{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
393 visninger | Oprettet:

Er integrationen 'vores' ansvar...??? {{forumTopicSubject}}

Ikke fordi jeg ligefrem regner EB's Poul Madsen og Õzlem Zekic for 'orakler', men at mene integrationen for at være vores/befolkningens ansvar, er langt ude i hampen.

https://ekstrabladet.dk/nyheder/politik/nydanmark/madsen-og-ozlem-integration-er-ogsaa-dit-ansvar/7175332

Vælgerne har jo ikke fået det, de har stemt på i vores repræsentative demokrati.

Selvom partierne ustandseligt taler om stramninger ved udlændingepolitikken, så fører det ikke ofte til noget, der kan mærkes i befolkningen.

Og HVOR mange har ikke stemt den blå lejr, netop af samme grund, ja, måske endnu længere til højre, uden at man kan mærke det på de tilstande, der hersker i DK.

Så vi er sikkert en del, der intet ansvar føler for den suppedas vi er havnet i, og kun ønsker at omgås dem vi selv har valgt i privatlivet.

Hvad mener I andre?


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Er integrationen 'vores' ansvar...???
  • #1   5. jun 2018 Vi har vel alle et medansvar men det er politikerer der har magten smiley

  • #2   5. jun 2018 Hils og smile, det gør vi nok alle, men hvem vi omgås i vores privatliv skulle gerne være frivilligt, og det er det jo også for dem af fremmed herkomst.

    Ingen forbyder jo de mere ukritiske, at omgås dem privat, hvis sympatien er tilstede.


  • #3   5. jun 2018 NU har man stemt 179 kolbøtter ind på borgen for at varetage befolkningen ønsker, så man kan ikke begynde at fedte den manglende integration af på dem.

    Hvordan mon man som befolkning skal kunne integrerer folk der går i burka og niqap når de fra August kun kan sidde hjemme og blive endnu mere sure over Danmark.?

    Hvordan integrerer man palæstinensere som har mere end 50 års erfaring i stenkast?

    Hvordan integrerer man et folk fra Mellemøsten som har en helt anden opfattelse af at arbejde?

    Må indrømme jeg bliver ikke forarget over tørklæde, for det var jo for mange år en del af livet i Danmark, det er straks værre med burka, niqap som for mange danskere virker som en rød tæppe som føres lige op i fjæset på en.

    Men det er så min mening og jeg kigger lige nu på den logiske konsekvens af en tilføjelse af maskerings loven eller som man siger - Ghetto loven.

    Flere muslimer siger at Danmark ekskluderer og selv skaber afstand til Samfundet ved at lave forbud mod burka og Niqap.

    Det er som at have mel i munden og blæse.

    5 råd til nydanskere....

    alle skal arbejde der kan
    Alle skal uddanne sig
    husk at smile
    Alle skal se "matador"

    Følg rådene eller ryger bistanden - smiley skal man så have et 5 råds politi som kontrollerer om de bliver fulgt,? Mon de har en dvd eller en betamax eller en whs?

    For mig er det pløk åndssvage for ikke engang alm danskere får økonomiske rammer for at kunne uddanne sig, Frivillige arbejde - sætter man muslimer til at omgås hunde som rager dem en papskid? kristne foreninger som er i strid med deres overbevisning.

    Jeg syntes man helt skulle bruge krudtet til arbejde og ikke alle de andre totale åndssvage forslag - arbejde er central del af integration. Lad være med at lave bederum, give undtagelser, forfordelinger osv...lad dem mærke at det her er Danmark og vi gør det på den måde.

    Men tendensen har været, svinekød fjernes, accepterer at muslimer korrumperer en boligforening og fravælger juletræ... så på en måde er det danskers ansvar i lige det her tilfælde.


  • #4   5. jun 2018 Det er et Sisyfosarbejde for etniske danskere, og nogle af dem har end ikke en chance for job selv.

    Og nogle af dem udefra påberåber sig jo psykisk sygdom, og de fleste har ikke lyst til at forandre deres oprindelige kultur, bl.a. med hensyn til påklædning mad etc. og forventer de service fra fruen.

    Villigheden til dansk og øvrige kurser er kun tilstede i enkelte tilfælde, som jeg har erfaret fra et tidl. job i 'brancen'.


  • #7   5. jun 2018 # 6

    Ja, der er både 2. og 3. generationsindvandrere, der er ballade med, og som ikke er opvokset i et hjem, hvor der tales dansk.


  • cris7
    cris7 Online Tilmeldt:
    dec 2014

    Følger: 16 Følgere: 80 Emner: 344 Svar: 3.355
    #8   5. jun 2018 Om man er indvandrer, flygtning, så er det først og fremmest deres eget ansvar at ville integrere sig.
    Der er masser af hjælp at hente, vejledninger om hvordan vi lever i Danmark, gratis kurser osv.

    I alt for mange år, har man set væk fra de parallel samfund som blomstrede, tilladt at mange af de mennesker levede efter egne regler som slet ikke bør tillades i DK.

    Man har vendt det blinde øje og det døve øre til, og tilladt ændringer overalt på bekostning af vores normale danske normer.

    Så hvem er det egentligt der har integreret sig?





  • #9   5. jun 2018 Integration er og har aldrig været værtslandets pligt.
    Integration er helt og holdent den tilrejsendes ansvar.
    Ovenstående koncept virkede fint indtil 70'erne hvor det muslimske mindretal blev så stort at de klumpede sig sammen i muslimske minisamfund hvor de ikke behøvede at lære dansk og omgåes danskere.


  • #10   5. jun 2018 # 9

    Vi er meget enige. smiley


Kommentér på:
Er integrationen 'vores' ansvar...???

Annonce