{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
593 visninger | Oprettet:

Dagbøder, det har de rigtig godt af! {{forumTopicSubject}}

https://www.bt.dk/samfund/nu-kommer-dagboederne-tusinder-af-danskere-skal-betale

Nu ser det ud til at der endelig bliver taget hånd om de mange bilister der har forsøgt at undgå at betale en almindelig ansvarsforsikring.

Hvis man har råd til at have bil, så har man også råd til at være ansvarlig. Sker der en ulykke koster det dyrt, ikke mindst hvis det involverer ofre.

DFIM er en garantifond der kan udbetale erstatning til dem som lider skade fra et uforsikret køretøj. Men pengene kommer fra dem som betaler deres forsikring.

Altså helt urimeligt overfor de ansvarsbevidste.

Hvad mener du omkring at der nu gives dagbøder?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Dagbøder, det har de rigtig godt af!
  • #1   29. jan 2019 Jeg synes, det er på tide, nye tiltag af de gode, dagbøde af 250,- kan gå hen og blive til en formue. Og rigtigt, jeg har heller ikke lyst til at være med til at betale for andre.

  • #2   30. jan 2019 Sådan en uansvarlighed skal man selvfølgelig ikke finde sig i, i et demokrati, der trækker vi på samme hammel. At eje en bil er ikke en selvfølge, den kan undværes, og hvis folk ikke har "råd" til at forsikre sig imod uheld og ansvars krav, så skal de ikke have bil.
    Så bliver det staten der skal betale, ergo alle os andre der er ansvarsbevidste, det er ikke rimligt.


  • #3   30. jan 2019 Jeg forstår slet ikke at nogen tør køre uden forsikring! De behøver ikke engang selv være skyld i et uheld, men erstatning eller reparation bliver der ikke noget af, uden en forsikring.
    Jeg forstår samtidig heller ikke at nogen tør undlade at have en inboforsikring.



  • #4   31. jan 2019 Jeg synes ikke dagbøder er nok og jeg troede rent faktisk at politiet konfiskerede uforsikrede køretøjer smiley

  • #5   31. jan 2019 Ja, Cody, det havde da været smart, men jeg tror ikke politiet har resourcer til det, desværre smiley

  • #6   31. jan 2019 Ja Jetset det kan godt være jeg ikke er opdateret på reglerne, men jeg troede faktisk at udlevering af nr. plader var afhængig af en ansvarsforsikring og hvis denne forsikring ikke blev indbetalt hentede politiet nr. pladerne smiley
    Sådan var det ihvertfald dengang jeg synede biler smiley


  • #7   31. jan 2019 Ja, det skulle jo være noget så nemt, ville jeg også mene, men det er da på tide, de vågner op og det gør div. bilejere nok også, det kan gå hen og blive en dyr affære smiley

  • #8   31. jan 2019 Der har været en del som har fået stjålet nummerplader inden for de sidste par år.

    Se fx. denne (10 dage gammel). https://www.bt.dk/samfund/jan-fik-mystisk-fartboede-havde-solgt-bilen-for-flere-aar-siden.


  • #9   31. jan 2019 #8 - vi skal ikke altid regne med, at ting sker, men kan konstatere, at vi nok skal kontrollere selv, om det nu også er sket, men det er blevet lidt mere besværligt, at få stjålet nummerplader, da de er blevet "sømmet" fast smiley

  • #10   31. jan 2019 Rigtig at det er blevet sværere at stjæle en nummerplade, men som altid, finder tyve veje, det rigtige værkstøj, hvis de virkelig ønsker noget.

    Da jeg afmeldte min bil, checkede jeg afmeldingen. Men jeg tror rent faktisk ikke at min bil er blevet skrottet, men sendt anetsteds hen. Alt fungerede, motoren i meget god stand, og derfor rigtig trist. Men der var rust på de bærende dele, så der var intet andet at gøre.


  • #11   31. jan 2019 ØV Cris - det er også en dyr omgang at få lavet, selvom bilen ellers er velholdt og måske ikke kørt så meget. Hvornår begynder de at fabrikere biler, som ikke kan ruste smiley

Kommentér på:
Dagbøder, det har de rigtig godt af!

Annonce