{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
739 visninger | Oprettet:

Iran {{forumTopicSubject}}

Ja så køre jungle trommerne igen, med at USA tilslutter sig opstanden i Iran og mener den er berettiget og afviser samtidig at de ikke har noget med opstanden at gøre.

Det er jeg så ikke helt sikker på men fakta er at Iran bruger alt for mange penge på militær og lader alt andet sejle som gør at der er stor inflation, manglende frihed til at ytre sig og en masse andre ting som har været et problem i mange år som man dårligt kan tilskrive USA selv om de nok på en eller anden måde har en finger med i spillet.

Våben uden en krig er et våben der er ubrugelig og USA er afhængig af at der er opstande i verden så deres våben lobby kan rose sig med stor tal af eksport. Man nævner ikke hvilken eksport men eksport.

Imens at Danmark prøver at komme ind på det Iranske marked så truer Trompeten i USA med at trække sig fra atomaftalen som også får betydning for Dansk eksport da vi er allierede med USA:

Jeg så hellere at vi trak os ud som USA allierede så vi har frie hænder til at forhandle eksport aftaler for alt den lede Trompet laver, skader alle på en eller anden måde, og ikke USA: De vil krig, Ufred, ballade så deres våben lobby kan bryste med at gøre en forskel i verden.

tal siger at USA har været i krig i 91% af tiden siden 1776, og i de fleste tilfælde er det USA som hat startet det.

Med terror og skoleskyderier så har våben industrien krone dage for den almene amerikaner går i panik og bevæbner sig til tænderne.

Så lad os fjerne os fra USA så vi igen kan være en nation som ikke er krigsførende men en humanitær stat.

Skal vi eller USA blande os i opstanden i Iran?

Kommentarer på:  Iran
  • #2   3. jan Vi skal ikke blande os. Vi har blandet og nok i forholdene i lande med en kultur, vi ikke forstår, og vi har gjort mere skade end gavn.
    Men vi skal yde den humanitære hjælp, der er brug for.

Hvorfor skulle USA også vælge den underfrankerede jubelidiot til præsident. Han kan virkelig få lavet ballade rundt omkring i verden.

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

Følger: 1 Følgere: 7 Svar: 761
    #3   3. jan hold da op hvor ser du godt ud alis der er ikke sparet på frisør der
    men jeg er bare ikke enig i at du kalder den amerikanske. klaphat for idiot.

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#6   3. jan måske fhh. men helt idiot kan han ikke være med det han har nået i livet. derfor virker klaphat ligesom mere bredt favnende.
    så du er måske heller ikke enig i alis,s nye smukke fine frisyre ?

• #7   3. jan Der var en analyse i DR om hvorfor Trump har indkaldt sikkerhedsrådet angående situationen i Iran. Analysen gik på, at i de fleste konflikter i Mellemøsten har Iran og USA stået på hver sin side.

Mine egne tanker: Det ville ligne Trump at udnytte den nuværende konflikt til sin egen fordel.
    Man skal også huske på, at Mellemøsten ikke ønsker amerikanske tilstande. Men USA ønsker amerikanske tilstande både i Mellemøsten og i resten af verden. I sin tid smed Iran Shaen ud fordi han var for amerikansk.
    Det arabiske forår var heller ikke et oprør imod Islam, det var et opfør imod fattigdom, og den nuværende konflikt i Iran er også et oprør imod de økonomiske forhold.

Efter min mening skal Danmark ikke blande sig i magtkampen. Vi har brændt os mere end rigeligt på at blande os i noget vi ikke havde forstand på. Men jeg mener stadig vi skal yde den nødvandige humanitære hjælp, og det mener jeg også om et halvt år!
    De politiske forhold i verden er så indviklede, at det er nødvendigt at spænde sikkerhedsnet ud under dem, der kuldsejler.

Jeg håber man vil holde sig til emnet i denne tråd. Det er meget vigtigt.

