{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
608 visninger | Oprettet:

Er verden blevet klogere. {{forumTopicSubject}}

Ja med tanken om hvordan verdensbefolkning gerne vil gøre sig klogere må jeg bare spøger om den så er blevet klogere.
Ja vi ved at landmændene giver de små grisebasser et skud penicillin og om det er godt for andet end landmændenes indtjening skal jeg ikke udtale mig om.
Og jeg vil heller ikke gøre mig til dommer over dem der brænder alverdens regnskove af også kaldt for verdens lunger - jeg vil nøjes med at skrive et stykke af verdens apotek.
Og jeg syntes også at der nu tales om at dele af det der kaldes for den grønne energi ikke er så grøn som der for flere årtier siden blev udtalt - det må vi så lige tale et par årtier om i bagklogskabens navn.
Hvis vi så lige tager alverdens krigsgalskab med og blander de historiske kort hvordan vil i så se på fremtiden og tænker på hvordan had kun er blevet være - men selvføleligt alt det ved i godt.
Men husker i så også hvordan jeg var sammen med Columbus i 1492 da vi gik i land i det der senere fik navnet Amerika og vi tager da lige en til da jeg sammen med Marco polo spillet skak imod kejseren af Kina vi gjorde ham skakmat og ja længe siden og siden der var jeg også den første på Mars smiley
Om vi er blevet klogere jeg tror det ikke - hvad siger i.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er verden blevet klogere.
  • #1   4. mar 2020 Der er for mange som kalder sig kloge på noget som klima,
    Der er for mange der kalder sig kloge på, at forkaste det de kloge siger om klima.

    Så dem som bliver "dummere" er alle dem som ikke ved hvem der har ret.


  • #2   4. mar 2020 Polysl vi kan vel alle sige et eller andet med vores spæde livserfaring smiley

  • #3   4. mar 2020 ja Leon

    Men eksperter er med deres lange uddannelse dem man skal kunne stole på, men når alle fyldes med løgn og lort fra alle som også har argumenter imod så er det befolkningen som står som tabere - selv regeringer bliver forblændet og forvirret, som vi har set med både solceller, elbiler, og nu træflis fra udlandet. Man ævler om bæredygtighed og alt skal være grønt - med buede åer som ikke renses op så vandet løber ud over det hele.

    Man har en tåbelig pigebarn som lider af alverdens sygdomme mental til at fortælle verdens ledere at nu skal de tage sig sammen og lytte til forskere som stort set er delt i 2 lejre dem som ikke mener at alle ulykker er menneskeskabt og dem som mener det modsatte.

    Vi har politiske ideloger fra partier eller parti medlemmer som mener at al dem bæredygtighed og grøn omstilling ikke er god nok og kræver at man hæver den til 70% - gjorde man det så gik Danmark i stå da de ikke når at omstille sig.

    Personligt sorterer jeg helt miljø debatten fra - og kigger på andre ting. Jeg er mere fokuseret på de hjemløse, svage i samfundet og det er ikke alle dem som ligger med røven i vejret og lugter til hinanden fiser og sure tæer.


  • #4   4. mar 2020 Marco Polo har vist aldrig mødt kejseren af Kina, men til gengæld Storkhanen Kublai Khan.

    Der er senere sået tvivl om hans rejsebeskrivelser som eksperter vurderer er et falsum smiley

    https://www.google.com/url?sa=t&source=web&cd=25&ved=2ahUKEwiuypzu7IHoAhWIwsQBHezaB_cQFjAYegQIERAB&url=https%3A%2F%2Fwww.berlingske.dk%2Finternationalt%2Farkaeologer-marco-polo-var-ikke-i-kina&usg=AOvVaw3f8dfyi8AkvZoR-ziT5JXg


  • #5   4. mar 2020 Polysl jeg så nu godt vandløb hvor der en gang i mellem var en så - du så de forskellige fisk kunne lave flere fisk og Polysl jeg vil ikke gøre mig klog på hvad vores politiker er kloge på - for så bliver vi ikke færdige i dag - men at lugte til en god fisse vil jeg nu nok nyde og da jeg er til smukke kvinde fødder vil jeg nok også nyde dem - men lad os nu se hvad fremtiden bringer - jeg er dog til de dersens fetish - hvad med dig er du til sure tæer smiley

  • #6   4. mar 2020 Cody N ja der kan du bare se kært barn har mange navne smiley

  • #7   5. mar 2020 Jeg synes nu, at vejret var bedre, FØR politikerne begyndte at blande sig.

    Og vi kan da umuligt tage stilling, når alle de, der kalder sig eksperter, ikke kan blive enige om, hvad der er sandheden om vort klima.

    Eksperterne/forskerne er altid afhængige af sponsorer, og deres resultater kan ikke undgå at blive lidt farvede af de, der betaler deres løn.
    *Desuden bliver debatten også kørt på vildspor af journalister, der ikke har fattet, (eller misforstået) hvad det er for nogle tal, de bruger som kildemateriale.


