem ned som er hverdag på folkeskoler.

Der er heller ikke ret mange Ali'er og Fatima som gør som det passer dem.

Folkeskolen.dk skrives der at privatskoler ikke gør det bedre end folkeskoler - men den jammerlige bemærkning var at forvente fra det offentlige.

Privatskoler har et andet klientel samt styrke i speciel matematik Fysik/kemi - så har man råd, er privatskoler den rigtige vej.

Flere politikere har hyklet om folkeskolen hvor god den er - hvor de senere flytter deres poder til privatskoler. En af hyklerne er Mette Fup.

Men må indrømme at de har ret i at flytte deres poder til folkeskolen for at undgå alle de forstyrrende elementer fra ghetto'en.

Privatskoler er mere kontante i deres holdninger mod mobning, hvor folkeskolen hvor Erik bliver mobbet og sendt hjem med besked om at forældre må finde en anden skole - i stedet for at fjerne mobberen, men det er jo den sædvanlige konfliktsky handlemåde. Her straffer man ofret og hylder mobberen - på samme måde som i folketinget.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

Følger: 11 Følgere: 37 Emner: 78 Svar: 3.765
    #2   11. sep Folkeskolen er ikke god nok!!! De højreekstremistiske regeringer, vi har haft de sidste mange år, har ødelagt folkeskolen for at slippe billigere i skat, og fordi kun rige mennesker er vigtige for dem.

Vi skal igang med at genopbygge folkeskolen, så børn lærer at alle er lige vigtige, og så de lærer at omgåes hinanden på tværs af forældrenes økonomiske status. Ved at ødelægge folkeskolen har man splittet vores land og genindført klassekampen.

• #3   11. sep Alis, du er ekstrem mørke R Ø D. Lad os tage de sidste 100 år, hvem har været mest ved magten ??

Og så har du fået PIP på hjernen, din hjerne er blevet helt besat af de rige, kan du ikke prøve at se lidt bredere og have fokus på andre ting, alt det du skriver om de rige, er sygt. Og så passer det ikke en millimeter, det du skriver om folkeskolen. Folkeskolen begyndte at blive slappere og slappere i 70'erne, lærerne fik længere og længere hår, fodformede sko og forkorte bukser og lærerinderne med lilla ble, det var holdningen, ingen lektier for, ikke stå på række i gården og ej heller morgensang, for da mente man, at børnene ville tage skade af disse dicipliner.

Der startede katastrofen og har intet med de rige at gøre. Vores børn lærte ikke ret meget og mange gik ud af skolen uden at kunne de væsentligste ting, katastrofalt smiley

Det fortsatte støt op gennem 80'erne osv.. Det var slet ikke en Folkeskole, som jeg kunne kende, så derfor har mine børn gået i Privatskole fra 0 til 10., det er penge, som har været en god investering, for de er nemlig blevet til noget.

Men med alt det skat, som jeg også betaler, så skulle det jo ikke være nødvendig, men det er det, og det er ikke de riges skyld, at der ikke er noget disciplin i Folkeskolen, der er alt for meget pædagogik og medbestemmelse, eleverne må jo gerne te sig, som de lyster, den går slet ikke, ingen tager skade af, at der er noget, som man skal, det er faktisk rigtig godt.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#4   11. sep Den sang med at børnene i skolen ikke lærer noget, og ikke respekterer de voksne, den har jeg hørt på hele mit liv, og den lyder stadig ens.

I 70erne var man ganske rigtigt på vej væk fra den sorte pædagogik, og så begyndte børn at lære andet end disciplin. Der er nemlig meget andet børn skal lære. Det var positivt!
    Men der var også protester, både mod det og mod den frihed, der bredte sig også på andre områder. Men begyndte at sige du til chefen o.s.v.

Det vendte med en konservativ statsminister i 80erne, og endnu værre med en Venstre statsminister efter årtusindeskiftet. Nu skulle børnene igen først og fremmest lære at læse og regne, sidde stille og holde kæft. De skulle dresseres til at det eneste, der betød noget, var det private erhvervsliv og at tjene penge. Man begyndte igen at sortere mennesker efter hvem der havde værdi og hvem der ikke havde. At tale om vindere og tabere.
    Idag kommer børn ud af skolen uden at kunne læse og skrive. Det er ikke gået fremad, det er gået tilbage. Men så taler højrefløjen om at man skal satse mere på de dygtige børn, og at påstå at de keder sig i folkeskolen. Gu gør de ej - en lærer tilrettelægger undervisningen så der er udfordringer til alle.

Verden er ikke blevet et bedre sted, den er tværtimod på vej mod en katastrofe, fordi den bliver styret af mennesker, der er programmeret forkert!

Jetset - jeg er ikke ekstremt mørkerød, jeg er SFer, jeg tror på et samfund, hvor der er plads til alle, og hvor alle har værdi, men du er sortblå. Du deler mennesker ind efter at nogen har værdi og andre har ikke. Og det er kampen om penge, der gør forskellen. De rige bliver rigere, og de fattige bliver endnu fattigere. Se kendsgerningerne i øjnene i stedet for at skyde på os, der siger det højt. Det skal frem og det skal forståes rigtigt før vi kan gøre noget for at ændre på det.

• #5   11. sep ALis

//citat
    Verden er ikke blevet et bedre sted, den er tværtimod på vej mod en katastrofe, fordi den bliver styret af mennesker, der er programmeret forkert!//citat slut

Ja da...Mette er et kerne eksempel på en programmerings fejl på lige fod med Amanda, lærere programmeres til at finde sig i alt - specielt fra elever med en koranhjerne.

Frihed uden konsekvenser, går kun en vej og det er nedad. Lærere tør ikke tage kampen og fortælle forældre til ballademagere om at opdrage deres djævleyngel bedre. Folkeskolen er = med konfliktsky.

Der er endda helt forrykte eksempler på at forældre har bedt lærere om at opdrage - det er fandme ikke lærere der skal det - de skal modne børn til at møde virkeligheden.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#6   11. sep Børn er ikke djævleyngel, Polysl, det er et forkert udgangspunkt.

• #7   11. sep Den tager jeg altså lige senere smiley

• #8   11. sep Lad mig nu bare sige at jeg syntes at folkeskolen i Danmark nok har været noget af det bedste og ligeså syntes jeg også om privatskolen og jeg har prøvet dem begge to - men vores folkevalgte politiker kan da ikke bryste sig og sige at Danmarks folkeskole er god for så at sætte deres børn i privatskole.

• #9   11. sep Alis C folkeskolens problemer har intet med højreekstremister at gøre og jeg kunne faktisk gå så langt at sige at problemet ligger hos dem der kaldes for venstrefløjen og eksempelvis har lærerne ikke de værktøjer de skal bruge overfor børn som nok godt kunne bruge en kærlig men fast hånd.

