{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
696 visninger | Oprettet:

Omskæring {{forumTopicSubject}}

Endnu inden et borgerforslag har ramt borgen omkring omskæring, er man allerede begyndt at diskuterer for dem en meget problematisk sag, 5 ministre er uenige - for mig er det svært at se at det ikke skal forbydes at mishandle et børn - det køre i for og imod.

https://bit.ly/2Jb4mPN

//citat
Derfor strider forslaget mod religionsfriheden, mener organisationen.
//citat slut

Hvad har mishandling at gøre med religion frihed? man har forbudt at slå børn, Skal det så også gøres lovligt at slå børn, hvis det er i forbindelse med en religiøs opdragelse?

Rigtigt vi kan ikke forhindre forældre at få det gjort i udlandet, men vi kan sørge for at det ikke er tilladt i Danmark.

Problemet på borgen er nok at man prøver at finde en gylden omvej som er spiselig for både det jødiske samfund og muslimer - og hvordan harmonere det lige med loven om revselsesretten som siger at man ikke korporligt må afstraffe et barn. (Kender ikke den eksakte ordlyd) Hvor er retten til at bestemme over egen krop? På borgen bygger man problemet til et stort problem fordi de ikke har en 5 øre forstand på hvordan man undgår aktuelle lovgivning.

Jeg er sikker på at hvis alle drengebørn selv var så gamle at de selv kunne tage stilling så ville flere sige NEJ til at få fjernet flæskesværen.

//citat
- Jeg mener ikke, at man skal skære i børn, der ikke fejler noget. Men når man ser på, om det kan føre med sig, at vi får flere, der bliver opereret andre steder - og hvordan skal vi straffe dem - der er så mange spørgsmål.
//citat slut

ja puha det er sørme svært at man har en lov som siger man ikke må afstraffe et barn korporligt og så have store problemer med at håndterer noget så simpelt som mishandling af et barn.

Det var ikke et problem at lovgive imod omskæring af piger/kvinder i Danmark men drenge - puha det kræver vist et længere ophold i snapstinget.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Omskæring
  • #2   20. apr 2018 Jeg ved nu ikke om kommune hospitaler laver omskæringer, det er nok noget de selv laver i et køkken....

  • #4   20. apr 2018 Jeg må sige at en omskæring som voksen ikke gør ondt men jeg vil nødigt skulle tage sådan en beslutning for et barn og jeg må lyde dum men når et barn bliver omskåret for sissemanden vil lokalbedøvelse eller er jeg helt væk smiley

  • #6   21. apr 2018 Jeg mener heller ikke at man skal skære el. operere på et ellers sundt barn.

    Men jeg tror såmænd ikke at det er det etiske rigtige i dette spørgsmål som stopper politikkerne.
    Mere frygten for reaktionen fra mennesker som praktiserer dette, men i lige så høj grad fra andre EU lande, som ikke ønsker at støde specielt jøderne.

    Iøvrigt kan man på ingen måde samligne piger og drenges omskæring.

    På piger er det direkte lemlæstelse, hvor den naturlige 'lystfølelse' helt bliver fjernet.


  • #7   21. apr 2018 Jeg ser ikke nogen forskel på tortur...

    Skære du et led af lillefingeren eller 2 led det gør lige ondt..

    Hvis man ikke ser torturen så skulle man sætte sig i skrædder stilling - hive banditten frem og uden bedøvelse skære flæskesværet af for det er ikke så galt som at skære fitten af på piger..


  • #8   22. apr 2018 Uanset hvad, så kan jeg ikke forstå, det er tilladt at skære i børn i Danmark. Lad dem selv tage stilling, når de bliver voksne om de vil have skåret noget af det naturlige Gud har skabt.

  • #9   22. apr 2018 #4

    Det må være en mærkelig diller du render rundt med hvis du ikke har smerter ved at få skåret flæsesværet af.

    Har du fået den banket af med en hammer så den er følelsesløs?


  • #10   23. apr 2018 Polysl nej jeg fik lokalbedøvelse og jeg må sige at i min verden har det været godt og jeg er jo også voksen (tror jeg nok) og kan jo så sige fra smiley

  • #11   24. apr 2018 Jeg må jo sige at en omskæringsfabrik vil kunne give fast arbejde men selv med det indsatte billede må jeg sige at jeg tror det gør ondt på børn som har jeg vist taget dem alle med smiley

    profilbillede
  • #12   25. apr 2018 Lad dem selv tage stilling, når de bliver voksne om de vil have skåret noget af det naturlige Gud har skabt. jvf. Jetset.

    Ja, helt enig.

    Hvis man ser på det religiøse, som fx. jøderne. Så henholder de sig til Moseloven. Men Moseloven blev ophævet ved Jesu fødsel.

    Der står i 1 Korinterne 7:19

    " Omskærelse betyder ikke noget og forhud betyder ikke noget, men dét at holde Guds bud."

    Der findes efterhånden så mange ritualer og traditioner som bliver forbundet med religion, men som i virkeligheden er menneskeskabt igennem tiden, men ingen støtte har i Bibelen , som jo burde være den fundamentale bog for kristne.











  • #13   25. apr 2018 Ja, Cris, men den bliver også glemt, bare læs med her, der er sq ikke nogen opbakning omkring den kristne tro heller ikke om noget andet, vi er en nation, der er godt splittet, det må være fordi alle de gamle, som har bygget vores samfund/velfærd op er død og vi andre er godt på vej, det er dybt deprimerende.

  • #14   25. apr 2018 Jeps, det er dybt deprimerende

    Men det er nok også svært for mange at støtte den kristne tro, når hedenske ritualer pludselig bliver indført i kirken, for at gøre sig mere populær.

    Ikke mindst at nogle som siger at de er præster, men ikke tror på Gud?









  • #15   25. apr 2018 Jeg mener også, de bliver afsat.

Kommentér på:
Omskæring

Annonce