{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
644 visninger | Oprettet:

Mere eller mindre EU {{forumTopicSubject}}

Nu er der snart valg til Europa parlamentet og trods flere år med skuffende resultater på især flygtninge og migrationsområdet er der underligt nok stadig et flertal for EU - eller er der ?

Hvis man derimod opstiller et nordisk alternativ er situationen helt anderledes og i den konstellation taber EU klart til en nordisk union:

https://arbejderen.dk/blog-indl%C3%A6g/lave-k-broch/danskerne-foretr%C3%A6kker-nordisk-forbund-fremfor-eu-medlemskab

Hvorfor skal EU bestemme om vi må lave en handelsaftale med lande udenfor Europa ?

Hvorfor skal EU bestemme om vi må lave skrappere regler til indholdet af kemikalier i food og nonfood produkter ?

Hvorfor skal EU bestemme om vi må lukke grænserne når årsagen er EU’s egen uduelighed i beskyttelsen af de ydre grænser ?
osv. osv. osv.

(I perioden 2010 til 2014 skete det 1095 gange, at EU udstedte retsakter gældende for Danmark, uden at de folkevalgte i Danmark havde noget at skulle have sagt.)

(I samme periode kommer hele 4.436 forordninger fra EU som har direkte virkning i Danmark – oftest uden først at skulle gennem Folketinget­.)

Jeg mener det er skræmmende så hurtigt EU’s indflydelse stiger og jeg vil til enhver tid foretrække en nordisk Union.

Hvordan har i andre det med EU ?




Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Mere eller mindre EU
  • #1   22. maj 2019 Cody N et godt indlæg og jeg er for mindre EU jeg er faktisk imod EU da EU arbejder for EU-politikerne og deres ego ej for de enkelte lande smiley

  • #2   22. maj 2019 Politikerne sprøjter love og forordninger ud over Europas befolkninger.
    Deres arbejdsindsats gør de op i antallet af papirer, de kan producere.

    Ingen af dem interesserer sig for, om det virker i praksis i alle medlemslandene. - Og så er der de ømtålelige emner, som der ikke kan blive enighed om, og der derfor ikke bliver afklaret.

    Politikerne i EU, skal ikke vide noget som helst om det, de skal "bestemme". - Det skal de mange lobbyister belære dem om undervejs.

    (Vi så det efter klimakonferencen i Kbh.: - Vi fik den koldeste vinter i mange år. - Det havde de/politikerne bare ikke forstand på, og det gik derfor også galt efterfølgende!)

    Befolkningens tillid til politikerne og systemet i EU ligger langt nede, og derfor blev det også et nej, hver gang man havde afstemning om forbeholdene. - Det er den måde, befolkningen kan signalere til politikerne: - Så bliv da voksne!


  • #3   22. maj 2019 Busmann enig smiley

  • #5   23. maj 2019 Ja, jeg er bestemt også skeptiker, og så gerne at DK havde mere selvbestemmelse, jeg er for grænsekontrollen, og føler det er uhyrligt, vi skal søge om 6 mdr. ad gangen.

    Tror også vi kunne ha' klaret os uden EU ligesom Norge og Schweiz på trods af, vi hverken har olie eller helt det samme bankvæsen (selvom det nærmer sig). smiley


  • #6   23. maj 2019 Ja Busmann det virker som om vestlige regeringer under en bred kam betragter EU som deres egen interesseorganisation der tilbyder jobs til dem der har tjent unionen godt smiley

    Politikernes ambitioner er ikke mere deres fædrelands ve og vel, men derimod unionens hvilket er årsagen til den omfattende indflydelse den har idag smiley

    Lad os håbe de 11 kritiske partier der er gået i valgforbund sammen kan bryde det tysk/franske overherredømme i kommissionen smiley

    Vesteuropa mangler i den grad ledere der vægter den nationale selvbestemmelse højere end en Union der sammen med FN drømmer om at flytte Afrika og Mellemøstens befolkninger herop smiley


