{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
977 visninger | Oprettet:

Solomødre {{forumTopicSubject}}


Det er blevet mere og mere moderne at blive solomor. 70 % af al dansk donorsæd går til enlige kvinder.
Kvinderne vil ikke lade sig nøje med en partner der ikke opfylder alle deres krav. De vil ikke bruge tid på at finde den rette mand, men hurtigt opfylde deres eget behov, og realisere sig selv.

https://jyllands-posten.dk/indland/ECE10702932/flere-unge-kvinder-vaelger-at-blive-solomoedre/

Jeg mener at det er uhyrligt egoistisk at fratage et barn retten til en far på så overlagt en måde. Det er IKKE i barnets tarv, og burde ikke være tilladt.

Skal disse kvinder så også modtage tilskud som enlige mødre?

Hvad mener I?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Solomødre
  • #1   25. jun 2018 Mener ikke det er en RET at få alle ønsker opfyldt, endsige at få et barn, og især ikke hvis man forventer tilskud fra sine medborgere.

    Og det er vel stadig de fleste, der har en far på dåbsattesten, og mon ikke at det kan gavne at være 2 om opgaven....?

    Selv for mange år tilbage i 50erne fik kvinder børn, da der ikke var meget hjælp,ville de ikke opgive faderens navn...hvis de da kendte det.:-)

    Og det mener jeg ikke, man kan byde et barn, at der ikke står en far på attesten.

    Tænk nu, hvis alle uansvarlige kvinder på offentlig hjælp, finder ud at få et ekstra tilskud til hjælpen ved at få børn, og på denne måde kan gavne sig selv?!


  • #2   25. jun 2018 Selvom man ser væk fra pengene, så mener jeg at det er så forkert at fratage et barn kendskabet til sit ophav. Hvilket naturligvis også bør gælde bøsser og lesbiske.

    Det er ikke en menneskeret at få et barn men en fantastisk gave.


  • #3   25. jun 2018 Nej som solo mor med donorsæd skal ikke have børnepenge, eller nogen som helst ydelse til barnet.

  • #4   25. jun 2018 Netop Poly, men sådan er reglerne ikke, se dette fra 2014.

    http://www.selvvalgtsinglemor.dk/2014/01/20/historisk-dag-for-solomodre-vores-born-far-nu-ogsa-det-saerlige-bornetilskud/


  • #5   25. jun 2018 De politikere producerer love med hovedet under armen, 3-4.000 kr. ekstra (hver 3. måned?) oven i løn eller kontanthjælp, og HVEM siger barnet får glæde af det???

  • #6   25. jun 2018 Een ting er at solomødre kan få tilskud som enlige mødre.

    Noget helt andet er det moralske og etiske aspekt m.m.

    Vi lever i en tid hvor de fleste eller mange, ønsker/søger at vide og kende til deres ophav.
    Hvilket disse kvinder i deres egoistiske selvforherligelse gør umuligt.

    Det burde ikke være muligt!











  • #7   25. jun 2018 Mener også at køb af Mercedes burde dækkes af staten, benzin penge, vedligeholdelse, fri afgift, Det burde være en menneskeret at få en Mercedes. Den kan så kun købes uden hjul men så er der nok til den tid oprettet hjul klinikker hvor jeg kan få doneret 4 hjul.

    Nå det var bare lidt sjov... med en kende af alvor....

    ps....

    Jeg ved ikke hvad et spædbarn koster i alt hver 3 måned, bleer, diverse udstyr, mælkeerstatninger, Jeg har desværre ikke været den lykkelige ejer af et tågehorn som kan holde folk vågen om natten, Men har da passet et spædbarn med kolik, det er ikke noget som jeg kan anbefale, men forældrene var ved at krakelere og havde brug for en pause. Elsker børn når de er søde, hader dem når de ikke er opdraget, afleverer dem ved grænsen hvis de er kriminelle med tak for lån Merkel.

    Men det skal ikke gøres til en sælfølge at andre skal betale for folk ønsker for så vil jeg have ovenstående indført vedr. bil.


  • #8   25. jun 2018 Hæ, jeg havde kolik da jeg var spæd, fatter ikke hvorfor jeg ikke blev smidt i søen, men mine forældre udholdt dette problem i ca. 3 mdr. smiley

    Nå men tilbage til emnet, hvor jeg virkelig mener at det bør stoppes at man kan blive solomor. Ligeså solofar.

    Man tænker kun egoistisk og ikke på barnets tarv,





  • #10   25. jun 2018 #4

    Særlig børnetilskud??? er det for intelligente børn med udsædvanlige evner som kan få det<?

    længere nede i dit link?

    Fejre ligestilling????