• #10   11. sep Jetset netop pædagogisk og medbestemmelse som gør at mange elever ter sig så meget at det går udover de andre elever som gerne vil lære noget og det gør også at den dersens pædagogiske medbestemmelse får de unge til at opføre sig ikke særligt pænt når de render rundt efter skoletid og ja de har ingen respekt for noget som helst.

• #11   11. sep Alis C jeg husker godt da de svageste elever skulle sidde bagerst og lige der er jeg nok enig med dig - men hvorfor ikke med den verden vi har lade skoleelever arbejde efter skoletid - det gjorde jeg selv og erfaring kan jo gøre meget især livserfaring gør at man kan tage de rigtige beslutninger også selv hvis det fejler det er jo det vi lære af.

• #12   11. sep Polysl jeg må sige som Alis C børn er ikke djævleyngel - men ja folkeskolelærerne er konfliktsky men det er jo nok fordi hvis de tager fat i en skoleelev så råbes der op og de kan endog blive fyret - så ja jeg forstår godt lærerne i folkeskolen.

• #13   11. sep Polysl en koranhjerne hvordan ser sådan en ud og ja forældrene skal ikke bede skolen om at opdrage deres børn det skal forældrene selv.

• #14   11. sep Leon

Koranhjerne kan ses på ens opførsel. En der spytter på lærere, kalder dem ludere, udøver vold umotiveret.

Den slags så man slet ikke i fortiden, før indtil man begyndte at importer folk fra Mellemøsten - den opførsel ser man ikke i Danmark hos andre grupper som:

Kinesere
    koreanere
    japanere
    englænder
    tyskere
    hollænder
    svenskere
    nordmænd
    finner
    osv.....

Siden indvandringen er volden blevet mere rå - for ikke en kæft sætter grænser, det er noget de selv må finde ud af - og det kan de ikke. Alis kalder det bekvemt vores skyld fordi vi ikke kan lide fremmede - jo det kan danskere godt, de kan bare ikke lide den tiltagende kriminalitet, med klaner, egne udråbte områder som sharia. Når de ikke kan acceptere et lands demokratiske love så lukker de samfundet ude og opfinder deres eget.

Det er vildt hvad der forgår i Frankrig, England, Tyskland, Sverige, og så vores land som er mindre ramt end nævnte.

Frankrig er nok hårdest ramt hvor der er mange områder hvor politiet ikke tør komme, heller ikke ambulancer, eller brandbiler.

Unge muslimer laver optøjer med det formål at tiltrække politiet for at få en konflikt, det gør så at politiet er skide ligeglad med anmeldelser i de områder for de skal ikke have klinket noget.

Jeg kan forstå hvis et land gør noget forkert i integration - men når det stort set gælder alle lande i EU - så er det sgu et vink med en vognstang.

Sverige er begyndt at vågne op og indrømme at al den vold og ballade skyldes den massive indvandring af ral og krat. De skeler også til vores måde at straffe bandemedlemmer samt klaner - som Sveriges tøsedrenge ikke tør. Sverige har været åben og taget imod en masse og så er det takken med krige, bomber, skyderier, voldtægt osv....

Hvis man ikke kan se den røde tråd så må vedkommende være en blind og døv svensker.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#15   12. sep Polysl

"Hvis man ikke kan se den røde tråd så må vedkommende være en blind og døv svensker. "

Ja, eller have en bygningsfejl på øjnene.

Du har efterhånden fået møbleret fortiden om, så den passer til dine formål. Børnene er ikke blevet mere uartige (den har jeg også hørt på hele mit liv), og det er ikke muslimernes skyld!!
    Oven i det så er muslimske børn opdraget strengere end danske.
    Da jeg gik i skole var der en dreng fra klassen over min, der stak en lærerinde en lussing, så hun havde en rød plamage på den ene kind.

Opdragelsen af et barn skal ikke udvikle sig til en magtkamp om hvem der skal kontrollere hvem, så gør opdrageren noget forkert. Opdragelsen af et barn drejer sig om at sørge for, at de gør de erfaringer, de har brug for for at kunne klare sig i et samfund som vores. Et demokratisk samfund, ikke et fascistisk hvor man tyranniserer og kontrollerer hinanden.

De skal også lære at mange forskellige mennesker skal kunne fungere sammen og respektere hinanden.

De skal naturligvis også lære at læse og regne, men det går bedst i en venlig atmosfære, hvor voksne og børn respekterer hinanden.

Børn er børn, og de skal have lov at være børn. De skal lege og eksperimentere, for det er deres natur. Skolerne skal være børnevenlige, og der skal helst være minimumsnormering.

Meningen med friskoler var oprindelig at de skulle være til børn med særlige behov. Ikke at børn allerede fra barndommen skal lære at der er forskel på folk.

• #16   12. sep Polysl jeg ved jo at der findes muslimer når vi nu skal tage den gruppe som gør alt hvad de kan for at deres børn får en god uddannelse så godt så langt - for så kommer der jo dem der bare ikke vil et Demokrati og som laver alverdens ballade og som bare skulle sendes tilbage til deres hjemland så kan de jo ytre sig der og ligeså lave ballade og er jeg ret sikker på at de hurtigt vil holde op med - da der ikke findes de pædagogiske spilleregler som i Danmark hvor det danske politi og retsvæsen er godt og grundigt til grin.

• #17   12. sep Alis C du lever i et eventyr land.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#18   12. sep Lad være med at være nedladende Leon!

• #19   12. sep Alis C jeg er ikke nedladende jeg syntes jeg er meget realistisk for du kan ikke se de fejl som er i samfundet du prøver at glatte alt ud så hvis en ældre dame på 95 får et spark i hoved af en ung person vil du stadigt forsvare den unge mand frem for at den ældre dame skulle have hjælp og som kunne være handicappet for livet efter sådan oplevelse - så spar mig for sådan ord.

• #20   12. sep Leon

Klart at den gamle får sparket, hun er selv skyld i det, fordi hun hader fremmede . hun skulle hellere havde blevet hjemme, så var hun ikke blevet sparket.

Det er den logik man skal kæmpe imod her hele tiden.

En anden logik er at klan kampe er fordi vi ikke kan lide fremmede - selvom de allerede var fjender, for mere end 30 år siden inden de kom til Danmark - den slags kuk kuk skal man også kæmpe imod.

• #21   12. sep Polysl den ældre dame på 95 blev først racist da hun fik sparket smiley

• #22   12. sep Polysl ja tænk at de tager deres fjendskab med til Danmark hvad laver de så i Danmark.

• #23   12. sep Leon

De er taget til Danmark fordi vi er så dumme at vi prøver at forsørge hele verden - hvad de får i bistand i Danmark vil tage dem flere år at tjene i Libanon - samme med somaliere som også har opdaget det store tagselvbord for længe siden.