• #8   3. jan FN-chef slår alarm i nytårstale

https://www.dr.dk/nyheder/udland/fn-chef-slaar-alarm-i-nytaarstale

• #9   3. jan Jeg er født med USA i mit liv og selvom denne president måske ikke lige er min kopthe findes der stadigt 50% der ønsker det samme som os andre - en fri verden også iranerne

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#10   3. jan 7/ alis. du burde da om nogen vide at dr, analyse og dagspressen. er df styret og derfor meget utroværdige. du ved da at irak har olie. masser af olie. så du kan logisk udlede af det fakta at den ufred pressen lægger for dagen, kun dækker over et fint og ædelt arbejde irak og usa imellem. næ striden er kun et skuespil for den nyhedsliderlige df verdenspresse næ vi muslimer og villige vantro må snart lære at stå sammen og trække på samme hammel i verdensherredømmes hellige navn

• #11   3. jan Leon: USA er ikke et frit land. Det er kun dem, der har mange penge, der har frihed.
    USA er den stærkes ret.

Mange andre kan se, hvordan de virkelige menneskelige værdier nedprioriteres i kapitalistiske lande, og hvad der florerer af magtkampe mellem borgerne.

Hvis Iran ønsker et andet system, som efter deres mening bedre beskytter de menneskelige værdier, så er det deres valg, og det har andre ikke ret til at blande sig i. Lige nu er det de stigende priser på dagligvarer, der er problemet. Det er netop en af konsekvenserne af kapitalisme.
    Det kan reguleres ved at sørge for et ordentligt socialt sikkerhedsnet og rettigheder.

Trump har indledt krig mod Islam og tror at hele verden er hans personlige legeplads, hvor han kan opføre sig, som det passer ham.

• #12   3. jan Alis C frihed er hvad du og jeg gør det til og min frihed ligger langt fra mange andres

• #13   3. jan Leon # 12 "Alis C frihed er hvad du og jeg gør det "

Det er jeg ikke enig i. Alt for mange er underlagt nogle betingelser, der gør det umuligt for dem at leve, som de gerne ville.
    Hvad iranerne mener at frihed er, er jeg ikke helt klar over, men USA ved det i alle tilfælde ikke. Jeg vil håbe at FN er mere objektive. Det plejer de at være.

• #14   3. jan Usa SOM STÅR FOR FRIHED - en joke....

Ingen må krypterer noget uden at myndigheder har adgang til det som krypteres som nøgle. Derfor opstod PGP som en offentlig og en privat nøgle så ingen udefra eller myndigheder kunne få adgang til de data.

Trumpeten prøver ihærdigt at begrænse ytringsfriheden i medierne. Han er så tåbelig at han tror så fuld og fast på biblen at hans ærinde er at bruge trumpeten til at bryde "Jerikos mure" ned i hele verden og ingen kan sige nej som soldat.

Den eneste frihed amerikanere har er at de kan gå i hundene uden nogen blander sig. Friheden til et værdig liv som arbejdsløs eksisterer ikke og kan gøre hele landsdele til en ødemark.

På trods af kampen fra Benjamin Franklins kamp for frihed for sorte, i har den dag i dag ingen effekt. Man elskede sorte i Vietnam som kanonføde og når de kom hjem såret så fik de den kolde skulder. Politiet er ekstrem racister i visse dele af USA og der er eksempler på direkte mord som skjules som nødværge - så hvor er den frihed som USA bryster sig med?

Du har den frihed at kunne købe våben som 16årig men du må ikke købe en øl. Du kan få kørekort som 16 årig men ikke købe en øl.

Er du muslim fra et eller andet hula bulla land så får du ikke adgang til USA.

Og den eneste frihed du har i USA er at få lov til at gå i hundene.

Sorte har ikke samme rettigheder i visse dele af USA og stadig kalder de det frihedens land - vorherre til hest....

