{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
919 visninger | Oprettet:

Meninger og holdninger. {{forumTopicSubject}}

Ja med tanken om mit indlæg om nationalisme har vi alle jo forskellige meninger og holdninger og ser vi ikke alle hvordan verden er i stor forandring ikke alene bliver det meste af verden mere teknisk den bliver også mere beskidt selv om dele af verden taler den grønne tale og det får mig til at tænke på den nye grønne bølge i Slagelse kommune der er mange der har fået x-antal små kasser hvor de så skal sorter deres affald de små kasser koster 100.kr pr styks når folk flytter og jeg har allerredde hørt at folk smider dem ud og som jeg høre det en ikke særligt gennem tænkt ide.
Når men skal vi prøve har Sankt Hansaften om vi kan snakke om EU og deres nye dagpengeregel for EU-borger der arbejder i Danmark de kan som jeg har hørt det arbejde et måned for der efter kunne få udbetalt dagpenge (nu er jeg jo ikke inde i alle EU regler men sker det i hele EU?
Jeg har også hørt at EU borger der sidder i spjældet i Danmark kan sende børnechecken hjem til eget EU-land?
Nu ser jeg om jeg kan få nogle svar positive eller ej overskriften fortæller alt.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Meninger og holdninger.
  • #1   24. jun 2018 Min mening er, at jeg synes det hele snart flyder ud i eet, det eneste vi snart har tilbage er kommunerne. Landet Danmark har vi været så flinke at forære bort, hva-sko-at-tag smiley smiley

  • #2   24. jun 2018 Jetset enig og tror ikke du kan finde et parti i Danmark hvor der ikke er folk der tænker sit og hvordan kan en flygtninge komme før en hjemløs dansker (en grim tale) men det er jo det man høre smiley

  • #3   24. jun 2018 Ja, vi ikke kun høre det, de har 1. prioritet, kan ikke klare det smiley smiley smiley

  • #4   24. jun 2018 Jetset det er helt væk og det vækker nationalismen i folk desværre - desværre smiley

  • #5   24. jun 2018 Hvilen kommune er tilbage som værner om danske værdier, det kan da ikke være KBH som tillader at afslutningen af EID fejres foran rådhuset med røven i vejret, er det værdier vi gerne vil se i fremtiden?

    Er det kommunale værdier at man på jobcenter i KBH slæber syge ind i et baglokale hvor der sidder en læge som er ekspert i nyresygdomme, som skal vurdere ens tilstand? ikke en kæft har problemer med at pisse, ingen har de problemer som en nyrelæge der kan løse. Er det kommunal værdier at når ledige som melder sig syge skal melde sig til en sygeplejere som skal vurdere ens tilstand med en blodprøve? Hvordan gør hun nu lige det? hun er ikke læge og blodprøven kan ikke vurderes af en sygeplejerske.

    En kommune sender en i arbejdsprøvning på trods af at hovedet hænger helt ned i brystet og har altzheimer,

    En kommune sender brev ud til en som ligger på OUH med slanger og dyb koma, at hvis personen ikke møder op så får det effekt på ens sygedagpenge.

    Odense kommune har sendt brede til døde om at hvis de ikke møder op så får det konsekvenser på udbetalingen.

    KBH kommune raskmelder en syg fordi personen laver en demo foran jobcenter, med begrundelse at hvis man kan lave demo så er man vist ikke så syg.

    Så lige den med de danske værdier forstår jeg ikke at kommuner værner om.


  • #6   24. jun 2018 Polysl ja listen er lang og den er jo desværre endnu længere smiley

  • #7   25. jun 2018 Som Statsministeren tidligere har sagt så er der forskel på meninger og holdninger. smiley

    Sund fornuft, moral og etik, er ikke mere noget som bliver brugt i styringen af vores land.

    Vi er blevet bombarderet med love og regler som ingen kan finde hoved og hale i. Man tilføjer og tilføjer uden at fjerne ret meget i love, som kunne gøre ting mere enkle og gennemsigtige. På den måde gives der rum for misbrug og misfortolkning som aldrig kommer den almindelige borger til gavn.

    Kommuner bruger utrolige summer på forskellige projekter som de godkender uden at gå i dybden med hvad og hvem de egentligt betaler for og til.

    Nu nævnte du Leon omkring affaldssortering, hvilket bare igen er en bekostelige med også uigennemtænkt affære.
    https://www.tv2lorry.dk/artikel/koebenhavns-bioposer-sorteres-fra-affald-og-braendes-af-som-plast



  • #8   25. jun 2018 Lars Ulykke med sin tale Sankt hans aften hvor han hyldede en tidligere statsminister som var Poul Nyrup, for hans empati og at være der for de svage, se det er jo en udtalelse som ryger som en boomerang tilbage til fadbamsen som absolut ikke har noget til overs for de svage - nok værre med al den mistænkeliggørelse, 225 reglen, skæringer i det sociale, psykiatri, Stramninger overalt -

    imens de selv sidder på fedtet og ikke har grund til at ændre noget som helst så borger og politikere er mere lige, Man er åbenbart mere nedslidt som politikere fordi man har brugt sin kuglepen 500 gange end en som hele sit liv har knoklet og så skal over i et system som lige banker det sidste selvværd ud.

    Man tillader syge, ledige i forskellige kommunale projekter som i bund og grund kun drejer sig om at få gratis arbejdskraft. Private firmaer er glade - en ny hvor 14 dag som de kan sparke på og så spare man jo også en medarbejder ik?

    Man mener politisk det er en god ide at fjerne 4 timers reglen for transport til job, så alle ledige tvinges til at søge job med rejsetid op til 8 timer + timer på job, så er der vist ikke megen tid til at være social i privaten. Oveni så siges der der: de kan bare flytte???

    er de bindegale? man har hus familie, netværk i det område men det rager da regeringen - de er alle bare jammerlige kyllinger. Nogen gange så er jeg i tvivl om IQ hos regeringen.

    Eller som Einstein sagde<.< jeg er i tvivl om intelligens på jorden, men i rummet er jeg ikke i tvivl.

    Ps... der skal dog lige være lidt sol over en kommune som i Jylland anser det som deres ansvar at hjælpe ledige og ikke bare som en funktion i at kigge i nøglehuller, jeg kan ikke huske kommunen, men det gik faktisk ud og målte behovet for hvad virksomheder havde brug for. Se det giver for mig stor respekt og de har så også den laveste ledighed.

    engang gik jobcenter ud og fik kontakt til virksomheder, målte pulsen og formidlede arbejde mellem virksomhed og ledig. Det gider man ikke i dag, for nu skal man nøgle kigge folk ned i kuglerne eller sprækken, og man bruger i den grad fjæsbook til det beskidte arbejde - jo nogle snuppes for deres idiotiske skriverier om at de var i et land selvom de ikke har meldt ferie men det er et fåtal.


  • #9   25. jun 2018 Poly, du har så meget ret i det du nævner.



  • #10   25. jun 2018 Jetset - cirs7 og Jetset jeg er helt enig i 1. prioritet - Cris7 ja det er helt væk med deres grønne poser- Polysl og Einstein var lidt kvik smiley

Kommentér på:
Meninger og holdninger.

Annonce