Alle de danskere som ikke ser noget forkert i det, bliver overrasket når de får beskeden fra udbetalings danmark at deres pension er beskåret med 1200 - for at være solidarisk. Så der røg lige det sjove.

Det kommer..... det er helt sikkert, når der kun er 1/3 der forsørger Danmark og man stadig lukker alle de dovne bæster ind i landet. De kan selvfølgelig bevise en anciennitet fra deres hjemland så de skal kun arbejde en smule i Danmark så kan de få pension. - og Arne må så vente lidt længere til han er 90 hvis han ikke er kradset af i mellemtiden.

• #24   12. sep Polysl Arne skal så absolut på pension og det er nu ikke om et år eller to nej nu.

• #25   12. sep Leon

Jeg tror ikke på den kommer - eller hvis,,, så bliver det med så mange begrænsninger at man er tilbage til udredning - og så er man lige vidt. Jeg tror ikke på at man generelt sender folk på pension bare fordi de har xxx antal år på arbejdsmarkedet - lige på nær alle de andre EU borgere som jo altid skal overskrive alle andre danskeres ret.

• #26   12. sep Polysl i min lille verden burde folk der har arbejdet hele deres liv få pension inden de ikke længere har en livskvalitet - det kan jo ikke have sin rigtighed at folk først kan komme på pension når ikke længere kan røre sig eller får den 2 uger før sin død - men vi er kommet lidt væk fra privatskolen - men tætter på privathospitalet.

• #27   12. sep Leon

Jeg ville hellere kalde det aktiv dødshjælp.

• #28   12. sep Polysl det er sku nok min tur til igen at komme på privatskole - kontra privathospital smiley

• #29   13. sep #2 alis

//citat
    Vi skal igang med at genopbygge folkeskolen, så børn lærer at alle er lige vigtige, og så de lærer at omgåes hinanden på tværs af forældrenes økonomiske status
    //citat slut

Det har intet at gøre i folkeskolen, det at omgås andre og respektere andre - skal allerede læres - inden de kommer i skolen. Det du vil have er, at folkeskolen skal opdrage - gu skal de ej.

Folkeskolen kan og skal ikke gøre børn lige, nogle er fattige og andre rige som afspejles i tøj og de nyeste teknologier. Den forskel stresser nogle børn - hvor balladen forstærkes i hjemmet når de plager forældre om den nyeste teknologi eller mærkevare tøj. Så al den stress tager de med i skolen og så kan det kun gå galt med nogle som har en kort lunte.

Med hensyn til privatskoler, så har vores familie altid foretrukket dem - ikke fordi de var rige, for det var de afgjort ikke. de er en bred vifte som tillidsmand,arbejdsmand, mekaniker, murer, tømrer osv...ingen er født med en sølvske i munden. De har bare ment at privatskoler er bedst for børnene som et netværk - i folkeskolen gider ingen et netværk af kiosker hvor der tales kioskdansk og hvor man mener at alle kvinder er ludere. Den form for at samle en masse indvandrebørn i samme skole er en lige så dum ide som at samle indvandre i ghettoer - og så ser man resultatet i dag. Så tror fanden at ingen gider folkeskolen.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#30   13. sep Leon # 19

"hvis en ældre dame på 95 får et spark i hoved af en ung person vil du stadigt forsvare den unge mand frem for at den ældre dame"

Jeg har aldrig forsvaret voldsmænd, det er noget man har lavet om for at få bedre mulighed for at angribe mine holdninger. Jeg prøver at forstå hvorfor nogle mennesker udvikler voldelige tendenser for at finde ud af, hvordan man kan undgå det og sørge for en sundere følelsesmæssig udvikling.
    Det er mig, der forsvarer ofrene for vold!!

Det, vi er oppe imod her, er mennesker, der tænder på at føle magt over andre mennesker, og for at legalisere det, så leder de efter nogen, der er skyldige i et eller andet.

Derimod ser du meget få her, der taler om ofrene og hvordan man bedst kan hjælpe dem - hvordan vi opbygger et bedre sundhedssystem så den nødvendige behandling af traumer og fysiske skader er til rådighed.

Du har lavet en tråd om folkeskolen, og når jeg så siger min mening om emnet, så kommer du med et personangreb om at jeg lever i den drømmeverden. Når du nedvurderer mig på den måde, så forsvarer jeg mig naturligvis, men det er en del af et voldeligt klima at i næste omgang bryder man også folks forsvar ned - eller prøver på det.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#31   13. sep Leon # 21

"Polysl den ældre dame på 95 blev først racist da hun fik sparket"

Så har du den perfekte mulighed for at forstå, hvorfor muslimer bliver krigeriske, når de udsættes for nedvurderinger og diskrimination.
    Det er meget vigtigt at få stoppet rascismen både for deres skyld og for vores.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#32   13. sep Polysl # 23

"Alle de danskere som ikke ser noget forkert i det, bliver overrasket når de får beskeden fra udbetalings danmark at deres pension er beskåret med 1200 - for at være solidarisk. Så der røg lige det sjove. "

Det er ikke pensionisterne, der skal betale udgifterne til flygtninge! Det skal samfundet via en progressiv skatteskala, hvor de højeste indkomster beskattes mest.

Det skattesystem kæmper højrefløjen for at få lavet om, så det netop bliver pensionisterne, der kommer til at betale, og det bliver det hvis højrefløjen genvinder regeringsmagten. Så vil pengene blive hentet via nedskæringer i overførselsindkomsterne i stedet.
    Jo stærkere venstrefløjen bliver, jo mere retfærdigt vil udgifterne til flygtninge blive fordelt.

Nu har vi så en blå socialdemokratisk regering, men det er det bedste vi kan få lige nu. Det er trods alt en hel del bedre end en VKO-regering.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#33   13. sep Polysl # 29

"Folkeskolen kan og skal ikke gøre børn lige, nogle er fattige og andre rige som afspejles i tøj og de nyeste teknologier. Den forskel stresser nogle børn"

Og netop derfor skal vi have en folkeskole hvor børn lærer at omgåes hinanden med respekt uanset økonomisk status eller etnisk oprindelse. Det kræver at der er personale nok til også at tage hånd om konflikter - som jo kan opstå af mange grunde. Den forrige højreorienterede regering skar personalet i folkeskolen ned til et minimum for at spare skattekroner, og forlangte samtidig at børnene skal konkurrere på karakter og dygtighed.
    Det er fordi folkeskolen er blevet så forringet, at forældre, der har råd til det, sender deres børn i privatskole i stedet.

En ordentlig folkeskole ville have været et godt middel til integration. Rascisme er ikke medfødt, det er tillært.
    Hvis børn får lov at lege med alle mulige andre børn, så dømmer de dem ikke efter hverken økonomisk status eller etnisk oprindelse, så dømmer de dem efter om de er sjove at lege med. På den måde kan det blive helt naturligt for dem at omgåes mange slags mennesker.