• #17   3. jan Hvad trompeten har af succes i sin egen lille verden kan ikke overføres til hans embede som præsident for den kolbøtte ejer ikke et gram diplomati - han tror at hele USA er hans egen lille realitet show og det viser jo også med den store udskiftning i hans stab.

At over 50% har stemt på den idiot beviser bare at intelligensen er på retur, og hvis man spørger folk på gaden så er Ikea hovedstaden i Danmark. Der er sågar eksempler de ikke anede hvem der var deres præsident. #ajour en dansk sjov undersøgelse i USA på gaden.

• #19   3. jan Iran er en oliestat og hvorfor skal vi yde humanitær hjælp?

Hvor er alle de andre muslimske lande, når det drejer sig om at støtte hinanden?

OK

Vi kan også gøre det på den måde - noget for noget - Olie for humanitær hjælp hvis de er så dumme de ikke aner hvordan man er humanitær.

Man kan starte med at skide udenfor teltet - det kaldes en god start.

• #23   3. jan Pollysl # 19 "Iran er en oliestat og hvorfor skal vi yde humanitær hjælp? "

Hvis man er politisk flygtninge så hjælper oliepenge ikke.

"Hvor er alle de andre muslimske lande, når det drejer sig om at støtte hinanden? "

Ved det ikke. Saudiarabien har taget en del flygtninge, men nu er de selv i gang med at lave flygtninge fra Yemen.
    At man er muslim betyder jo ikke at man er enig i alt.

Danmark bør tage de kvoteflygtninge, vi bliver bedt om, og ellers holde os ude af stridigheder som ikke ved kommer os. Hvad skal vi med alle de kampfly? De løser ingen problemer.
    Hvis Trump vil have oprustet verden, så skal alle andre helst være klogere.

• #24   3. jan Alis

Nej vi skal ikke tage en disse af flygtninge for der er masser af fredelige områder i Mellemøsten og der kan de søge hen. Det er latterlig de søger igennem et utal af fredelige lande for så at ende i Danmark.

Faktisk gør vi Iran en tjeneste ved at modtage deres systemkritikere så er de af vejen...ik? - tøsedrenge kæmp for jeres land...

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#26   3. jan 25. er virkeligheden ikke ved at være derhenne. at den dør skal vi holde åben. vi risikerer trods alt selv at få brug for det selv. når gæsterne har taget magten her ?
    bare en strø tanke.

• #28   3. jan rasmus

>Tror du at Iran vil tage imod danske flygtninge? jeg er sikker på det vil rage dem en høstblomst.

Hele Mellemøsten er en dør der kun kan åbnes og låser indgangen.

Så lad dem skyde deres egne, bombe deres egne, halshugge deres egne, skære dem i små stykker og lave en barbecue - hvad rager det mig elle andre for den sags skyld.

Vi har gjort nok med det forjættede lorte ord " Vi har gjort en forskel" ja for helvede vi har fjernet en diktator i Irak og kastet landet ud i en magtkamp - kan du høre nogen klappe af begejstring?

>Vi har været med til at skyde diverse folk i Afghanistan og prøvet at oprette en regering som dem ude i landet ikke respekterer men køre deres egen løb. kan du høre nogen klappe af begejstring?

Vi sikre skoler så børn og kvinder kan blive undervist i Afghanistan og graves brønde og gjort en forskel - hvad sker der mon når vi ikke gide mer at gøre en forskel? vi dapper hjem i lykkelig uvidenhed om at når uret slår 12 så nulstilles alt i Afghanistan og alt er som før. Har styrkerne gjort en forskel? nej de er lemminge i et idiotisk spil som de ikke engang selv har fattet de er en del af.

Hvad vi ser i Afghanistan er det samme billede med Vietnam en høj bliver erobret flere gange for så at vietkon flygter for at vende tilbage til samme høj for så at det hele forsætter forfra. Håbløst og det koster liv for en latterlig høj som ingen betydning har. Politikere mener den høj er vigtig til forskel fra soldater som mener det modsatte men er nød til at følge ordre.