  • #8   5. mar 2020 Busmann er vi ikke alle eksperter smiley

  • #9   5. mar 2020 Eksperter er mennesker, der ved en hel masse om meget lidt.
    (f.eks. cand. klima)

    Vi andre (med logisk tænkning) ved en lille smule om alt muligt.
    (Cand. alt)


  • #10   5. mar 2020 Busmann

    Forskere er afhængig af funding og jo mere katastrofal deres forudsigelser er, jo flere penge får de. Så er det at folk begynder at tro, at de er der for dem selv - som de kommunale som tror de er guds gave til borgerne.

    I 2018 var der en længere leder i dr.dk omkring snyd, hvor store dele af artikler bliver tilbagekaldt som mistænkes for manipulation med sandheden - altså snyd og bedrag. Men man er mere politisk korrekt så man kalder det ærlige fejl - så er de hænder blevet vasket i håndvasken.

    Tidskriftet Science har haft 1/3 del artikler som er tilbagekaldt...en beskæmmende udvikling.

    Efter Internettet udbredelse blev det nemmere at lave selvbestalkende artikler som ikke en kæft fik noget at vide om grundforskning og resultater som lå til grund for resultaterne.

    Det meste snyd laves af enkel personer, da det jo er svært at lave snyd hvor der er et helt team eller institut.


  • #11   5. mar 2020 Nej Leon

    Jeg er absolut ikke til sure tæer, da jeg i mange år har haft varme fødder, som jeg fik løst ved at gå i sandaler hele året. Jeg tror slet ikke jeg har nogen Fetich af nogen art. Og dog - jeg elsker at være sammen med folk som ved en masse og meget lidt om et enkelt emne - på den måde føler man sig ikke udenfor eller kejtet. Mennesker som er gode til at formidle deres oplevelser bag om et land de har besøgt. Hvem er interesseret i en oplevelse med en grisefest?

    eksempel:

    Min rejseven og jeg var i Øst Tyrkiet som bekendt er et bandit område, Vi kørte op af en bjergvej i en Yugo som har en motor som en plæneklipper - her blev vi mød af en tyrkisk soldat som pegede med sit våben mod os for at få os til at standse, vi skulle ikke nyde noget og kørte videre op mod toppen hvor der lå en landsby - vi standse ved baren og gik ind for at høre om der var nogen former for overnatning, det var der ikke for de havde ikke et hotel. Bartenderen stillede sig op på et bord og spurgte om der var nogen som kunne huse os. Jo sagde en bonde, de kan sove i vores lade. Ok så var det i orden, døren gik op og ind kom soldaten svedende med geværet slæbende efter sig, krammede bartenderen - ups, det var hans far- og ham troede vi var en bandit, nå men vi fik lige forklares os og undskyldt.

    Oplevelsen er meget længere end det, men ingen grund til at skrive alt for meget som folk alligevel ikke gider læse.

    Hvorfor skriver jeg lige om det?

    Jo for man får ikke den slags oplevelser ved bare at tage til grisefester eller kollektive rejser hvor folk høvler rundt og stort set ikke ser noget alligevel. Fint at nogle vælger den type og det er heller ikke min hensigt at nedgøre den type. Men pointen er at man lære mere om et land man besøger ved at gå bagved landet og opleve virkeligheden som siger meget mere end at kigge på brochure og link til en masse butikker med turist skrammel.

    Man møder de ægte mennesker som ikke smiler og bukker for at man skal virke flink og købe deres skrammel. Faktisk fik jeg min første Zippo lighter i en lille landsby hvor den var den eneste på karrusellen, en Venetian i messing (graveret) og til den fyrstelige pris af 75 kr. og ja den var ægte, da jeg stadig har den, og fået den lavet flere gange i København hos en autoriseret zippo afdeling.


  • #12   5. mar 2020 Jeg synes EU har strammet ballerne, nu er de enige om, at lukke grænserne i yderområder i EU, det er sq da altid noget, kan være, jeg kommer til at holde af EU, fandme også på tide.

  • #13   5. mar 2020 Jetset

    EU har fået kolde fødder, efter at England ikke gider deres cirkus længere. Flere har jo også meldt ud at de forlader EU hvis de ikke stopper den invasion. Nu mangler vi bare her i Danmark at få sparket alle de molboer ud af folketinget som ikke ser det som en invasion men som en berigelse.


  • #14   5. mar 2020 Polysl ja en god fortæller er dejligt og sjovt at høre på smiley

  • #15   5. mar 2020 Jetset ja det er dejligt at der sker noget nu smiley

  • #16   8. mar 2020 Vi skal hjælpe grækerne, de kæmper en kamp smiley - ikke om jeg snupper Erdogan, ham kan vi ikke stole på smiley

  • #17   8. mar 2020 Jetset ja de skal ikke stå alene smiley

Kommentér på:
Er verden blevet klogere.

Annonce