{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
234 visninger | Oprettet:

Flere og flere bliver solomødre. {{forumTopicSubject}}

https://jyllands-posten.dk/indland/ECE11320556/stadig-flere-kvinder-i-danmark-vaelger-at-faa-boern-alene/

På bare 5 år er antallet af solomødre steget med 45 %.

Kvinderne har ikke fundet en mand at stifte familie med, de siger at mænd ikke ønsker børn! Samt at deres biologiske ur tikker!

Det er ikke fordi de ikke kan få børn af naturens vej.

Jeg er så meget mod at det kan lade sig gøre. Synes det er så synd for børnene at de bliver frataget retten til at have en biologisk far, et ophav.
Jeg mener disse solomødre er egoistiske, samt at det ikke er i barnets tarv.

I et kort interview på tv2, var 2 donor mænd, henholdsvis 'far' til 20 + 49 danske børn. De følte sig ikke som fædre, og havde/ ville intet have at gøre med disse børn i fremtiden.

Man ser konstant hvordan mange søger efter deres ophav, fordi det er vigtigt for dem at vide hvem som er deres forældre. Det bliver af egoistiske grunde frataget dem på denne måde!

Ikke mindst er der problemet omkring halvsøskende, der uden at vide det, kan blive tiltrukket af hinanden. Få et forhold, børn. Hvilket degenererer menneskeheden på sigt.

Hvordan ser I på det?

Kommentarer på:  Flere og flere bliver solomødre.
  • Madonna M
    Madonna M Online Tilmeldt:
    jan 2019

Følger: 6 Følgere: 7 Emner: 24 Svar: 204
    #1   13. apr Tror alle børn har brug for både mor og far, selvfølgelig er der nogen af dem, hvis far står på dåbsattesten, men alligevel,børn har brug for at erfare, at der er forskel på de 2 køn, også i hjemmet, også aht. deres voksne liv.

Kender til et par stykker, der er over de 50, hvis mor ikke opgav faderens navn, bl.a. et familiemedlem, der aldrig fik faderens navn at vide, mens moderen levede, og nu da hun selv er borte, spurgte hendes børn os, hvem deres morfar var, men det eneste vi kunne tilbyde var at kigge i kirkebøgerne fra Rigshospitalet, men heller ikke der, var han opført.

Mange forsørger sikkert deres børn via et job til de er 18 år, mens andre lever på offentlig hjælp, men hvem betaler børnepengene, når de ikke har opgivet faderens navn, så er det vel samfundet/os ???

• #2   13. apr Tror det er kommet for at blive. Det blir svært at forbyde, man gør det fordi man kan. Om tredive år er det almindeligt.
    Omsorgen kan godt komme fra andre end biologiske forældre, og det kan sagtens bære ønskebørn fra mor med overskud.
    Men er ikke helt parat endnu til at sidestille ordningen med en gammeldags familie. Forudsat rimelig ansvarsfuld. Det er ikke heller en garanti der.

• #3   14. apr Ak ja Cris7 - teknologi og videnskab har betydet at kvinder nu nærmest kan befrugte sig selv med sæd der genetisk opfylder kvinders individuelle ønsker smiley

Denne hermafrodit lignende mulighed overflødiggør enhver mandlig indflydelse i et samfund der mere og mere tilpasses egocentrisme smiley

Folk springer ud i de mest bizarre seksuelle orienteringer og forventer som en selvfølge at samfundet tilpasser sig deres særpræg og ikke omvendt smiley

Samfundsnormer af familiemæssig art går i opløsning og når borgernes faste holdepunkter forsvinder medfører det egoistiske tilstande på alle hylder smiley

Folk vil bo alene og bestemme alt selv uden indblanding fra besværlige ægtefæller eller partnere og når videnskaben har overflødiggjort den seksuelle akt i børnefremstillingen kan alle, uanset seksuel orientering eller levevis, få adgang til sine egne speciel fremstillede arvtagere smiley

Den tsunami vi nu oplever omkring skilsmisser og delebørn grundet kernefamiliens opløsning vil aftage om en generation eller to hvorefter alle konflikter og stridigheder omkring delebørn forsvinder og ingen vil i fremtiden spørge den enlige forælder hvem der er far eller mor til deres barn, men snarere hvilken fremstillingsmetode man brugte smiley

I sandhed uhyggelige perspektiver og efter min mening et samfund i opløsning hvor alle er sig selv nærmest smiley

• #4   14. apr Jeg er helt enig i dit rigtig gode indlæg Cody. smiley

Som et ordsprog siger: Alt er tilladt, men alt er ikke gavnligt.