    Mænd kan da ikke føde børn så her er vi da langt væk fra ligestilling, Mænd kan så heller ikke malke sig selv, eller die - her er der et alvorligt brud på ligestilling, kvinder tisser siddende - mænd stående, mon der findes en mellemting?

    I Sverige har man en børnehave hvor man vil gøre piger og drenge lige, så man kalder det ikke han og hende eller pige og dreng - men HEN, det mest sjove er at Hen Bruger toiletter beregnet for dreng og pige. Så den her ligestilling falder jo lidt til jorden når man alligevel erkender der er forskel på pige og dreng.

    engang i Danmark ville man også være med på vognen som i datiden med lilla ble om hovedet med ligeløn for mænd og kvinder uanset om de var egnet eller ej. Man lavede kvote ordninger så man fik en acceptabelt ligestilling i bestyrelser og udvalg, uanset om de er total blæst.

    Personligt syntes jeg ikke man fra politisk side skal regulere hvem der er eget i en stilling om det er ude i erhvervslivet eller andre steder.


  • #11   25. jun 2018 #9

    NU tror jeg ikke at folk som bæller papvin, hjemløs, pløk åndssvag, narkomener har nogen som helst intetion om at få sprøjtet donorsæd op i skridtet, de har travlt med andre ting - næ du - det er folk med økonomien i orden, som med et hektisk liv har frasagt sig en tissemand og hellere når tiden lige er ved at rinde ud får sig en tur på klinikken.


  • #12   25. jun 2018 Jeg har fuld respekt for dem som af fysiske grunde ikke kan få børn af den naturlige vej. Men ingen respekt for dem som fravælger børn fremfor karrierer og så i sidste ende må bruge en klinik for at blive gravid. Hvorfor skal folks personlige beslutninger gøres til vores problem?



  • #14   25. jun 2018 Ole S, dit indlæg #9 fatter jeg ikke!

    Nåh ja, heller ikke #13.

    Hvad pokker har JBO med dette emne at gøre?


  • #15   25. jun 2018 Jeg er også et stort spørgsmål tegn, for det drejer sig ikke om had og dårlige stillede for de har ikke en chance i helvede at få donorsæd.

  • #16   25. jun 2018 Kender nogen her kriterierne for at modtage donorsæd?!

    Amoralske mennesker kan finde på hvad som helst, kontanthjælp eller ej.

    Og skal vi så ikke holde JBO udenfor dette emne, tak!


  • #17   25. jun 2018 #16

    Næ....man skal være kvinde, have en funktionsdygtig livmoder, betale mellem 4500 til 22.000 alt efter what ever model.

    Man sikre hos klinikken at kvinden ikke føder et sort barn fra Somalia, smiley


  • #18   25. jun 2018 Jeg synes det er en katastrofe, at det er tilladt, der tænkes slet ikke på det ufødte barn, tænk at vokse op og så ikke vide, hvem der er fædre, og helt forfærdeligt at det for drengebørn, der vokser op med egoistiske kvinder, der slet ikke er til at holde ud.

    De aner slet ikke, hvad de går ind til og hvad det vil sige at være alenemor, hvis man ellers ønsker det og ikke lade samfundet tage sig af ansvaret.

    DET SKULLE SLET IKKE VÆRE TILLADT !!!! - der er meget, jeg efterhånden ikke forstår ved kvinder smiley


  • #19   25. jun 2018 der er meget, jeg efterhånden ikke forstår ved kvinder ! jvf. jetset

    Hvilket jeg er helt og adeles enig i.

    Som ordsproget siger: Alt er tilladt, men ikke alt er gavnligt!

    Nu er det en gang naturens vej at der skal en mand og kvinde til at få børn. Det kan man ikke ændre på. Men man ændrer vejen dertil udfra et egoistisk synspunkt. Hvilket et barn ikke kan være tjent med, uanset hvilke intentioner man har!

    Hvordan fortæller en solomor sit barn om sit valg?

    Hvilken opdragelse, uden en far at henholde sig til, oplever barnet?

    Man forskruer i en dårlig vridning, en normal opvækst for børn.



  • #21   25. jun 2018 Er der nogen som kan oplyse mig hvad meget en enlig moder får fra kommunen om året - de omkostninger der er som første barn minus det man får fra kommunen?

  • #22   25. jun 2018 Det er vel indtægtsbestemt.

  • #24   25. jun 2018 Hvad med en gennemsnitlig salto tilskud fra kommune minus omkostninger af egen lomme.?

  • #25   25. jun 2018 var på borger.dk

    om året er det 18.024 kr om året fra 0 til 2 år...


  • #27   25. jun 2018 #26

    Syntes ikke det ligefrem lugter af noget fra bøsser og lebber. i den her tråd, det er da absolut relevant i den her tråd...