Krig bliver mere og mere diffust hvor generaler og idiotiske fjolser i regeringen mener vi kan ændre alt på 10 min og forandre en kultur som har eksisteret i tusinde af år....

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#29   3. jan hmm. polyst. jeg tror du har misforstået budskabet i det jeg skrev. det jeg beskriver. kan udmærket hurtigt blive en reel trussel. alene grundet politisk fladpisseri. noget andet er. du ser selv hvor meget opbakning. de såkaldte venligboere har. jeg ser sku ikke særligt lyst på landets fremtid

• #30   3. jan Rasmus

Det kan godt være du kun ser mørke for Danmark men jeg ser altid lys i mørket for Danmark. Vi er dog ikke så dumme som Sverige, Frankrig, Tyskland,Belgien som i den grad har haft meget glæde af deres indvandring i kraft af terror handlinger.

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#32   3. jan polyst ? mener du virkeligt at vi er så meget klogere end svenskerne. der må du have mig undskyldt. det har jeg ikke set mange tegn på endnu. det vi ser her og nu. det er netop det Sverige var vidne til for år tilbage. så jov. lul bare videre og søg arabisk sprogkursus mens tid er

• #33   3. jan kan da lidt arabisk og hebræisk så jeg tror nok jeg vil kunne klare mig i verden som i fortiden da jeg rejse meget i Mellemøsten...

Hvis Danmarks hovedsprog bliver arabisk så er i selv så dumme at i lader det ske..

• #34   3. jan Hvis en dansk landsdel, eller en befolkningsgruppe blev udsat for krigstilstand/udryddelse/ydmygelse, så ville de mennesker selvfølgelig bede om hjælp og bistand fra det internationale samfund.

Kan det ikke være det, der er sket i Iran og Afghanistan, og andre lande med interne krige????

De krige, som danskere er indsat i, har vel egentlig været et ønske om, at hjælpe en trængt befolkning? - Og så kan det også være godt for våbenindustrien. (som nogle danske firmaer er under leverandører til)

• #35   3. jan Al den tid jeg kan huske har man sagt, at det er kun et spørgsmål om tid før Mellemøsten eksploderer. Jeg frygter at den tid er kommet nærmere, hvis ikke verden er klog og sørger for at undgå det.

Trump har gjort Jerusalem til hovedstad i Israel. Som om den dumhed at oprette staten Israel efter 2 verdenskrig ikke var dumhed nok, så gentager han den lige. Dermed bliver det endnu værre at skabe fred mellem Israel og Palæstina. Hvorfor finder verden sig i at USA skal bestemme hvad hovedstaden i Israel skal hedde?
    Iran støtter formodentlig op omkring Palæstina, så nu skal de lige sættes skakmat.

Jeg synes at situationen er alt for alvorlig til at vi kan tillade os at klynke over hvad vi måske får af flygtninge. De fleste af de muslimer vi allerede har havde været integreret for længe siden hvis man havde lukket munden på DF. Der er ingen, der kan integreres i et land, hvor man sparker til dem.

Våben og krig vil ikke løse nogen problemer. Vi har brug for nogle mennesker, der har mere hjerne end muskler. Hvor findes de?

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#36   4. jan Våben og krig vil ikke løse nogen problemer. Vi har brug for nogle mennesker, der har mere hjerne end muskler. Hvor findes de?
    du plejer da at have alle de rigtige løsninger alis. så det spørgsmål må du da være mand for at besvare

• #38   4. jan #11
    Alis

Trump har indledt krig mod Islam og tror at hele verden er hans personlige legeplads, hvor han kan opføre sig, som det passer ham.

Det rene vrøvl, Islam/muslimer har indledt krig mod Vesten og de vestlige værdier, og de tror, de kan opføre sig, som det passer dem i alle vesteuropæiske lande, østeuropæiske landes statsledere var/er klogere, de vil slet ikke have muslimer ind i deres lande.

