{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.129 visninger | Oprettet:

Kontanthjælp - Førtidspension - Folkepension. {{forumTopicSubject}}

Ja hvordan tror de fleste det er at blive arbejdsløs grundet mangel på arbejde og hvor folk endog må gå fra hus og hjem - få stress (hvis de ikke havde det i forvejen) og hvor mange jo kan gå hen og få anden sygdom endog psykisk syg (som kan være invaliderende) og for nogen for resten af livet.
Andre bliver jo slidt ned og på den måde går de over i den kategori hvor jeg vil kalde folk for arbejdsinvalide altså er de ikke til gavn for arbejdsmarked.
Jeg vil forsætte med sådan en som mig (dem findes der nok mange af) jeg er førtidspensionist (en ting jeg sage nej til første gang den blev tilbudt mig) men efter diverse sygdomme så som kræft OSV var der ingen vej udenom og Gudskelov for førtidspensionen for jeg har et liv dog et liv det fleste nok gerne vil undvære.
Nu til dags ser jeg hvordan systemet gerne ser folk dør før de får tildelt en pension uanset hvilken.
Ja Gudskelov har jeg jo stadigt kunne bruge min krop og min tale fejler nu heller ikke noget, den bruges flittigt på at råbe op for det jeg ikke syntes er fair smiley
Når jeg så ser hvordan alle dem der bare har nok - nok i sig selv eller bare nok kommer jeg til at tænke på hvordan det danske velfærdssystem der udbetaler alt kontanthjælp - førtidspensioner og folkepensioner får de tre kategorier til at høre under ordet - velfærdsbyrden og det får mig jo så igen til at sige 7-9-13 håber ikke at det sker - men i kunne jo selv komme under den byrde.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kontanthjælp - Førtidspension - Folkepension.
  • #2   14. mar 2018 Godt at du kom videre smiley

    Nææh, det er heller ikke alle forundt at nå til folkepensionen smiley


  • #3   14. mar 2018 Forhedehulehelvede ja jeg må sige at når jeg høre om hvordan jobcenter sender folk ud i 20.minutters arbejde er det helt gak gak i min verden og en pension gør jo livet noget letter for dem der får den pensionen er dog ikke et mirakelmiddel der gør folk raske og ja der findes altid nogen der snyder og nu talen om at hjælpe andre mennesker der ikke altid har fået den hjælp de burde havde fået - der til må jeg bare sige at systemet ikke altid er fair - glæder mig til mit næste indlæg hvor jeg vil gøre brug af min sorte humor smiley

  • Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 6 Følgere: 52 Emner: 133 Svar: 2.255
    #5   14. mar 2018 Det handler vel i bund og grund om både indsigt og manglende indsigt.
    Vi kender nok alle en eller flere personer på en form for overførsel vi ikke mener de er berettiget til af den ene eller anden grund.
    Som oftest hører vi om dem som snyder og meget sjældent om alle de andre.
    Derved bliver tendensen at man skærer alle over en kam og debatten bliver derefter.
    Hvis denne tendens skal vendes kræver det en grundig kontrol som på den lange bane vil eliminere snyd og komme de retmæssige modtagere til gavn i den offentlige mening og debatter smiley


  • #6   15. mar 2018 Var der nogen af jer, som så det indslag i TV, der handlede om førtidspension. Det var en kvinde med parkinson og der var også nogle andre ting, vi så også denne kvinde, hun var virkelig syg og jeg skriver igen virkelig syg, alligevel skulle hun blive ved med at kæmpe med myndighederne for at få tilkendt den førtidspension, parkinson bliver kun værre og værre, ingen kan arbejde med den sygdom.

    Sådan noget kan gøre mig rasende, hvorfor får hun ikke førtidspension, men behøver ikke at være professor for at se, hun virkelig er syg smiley smiley smiley


  • #8   15. mar 2018 OK FHHH - men at have parkinson, det kan alle se og læs sygejournalen, slet ikke noget at tage fejl af.