Erfaring og frihed er meget vigtigere end indoktrinering.

• #34   13. sep Alis

Du har altid ment at vold ikke løser noget - og så forsvare du retten til at banke en gammel kælling ned fordi hun er racist.??

Det at herske og regere har eksisteret siden den her troldehistorie med Adam og Eva og op gennem tusinde år - så der er ingen løsning eller at forstå hvorfor folk gør det. Det eneste sted de ikke gør det, er i Himmellandet som Jehovas vidner skriver om.

Den lette forklaring er at folk altid vil have det de andre har, selvom de har nok. Så man kan konkluderer at alt drejer sig om magt - at dreje et samfund hen mod ens idealer - de idealer ses hos mange i Mellemøsten hvor de mere en 200 retninger af Koranen bekæmper hinanden om at udøve og herske over deres fortolkning.

Den her drøm om at gøre alle lige firkantet dur ikke - for det vil ødelægge et samfunds udvikling. VI kan bare se DDR som var et samfund der gik i stå da man rejse muren. Isolation gør folk tossede og opgivende og nemme at styre. Folk i udvikling og egne tanker kan man ikke tæmme - andet at slå dem ihjel som vi har set utallige eksempler på.

Hele verden er bygget op om at nogle bestemmer og koncentrerer sig om deres egen udvikling. Selv i Danmark har man som borger afgivet magten til 179 som man håber på at den uddeligerede magt bruges rigtigt.

Jeg kan godt forstå at der opstår racisme, når beslutningstagere forfordeler et mindretal på¨bekostning af flertallet - det er ikke en særlig demokratisk måde at køre et samfund på.

Alt skal gøre til intetkøn, alt historie skal omskrives, mad skal nytænkes for ikke at krænke Ali. Man må ikke slå sit barn - men jøder og muslimer må gerne skære i deres babyer. Ordensmagten tør ikke sanktionerer muslimer men gør det imod andre. Så klart der opstår racisme i et samfund hvor alle burde have samme rettigheder - men det er ikke tilfældet.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#35   13. sep Polys # 34

"Du har altid ment at vold ikke løser noget - og så forsvare du retten til at banke en gammel kælling ned fordi hun er racist.?? "

Det undrer mig at du kommer med en så vanvittig påstand, som meget nemt kan tjekkes, og også i denne tråd. Jeg vil ikke spilde tid på at kommentere yderligere.

• #36   13. sep Alis C jeg kommer aldrig til at syntes at der findes en undskyldning for en ung dreng spaker en 95.årig i hoved og børn får for håbenlig ikke trauma af at gå i skole folkeskole som privatskole.

• #37   13. sep Alis C jeg gentager det du skriver - den ældre dame blev først racist da hun fik det spark i hoved - så har du den perfekte mulighed for at forstå hvorfor muslimer bliver krigerisk - når de bliver udsat for nedvurderinger og diskrimination og det er vigtigt at for stoppet racisme både for deres og for vores skyld.
    Alis C alle mine muslimske venner vil som mig sige at du taler sort for der findes ingen undskyldning for at sparke en 95.årig i hoved og vil du nu give den 95.åriges alder skylden eller skulle grunden være at hun gik på gaden og jeg er sku spændt på hvad du svare smiley

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#38   13. sep Leon - Gad vide hvor mange gange jeg skal gentage før det bliver forstået. Det drejer sig ikke om undskyldninger - jeg gentager: det drejer sig ikke om undskyldninger - det drejer sig om at finde forklaringer for at finde ud af, hvordan man indretter et samfund, hvor der er så lidt vold som muligt!!!

Dem, der finder på undskyldninger, er dem, der bruger den slags episoder til at diskriminere og udvise muslimer, fordi de ikke gider at betale skat, og ikke gider at prøve at forstå mennesker, der på nogle punkter tænker anderledes end de selv gør.

Tænk hvis man gjorde en lige så stor indsats for at hjælpe ofrene for vold, men det kniber gevaldigt.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#39   13. sep Er det ham her, vi taler om, Leon?

https://nyheder.tv2.dk/lokalt/2020-09-11-sparkede-96-aarig-kvinde-med-rollator-i-ryggen-politiet-efterlyser-voldelig-mand?fbclid=IwAR1RdgNuWoZFADw0QgEkjzWHDl_E5UtgCfBYQZ1a4r3nlkVbOPb9gKVHzyM

Jeg håber de finder ham hurtigt og får ham stoppet, og jeg garanterer, at når de får fat i ham, så opdager de at et eller andet er meget galt. Ingen mennesker ved deres fulde fem opfører sig på den måde. Sandsynligvis er han enten på stoffer eller hallucineret, Det er kriminalforsorgens opgave at finde ud af, og at finde ud af, hvad der skal gøres ved det.

• #40   13. sep I 70erne var man ganske rigtigt på vej væk fra den sorte pædagogik, og så begyndte børn at lære andet end disciplin. Der er nemlig meget andet børn skal lære. Det var positivt! Jr. Alis

Der var da intet positivt, kloge forældre begyndte at tage deres børn ud af folkeskolen og finde gode privatskoler i stedet, andre valgte slet ikke at starte i folkeskolen. Du lærer af disciplin, det er der alle steder i vores samfund og verden over. Børn søger grænser, og der er ikke noget bedre end grænser, så ved vi, hvad vi kan forholde os til, Emma Gad, Takt og Tone. Alle de børn, der ikke får grænser, ender stort set alle i lort, disciplin og pligter, det er der ikke nogen, som har taget skade af det.

Idag kommer børn ud af skolen uden at kunne læse og skrive. Det er ikke gået fremad, det er gået tilbage. Men så taler højrefløjen om at man skal satse mere på de dygtige børn, og at påstå at de keder sig i folkeskolen. Gu gør de ej - en lærer tilrettelægger undervisningen så der er udfordringer til alle.

Det startede i 70'erne med de langhårede abekatte, der bare lignede noget, der var trukket op af en kloak, noget af det mest slappe, der fandtes på daværende tidspunkt, de ville hellere sidde oppe i Thy Lejren og ryge hash, dem kan man da ikke have respekt for, og hvad vi ikke kan nå den ene skoletime, når vi måske i den anden, ingen mennesker kan have respekt for slaphed og ej heller vores børn, så begynd ikke at skyde med spredehagl mod højrefløjen - folkeskolen har spillet fallit. Og nu er det endt ud i, at eleverne må te sig, som de vil, det er dem, som bestemmer, lærerne må intet sige, de har ingen kompetencer, børn går i stykker af at blive irettesat og forældrene, synes det er OK, ingen opbakning der, så her kan vi tale om masser af tabere.