• #39   4. jan FHH # 37

"Trump gjorde ikke Jerusalem til hovedstad, det gjorde Israel selv, Trump har bare accepteret det. "

Hvad er forskellen? Hvorfor var det nødvendigt for Trump at true andre lande med at de mistede deres økonomiske tilskud hvis de ikke stemte for Trumps afgørelse? Er det et godt og demokratisk princip i en fri verden at retfærdighed afgøres ved at den der har pengene har magten?
    Israel burde forhandle med Palæstina om det spørgsmål, og ikke med USA. Oprindeligt var Jerusalem hovedstaden i Palæstina.

"Mellemøsten sprang i luften for længe siden. Og det er 100% deres egen skyld. "

Her i vores vestlige demokrati er alting taberens skyld. Prøv at lægge mærke til det!

"Lukke munden på DF? Skal vi have stats censur?"

Nej, man kunne lukke munden på dem ved at sige dem imod og lade være med at give dem så meget magt i folketinget. Hvis folk gennemskuede DFs hykleri ville det også blive resultatet.

"Desuden er det noget af det vi som Nato allierede kan stille op med. Vi har ikke meget forsvar i landet selv og i en tid hvor Rusland spiller med musklerne, kan vi ikke tillade og at være passive. Eller tror du at andre lande gider at forsvare Danmark, hvis vi ikke yder noget selv?"

Nu er jeg ikke så bange for Rusland som du åbenbart er. De forsvarer bare retten til selv at beslutte deres levevis ligesom muslimerne gør. Det er rigtigt at noget militær er vi nødt til at have som medlem af NATO, men det danske militær er gået fra at være et forsvar til at blive brugt til angrebskrige. Hvad skulle vi blandes ind i USAs krige for?
    Når man prioriterer kampfly højere end mad og bolig til arbejdsløse og syge, så er noget skævt i systemet. Hvis vi i stedet øvede os i at finde fredelige løsninger med andre lande, så kunne vi spare på militæret.

Jeg troede vi var kommet videre fra at de velbjergede levede i sus og dus mens bønderne måtte gøre arbejdet og så oven i købet finde sig i at blive brugt som kanonføde. Vi var godt på vej i midten af forrige århundrede. Nu er vi tilbage igen. Vi er blevet bombet mere end 100 år tilbage i tiden.

• #40   4. jan Annela # 38

"Det rene vrøvl, Islam/muslimer har indledt krig mod Vesten og de vestlige værdier"

Vist har de ej, de forlanger bare at få lov til at bevare deres værdier selvom de lever i et vestligt land.

Det er vesten, der har vist hvor meget diktatur der i virkeligheden er under vores demokratiske facade. Vi blander os gudhjælpemig i hvad andre mennesker skal tro på, hvad de må gå i af tøj og hvad de skal spise.
    Og hvad man må mene.
    Her i landet har vi religionsfrihed, og vi har frihed til at gå i det tøj vi selv ønsker at gå i. Det er DF der er en trussel imod de danske værdier og vores frihedsidealer.

• #41   4. jan Alis

Hvis jeg forbeholder mig retten til at bære styrthjelm i en bank så er det i orden?
    Hvis under en demo vælger at klæde mig som jeg vil med hætte så er det i orden?

Hvis ud fra dit udsagn skal kunne klæde sig som man vil så skal man også have retten til ikke at være påklædt.

Men nu er der nogle regler og love her i Danmark om maskering som også gælder dem som maskere sig og kalder det religiøs klædning på trods af at det strider mod ordensmagtens forordning om ikke at være maskeret.

Jeg må ikke gå ind i en bank med en pilot hjelm på trods af at mit ansigt er mere synlig end en kvinde i burka.

• #44   4. jan så lige en burka joke....