  • #13   15. mar 2018 Claus G "12 jeg må sige at Alis C jo blev syg og hum blev vel ikke kasseret fra sit job Alis C sage jo nok selv fra da hun blev syg.
    Men jeg er så enig med dig i den anden halvdel af din tale om at blive slæbt igennem en helt masse tåbeligheder smiley


  • #22   16. mar 2018 Forhedehulehelvede dejligt at du er med til at holde samfundet i gang og er vi alle ikke det min ven smiley

  • #33   16. mar 2018 #32 - det kunne jeg ikke skrive bedre. Men Alis vil have, vi alle står på hænder og bare får lommepenge, for hun har så ondt i røven over, at der er nogen, som har mere, blot glemmer hun, at dem som har mere er dem, som betaler aller mest i skat, så hun kan få sin pension, det er dem hun gerne vil have brændt på bålet, fandme en sørgelig indstilling at have smiley

  • #35   16. mar 2018 Nej, men når man er opvokset i en neoliberalistisk familie, så er man bare så møg forkælet, at man ikke helt forstår, hvordan tingene hænger sammen, det er et skjult skalkeskjul at tro, at hun vil give sin halve pension til en kontanthjælpsmodtager, for det er jo det vi skal, vi skal stå på hovedet hver måned, og kun modtage lommepenge, 100 kr om ugen smiley

  • #36   16. mar 2018 Shit...

    Nu får vi nok snart hendes livshistorie igen.... PLEASE NOT!!!


  • #39   16. mar 2018 Ja, 100 kr om ugen og så på vandgrød resten af ugen smiley

  • #40   16. mar 2018 Eller luftsteg og vindfrikadeller, med gåsevin og kommunesnaps.

  • #41   16. mar 2018 Ja, der er nok ikke så meget ved det, men dem som får tilkendt førtidspension, synes jeg kun er godt, nu hvor det ikke kan være anderledes og folkepensionen kan vel heller ikke været for meget, men at forlange, der også på kontanthjælp skal være råd til 4xferie om året er nok lige i overkanten smiley

  • #42   16. mar 2018 Var der ikke et tidspunkt hvor kontanthjælpsmodtagere havde ret til en uges ferie med betaling, eller er den afskaffet?

  • #43   16. mar 2018 Jeg ved det faktisk ikke, men Alis ved det garanteret smiley

  • #44   16. mar 2018 Ja men jetset #41 er helt enig med dig smiley


  • #45   16. mar 2018 Jeg må jo sige til jer at have et liv hvor man slet ikke kan komme ud af forskellige årsager er ikke sjovt jeg har jo selv prøvet det og selv nu er mit liv kun det jeg selv gør det til smiley

  • #46   16. mar 2018 Leon, tænk at vi har et samfund, hvor vi kan få kontanthjælp, førtidspension og folkepension, jeg synes vi skal være taknemmelige for det.

    Der hvor jeg står fuldstændig af er, når nogen brokker sig over kontanthjælpen, hvor de ikke kan komme på ferie og køber gaver og hvad ved jeg, det er vel helt klart som Amen i Kirken, at kontanthjælpen er en hjælp til at overleve og komme videre, det er da ikke noget, man skal leve på resten af livet, sådan må det være, der er så mange steder i verden de dør af sult, det er ret svært i Danmark medmindre, man selv vælger det smiley


  • #47   16. mar 2018 Leon, der er det gode ved dig, at du er så positiv, ingen kan være i tvivl om, du gør dit bedste, og jeg ønsker det bedste for dig smiley smiley

  • #48   16. mar 2018 Jetset #46 kunne man ikke lave en borgerløn fremfor den dersens kontanthjælp og der findes jo ikke arbejde til alle uanset om folk vil det eller ej smiley

  • #49   16. mar 2018 Jetset #47 tak for de pæne ord smiley

  • #50   16. mar 2018 Den borgerløn har man snakket om siden VS var i folketinget, den bliver aldrig til noget. - Ville det ikke også bare blive et andet navn for kontanthjælp?
    Man forestiller sig vel ikke at man som 18 årig siger; jeg vil have borgerløn og aldrig lave noget???


  • #51   16. mar 2018 Nej, Leon, jeg synes ikke om den ide med borgerløn. Og så har der aldrig været så mange i job, som nu, der er også jobs til "flygtninge", men hvis der er tale om førtidspension pga af sygdom, så er det noget helt andet, men det er ikke nemt at få den, så jeg forleden i TV, jeg må sige, det var en kvinde, der var så syg, at det ikke var muligt at arbejde med den sygdom, stakkel kvinde (Parkinson).