Og jo, gu gør de så, de røvkeder sig - du kan da ikke lave en opdelt klasse med de kvikke og de mindre kvikke, så ville der rigtig komme opdeling i de kvikke og de mindre kvikke. Og forøvrigt, så er det slet ikke i folkeskolens ånd at gøre det, for de skal alle være lige dumme eller kloge om du vil, ingen får lov til at udvikle talent, det gør man i Privatskolerne.

Har du spurgt dig selv, hvorfor der findes rige og hvorfor der findes fattige, der er en grund til det.

• #41   13. sep Jetset

Der findes ikke fattige i Danmark, der findes folk som tager forkerte beslutninger, og lader alle vide, det er deres skyld...

• #42   13. sep Luksusfælden - den er god at blive klog af smiley

• #43   13. sep Nu kan jeg bare ikke lade være med at kalde en skovl for en skovl/en spade for en spade.

Som jetset skriver, skete der et kæmpe-skred i pædagogikken: Flertallet af de unge på seminarierne havde den indstilling, at bare de kunne "Mao´s lille røde" forfra og bagfra, behøvede de ikke andet, for at undervise vore børn i folkeskolerne.

Det var den generation af lærer, der sørgede for, at man kunne gøre alle børnene lige dumme, for man havde indset, at man ikke kunne gøre alle lige kloge.

De få unge på seminarierne, der var lidt anderledes skruet sammen i hovedet, havde det største besvær med, at få andet end marxistisk materiale i undervisningen.

For at sige det lige ud: - Det venstreorienterede/marxistiske flertal af de læreruddannede havde "æren" af at ødelægge vore børns skolegang dengang.

F.eks. en praktikant på et kontor, kunne ikke lægge nogle kartotekskort i alfabetisk orden. Hun kunne ikke sit alfabet!

Senere opdagede man, at det venstreorienterede system havde spillet fallit, og man gik tilbage til tidligere brugbar og anerkendt pædagogik, så de unge kunne begå sig i samfundet (arbejdsmarkedet) efter skoletiden.

Det lykkedes ikke for venstrefløjen at få nedgjort pædagogikken i friskolerne.
    (Jeg ved godt, at jeg får en på nakken, men jeg kan ikke længere holde mig i skindet over det venstreorienterede prædikeri).

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#44   13. sep Jetset # 40

"Alle de børn, der ikke får grænser, ender stort set alle i lort, disciplin og pligter, det er der ikke nogen, som har taget skade af det. "

Ja, det har jeg! Du får mig til at tænke på min morbror, der råbte "jeg har aldrig taget skade af de klø, jeg har fået" mens han sad og vippede nervøst og hidsigt med den ene fod.
    Jeg var underlagt total kontrol, og det var årsagen til at jeg udviklede Ocd. Det tog 5 års psykoanalyse at afdække mønstret i de tvangstanker, jeg havde problemer med, samt at gøre mig stærk nok til at sætte grænser over for min særdeles dominerende familie.
    Man taler enormt meget om at børn ingen disciplin får, men ikke om os, der har fået for meget! Da jeg kom i huset som 18årig hos 2 kiropraktorer opdagede de, at jeg havde også fysiske varige men af de tæv, jeg havde fået.

En konsekvens af de ændringer i skolerne er at mange børn har store psykiske problemer. Det er på tide, man begynder at beskæftige sig med hvad der går galt for os, der har for meget selvdisciplin. Det er faktisk mange år for sent.

Men at gøre noget ved mange års misforstået kontrol er ikke noget man kan gøre på den korte plads, vi har her. Det skal starte med at man erkender at noget er galt, og så må man gå igang.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#45   13. sep Busmann # 43

"(Jeg ved godt, at jeg får en på nakken, men jeg kan ikke længere holde mig i skindet over det venstreorienterede prædikeri). "

Ja, det gør du. For mig, der er vokset op med strenge normer var ungdomsoprøret en befrielse, og det reddede mit liv. Det man har så svært ved at forstå, er hvordan den sorte skole den ødelagde børn, og at for meget disciplin er lige så galt som for lidt.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#46   13. sep Luksusfælden smiley smiley smiley

Man starter med at skælde folk hæder og ære fra for at få dem til at forstå hvor store idioter, de har været. Kan man få dem til at tude, så er det bare fint.
    Så får de nogle gode råd om økonomi og sparsommelighed, og den del er god nok. Bortset fra at der ikke er meget plads til glæder i tilværelsen.
    Men gudhjælpemig om man så ikke laver pauser i udsendelsen 3 gange, hvor man viser reklamer om alt det man altså er nødt til at købe, hvis man vil være med på noderne.

• #47   13. sep Alis

ja puha alle de reklamer som tvinger folk til at tage kreditkortet op af lommen og tvinge dem til at købe skrammel.

Man kan også lade være -

Luksusfælden handler om at få struktur på det økonomiske - ændre vaner, på samme måde at holde op med at ryge, som stort set er en meget en vane og lidt et behov. Hvor mange smøger nyder man?

For mit vedkommende er det 3

efter morgenmad
    efter middagmad
    efter aftensmad

Resten af pakken er bare fyld og speciel en sutteklud når man er stresset.

Nogle siger: Fjern muligheden for de lette lån- -jo det kan man da godt og så kan man også fjerne motorveje fordi mange køre for stærkt.

Folk tager den nemme løsning og ikke tænker på i morgen - problemet skal løses nu, og det koster med helt ublu renter -

I de episoder jeg har set af luksusfælden har der stort set været 2 i problemer hvor ingen af de 2 sætter en stopklods og vurdere situationen, næ de smider bare alle breve ned i en skuffe og mener så er problemet løst. Den måde at gøre det på er ansvarløst, og så det værste af det hele er at bekendte,

Familie bliver blandet ind i deres ødselhed - må indrømme det pisser mig gevaldigt af - jeg er ligeglade med om kreditor ikke får deres penge, men at man på en måde røvrender familie og venner så har man sgu en meget lav moral. Så klart at der skal store bogstaver til i luksusfælden - for de små bogstaver fatter de jo ikke.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#48   13. sep Polysl

Nu er luksusfælden sådan skruet sammen, så de lægger ikke et budget der ikke kan komme i balance. Dermed får vi ikke et billede af alle de mennesker, der må leve for et beløb, der ikke kan lade sig gøre.
    Det er godt nok nogle grove tilfælde de ind imellem viser, men det er ikke et korrekt billede af danskernes økonomi.

Hvis man har penge nok, er det nemt at tro, at der har alle andre også, men en del har ikke - f.eks. mennesker, der kun har folkepension eller kontanthjælp.

• #49   13. sep Alis

Nu er Luksusfælden ikke generel et billede på danskers økonomi - men et billede på at nogle er uansvarlige og bare lader stå til. Men der kommer nok snart en diagnose så det kan undskyldes med en sygdom - så har man nemmelig fjernet ansvaret.