Samfundsnormer af familiemæssig art går i opløsning og når borgernes faste holdepunkter forsvinder medfører det egoistiske tilstande på alle hylder
    jvf. Cody

Jeg bliver så trist når nogle omtaler det som gammeldags, hvis nogen har et ønske om een partner resten af livet, se sine børn vokse op i et sundt familieforhold, som de selv kan viderefører.

Solomødre er egoistiske, uanset hvordan man vender og drejer det.

• #5   14. apr Fuldstændig enig Cris7 smiley

Alle kvinder der af den ene eller anden grund ikke kan få børn ad naturlig vej skal selvfølgelig hjælpes, men selvvalgt singleliv bør absolut ikke indebære mulighed for børn og det er netop der jeg mener samfundet med videnskabens hjælp fremmer egoismen på bekostning af traditionelle familiemønstre smiley

• #6   14. apr cris
    Jeg mente ordet gammeldags i ironisk og humoristisk betydning, ganske som cody antyder: at snart vil ingen spørge om biologiske forældre, men hvilken metode der er brugt altså opfattelsen af at det kan kaldes gammeldags.
    Forstår du hvad jeg mener?
    Jeg tror, at hvis jeg havde det tæt inde på livet, ville jeg nok være mere imod, men jeg forventer bare at det blir fremtiden og har affundet mig med at mulighederne er der.

• #7   7. maj Folketingets Socialdemokrat Simon Simonsen står til at blive smidt ud grundet udtalelser omkring Roskildes borgmester Joy Mogensen.

https://www.bt.dk/politik/joy-mogensen-gravid-med-anonym-donor

https://www.dr.dk/nyheder/politik/ekspert-om-solomor-debat-simon-simonsen-goer-sig-selv-til-offer

Selvom jeg ikke kender til Simon S, så mener jeg også at det er ekstremt egoistisk, som før nævnt, at nogen vælger at blive solomor. Det er ihvertfald ikke i noget barns tarv.

Man ser og hører konstant om unge som søger deres ophav. Vide hvem som er deres biologiske mor og far. Det er vigtigt at vide.

Vi har efterhånden så mange forskellige former for måde at have/søge familieliv på, som på sigt degenerer mennesket.

Vi taler så meget om klimaet, at naturen har svært ved at genoprette sig selv, fordi vi har lavet alt for meget kludder i det hele.

Men det gælder altså også når det kommer til at reproducere sig selv. Vi går ud over den naturlige måde, og det får konsekvenser.

Jeg véd godt at mange ikke ser det på den måde som jeg gør. Men min mening om dette ændrer jeg ikke.

• #8   7. maj Jeg er skam helt på linie med dig Cris smiley

• #9   9. maj Det vi plejer at gøre, er jo også kultur. Den mest naturlige leve måde har skiftet gennem århundreder og hvergang er det blevet dømt unaturligt.
    Bare tag alt det, som var unaturligt for kvinder at gøre. Kunstakedemiet var kun for mænd, det fandt man ikke naturligt at kvinder beskæftigede sig med. At vælge til folketinget for kvinder er kun sket i hundrede år. Før det var kvinder ikke kompetente og det vR imod naturen at de brugte hjernen.
    Børn blev banket på plads i opdragelsen som noget helt naturligt ligesom børnearbejde med fravær af al pædagogisk sans var ganske naturligt for mange af os.
    Mænd skulle feks forsørge hele familien ene mand enten de kunne eller ej, intet alternativ til det naturlige i mandens pligter. Kristendommens dyder var lov og at gå imod naturen det blev straffet hårdt med naturlige moralske påbud osv osv.
    Naturen har vist sig at falde ret vilkårligt ud og ikke mindst - at ændre sig løbende.
    Ikke altid nødvendigvis til det bedre, men ændrer sig gør den stadig i vores bevidsthed. Den kan ikke være statisk i sin.... ja natur smiley

• #10   9. maj Ja, mange ting har ændret sig til det bedre.

Men det ændrer ikke på at der er nogle grundlæggende ting som der ikke bør ændres på, fordi det skader mere end gavner.

Sund fornuft og god moral er sat ud af spil, pga. egoistiske ønsker.

Vi skaber problemer istedet for at løse dem, især når det kommer til børns tarv og deres rettighed til at have og kende deres far og mor.

Kommentér på:
Flere og flere bliver solomødre.