  • #7   23. maj 2019 Anella jeg havde for en del år siden en liste med godt 8000 regelsæt der var implementeret i den danske lovgivning udenom folketinget, deriblandt udfasningen af glødepærer smiley

    Det er helt vanvittigt hvor mange områder disse regler har indflydelse på og det står i skarp kontrast til udgangspunktet i 70’erne hvor aftaler om toldsatser, shipping, fiskeri og speditør regler var omdrejningspunktet smiley



  • #8   23. maj 2019 Ja Madonna vores 4 forbehold der heldigvis betyder at vi ikke er omfattet af det fælles asylsystem er vores livline til opretholdelse af permanent grænsekontrol fremover smiley

    Der er absolut intet der tyder på at Frontex/EU nogensinde får styr på de ydre grænser og bare vent til næste migrant tsunami sætter kursen mod Europa og de 10.000 Frontex vagter skal forsøge at beskytte Balkan ruten, middelhavsruten og Nord Afrika ruten - det kommer aldrig til at gå godt hvilket alle eksperter også er enige om smiley

    Det er spændende tider vi går i møde smiley


  • #10   23. maj 2019 Alis - problemet med jer venstreradikale humanister er de problemer jeres inkluderende politik medfører for samfundet.
    Disse problemer vil i løse med endnu mere inklusion der forlænger og forstærker problemerne til stor skade for samfunds trygheden og ikke mindst økonomien smiley

    Jeg hader humanister der konsekvent nægter at forholde sig til økonomi og konsekvenser når de foreslår dit og dat smiley

    Du trænger iøvrigt til at læse op på de resultater som grænsekontrollen har opnået ang. Narkosmugling, våbensmugling, illegal indvandring og tyvebander for bare at nævne de vigtigste, men igen så er venstreradikale humanister jo fløjtende ligeglade med samfunds konsekvenserne, bare det er humanisme og politisk korrekt smiley


  • #12   23. maj 2019 Ikke overraskende mener du at al kriminalitet forsvinder ved inkludering og kærlighed, men så forklar venligst hvorfor verdens mest inkluderende samfund Sverige er ved at bukke under for omfattende og tiltagende kriminalitet begået af indvandrere der er blevet inkluderet i hoved og røv smiley



  • #14   24. maj 2019 Alis.

    Kan du huske krigen på Balkan?

    Kan du huske den begravelse der var af muslimer i Boznien-Herzegovinia?

    Kan du huske begravelsesoptoget blev skudt?

    Kan du huske man prøvede at give serberne skylden?

    Kan du mon huske, at det var muslimerne selv der stod bag?

    Ved du mon hvorfor?

    20 asylcentre... Tja... Aldrig opklaret.... Hvem kunne det mon være?


  • #16   24. maj 2019 Svenskerne er ved at inkludere sig ihjel Alis og den direkte årsag er politisk korrekte og dermed dybt uansvarlige politikere der som du nægter at forholde sig til virkeligheden smiley

    https://www.berlingske.dk/internationalt/svensk-politi-moerklaegger-oplysninger-om-flygtninge-kriminalitet-intet-skal-ud

    https://www.berlingske.dk/internationalt/ahmed-fra-syrien-luk-nu-doeren-sverige

    https://www.berlingske.dk/analyse-og-perspektiv/svenskerne-vores-ekstreme-og-hykleriske-broderfolk

    https://www.berlingske.dk/ledere/svensk-panik

    Jeg vil undlade at linke til de utallige mord og voldtægter som begås af flygtninge og indvandrere og ligeså om hundredevis af bilbrande og optøjer, men blot konstatere at Sverige er perfekt eksempel på hvad der sker hvis du og resten af det venstre forskruede segment får opfyldt jeres inkluderende våde drømme smiley


  • #17   24. maj 2019 Alis.
    "Jeg vil gerne vide om politiet fandt ud af hvem der brændte de asylcentre af?
    "

    Næh, det ved jeg da ikke, og det gør du heller ikke, men det var dig der begyndte med de asylcentre.... Jeg stiller blot et spørgsmålstegn ved gerningsmændene.