Luksusfælden lægger et stramt budget som skal overholdes for at afvikle gælden - jeg kan godt nok ikke se en anden måde at løse det problem på. OG så begynde at blande pensionister ind og folk på kontanthjælp som en undskyldning for at de ikke kan få det til at løbe rundt. Masser på pension og bistand kan få det til at balancer - selvom den er på 0 den sidste dag i måneden.

Luksus fælden kan ikke lægge et budget ud fra at der skal være plads til byture, ferie og at børnene har den nyeste mobil og mærketøj. De har selv sat sig i den situation og de er de eneste som må tage skraldet.

• #50   13. sep Jetset netop grænser børn skal lære at der er en grænse smiley

• #51   14. sep Busmann #43 vi har jo alle vores egen historie smiley

• #52   14. sep Alis C vi har alle vores historie og det var da godt at du lærte at sige fra smiley

• #53   14. sep Polysl gæld er ikke en sygdom og jeg har glæd som jeg betaler afdrag på hver måned så det må være det.

• #54   14. sep #44 - Alis, nu taler jeg ikke om vold, for det er nemlig noget helt andet. Men hvorfor det er gået så galt med dig, kan jeg kun gisne om, og det er ikke det, tråden handler om.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#55   14. sep Jetset *# 54

Du brugte udtrykket at ingen har taget skade af disciplin, og jeg fortæller dig, at det har jeg! Disciplin gennemføres med vold. Jeg blev banket sønder og sammen, og dresseret som marionetdukke - jeg adlød med det samme og gjorde, hvad jeg fik besked på.
    Det var derfor jeg blev syg og udviklede Ocd. Jeg var "godt opdraget" da jeg kom i skole.

Den bølge af antiautoritære lærere med langt hår, der kom i 60erne reddede mit liv. I 80erne og fremefter steg antallet af Ocd-ramte, men man satte det ikke i forbindelse med konkurrencesamfundet. Nu er tiden inde til at beskæftige sig ikke alene med børn, der har fået for lidt disciplin, men også hvad der sker for dem, der har fået for meget.

Har du noget imod det?

• #56   15. sep Alis

https://bit.ly/3kksUZf

OG fri mig for at du ikke kan se det.....for det kan alle med internet.

Med hensyn til luksusfælden...

42.300 får parret udbetalt

Penge på fastfood...
    11.200 bruges på fastfood

Er det også de riges skyld og alle neo'er???

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#57   15. sep Polysl # 56

Jeg har set en del af den slags udsendelser, så jeg kender mønstret. Angående årsagen til at økonomien skrider sådan for nogle, så beskæftiger man sig ikke med den! Det hele kører på tag-dig-sammen princippet.

Det er de riges skyld, at der bliver lavet en udsendelsesrække, hvor man bruger nogle uheldige eksempler som repræsentative for alle med økonomiske problemer. Målet er at skære ned på overførselsindkomsterne.

Angående den del af årsagen, der ligger hos folk selv, så kan der være mange. En del hænger fast i gæld efter tvangsauktioner, specielt fra finanskrisen 2008, og har simpelthen opgivet at få en økonomi til at fungere. Det giver for mange søvnløse nætter, og de fleste har også et arbejde, der skal passes.

I andre tilfælde er der tale om en depression, f.eks. efter en nær pårørendes dødsfald.

Der kan være mange grunde, som økonomiske eksperter ikke er uddannet til at tage sig af, og de, der burde være det, er sparet væk. Danmark er blevet så kynisk, at mennesker i en eller anden form for nød ikke længere kan få den nødvendige støtte til at komme på benene.
    Det skyldes at de velbjergede vil spare skattekroner, så de kan betale en gourmetkok for at lave rigtig lækker mad til dem selv.

• #58   15. sep Alis

Sjovt...at ingen er så uddannet som dig med din 30 år gammel uddannelse i kælder logik - hverken eksperter, revisorer er så gode som dig,, dog halter det gevaldigt når det drejer som om simpel html, html5, html6 men det er nok også de riges skyld du ikke kan finde ud af det .

Du er helt blind for at de bruger 11.200 på lortemad - det er 4 gange et budget folk bruger med 3 børn.

Men tak for at du endnu igen giver alle andre skylden.

Det her er sgu morsomt endnu engang de riges skyld som har vredes deres hånd rundt og tvunget dem til at stifte gæld- sikke nogle banditter - de har også vredet deres hjerne om til at leve at lortemad som koster 4 gange mere end et normalt budget.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#59   15. sep Polysl - Det ville være godt, om du forstod lidt om hvordan det menneskelige sind fungerer.
    Jeg kender ikke de mennesker her, men jeg har set en del af den slags mønstre. Når gæld og økonomiske problemer vokser folk over hovedet, så de også ligger vågne om natten og spekulerer, så fortrænger de det hele. Lever i en verden, som om problemerne ikke eksisterer, og så kan de sove igen.

Det nytter ikke at skælde dem ud for at være ligeglade, fordi det måske ser sådan ud, men det kan være et værn imod at bryde sammen.

De økonomiske eksperter fra Luksusfælden kan deres arbejde, som er økonomi. Man kan lære en del af at lytte til dem. Men de er ikke psykologer.

Meget bekvemt så har højreekstremisterne sparet de mennesker væk, der kunne tage sig af de andre problemer, der er ud over økonomien.

Det er dumt at bruge så mange penge på usund mad, men det er endnu mere dumt at få et psykisk sammenbrud og blive fyldt med piller + alt det man så risikerer at miste.

• #60   15. sep Alis

Til forskel for dig - har jeg i min tid på arbejdsmarkedet set hvordan folk opføre sig, speciel folk som kan lave en masse sort arbejde - men det går ikke hurtigt nok så man tager lån her og der for at få deres drømme opfyldt her og nu. Problemet er så at de ikke betaler afdrag på deres lån fordi de har sat et forbrug som er helt vildt - man skal jo vise sig. - det er faktisk den gyldne tråd i Luksusfælden. Hvem bekymre sig om fremtiden når pengene vælter ind med sort arbejder - men der skal kun en lille ting til for at vælte læsset.

Så problemet er hvordan de prioriterer i starten og er bevist om at det ikke vil vare ved - man er nød til at sikre sig. Se det tænker unge mennesker ikke på - de køre bare derud ad i overhalingsbanen - og er der ingen stopklods når det går galt så køre de bare videre.

Tro mig jeg var selv en der bare købte på kredit indtil virkeligheden overmandede mig så jeg var nød til at være kriminel for en kort periode - dog ikke i dag og siden 1980, og jeg slår ikke gamle fru olsen ned efter jeg har hjulpet hende over gaden.

Gæld er ikke noget der pludselig dukker op uden at man har gjort noget - det er en lallaglad "virkelighed" som de lever i og tror at bare man stopper knoppen ned i jorden så forsvinder gælden. Jeg skylder ikke en krone i dag - køber alt kontant -eller spare op til at kunne købe det.