  • #52   16. mar 2018 Markgreven #50 ARH det var måske lige i overkanten smiley

  • #53   16. mar 2018 Jetset hvor går grænsen for hvor syg et menneske skal være før der kan tilkendes en førtidspension er det før eller efter et menneskes død systemet går meget langt for at skubbe syge mennesker ud på arbejdsmarked og talen om alle de jobs jaaaaa tror så ment nok jeg kunne finde gode arbejdspladser men de er vel sparret væk smiley

  • #56   17. mar 2018 Leon, der er ikke så mange arb.pladser som er til at få, da landets arb.konkurrenceevne er lav pga. høj skat, der skal betales til de som skal have førtidspension; du er nødt til at se hele perspektivet og ikke bare tro, at der bare skal uddelese div. soc. ydelser og at dette vil virke, når der er så meget svindel.

    De som bevidst snyder systemet, er grunden til de som reelt lider, har meget svært ved at få hjælp, så hvis det gøres lettere at få overførsel, vil nok gøre det endnu sværer for de som reelt har brug for den, da pengene skal findes uanset hvor let man tror dette lige kan gøres ....
    Så mange søger at snyde, at systemet vistnok pt. er ved at evalueres helt fundament ændres vs. blot hæve grænsen for hvad som kræves for soc. hjælp, endelig.
    Hjertet er hvad som giver mennesket liv, og er årsagen til at de som svindler, reelt har destrueret deres liv og idag blot overlever som en tiger der kan gå ind og ud af buret for at få mad vs. tigeren som lever i jungle. Spild af liv og vi bør hjælpe dem til ikke at spilde livet sådan.


  • Entrelac T
    Entrelac T Tilmeldt:
    jan 2017

    Følgere: 2 Svar: 26
    #57   18. mar 2018 #15 Eftersom du selv arbejder på et jobcenter, så må du også vide, at der har været en del pensionsreformer. Og ved tidligere eksisterende regler har det været muligt, at blive tilkendt førtidspension til trods for en resterende arbejdsevne.
    Da jeg selv blev tilkendt fp hang pensionsreglerne sammen med reglerne om fleksjob, hvor det ikke kunne betale sig for en arbejdsgiver, at ansætte en fleksjobber medmindre denne kunne arbejde min. 1/3 af fuld tid, d.v.s. ca. 12 timer.
    Tidligere endnu kunne man tilkendes "almindelig forhøjet førtidspension" hvis arbejdsevnen var nedsat med min. 50%.

    At man kan skrive "side op og side ned" på et net-forum er på ingen måde ensbetydende med, at man har en arbejdsevne.

    F.eks. kan du ikke vide hvor lang tid det har taget, at skrive indlægget.

    Derudover tror jeg ikke på, at der er ret mange, som er på kontanthjælp fordi de ikke gider at arbejde. Sådan var det måske engang, men sådan som der drives klapjagt på arbejdsledige nu, så holder den simpelthen ikke længere.
    Men der er jo intet usædvanligt i, at det er det indtryk, som jobcentrene ønsker, at vi skal have af de arbejdsledige.
    Lige så lidt usædvanligt er det, at ansatte på jobcentrene bager den ene rævekage efter den anden for at holde syge/handicappede borgere på en lav ydelse.

    Intet nyt under solen.


  • Entrelac T
    Entrelac T Tilmeldt:
    jan 2017

    Følgere: 2 Svar: 26
    #60   18. mar 2018 #58
    Jeg har også læst #1, men det ændrer ikke på hvad du skrev i #15.

    Uanset om det handler om Alis eller en hvilken som helst anden fp'er, så er jeg bare så p*sse hamrende træt af, at der alle steder i samfundet skal hakkes nedad.
    Mange glemmer, at det en dag kan være dem selv, der skal kæmpe med det sociale system i årevis, for mit eget vedkommende tog det 15 år, og jeg har kendskab til syge mennesker, som kæmpede i over 20 år før de blev tilkendt den fp, som de hele tiden var berettiget til.
    Det handler kun om en eneste ting, og det er kassetænkning, og jeg synes dælme det er grimt, at vi behandler syge mennesker på den måde.

