{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
972 visninger | Oprettet:

Snyd. {{forumTopicSubject}}

Ja om det er Danmark eller andet land er det vel snart sådan at det kan betale sig at snyde - snyd i Danmark og straffen der for står ikke mål med hvordan den økonomiske snyd og straffen som står imod og lad os tage hvad var det han hed Steen Bagger som snyd for en milliard eller lad os tage en person som laver et APS selvskab måske en stor forskel men i begge tilfælde går det udover mange - Steen Bagger fik x-antal år i spjældet - APS ejeren fik lov til at lave et nyt APS selvskab igen og igen og igen.
Altså ligesom når en eller anden person snyder vores velfærdssystem og nej det er ikke Bo der klipper Fur. Hansens hæk for 200.kr eller Anders der slår Fru. Jensens græs ej heller Lis der klipper og sætter Pias hår alt dette kaldes for at hjælpe sin nabo eller gode venner endog kunne jeg kalde det for bare hjælp en ven der i den sidste ende vil være tvunget til at flytte grundet personens have arbejde som personen ikke kunne overskue grundet alderen og det kan godt være at vores hjemløse tjener en skilling ved sådan små jobs men jeg må sige - det er dem vel ondt .
Men hvorfor skal de store svindler slippe så billigt - har i svaret smiley


Kommentarer på:  Snyd.
  • #1   31. jul 2018 Fordi deres svindel er svært og kostbart at udrede, der kræves eksperter for at udrede svindelnumre.

    Og så til det tåbelige skat skulle spare og fyrede en masse medarbejdere, samtidig gik skattesystemet ned (EFI) og blev skrottet og et nyt er under forberedelse, det vil sige de bruger gamle systemer samt manuel beregninger. Dvs. at skat skød dem selv i foden og ikke kunne kontrollere de store sager.

    Vi kunne så læse at virksomheder er mindre bekymret over at blive kontrolleret end de var før.

    For ikke at helt skulle afskrive skyldnere til det offentlige så lavede man en dato for forældelsesfrist til 2020 hvor den så starter fra. Så man kan ikke bare sig når der er gået 3-5 år så er den ude af verden. Se det var smart. Samtidigt afskrev man milliarder en slags nulstilling af visse sager.

    Ingen skal svindle - men grænserne er flere gange i det grå for jeg klipper dig og du klipper mig - den som er taberen er samfundet som sidder på den sidste stol.

    Hjemløse laver lidt sort arbejde - klipper en hæk, slår en plæne eller lidt malerarbejde for gamle - se det er jo også svindel, men acceptabelt i mine øjne for de gør det for at overleve - de store gør det for profitten.


  • #2   31. jul 2018 Polysl jeg er helt enig i din tale og det er jo ikke SKATs medarbejder skyld det må være skatteministeren og dem der ellers bestemmer og ja det er sørgeligt at det kan betale sig at snyde i million/milliard klassen smiley

  • #3   2. aug 2018 Der er bare nogle yderst vigtige områder et land bare IKKE må spare på.

    Det største område er SKAT. Det er jo her at pengene skal komme ind i vores fælles statskasse, så der kan blive råd til vigtige ting.


  • #4   2. aug 2018 cris7 bare så enig og hørte om hvordan der blev talt om hvordan der skulle tages tiltag til revisortvang for de små selvstændige jeg vil mene at de store selvskaber bare skulle betale den skat de nu engang skulle så vil meget være vundet smiley

  • #5   2. aug 2018 Enig.

    For nogle er det nok en god idé med revisor, for deres egen skyld og får ikke at komme i klemme i regeljunglen.

    Men som der også blev nævnt idag, ønsker de fleste jo ikke at snyde, men når de ringer til SKAT så kan de få forskellige meldinger om hvad der er rigtigt eller forkert, og det er jo ikke opmuntrende for nogen. Så giver man jo bare op og lader stå til.

    Der er ikke orden på den indre struktur i Danmark, alt for mange har ikke uddannelsen til at skulle vejlede på vigtige områder.

    Desuden har vi alt for mange og indviklede regler og love, som burde gøres mere enkle, så folk ikke mister deres indtægt fordi de er umulige at forstå.


  • #6   2. aug 2018 Jeg elskede at se Antony Bourdain og hans madrejser hvor han var på Naxos i Grækenland hvor det kom frem at EU havde forsøgt at få lokale fiskere til at nedlægge deres fiskeflåde for så at få kompensation.

    Møg beskidt forslag som de heldigvis ikke faldt for da de jo lever og ånder for fiskeriet og Naxos er mere eller mindre selvforsynende.

    EU kunne man tænke at de ville give de store fiskeflåder bedre forhold når alle de små er væk.


  • #7   2. aug 2018 Jeg var også glad for at se Antony Bourdain's madrejser. Trist han tog sit eget liv for nylig.

    Ja, EU er en stor rotterede, der blander sig i ting som de slet ikke burde. De påstår at de vil skabe mere velstand til alle, men i virkeligheden kvæler de alle små lokale interesser, for at tilgodese store virksomheder der kan overtage.


  • #8   2. aug 2018 cris7 #7 ja EU er sin egen værste fjende smiley

Kommentér på:
Snyd.

Annonce