Men unge studerende forsætter den dårlige vej - dog hjulpet af Corona, hvor studerende har fået ekstra mulighed for udvidede lån -og de taler allerede om at de unge om de ikke kan udvide ordningen endnu mere så de kan tage flere SU lån. OG med 3 unger begynder at studere er da tåbeligt når økonomien ikke er der. Her ville det være klogt lige at udforske økonomien versa at studere. Men tanken er at den går sgu nok, kommunen skal nok hjælpe - tja - om igen.

• #61   15. sep Polysl økonomi og klogskab her ikke altid sammen ej heller den livserfaring - jeg vil ikke havde haft gæld hvis jeg var økonomisk klog og med den samme liserfaring - men jeg betaler og ja vi er langt fra privatskolen smiley

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#62   15. sep Det er stadig privatskolerne. Om gæld er mangel på disciplin og om privatskolerne er bedre til det, eller om folkeskolen bør være det.
    Jeg holder på at det drejer sig ikke om disciplin alene, der kan også være andre faktorer.

• #63   15. sep Alis C enig ingen ønsker gæld og dem der slet ikke kan styre det kan det blive håbløs gæld.

• #64   16. sep #55 - Alis, diciplin gennemføres ikke med vold i min verden. Så din opdragelse har bestået af tæsk og anden afstraffelse, burde jo føre til tvangsfjernelse fra hjemmet og rigtigt, det er lige til at blive syg af, varigt mén, det er slet ikke der, jeg er, jeg har ikke taget skade af min skolegang med diciplin og respekt og det har mine børn heller ikke, vi er alle blevet til noget ved vilje og respekt for mulighederne og mine børn har som voksen takket mig for mit valg af skolegang. Skolegang er det vigtigste du kan få i dit liv, det er det, som bringer der videre, men Folkeskolen er i min optik, slet ikke i de tanker, de spilder vores vigtigste ressoursser, nemlig vores børn, deres fornemmeste opgave, at lære, hvor vigtigt det er, at de har adgangskravene til at komme videre til div. videregående uddannelser, jeg synes det er en katastrofe.

Og nej, jeg har ikke noget imod det.

• #65   16. sep Jetset

Shyyyyy...Alis har jo ret i at hendes projektering af sin barndom er som alle har den barndom - Jeg har også fået af livremmen - rigtig mange gange for jeg var en bandit og elskede at lave lort i det...

Men sjovt nok jeg er blevet et normalt menneske som ikke giver samfundet skylden for noget selv ikke dem med NEO eller de rige.

I dag ville de kalde mig en masse sygdomme med store bogstaver - jeg var vild, hyper aktiv og det dur jo ikke i et samfund i dag hvor alle børn skal sidde med næsen i mobilen og være inaktiv - så har forældre det bedst. De har så ikke opdaget at når deres snotdumme børn søger arbejde med mobilen i snotten at folk siger.... fuck of din idiot....

Så er det jo normalt at man sagsøger fordi at ungen er snotdum og kun lever så længe mobilen har strøm...

• #66   16. sep Ja, men hvis elektronikken bliver brugt rigtigt, så kan de få meget ud af den - Folkeskolen skal træde i karakter, det er ikke Folkeskolens pligt at opdrage på eleverne, er de ikke blevet opdraget, så må de bare sendes hjem, lærerne skal have den fornødne ro, til at lære eleverne, det de skal lære nemlig de mest gense færdigheder, så de kan komme videre i uddannelse systemet.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#67   20. sep Jetset # 64

Det er fint at dine børn er "blevet til noget". Jeg går ud fra at det betyder op ad den social rangstige, og det er det rigtige for nogen. Privatskolerne var tænkt som et supplement til folkeskolen - ikke til at øge konkurrencementalitet og ulighed i samfundet.

Andre forældre har det samme behov for at deres børn kommer godt igang med deres liv, og får et godt liv. Et godt liv kan imidlertid være mange ting, og folkeskolen skal satse bredt, samt satse på at børn lærer at omgåes forskellige mennesker fra forskellige grupper i samfundet. Derfor er det vigtigt at pengene bruges på folkeskolen i stedet for at udbetale dem som skattelettelser til de velbjergede, som har penge nok i forvejen. Børnene er vigtigere end de riges luksusliv.

Yderligere så kan folkeskolen være et sikkerhedsnet under børn, som har for store problemer - det kan der være mange grunde til, arbejdsløshed i familien, skilsmisser o.s.v. Det kan ikke nytte noget at vente til naboerne opdager det.

Jo, det er også skolens opgave at opdrage børn. Opdragelse er ikke at lære dem lydighed og at sidde stille og lade sig indoktrinere, der er andre ting, det er langt vigtigere at børn lærer - at være gode kammerater, at være hjælpsomme, at kende sig selv og sine evner. Derfor skal vi til at starte med have minimumsnormeringer af personale i folkeskolen, og helst lidt mere.

De penge, man investerer i sine børn giver større udbytte end at sætte pengene i banken.

Angående vold så kan det være meget andet end tæsk. Der var nogen, der fik stoppet den vold jeg var udsat for som barn, og som truede min mor med et eller andet, så hun ikke længere turde slå mig. Men så gik hun over til psykisk vold i stedet, og det er mindst lige så slemt. At man kun får anerkendels og accept på visse betingelser, en konstant nedbrydning af menneskers selvværdsfølelse,så de tror de er værdiløse medmindre de lever op til forældrenes forventninger, trusler om social nød og arbejdsløshed hvis de ikke tager sig sammen, der er mange måder, hvorved man mentalt kan få sine børn til at gøre som man vil have det.
    Mange voksne gentager de metoer, de var udsat for som børn, i politisk debat når de bliver voksne. Andre gør en aktiv indsats for at lære bedre normer.

• #68   20. sep Alis

Nu har jeg ikke oplevet i familien at børnene ser ned på dem i folkeskolen. Det er ikke en del af deres omgangskreds at man kender en masse som taler kioskdansk - dem og os???

Hvorfor skal de have omgang med kioskfolket? ambitions niveauet er et andet i privatskoler.Selv i folkeskoler søger man hen hvor man tangerer. Ha Ha....hvis man også skal til at lave kvoter for hvad unge søger af niveau så kioskfolket også er den del er da fuldstændigt blæst-

• #69   22. sep
    Det er fint at dine børn er "blevet til noget". Jeg går ud fra at det betyder op ad den social rangstige, og det er det rigtige for nogen. Privatskolerne var tænkt som et supplement til folkeskolen - ikke til at øge konkurrencementalitet og ulighed i samfundet. Jr. Alis

Jeg ved ikke, hvad du mener med op ad den sociale rangstige. Jeg ville blive bund ulykkelig, hvis jeg skulle se mine børn på bænken i parken, ikke have noget at stå op til, fordi de ikke har haft noget, at skulle forholde sig til. Folkeskolen er gået bag om dansen, det handler slet ikke om konkurrencementaliteten, det handler kort og godt om læring, diciplin, lektie, klokken, osv., det har Folkeskolen slet ikke ambitioner om, de skal alle være lige dumme eller lige "dygtige" om du vel, ingen må udvikle sig, som de har evner til, det giver Privatskolerne adgang til.