    Der findes også psykisk syge, som ikke tør gå udenfor en dør, men godt kan udtrykke sig på skrift på nettet. Er det så også en arbejdsevne?

    Derudover er det min erfaring, at mange psykisk syge førtidspensionister hellere fortæller, at de ikke fejler noget, end at fortælle hvad de fejler.

    Jeg kan selv finde på noget tilsvarende, til trods for, at jeg har en reel ryglidelse.


  • #62   18. mar 2018 Carsten N det kan godt være at du giver SKAT skylden for - for få arbejdspladser men den tale syntes jeg er helt ude i skoven og bare der kom flere medarbejder i skat du ved ligesom i de gode gamle dage hvor der altid var orden i skat og der kunne jeg jo tage talen general i det danske system der er sparret væk smiley

  • #63   18. mar 2018 Entrelac T #57 enig smiley

  • #64   18. mar 2018 Claus G hvorfor lyve hvis talen er sandt og tænk på alle dem du siger lyver og igen tænker jeg på hvordan jeg da møder en del der er mega syge smiley

  • #66   18. mar 2018 Claus G smiley

  • Entrelac T
    Entrelac T Tilmeldt:
    jan 2017

    Følgere: 2 Svar: 26
    #69   18. mar 2018 #61
    Claus G, du skrev, at du fokuserede på den hjælp du fik, i stedet for at te dig som et forkælet curlingbarn, der kun fokuserer på at klage, klage og så lige klage.

    Er man pr. automatik et forkældet curlingbarn når man klager, klager og så klager?

    Man kan vel godt klage selvom man tager imod den hjælp man (måske) får, det ene behøver vel ikke at udelukke det andet.

    Især de sidste år før jeg blev tilkendt fp skrev jeg rigtig mange klager. F.eks. har jeg klaget over, at en sb (sagsbehandler) havde fejlciteret mine lægepapirer, så jeg kom til at fremstå som løgnagtig over en konsulent hos en anden aktør (som jeg iøvrigt fik et rigtig fint samarbejde med).
    Jeg har også flere gange klaget over manglende svar fra sb'ere. For hvordan pokker kan jeg forventes at deltage i behandlingen af min sag hvis jeg ikke kan få den fornødne information.
    Jeg har også klaget over sb'ere, der ikke har kendt lovgivningen, og på den baggrund har givet mig forkerte oplysninger.

    Min allersidste klage handlede om, at jeg var blevet godt og grundigt træt af, at blive syltet, og valgte at søge om fp på det foreliggende dokumentationsgrundlag. Da jeg afleverede ansøgningen kom min sb ud og påstod, at jeg ikke kunne søge på det foreliggende grundlag når hun havde sat gang i en pensionssag. Dette var direkte forkert, i forhold til den på tidspunktet gældende pensionslov. Kort efter blev jeg tilkendt fp, på baggrund af den ansøgning sb havde lavet (ret skal være ret ;)).

    Hver eneste gang jeg har klaget til jobcenterchefen har jeg fået brev om, at min klage var taget til efterretning. Det havde jeg jo nok ikke fået hvis jeg ikke havde haft ret i mine klager.

    Jeg vil påpege, at jeg på intet tidspunkt forholder mig til Alis, eller hendes indlæg.


  • Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 6 Følgere: 52 Emner: 133 Svar: 2.255
    #79   18. mar 2018 #69
    Klageretten er en naturlig del af et demokrati og samtidig omdrejningspunktet i mange diskussioner om ret i lovens kontra den moralske forstand.
    Vi kender nok alle eksempler på at nogle mennesker brugte klageretten og fik mere end nødvendigt var - lovligt, men moralsk forkert i andres øjne.
    Nogle mennesker er eksperter i at klage og få det fulde udbytte hvor andre slår sig til tåls med hvad der bliver tilbudt.
    For eksperten vil de andre fremstå som dumme og naive og omvendt vil eksperten fremstå som en blodsuger uden moralske skrupler.
    Denne forskel på menneskers brug af klageretten vil alle dage være genstand for diskussioner og hvilken kategori jeg selv tilhører må i gætte jer til. smiley


  • Entrelac T
    Entrelac T Tilmeldt:
    jan 2017

    Følgere: 2 Svar: 26
    #80   18. mar 2018 #70
    Hmmm, mon dette er et svar på mit indlæg.

