{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
133 visninger | Oprettet:

Verdens madpolitik. {{forumTopicSubject}}

Ja vi er jo nok mange der følger med i hvordan verdens befolkninger kæmper for at kunne gøre så deres land og det være sig Afrika - Australien - USA - Asien - Kina - Rusland og Europa til et selvforsynende land inden for mad og man høre jo om hvordan forsker leger Gud og laver om på alverdens afgrøders gener og nogle forsker laver afgrøder der som jeg ser det kun på papir ser ud som om det er godt - for jeg ved at eksempelvis de Amerikanske landmænd kæmper med nogle af de gensplejset afgrøder og husker at der er en kornsort.
Og så tager jeg det sidste jeg har hørt om afgrøder der vokser meget hurtigere og sætter lige tomatplanten op og siger x-antal mange flere tomater på et år.
Men hvad nu når forskernes grænse for hvad de kan få planter og andet til at give x-antal meget mere nås og de så siger at vi nu kan brødføde 8. milliarder mennesker.
Hvad vil der så ikke ske når vi kommer langt over 10. milliarder mennesker og vi kan dele mange ting længe men det vil pludseligt blive til et støre problem end det vi har på jorden nu og husk at verden har prøvet at bekæmpe sult og fattigdom ligeså længe som jeg kan huske tilbage.

Kommentarer på:  Verdens madpolitik.
  • Claus G
    Claus G Hjælpe-administrator

Følger: 3 Følgere: 19 Emner: 23 Svar: 831
    #1   1. feb Afrika, de vil ikke Leon. Derfor bliver de ikke til mere. Øvrige nævnte lande lider ikke nød. De har en udvikling igang. Deraf forskellen.

• #2   1. feb Ak Leon vi kan fra nu af og til Dommedag tale om mad til jordens fattige, og forskere kan forske så meget de vil, for at finde midler og veje til at brødføde jordens overbefolkning, men det eneste, der hjælper er at befolkningseksplosionen reduceres.

• #3   1. feb det eneste, der hjælper er at befolkningseksplosionen reduceres.

Ikke reduceres men stoppes.
    Et af de eneste praktisk og økonomiske måder at gøre det på er og bliver kondomer.

• #4   1. feb #3
    Det har du fuldstændig ret i, men ikke engang AIDS epidemien har fået afrikanere til at bruge kondom. Det strider mod deres skikke og traditioner, for de skal mha mange børn skaffe sig gode indtægter og sikre sig en god alderdom.

• #5   1. feb Claus G jeg tror nu på at en del af Afrika godt vil det ses eksempelvis i den flere 1000-kilometer lang og 1000-kilomeret bred træbeplantning de er i gang med så Sahara ikke kan gå længere ind i Afrika og jeg må sige at Afrika også er på vej - dog findes der jo gode og dårlige eksempler

• #6   1. feb Hum jeg er steril så jeg behøves ikke kondom og der skal også 2 til

Kommentér på:
Verdens madpolitik.