{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  København mangler vand.
  • #1   9. aug 2020 Nytænkning og hvem sagde genbrugsvand.

  • #3   10. aug 2020 Claus G der skal jo være et spillerum så folk ikke pludseligt står uden vand og ja et vandrør kan springe men det er jo noget helt andet smiley

  • #4   10. aug 2020 #3

    Jo tak, et vandrør kan springe, og det stod jeg op til uden, at ha' fået morgenkaffe eller ha' børstet tænder, og skulle til tandlægen.

    Gudskelov, havde en behjertet sjæl/nabo en kande vand i køleskabet, jeg fik...


  • #5   10. aug 2020 Madonna M ja der kan du bare se hvad nabohjælp kan gør og du var nok ikke vågnet helt op uden din morgenkaffe smiley

  • #6   10. aug 2020 Morsomt at folk går i koma over ikke at have vand, flyt dog røven ned i den lokale butik og køb det vand du mener skal bruges lige her og nu.

    Hele deres tidsskema går i udu når de ikke får deres brusebad,latte når de hopper ud af sengen.

    Forbandet forkælede byboere.

    Nogle mennesker er så indgroet i vaner at hvis deres vej er spærret den dag, så sidder de og venter i bilen til den er åben igen - ikke noget med at finde en alternativ løsning.


  • #7   10. aug 2020 Madonna

    Hulk hulk - du kan sgu bare tage afsted lidt før - iført en tandbørste og skurecreme og børste bisserne på lokummet hos tandlægen.


  • #8   10. aug 2020 Polysl - tal/skriv ordentligt til folk, hvis du overhoved kan det - jeg kan da ikke forudse, at der springer et vandrør i kommunen, og desuden er vi nogen der, hvis de ikke bader, så i det mindste vasker os, før vi går i byen. smiley smiley

    Men du mener måske man skal sætte tid af til at frekventere en badeanstalt først eller at man benytter tandlægens badefaciliteter??? smiley


  • #9   10. aug 2020 madonna

    Ha Ha..du overdrama min kommentar.Jeg taler ikke om du skal tage på badeanstalt- men bare konkludere at når der ikke er vand så tager jeg da bare lidt før afsted og børster bisser hos tandlægen - Inden man tager hen til tandlægen så gå ud fra at han måske heller ikke har vand og køb vand.

    Men klart du staks ser problemer i noget som ikke er et problem. Tænk ud af din postkasse. Du og andre trænger sgu til et overlevelses kursus, hvor det drejer sig om at tænke alternativ.


  • #11   10. aug 2020 Polysl hvis vi skal til at have vand på flaske i et forrådskammrer går det da helt galt i Danmark for vi er for håbenligt kommet længere end sidst smiley

  • #12   10. aug 2020 Leon

    Så må du forklare hvorfor salg af vand er den rene guldgrube, mange render rundt med en vandflaske og flasher dyr vand som i grunden ikke er bedre end fra vandhanen. Jo jo siger de dumme, det er glechervand fra et eller andet sted. Ja så siger den kloge, slukker dansk billig vand ikke tørsten på samme måde? -----tavshed------

    Det er så langt fra kejserens nye klæder at selv Münchhausen ville skamme sig over at være mere end løgner.


  • #13   10. aug 2020 Polysl det kan jeg ikke og lige i den sag er vi helt enig siger jeg med et stort grin på smiley

  • #14   11. aug 2020 Fortidens armod i fattige kår hvor både mad og petroleum afhang af hvor mange penge der var tilbage i fatters pung har, trods alt, betydet at jeg i hele mit voksenliv går med både livrem og seler hvad angår uafhængighed.

    “Nød lærer nøgen kvinde at spinde” smiley

    Vi har både gaslamper, petroleumslamper, gaskogegrej (campingudstyr), madam blå kaffekande m.stoffilter, fyldt vanddunk (ugentlig), samt en stak brænde til ovnen som dog ikke har været i brug i en årrække.
    Hvis al forsyning lukkede ned kunne hustruen og jeg snildt klare os en måned.
    Bad og toilet kan klares med vandet fra vores vandtønder smiley


  • #15   11. aug 2020 Cody N ja netop nød lære nøgen kvinde at spinde og tænker på hvordan der før i tiden altid var en radio på batteri et eller andet sted i huset hvis der skulle komme en atom bombe eller en ekstrem storm. OSV og jeg har normalt også lidt ekstra vand når det som nu er ekstra varmt smiley

  • #16   11. aug 2020 Cody

    Jeg kan huske da vandforsyningen svigtede i H.C.Andersens gade - var 5 år, måtte jeg gå helt ud til Alexandergade for at hente vand hos mine bedsteforældre. En 5 liters dunk var fandme tung for en knægt på 5 år. Mine bedsteforældre havde dengang slagterbutikken i Albanigade - så de fik lærlingen til at køre mig tilbage med vand på en ladcykel - plus en pose flæskesvær...

    Men må indrømme, du går langt forbi livrem og seler. ha ha.


  • #17   11. aug 2020 Leon #11

    Nu er der da mange der har en 1½ L i køleskabet, For mig er grunden at der til tider er lukket for vandet pga. renoveringer. Så kan man altid lave en klatvask hvis det er nødvendigt. Andre har det bare af praktiske årsager. Jeg taler ikke for at samle forråd eller noget, men vand er nok det som er mest vigtigt.


  • #18   11. aug 2020 Polysl jeg må bare sige at uden mad og drikke duer heltene ikke smiley

  • #19   11. aug 2020 Polysl #16

    Det var en hård periode vi var igennem, men os 4 søskende var helt bevidste om situationen og hjalp alt hvad vi kunne.
    Jeg var stik i rend dreng for købmanden og slæbte 10 l petroleumsdunke op ad køkkentrapperne allerede som 7 årig hvor min kriminelle løbebane også startede.
    I porten ind til baggården havde viceværten en trækasse til salt og der gemte jeg en spand som jeg hældte en halv liter petroleum i for hver dunk jeg skulle ud med smiley
    Jeg vidste også hvem der havde glemt at afbestille sin mælk og hvornår spejderne skulle hente avisbundterne ved køkkendørene smiley
    Min mor havde uden tvivl en mistanke til sin kriminelle søn men sagde dog aldrig noget smiley
    Mine yngre søskende slæbte vasketøj og rendte på renseriet for beboerne.
    I start tresserne var vi fem børn og kommunen hjalp os til en lejlighed udenfor Kbh. og vores far fik bedre arbejde og så gik det sku endelig fremad og min kriminelle løbebane sluttede uopdaget smiley


  • #20   12. aug 2020 Cody N du kommer bare hvis du mangler en optændingsavis smiley

Kommentér på:
København mangler vand.

Annonce