    Hvem er det du kalder professionelle?
    Er det de kontoruddannede, der arbejder som sagsbehandlere, og som ikke kender lovgivningen?
    Om man har brug for hjælp handler jo ikke om klogskab eller intelligens. Men det forstår man nok først når man er blevet ramt af invaliderende sygdom.

    Hvis dit indlæg er et svar på mit, så må du meget gerne lige fortælle mig hvor jeg påstår, at samfundet er skyld i mit handicap.

    Hvis du f.eks. var blevet fejlbehandlet på et sygehus, ville du så heller ikke klage?

    Og nej, jeg synes faktisk ikke dit indlæg giver meget mening.



  • Entrelac T
    Entrelac T Tilmeldt:
    jan 2017

    Følgere: 2 Svar: 26
    #81   18. mar 2018 #79
    Som det vist også fremgår af mit indlæg (#69), så har mine klager i min egen sag ikke handlet om at få andet end en reel og fair sagsbehandling. Mine klager har ikke handlet om ydelser.

    Derimod har jeg hjulpet andre, som har fået afslag på hjælpemidler, hvor afslagene er givet på forkert grundlag. Og hjælpemidlerne er blevet tilkendt allerede ved kommunens egen genbehandling af sagerne, og er altså ikke nået til ankestyrelsen. Det er min helt klare opfattelse, at afslag oftest gives ud fra devisen "går den, så går den". Og det synes jeg ikke man kan byde folkepensionister, som ikke har andet end folkepensionen at leve af.


  • Entrelac T
    Entrelac T Tilmeldt:
    jan 2017

    Følgere: 2 Svar: 26
    #82   18. mar 2018 leon L, jeg tror tråden har taget en vending du ikke havde forventet.

    Og især vil jeg give dig fuldstændig ret i din allersidste sætning, men det forstår de færreste før de er lige præcis dér.


    "Når jeg så ser hvordan alle dem der bare har nok - nok i sig selv eller bare nok kommer jeg til at tænke på hvordan det danske velfærdssystem der udbetaler alt kontanthjælp - førtidspensioner og folkepensioner får de tre kategorier til at høre under ordet - velfærdsbyrden og det får mig jo så igen til at sige 7-9-13 håber ikke at det sker - men i kunne jo selv komme under den byrde. "


  • Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 6 Følgere: 52 Emner: 133 Svar: 2.255
    #83   18. mar 2018 #81
    Entrelac - mit indlæg var absolut ikke møntet på dig, men på hele debatten omkring klageretten hvilket jeg troede fremgik tydeligt smiley


  • Entrelac T
    Entrelac T Tilmeldt:
    jan 2017

    Følgere: 2 Svar: 26
    #84   18. mar 2018 #83
    Helt i orden, men du henviste til mit indlæg. smiley


  • Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 6 Følgere: 52 Emner: 133 Svar: 2.255
    #85   18. mar 2018 #82
    Jeg tillader mig lige at kommentere Entrelac smiley

    Som i alle andre debatter der omhandler fælleskassen går bølgerne højt.
    Når et firma har mange sygemeldte og direktøren opdager at nogle af de syge er taget på skiferie begynder han at mistænke dem alle.
    Det samme sker i samfundet hvor vi alle er direktører overfor fælleskassen og vi reagerer på samme måde når medierne påviser snyderi.
    Vi ved allesammen at snyderi findes men ikke hvor udbredt det er og derfor vil disse debatter altid dukke op.
    Det er i høj grad synd for ikke snyderne, men det er desværre den tort de må lide så længe snyderi bliver opdaget.
    Til orientering er jeg selv blevet en del af ældrebyrden som folkepensionist efter 50 år på arb.markedet smiley


  • #86   18. mar 2018 #62

    Du misforstår vist helt pointen, for det er skatteprocenten, der nødsages høj for at kunne forsørge de som skal have penge iform af soc. ydelser, jeg omtaler, der er grund til konkurrenceevnen og dermed landets evne til at skabe arb.pladser halter; Det har intet at gøre med SKAT som arb.plads at gøre.


  • Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 6 Følgere: 52 Emner: 133 Svar: 2.255
    #87   18. mar 2018 #84
    Korrekt og kun fordi jeg fornemmede hvilken drejning debatten ville tage og ikke for at hænge dig ud smiley


  • #88   18. mar 2018 #62 og #85

    Problemet er vel nok, at folk ønsker at se hvad de ønsker at se til en grad hvor, de er tilbøjelige til at lade deres egoisme råde, og dermed tro de ved hvad de ønsker skal være virkeligheden, og lade tvivlen komme evt. forbrydere til gode el. i det mindste ikke straffe el. mistænkeliggøre uskyldige; Dette er forståeligt, men det bliver et problem når, I realiserer hvor stort omfanget af problemet er, og at kommunernene reelt blot søger at dæmme op for problemerne inden de eskalerer ukontrolerbart ifht. hvad samfundet kan klare at finansiere ifht. hvad som er rimeligt at hjælpe folk med, som kræver hjælp.
    Når folk i medierne belyses, synes udpræget grad af reelle eksempler at bevise problemer på området, men alle de tilfælde hvor folk kan føle at fællesskabskassen udnyttes, dem ser man aldrig; Medierne søger at samle befolkningen og ikke stimulere til splittelse, noget understreget af Ulrik Haagerup, da han som chef for DR udtalte, at DR opgave er ikke at videreformidle sandheden, men at belyse forsk. perspektiver el. vinkler af den.

    Som man stemmer, sådan oplever man konsekvenserne.

    At have udelt tillid el. agere blind har konsekvenser, også selvom man ønsker at se det bedste i folk el. ikke ønsker at konfronteres med ubehagelige fakta at skulle tage stilling til, ubehagelig fakta som vil kunne give store problemer for vore børn og børnebørn og familier, hvis man ikke agerer med omtanke og omhu.

    "62, det er lidt som jeg læser, at du læser hvad du ønsker skal stå i min kommentar du heroverfor svarer på, fordi det er svært at forholde sig til realismen i dens indhold, da indholdet er særdeles ubehageligt at skulle tage stilling til. Måske jeg ikke gjorde det tydligt nok i kommentaren, men prøv engang at perspektivere overfor dig selv kun, det er ikke nødvendigt at forklare dig overfor andre herinde, om det har relevans hvad jeg som her i denne kommentar skriver.

    Mænds konfliktskyhed stiger med alderen, måske grundet div. hormonelle faktorer, men vi er nødt til at kæmpe for at kunne forholde os til virkeligheden og ikke noget som vi ønsker skal være virkeligheden, for så bliverman løbet over ende imens folk griner af een.


  • Entrelac T
    Entrelac T Tilmeldt:
    jan 2017

    Følgere: 2 Svar: 26
    #89   19. mar 2018 #85
    Cody N

    Ja, snyderi forekommer alle steder, hvor muligheden for snyd findes. Det kan nok ikke helt undgås.

    Jeg synes bare det mere ligner hetz når det kommer til arbejdsledige.

    Jeg har i tidens løb kendt mange, der har lavet sort arbejde, og det har kun været de allerfærreste af dem, som var på overførselsindkomst. Flere af dem har f.eks. haft fuldtidsjob som murerarbejdsmand, og har så lavet sort arbejde i fritiden.

    Jeg havde engang en veninde, som havde meget ondt i bagen over en af mine andre veninder, som lavede noget sort rengøring. Der var jo bare lige det, at den første veninde ikke selv gik af vejen for sort arbejde hvis hun kunne få en tjans.

    Og jeg tror faktisk, at der er meget langt mellem de mennesker, der aldrig har lavet en eller anden form for snyd. Og har man selv en rem af huden, så synes jeg faktisk man skal holde sig for god til, at pege fingre af andre.

    Laver man sort arbejde snyder man jo også fælleskassen for penge.

