{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
885 visninger | Oprettet:

Kommunikation - Internet - Eboks. {{forumTopicSubject}}

Ja da systemet fandt på at vi ikke længere skulle have breve fra systemet - tror jeg ikke der var mange som tænkte - ÅH NEJ.
Først må jeg sige at Eboks er noget lort for hvis man ikke er med på IT-bølgen kan det godt gøre ondt - bare se den kvinde der nu skal bevise at hun ikke har fået en mail fra systemet i sin Eboks og først må jeg sige at systemet sagtens kan fejle har oplevet det en del gange og syntes nu det burde være systemet der skulle finde beviserne ikke borgeren.
Jeg er jo helt med på de dersens huske SMS dog ikke at de kommer på de mest tåbelige tidspunkter om natten.
Ej heller syntes jeg om hvordan man kan få en SMS Lørdag/Søndag da borgerens privatlivsfred er ligeså vigtigt som systemets.
Hvem har ikke prøvet at skulle have fat i en eller anden i systemet og personligt vil jeg "bare" sige kaos.
og hvordan den farver nye verden ser ud i morgen er der jo ingen af os der ved, men sætter da lige et billede med ind.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Kommunikation - Internet - Eboks.
  • #1   13. jan 2018 Nu har jeg aldrig oplevet E-boks har fejlet, og dem som ikke er med på IT kan sagtens fritages det kræver bare at gå til borger service og skrive under.

    Nu er det at overdramatisere for sms får man jo også fra venner i weekenden -Ønsker du ikke sms i weekenden kan du bare sætte nogle parameter op på din mobil.


  • #3   14. jan 2018 Jeg vil give Leon ret i, at vi ikke behøver at få huske SMS om natten, vi sender SMS om natten til dem, vi kender godt, jeg synes også det kan være lidt uhyggeligt at få en SMS om natten, det kunne jo være noget alvorligt.

  • #5   14. jan 2018 Leon

    Som et PS...

    E-boks er indrettet sådan at du kan tilmelde flere services hvis man ønsker det, som forsikring, eller andre ikke kommunale meddelelser.

    Jeg kan ikke se et minus i at bruge e-boks, for et brev kan blive væk hjemme men man kan altid hvis man gemmer sine breve i forskellige mapper finde dem på sin e-boks.

    Så er der også tidsfaktoren der går ikke mange sekunder fra du beder om en f.eks. beskæftigelse til den lander i din e-boks og her har du en hurtig pingpong.

    E-boks er faktisk det samme som et mail program -- forskellen er at kommunen kender din adr. på e-boks og man kan så udvide dem til dem udenfor det kommunale til også at kende den.

    Sikkerheden er så også bedre end et mailprogram da du skal logge ind via dit nøglekort.


  • #7   15. jan 2018 Pest Mord smiley smiley smiley

    Ja, det handler om at følge med, jeg synes det går lidt stærkt, men jeg må indrømme, jeg havde sq mere styr på det, da jeg havde alle mine fysiske mapper med papir i. Jeg har fuldt forståelse for ældre mennesker, der ikke kan finde ud af det.

    Og den dag systemet er nede og al din elektronik er gået i baglås, så er vi ude for nummer. Og rigtigt, så synes jeg, det er aldeles bøvlet at sende mails fra den, E-boks og mailen skal være parat, hvis der skal svares på noget.

    Hvis ikke du har et helt hjemmekontor med både det ene og andet, så er du faktisk udenfor samfundet, og ja, vi kan gå på biblioteket, men det er mere end besværligt og der kan vi ikke sidde i fred og ro, så nej, fuck det og alt det, vi selv skal skrive ud ...., ved ikke, hvor glad jeg er for det, er nok født 50 år for sent smiley smiley


  • #8   15. jan 2018 øh... hvad er bøvlet at sende mail ved e-boks?

    Du er inde i den mail som du vil vider sende enten til dig selv eller andre, du skriver mail adr. og evt. overskrift og så send på samme måde som i et email program.

    Hvad er det som er bøvlet???


  • #9   15. jan 2018 Jamen, sådan ser min side ikke ud, jeg kan kun læse min post ikke sende noget fra den, jeg har i hvert fald ikke fundet ud af det endnu, jeg er måske lidt langsom smiley

    Men hvordan kan jeg så se min sendte svarmail, der må være en udbakke eller hva smiley


  • #10   15. jan 2018 jetset sådan ser min ud.



    profilbillede
  • #13   16. jan 2018 #10 - Polysl, så må min også se sådan ud smiley

  • #14   16. jan 2018 Jeg må nu stadigt sige at internettet jo ikke er fejlfrit og Eboks har vel også været nede ligesom SKAT er når folk stormer ind for at se hvor meget de får eller skal betale til SKAT og det er jo kun en tastefejl fra hvem som helst der gør at en mail kommer andet sted hen smiley

Kommentér på:
Kommunikation - Internet - Eboks.

Annonce