• #45   4. jan Trumpeten er bindegal: jeg har en atomknap på mit skrivebord så din lille fede latterlige nordkoreanske lemming kan bare komme an for min er større end din og den virker.

https://www.avisen.dk/professor-afviser-at-donald-trump-har-en-atomknap_478238.aspx

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#46   4. jan 36/ alis jeg har lige haft det oppe og vende med min fordør. så du behøves ikke svare. den havde løsningen

• #47   4. jan eh...36 er da dig selv...

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#48   4. jan eeh ja men blev spørgsmålet besvaret ?

• #49   4. jan giv tid alis skal nok svare det plejer hun..

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#50   4. jan uha det behøves hun skam ikke. svaret fra døren var fyldest gørende

• #51   4. jan #35

At trumpeten har accepteret Jerusalem som hovedstad må stå for hans regning for ingen andre tilslutter sig den mening..Manden er bindegal, idiot, et røvhul, en non diplomat, han skulle krybe tilbage til hans egen lille slangerede hvor han kan lege som han har lyst.

Han er så bindegal at han ikke har forstået at hvad han siger har effekt på hele verden. Hans lille univers i kuplen består af et reality shows som han tror kan køres på den internationale scene.

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#52   4. jan ja han er en fin knægt. den trumpet

• #53   4. jan Han er det værste der kan ske USA - men de idioter som har stem det fjols ind fortjener hvad der sker - og der sker noget meget drastisk i fremtiden hvis de ikke får fjolset fjernet.

• #54   4. jan Polysl # 41

"Hvis jeg forbeholder mig retten til at bære styrthjelm i en bank så er det i orden?
    Hvis under en demo vælger at klæde mig som jeg vil med hætte så er det i orden? "

Nu tænkte jeg specielt på tørklæde eller badedragt. Det er helt ude af proportioner at blande sig i om kvinder vil gå med tørklæde, eller om de vil have mere tøj på end vi plejer når de bader.
    Angående burka er det noget lidt andet, for det har også nogle praktiske konsekvenser. Så vidt jeg ved er der ca. 200 kvinder i Danmark, der bruger burka. Det er altså et lille problem, vi skal tackle. Det er noget overdrevet helt at forbyde det.
    Hvis man vil maskere sig så man er sikker på ikke at blive genkendt på et overvågningskamera er der mange andre muligheder.

"Hvis ud fra dit udsagn skal kunne klæde sig som man vil så skal man også have retten til ikke at være påklædt. "

Lad være med at lave ordkløveri ud af det, det forplumrer en debat.

"Jeg må ikke gå ind i en bank med en pilot hjelm på trods af at mit ansigt er mere synlig end en kvinde i burka. "

Det er muligt, men jeg kan ikke forestille mig, at det er et problem for dig. For nogle muslimske kvinder er det et problem ikke at måtte tildække sig, når de er ude mellem andre mennesker. Den slags kan ikke klares med lovgivning og slet ikke hvis man også gør nar af dem.

• #55   4. jan Igen vil jeg opfordre til at man holder sig til emnet, som er Iran og Mellemøsten. Det er alvorligt og det er vigtigt at forstå det rigtigt.

Jeg går hele tiden og venter på at Trump træder så gundigt i det, at man får en undskyldning for at fjerne ham. Så kan man komme videre med at arbejde for fred i verden.

• #56   4. jan #54

Jo det kan man gøre med lovgivning og den kommer som andre lande i EU.

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#57   4. jan okay ? verdensfred er der nok ikke meget profit i alis så den er aflyst og hvis du skulle arbejde for den ?. så kræves det nok at du stak næsen lidt ud af døren i ny og næ

• #58   4. jan ha verdensfred.....er det en miss usa kontest? ingen i USA vil verdens fred for så er der ikke et USA, sverige går også rabundus når de ikke kan levere til USA, Israel bliver overrumplet af arabere fordi de ikke har de nyeste våben, NATO bliver jævnet med jorden, og alle danser rundt om æbletræet med en snor som midsommer i Sverige.

rovdyr begynder at græsse og går sammen med antiloper og alt er så rosenrødt...