  • #18   24. maj 2019 Alis.

    Jeg siger bare, at muslimerne har intet mod at dræbe deres egne, hvis de kan give andre skylden, det er såmænd pointen.


  • #20   24. maj 2019 Hvis du tror årstallet har nogen betydning så se lige de links jeg har indsat, der er 16 år til forskel smiley

    Hvorfor tror du der er tryggere i Danmark end i Sverige Alis ?
    Hvorfor tror du der er tryggere i Island end i Danmark ?
    Hvorfor tror du der er tryggere i Svalbard end i Island ?

    https://www.rights.no/2019/04/sverige-topper-kriminalitetsindeks/
    https://jyllands-posten.dk/international/ECE3397529/Sverige-topper-i-kriminalitet/

    Fordi vold og ballade er uløseligt forbundet med antallet muslimske flygtninge og indvandrere Alis smiley
    Du kan inkludere herfra og til månen og det gør bare forholdene endnu værre som du vel efterhånden burde kunne indse smiley

    https://www.dr.dk/nyheder/udland/valgisverige/svenske-vaelgere-er-utrygge-voldtaegter-og-drab-stiger-og-stiger


  • #21   24. maj 2019 Nej selvfølgelig genkender Sverige ikke problemet - for som de siger...det er slet ikke så slemt som Interpol beskriver.

    Også i det skånske er der ingen som tør camperer i det fri som ellers har været brugt af mange svenskere. Den fredelige naturoplevelse er for mange blevet til overfald, drab, røverier, tyverier. Jo jo det går strygende med inkludering af en genpulse med en iq som en mursten.

    Så med hensyn til mere EU - Det tror jeg ikke at mange danskere er enig i - men vi skal nok se flere krampagtige forsøg på at få et ja, og får man det ikke, så prøver man igen, indtil man får et ja.


  • #22   25. maj 2019 Alis. er udenfor pædagogisk rækkeviddel!!!

  • #23   25. maj 2019 Ja hr.Greve det er aldrig sjovt når ens verdens forestilling ikke fungerer i den virkelige verden smiley

  • #24   26. maj 2019 Jeg må med brøde tilstå jeg ikke er stiv i politik ej heller EU, men en ting behøver man ikke at have forstand på og det er at indse at hele vores selvbestemmelse stille og rolig flyttes til EU som Cody også har listet op - vild mange forordninger, bestemmelser, love som stort set svækker vores egne politiske beslutninger.

    Dengang det hed EF var jeg som sådan tilfreds med formålet, som også gav plads til at handle med andre uden for EF. Det kan man så også i dag under EU, men går man over EU så er der andre spilleregler som er gældende - man har ikke den mastodont af fribyttere som jeg kalder EU medarbejdere som udelukkende har som agenda at flytte mere og mere magt til EU.

    Nogle politikere siger at de ikke vil stemme, næ - det tror jeg som sådan heller ikke gør den store forskel hvad for en der skal ned og rage til sig på Danmarks bekostning. Er der nogen danske parlament medlemmer som har gjort noget positivt for Danmark? Jeg har ikke kunne læse mig til det nogen steder - ej heller hvad konkret gavn vi har af EU. Nogen er begyndt at blande Nato arbejdet sammen med EU som for mig er en gang vrøvl - for de har intet med Militær at gøre.

    Jeg forstår så heller ikke den forkærlighed at få så mange analfabeter til Danmark som ikke engang gider lære dansk - sprog er ikke raketvidenskab og jeg har da kendt flere som ikke er ret skarpe til sprog men har da viljen til at lære basale færdigheder når de rejser udenlandsk.

    Flere landes indbyggere som:

    Frankrig - >Portugal - Tyrkiet - Polen - Spanien - Nord Afrika osv...er der områder hvor man absolut ikke kan bruge hverken engelsk eller tysk - og snart kommer Danmark på den liste over sproglig analfabeter som ikke engang efter 10 - 20 år kan andet end bandeord på dansk og tale kiosk sprog.

