{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
452 visninger | Oprettet:

Sult og fattigdom. {{forumTopicSubject}}

Ja lige en hurtigt for jeg har set hvordan verden har kæmpet imod sult og fattigdom og jeg kan kun sige at kampen er det samme som at bruge sin energi dårligt for der kommer kun flere og flere mennesker og jorden kan jo kun brødføde x-antal mange milliarder mennesker og fattigdommen følger jo bare med.
Om jeg syntes om det - nej men selv som humanist er jeg også realist smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Sult og fattigdom.
  • #1   18. dec 2018 Det eneste der er at gøre er at stoppe al hjælp til f.eks. Afrika, Der findes ikke et mere organiseret snyd med hjælp end Afrika. Når der ingen hjælp er så må man begynde at gøre noget selv.

    Imens man poster trillioner ind, så sidder de og griner af vestens dumhed.

    Nu kan jorden sagtens brødføde flere mennesker, for der bliver smidt mad ud i massevis fra lagre. Der er så også lige det problem at man ikke kan sende hvad som helst af med det det forringer folk muligheder med hensyn til konkurrence.

    en sagde på avisen.dk. at man skulle købe dansk tøj fordi hver 3 stk. tøj er produceret i lande med ringe fagforeninger eller slet ingen.

    Jo jeg køber da helst dansk, men gider da ikke købe et par cowboy bukser til 1200 kr hvis man skal være økologisk, bæredygtig og moralsk pernitten - og det vil nok størstedelen af danskere heller ikke.

    Skulle have et pr. nye cowboy bukser og er vant til priser fra 200 300 kr. Men desværre var mange af de mere mandige butikker lukket i Odense så ind et fisefornem sted og købe et par til næsten 900,- Det var tæt på det var billigere at tage flyet til Istanbul og købe det der og så lige få en kardemomme kaffe oveni.

    Danskernes moral ligger i min og andre danskers pengepung - jo jeg har råd til at betale hvad det koster, men hader at betale hvad det koster.

    Med årene bliver man også mindre kræsen for nu gælder det jo ikke tøjet som status symbol men andre ting. Så jeg kan godt få lidt skældud af min rejsekammerat når jeg tropper op i et par korte bukser der er lidt trevlet i buksebenet. Jeg er ligeglad, men selvfølgelig klæder jeg passende på de steder der er påkrævet.

    Nå men tilbage til de flittige fattige i Indien,Thailand, Kina osv..., for jeg vil ikke nævne Afrika som flittige mere som ekstrem dovne, som nok er noget de har tillært sig igennem tiderne da madvognen kom forbi og ringede med en klokke som hjemis.

    Der er masser af løsninger på selvhjælp, for folk gider hvis de har muligheden, svært at ønske landbrug hvis der intet vand er. Jeg kunne skrive masser a4 ark hvad der kan gøres og det er der masser andre der kunne, men man ønsker ikke fremskridt i fattige lande, for man skal have en prügelknabe man kan fedte en masse lort af på og udnytte på samme vis som Løkke som vil gøre de ledige til gratis arbejdskraft for industrien ved at fjerne deres muligheder for at komme ud af ledigheden.



  • #2   18. dec 2018 Polysl vi skal jo ikke gå til den grænse for hvad jorden kan og jeg vil gerne støtte flere træer i Afrika og andre steder på jorden og verden kunne jo betale lande for at have mega store skove og ligeså betale lande for ikke at fælde deres regnskove - jeg vil også gerne støtte små butikker over hele Danmark og nej ikke til bukser fantasipriser smiley

  • #3   18. dec 2018 Leon, jeg forstår ikke din tankegang i #2 - vi kan ikke betale os ud af alt - de skal bare se at få en anden tankegang og lytte til fornuft, men det kniber det gevaldigt med, de vil intet lærer af det, det er jo forsøgt ...., nogle nationaliteter har svært ved at forstå smiley

  • #4   18. dec 2018 Jetset hvis al skov bliver slagtet for at gøre plads til landbrug dør vi mennesker af iltmangel og så vil det jo være en vind - vind for menneskeheden at betale for at skovene forbliver og en dag bliver større smiley

  • #5   18. dec 2018 Leon #2

    Hvad hjælper det at plante træer i Afrika, når de idioter til ulandshjælpere ikke kan indse at vandboringer er med til at udsulte hele grundvand bassinet - og så kan de ikke forstå at den næste tørke bliver endnu mere tør.

    Du får ikke en afrikaner til at gå flere kilometer for at hente vand til træerne, de har travlt med at gå mange kilometer bare for drikkevand og til madlavning osv. Lige på det punkt giver det mening at prioritere.

    Nu kan du poste lige så mange milliarder i bevarelse af regnskove, for der er mange regler, men det forhindre ikke at der er brodne kar som er ligeglad med regler og fælder løs.

    Jeg gider heller ikke rejse til Indien for at sikre at det tøj jeg køber er bæredygtigt som nok ikke er tilfældet. Men kom lige med bulder og brag og fagforbund osv de steder så skal du se fattigdom for så er de uden arbejde, virksomheder slår hårdt ned på den slags og har tiden til at vente, så og imens sulter folk hvor de før havde mad på bordet.

    Mange gange nytter det ikke noget at blande sig som Afghanistan hvor man forsøgte at få bønder til at plante korn i stedet for valmuer, problemet er at der går et år før høsten er i hus og så længe kan folk ikke vente - for så skal de sulte i mange måneder, til forskel for valmuer hvor deres høst allerede er købt og betalt. <Moralske løsninger er ikke altid de bedste for til tider må man gå på kompromis fordi der ikke er andre alternativer.


  • #6   18. dec 2018 Der er ingen tvivl om at det er forfærdeligt at se hvor mange mennesker der sulter og lider nød på anden måde.

    Men der er intet at gøre, så længe der ikke finder en holdnings-ændring til. Det være sig at begrænse børnefødsler, stoppe forurening på land som i vand, stoppe alle de latterlige krige som kultur/religion er skyld i.

    Det er man ikke villig til, og så må det gå som det gør!



  • #7   18. dec 2018 Ja cris7 børnepolitik ser jeg som en sidste udvej + hvem kan og hvem kan ikke og ja stoppe forureningen på land som i vand kan vi kun være enig om - men jeg undre mig nu stadigt over at verdens ledere ikke tager det første skridt og laver en bilfri Søndag om måned for det vil være en let og hurtigt løsning og som vil kunne måles på den gode måde på kort tid og tror at folk vil bifalde det hvis de så sådan målinger smiley

Kommentér på:
Sult og fattigdom.

Annonce