Jo, det er også skolens opgave at opdrage børn. Opdragelse er ikke at lære dem lydighed og at sidde stille og lade sig indoktrinere, der er andre ting, det er langt vigtigere at børn lærer - at være gode kammerater, at være hjælpsomme, at kende sig selv og sine evner. Derfor skal vi til at starte med have minimumsnormeringer af personale i folkeskolen, og helst lidt mere.

Jeg er så glad for, at du ikke er dirigent, for med mit kendskab til Privatskoler, så er det du nævner, jo også diciplin, det er faktisk et led i en rigtig god opdragelse, men det vigtigste er, at når du går ud af grundskolen, at du kan læse, skrive, regne og meget meget mere, og du ikke er blevet bremset i dine evner - det er det, som er en kæmpe fejl i Folkeskolen - du bliver holdt nede, og du skal ikke tro, at du er noget, sådan foregår det heldigvis ikke i Privatskoler.

• Alis C
    Alis C Online Tilmeldt:
    jun 2014

#70   22. sep Jetset # 69

" Folkeskolen er gået bag om dansen, det handler slet ikke om konkurrencementaliteten, det handler kort og godt om læring, diciplin, lektie, klokken, osv., det har Folkeskolen slet ikke ambitioner om, de skal alle være lige dumme eller lige "dygtige" om du vel, ingen må udvikle sig, som de har evner til, det giver Privatskolerne adgang til. "

Folkeskolen er undernormeret, og netop for tiden er der forhandlinger om minimumsnormeringer på alle institutioner, der har ansvar for børn. Faste regler for hvad der mindst skal være af voksne pr. barn. "Er der en voksen tilstede?" Privatiseringsbølgen er gået meget hårdt ud over alle samfundets institutioner for børn. Man skærer ned på personale og betingelser i folkeskolen og håber på den måde at drive børn over i privatskolerne. Det er en meget høj pris samfundets børn betaler for det.
    At alle skal være lige dumme eller lige dygtige er en del af den højreorienterede propaganda, der er blevet brugt. Vil du acceptere, at det koster skattekroner at få folkeskolen til at fungere ordentlig igen, eller er det hvad du under børn af forældre, der ikke har råd til at sende deres børn i privatskole?

"Jeg er så glad for, at du ikke er dirigent, for med mit kendskab til Privatskoler, så er det du nævner, jo også diciplin, det er faktisk et led i en rigtig god opdragelse,"

Du taler lige nu med en ekspert i disciplin. Det fik jeg mere end rigeligt af fra min familie, og den psykiatriske behandling, der helbredte mig for Ocd, gik netop for at få løst op for selvdisciplin og perfektionisme. Se, hvor det har bragt mig. Det er ikke disciplin der er så vigtig, men følelsesmæssig udvikling og forståelse for livets betingelser. Det er alle de disciplinerede mennesker, der er igang med at ødelægge kloden med klimaproblemerne, fordi de ikke forstår livets betingelser. Dem kan man ikke forstå med disciplin.
    Det er mange år siden, der blev gjort opmærksom på, at indadvendte ug-børn måske i virkeligheden havde større psykiske problemer end de børn, der reagerede udad og lavede larm og ballade. Idag er det helt klart, børn og unge mennesker skærer i sig selv, får anorexi og sulter sig selv, eller drikker så det vælter ud af knaphullerne. Alligevel kan tilhængerne af disciplin ikke se det.
    Jeg har en realeksamen tæt på udmærkelse, 2 uddannelser med papir og en halv HF-eksamen med lige så høje karakterer. Jeg kan se det, og jeg kan se hvorfor.

Det er vigtigt at få genopbygget folkeskolen, og at privatskolerne, som oprindeligt også formålet, bliver for børn med særlige behov. Også hvis de vil satse på boglig viden, naturligvis, men også religiøse og kreative privatskoler.
    Folkeskolen er det sted, hvor børn skal lære at omgåes børn fra alle miljøer, før de beslutter sig til hvad de selv vil.

• #71   22. sep Alis, vi taler forbi hinanden.

At have grænser, pligter, regler, vi skal indordne os under, det er lige fra dagplejen, børnehave, grundskolen og videregående uddannelser, valg af erhvervsuddannelser, alt det til sammen, bliver vi nød til at indordne os under, hvis vi vil leve i det danske samfund, jeg kan ikke se andre valgmuligheder.

Det er disciplin for mig og har intet med vold at gøre.

Jeg ved ikke, hvad der udløser psykiske problemer med børn/unge der får anorexi og sulter sig, skærer i sig selv og andet uhyggeligt, det kan nok skyldes flere ting, jeg ved heller ikke, om der er flere d.d. eller der altid har været op gennem tiden, jeg husker ikke, jeg læste og hørte så meget om det. Men op gennem tiden, så er det jo blevet almindeligt, at mor og far bor hver for sig, så børn/unge har fået 2 adresser at gå til, forældrene har ikke selv opdraget på deres afkom, udearbejdende osv., den del af forpligtigelserne er blevet overdraget til offentlig myndighed.

Jeg har en stærk fornemmelse af, at det er medierne som påvirker børn/unge mere end godt er, og at pigerne bliver påvirket mere end drengene, der er så meget, de skal leve op til og de sidder bare med hver deres skærm og er slet ikke tilstede, det er slet ikke godt.

Jeg giver ikke kapitalisterne skylden, det er en udvikling, som bare ikke kan bremses.

Og jeg er ikke i tvivl om, at du er en UG pige. Jeg giver ikke din opvækst skylden for det, jeg vil mene, det må være dine evner og det skal du da være stolt af.

Jeg har en fornemmelse af, at det er for sent at genopbygge Folkeskolen, det er nogle helt andre krav, vi har i dag til vores børn. Det Privatskoler kan tilbyde, er lige det, forældre ønsker og lægger vægt på forskelligheden fra Folkeskolen. Jeg husker fra mine børns skoletid var bl.a., forældremøderne, vi var aldrig uenige om, hvad der skulle foregå, det er bare sådan en vigtig ting, dette er ikke muligt i Folkeskolen og derfor går det la la la, der er alt for meget spildtid og det er en katastrofe.

At sende sine børn i Privatskole, mener jeg alle har råd til, det er et prioriteringsspørgsmål, det er en god investering at sørge for, at vores børn lærer noget, så de kan får en god uddannelse, som kan bruges til noget og de kan få et godt liv. Og Privatskoler lægger også vægt på, at tage hensyn og være sociale samtidig med, at de lærer en masse.

Kommentér på:
Privatskole.

x