  • #28   25. jun 2018 ole S vil gerne ha' opmærksomhed, han kører i samme rille konstant, føler du dig ramt mht. til off. bistand, eller er du bare trææls….?! smiley

  • #31   25. jun 2018 Troll eller Delirium Tremens???

  • #32   25. jun 2018 #8

    Nej Cris

    Det skal ikke stoppes, det som skal stoppes er børnepenge, særlige børnepenge, når kvinder fraskriver sig retten i sine unge år så skal det have effekt. De må få lige så meget spærm stoppet op - det rager mig men de har faktisk frasagt sig retten til at staten støtter dem i deres beslutning.

    Når man ikke kan få fra staten mere, så får vi de mere seriøse på banen eller dem som er ligeglad med børnepenge for de har rigeligt penge til at forsørge barnet.

    Men sådan kommer det aldrig til at blive, for de vil sige det er for vanskeligt at administrerer, på samme måde da børnepenge kom på banen - for svær at administrerer - gu er det ej, jeg har arbejdet med databaser i 18 år så det er sgu ikke ret svært faktisk pærelet.

    Engang var børnepenge noget man søgte om, kender godt min barndom i dyb fattigdom med en sodavand og slikpose 1 gang om året, men der er så mange andre ting som er mere vigtige end en skide sodavand og slikpose. I dag har jeg råd til masser af slikposer og sodavand men det rager mig en høstblomst. Hvad der var mere vigtigt var mad, tøj kærlighed. I dag er man fattig hvis man ikke har en Iphone,, tv, internet, mobil, den nyeste mode i tøj, grænsen er flyttet fra det væsentlige til det ligegyldige.

    Du kan banke ungen i røven og tæve løs, men prøv lige at tage tv, mobil, fra dem så eh?


  • #33   25. jun 2018 Ret i dit indlæg Poly.
    Men jo, det skal stoppes, for det er ikke kun kroner og ører der er tale om, men en bevidst handling som fratager et barns rettighed.

    Stakkels børn som vokser op i forvirrede forhold, og ikke kan finde fodfæste i det normale.

    Ja, det normale, som også indebær bøsser og lesbiskes tilgang til at få børn.


  • #34   25. jun 2018 Lidt nostalgi...

    Min unge år var præget af DR, NDR, ARD, ZDF, ikke det svenske møg, men det er så min mening, fatter ikke en hattefuld svensk, og har heller ikke lyst til at ændre det.

    Masser af tysk og så blev det som en 2 sprog som var en fordel når vi en sjælden gang kørte med campingvogn som var en frimærke ned over grænsen. Far og mor fattede ikke en femøre hvad de sagde, men for mig var det som dansk.

    Spændende udsendelser fra tysk for man var ikke mere vant, i dag har man over 200 kanaler og ikke en kæft gider glo på lortet, så hellere 4.


  • #35   25. jun 2018 Vi kan ikke forhindre kvinderne i at blive gravide, det kan vi ikke lovgive om.

    Men vi kan forhindre dem i, at lukrere på det ved at give diverse tilskud, vi skal jo ikke ligefrem animere til det.

    Men mange af de rodede forhold børn er opvokset i fra 70erne og frem til i dag, er måske også grunden til, at vi har så mange narkomaner og alkoholister i dag.


  • #37   25. jun 2018 Jeg vil langt hellere betale til solomødres unger end jeg vil betale til de tusindvis vanartede unger som bekvemmeligheds flygtninge og migranter belemrer os med smiley

  • #39   26. jun 2018 Jeg ville ønske, det ikke kunne lade sig gøre bevidst at blive solomor, vi har nok børn, der mistrives, solomødre er mig en kende for meget.

  • #40   26. jun 2018 Det er tegn på dekadence, både solomødre og regnbuefamilier, og hvad det ellers hedder.

    Selv om der er gode venner og famlie, så er der intet, der kan erstatte kernefamilien, selvom de naturligvis også kan gå i opløsning.

    Men måske er min tankegang en anelse gammeldags?;-)


  • #42   26. jun 2018 Det fortæller: lad jer for gu skyld ikke gifte jer. smiley

  • #43   26. jun 2018 # 41

    Skal vi være positive, så holder halvdelen da.;-)



  • #44   27. jun 2018 #41 - ja, den er sørgelig - og når jeg så tænker på de overdådige bryllupper, der bliver holdt, så når de nok ikke at have betalt brylluppet inden de skal skilles - jeg forstår mindre og mindre smiley smiley

  • Dingodasker
    Dingodasker Tilmeldt:
    dec 2011

    Følger: 1 Emner: 3 Svar: 50
    #46   30. jun 2018 Gad vide hvad solo mor med tre børn kunne skrabe sammen af offentlig tilskud.

Kommentér på:
Solomødre

Annonce