    Jeg har også haft kendskab til nogen der begik socialbedrageri.
    Aktuelt går jeg og undrer mig over en ældre dame (for længst folkepensionist), som får fuld boligsikring til sin lejlighed fordi hun boede i den med sin nu afdøde mand. Nu har hun en kæreste, som har opholdt sig i lejligheden sammen med hende de sidste par år, men har adresse et andet sted. Jeg fatter ikke, at hun tør. Hvis nogen får ondt i bagen bliver det dælme dyrt.





  • #90   19. mar 2018 # 89 ondt i bagen, lissom de syge som dør pga. der ikke er råd til tilpas sygehusbehandling?

    Der er en udpræget tilgang til, at visse folk agerer uden at ville tænke på konsekvenserne af deres handlinger, hvis de udskyde problemerne at forholde sig til, til senere.

    Så du er inddirekte medvirkende til snyd hvis du ikke gør noget overfor alle de forældre som giver afkald på at være sammen med deres børn i tillid til systemet virker, fordi borgerne gør deres uskrevne borgerpligt.

    Du skriver tidl. du arb. for at hjælpe folk igennem systemet, og retfærdiggør din egen manglende stillingtagen til om folk snyder el. ej med, at der er mange som snyder; Hvordan synes du selv du bidrager til fællesskabet?

    At du ikke tror der er folk i stort antal som arbejder sort mens på soc. ydelser, er din tro og din tro alene. Hvis du arbejder udfra dette er sandheden, så bliver din tro til overtro såfremt dette ikke passer.
    En vis mand udtaler, at det ikke er hvor mange penge man tjener, der betyder noget, men hvordan disse penge er tjent; Kun folk som er negativt effektueret af dette grundet deres eget virke, tror ikke på el. er overbeviste om dette, medmindre de tillader potentiel selvbedragerisk tilgang at dominere deres liv.


  • #91   19. mar 2018 Jeg må så bare sige: Godt jeg ikke skal ager moralens vogter smiley

  • #92   19. mar 2018 #91

    Såfremt du alene handler - inkl. passiv handling, og stemmer udfra egen overbevisning, er du moralens vogter uanset om du ønsker det el. ej. smiley Det sker helt automatisk.


  • #93   19. mar 2018 Carsten N Nix smiley

  • #94   28. okt 2020 #93
    Jo, du er moralens vogter med dit kryds el. mangel på sammen. Hvis du ikke ønsker at tro på dette, så har du helt ophævet demokratiet for alle i DK, såfremt din tro skulle være sand.
    Man kan ikke alene sætte demkratiet for alle ud af drift.
    Det er egoisme at tro det man vil tro, hvis det blot er fantasi man ønsker skal være virkelighed.


  • #95   28. okt 2020 Hvis man ikke sætter sit kryds, så har man i min verden frasagt sig retten til at deltage i den demokratiske proces. Så kommer de op af deres lænestol og hykler om det ikke betyder noget- nå men så betyder din ytring heller ikke noget - så hyg dig i din kælder og lad være med at brokke dig over valgets resultat og senere handliger.

  • #96   28. okt 2020 Ja nu har jeg i et par årtier set hvordan det ene valgsted efter det andet er lukket ned og det mener jeg sætter Demokratiet ud af spillet - der er sku mange der vælger at blive sidende i deres sofa frem for at skulle stå og vente på en bus eller et tog hvis du bor på landet og det kan tage timer at komme frem + at få lov til at stemme.

  • #97   28. okt 2020 ahhh. Leon

    Jeg har sgu ikke set at nogen skal have en rejsetid på timer for at stemme. - folk kan jo bare stemme online - brevstemme eller gå ned på den lokale skole - så det er sgu en øm undskyldning for at være luddoven.


  • #98   28. okt 2020 Polysl hvornår har du sidst boet på landet og skulle stemme og det er nu rigtigt hvad jeg skriver smiley

  • Cody N
    Cody N Online Tilmeldt:
    nov 2017

    Følger: 6 Følgere: 52 Emner: 133 Svar: 2.255
    #99   29. okt 2020 Spændende perspektiv at genbruge tråde ved at svare på et to et halvt år gammelt indlæg - men ok når emnet, som her, altid er højaktuelt smiley

  • #100   29. okt 2020 Er det ikke bare et evigt emne smiley smiley smiley smiley smiley

Kommentér på:
Kontanthjælp - Førtidspension - Folkepension.

Annonce