    Man kan så spekulerer hvad fanden de laver i skolen eller på dansk kurser for det kan ikke være sproglæring.

    Men det er >EU ligeglad med bare de kan få losset en masse umulige mennesker til Danmark som vil leve på deres præmisser og ikke på Danmarks.

    Jeg siger ikke de skal drikke rød sodavand eller spise røde pølser eller vifte med det danske flag for det gør ikke engang jeg. Mine forventninger er ikke særlig krævende - lær sproget - lær samfundet - få et arbejde og lad teltlejren blive hjemme så sker der fremskridt. Jeg gider ikke tale kiosksprog i en butik, jeg gider heller ikke se teltlejre vælte rundt med et omvandrende rejsekort, jeg gider ikke høre på de møgunger som kun kan sige knib din mor, smadr. dig, min onkel eller fætter kom og smadr. dig på trods af at de bastarder er født i Danmark. Jeg gider heller ikke se unge indvandre ligge og fræse rundt i biler hvor de dårlig kan se over rattet - Danskere skal kunne være trygge i deres eget land, men hvis den tilstrømning fra stenalderen forsætter så bliver Danmark mere og mere dumme.

    Så har vi også de venligboere som elsker EU og deres medlemmer med sølvpapirhatte på som ser uret alle vegne og krænkelser som i samarbejde med EU begynder at fjerne historien for at gøre den mere indvandre venlig. Jeg ved så ikke lige hvad det er for en brønd de drikker af men jeg vil på det kraftige forslå at lukke for adgang til det vand for det gør dem åbenbart mere dumme.


  • #28   26. maj 2019 Polysl en af årsagerne til danskernes såkaldte positive holdning til EU er manglen på alternativer som af indlysende årsager aldrig dukker op i medierne smiley
    Folketinget er som Norges storting kun ude på at få vælgerne til at hoppe på EU vognen, men Norge har den fordel at de har holdt sig ude af EU og istedet valgt EØS som er meget lig EF modellen i sin tid, hvorimod vi har vores retsforbehold der sikrer at folketinget ikke kan tilslutte Danmark overstatslige EU regler uden at spørge befolkningen først smiley
    Det samme gælder møntunionen og flygtningesamarbejdet som vi heldigvis også har forbehold imod smiley

    Prøv at læse dette link og se forskellen på EØS og EU:

    http://broch.dk/?p=1563

    Det er denne EØS model som DF også ønsker indført, og som de EU liderlige partier og medier gør alt for at bekæmpe smiley


  • #29   26. maj 2019 Alis for pokker da:

    “Vi har brug for den mulighed at grænseoverskridende udfordringer kan klares i fællesskab. For mig er opgaven at få EU til at fungere, ikke at melde sig ud.”

    Hvorfor har vi grænseoverskridende udfordringer ?
    Alle 28 lande har forsøgt i årtier at få EU til at fungere så hvordan synes du selv det går ?

    PS: Jeg er dog glad for at du tilsyneladende er enig i at inklusion nok ikke er vejen frem til fred og fordragelighed efter at Sverige eksemplet kom på bordet smiley


  • #31   27. maj 2019 Ja Alis det er altid det nemmeste at trække sølvpapirshatten godt ned over knolden hvis ubehagelige nyheder rokker ved vores verdensopfattelse og jeg er ikke engang forbavset over at du påstår det er DF der står bag det hele smiley

    Det er straks langt mere alvorligt at denne hær af lalleglade og enfoldige sølvpapirshatte er med til at trække Danmark ned på Sveriges niveau smiley



  • #33   27. maj 2019 Du ku i det mindste klippe et par huller i din sølvpapirshat så du kunne se hvad der foregår Alis smiley

  • #34   27. maj 2019 Her lidt om islamister og deres hykleri..

    https://bit.ly/2VRSMPz


Kommentér på:
Mere eller mindre EU

Annonce