{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
498 visninger | Oprettet:

Ja så er det de gyldne løfters tid. {{forumTopicSubject}}

Ja vi ser eller høre jo nok alle sammen om alle de gyldne løfter vores politikere ud deler og der er ikke mangel på hvad politiker vil gør for os vælger - vi kan på den ene side få flere ansat på sygehusene - sygeplejerskerne vil få et støre ansvar og et støre arbejdsområde og jeg hørte en sygeplejerske udtale sig om den blå regerings ide om at sygeplejerskerne skulle arbejde flere timer og sygeplejerskeren udtalte: Det kommer aldrig til at ske og jeg syntes hendes svar bare var super godt sagt hendes tale var klar og det kan jeg godt li - vores huslæger vil få et støre arbejdsområde og så skulle de vist nok lave nogle lægekollektiv og de ting skulle gøre at systemet vil spare x-antal mange 1000-er indlæggelser.
Så hørte jeg også om hvordan vi skulle have små sygehuse som skulle tage sig af gigt eksempelvis.
Og måske jeg har sovet i timen for jeg syntes der mangler mange ting i det store spil da jeg kun høre om hvordan de ældre på plejehjem er blevet offer for centralisering så de ikke længere bor lokalt men langt fra de steder hvor de har levet hele deres liv - man tager ikke kun deres venner fra dem - man tager også deres værdighed - ikke alene fordi deres gamle venner ikke kan komme til dem grundet mangel til transport egen som den offentlige - når det så er sagt læser man om hvordan de ældre må sove uden bleskift - uden nattevagter altså ingen hjælp om natten og det at blive vasket er blevet den helt store videnskab - hvis de altså kan blive vasket grundet tidsmangle fra personalet og skal vi så lige snakke om ældremaden vi har set mange billeder på medierne i årevis og vi kan jo spøger vores politiker om de syntes de kan være det bekendt.
Hvad var det nu i så i min overskrift.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Ja så er det de gyldne løfters tid.
  • #2   20. jan 2019 Claus G enig de skal gå på kompromis og det er det ene efter det andet kompromis så den gode politik bliver ødelagt af den dårlige politik - så må det være op til folk selv at vælge hvilken politik de syntes er dårlig smiley

  • #4   20. jan 2019 De politikere som lyver bedst,,,, vinder. Bagefter valget kan de så sige at for at indfri de løfter mangler de flertal -

    Det eneste positive ved valg er at måske der kan renses ud i de mest uduelige politikere som Thyra Frank som nok skal have prisen som den mest uduelige til alle tider.

    Man kan så håbe på at nogen af de tiltag med mistænkeliggøre syge ledige bliver fjernet og man begynder på en mere menneskelig måde at behandle syge på. Det er nok for mig det mest vigtige - da sager vælter frem hele tiden, enten stjæler offentlige ansatte, eller opføre sig som små diktatorer. Som eksempel kan nævnes en sag om sygedagpenge som vedkommende vandt i retten, men kommunen valgte at ignorerer rettens afgørelse. Så er det svært at klage og til tider næsten umulig at få ret.

    Så er der naturligvis borgere som ikke mener at sagsbehandlere gør noget forkert på trods af utallige beviser bare ved at google få minutter. De påstår hårdnakket det er en hetz mod dem.

    Frank Jensen vil lave loven om så man igen kan jagte de syge for han har nogle tal fra en sprogskole hvor sygeligheden faldt med 8% ved at de som melder sig syge skal gå til egen læge eller en sygeplejeske på et sundhedscenter som så skal vurdere sygdommen, eller hvis den syge ikke kan komme, så skal de ringe til sin sagsbehandler som så via telefonen vurdere hvor syge de er. Så sagsbehandler kan altså ved kun 3 ugers uddannelse agerer som både læge, sygeplejerske, og sagsbehandler på samme tid.

    Det må nok være den mest intensive uddannelse i Danmark, det giver helt nye tanker hen på den lægemangel der er at man bare efter 3 ugers uddannelse til sagsbehandler kan bestride 3 jobs. Det må kaldes effektivisering så det basker.


  • #5   20. jan 2019 Polysl ja folk går dårlige tider i møde især hvis sagsbehandlerne får så meget magt og hvis de får det må vi håbe at det er sagsbehandler der gerne vil arbejde med mennesker og ikke kun for deres resultat løn.
    Og ja husker godt efter det sidste folketingsvalg hvor jeg syntes at huske at vi fik de fleste løftebrud i Danmarkshistorien smiley


Kommentér på:
Ja så er det de gyldne løfters tid.

Annonce