Som taget ud af et blad fra >Jehova sviner...

• #59   4. jan Skal vi eller USA blande os i opstanden i Iran?

polysl
    for at vende tilbage til temaets spørgsmål - så var mit svar til dit spørgsmål i tankerne med det samme et NEJ, det skal hverken vi eller USA blande os i, men efterhånden som jeg i medierne læser og hører mere og mere om opstanden i Iran, er jeg blevet i tvivl om vi og US skal blande os, for jeg tænker om det, der i øjeblikket sker i Iran, kan udvikle sig til et 2. Syrien?

Skulle det ske, som jeg er overbevist om uden videre kan ske, for opstanden i Iran minder alt for meget om begyndelsen af borgerkrigen i Syrien, og så ved vi sikkert alle, hvad der forventer os her i Vesteuropa - en ny flygtningestrøm, og den bliver større end i 2015.

• #60   4. jan Annella

Vi deler samme synspunkt, men igen jeg er ikke i tvivl om at vi skal lade dem klare sig selv.

• #63   5. jan Hvordan tror I at verden ville se ud uden USA ??

Og nej, vi skal da ikke sidde og se på, at de slagter hinanden i Mellemøsten, der hvor de er så gode til det. Hvis ikke der er borgerkrige så er der krige landene imellem. Nogen som kan huske, hvornår der har været fred i Mellemøsten, jeg kan ikke, der er konstant krig den ene krig afløser den anden.

Og lad så være med at sige, det var en stor fejl, at Saddam Hussein blev afsat, han var også en satan.

• #65   5. jan Alis har konverteret, hun er islamist, sådan er det, men hun har det lige som alle de andre muslimer, de bliver i Danmark, for det er nemlig paradis på jorden

Dog er det slet ikke morsomt, det er faktisk ret alvorligt, at vi har landsforrædere i blandt os, men de burde ikke have stemmeret.

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#66   5. jan jeg tror sku hun bruger samme måske som mig. dog er jeg ikke sikker da ikke en kæft kan se forskel på kørvelet grundet de sorte gardiner

• #67   5. jan Polysl # 58

For mig er verdensfred meget mere end en utopi. Når jeg ser rundt omkring i verden hvad krig medfører af lidelser og død, så tænker jeg at dette skal civiliserede mennesker ikke acceptere.
    Vi har mennesker der løser konflikter med slagsmål og våben, og vi har dem, der løser konflikter med dialog og frivillige kompromisser. Hvorfor i alverden er det de primitive i af de to grupper, der har magten?
    Det har oven i købet mange andre negative konsekvenser.

Jeg går ind for en verdensorganisation som FN, hvor folk sætter sig ned omkring et bord og prøver at løse konflikterne og afhjælpe nød og fattigdom, men den fungerer ikke godt nok endnu.

Hvis vi ikke får stoppet de krigsgale, så ender vi med at udslette alt liv på jorden. Interne konflikter som i Iran synes jeg ikke vi skal blande os i, de må finde deres egne løsninger som stemmer med deres egen kultur, men vi skal støtte de flygtninge, der ikke kan klare det længere og som søger hjælp. Det er en opgave for FN.

• #68   5. jan Nu er der præventiv "krig" som vi ser med usa flåde i nærheden af Nordkorea, formålet er at Nordkorea ikke angriber Sydkorea, og så eksemplet Syrien hvor usa kun har en konsulterende rolle.

Så de krigsgale kan godt til tider vurdere i deres deltagelse på fredelig vis.

Nu har vi i årevis fordømt at Rusland krænker vores luftrum uden det har hjulpet. Så nogle gange må vi sætte en streg i sandet og skyde bæstet ned. Så kunne det være de tænker sig om næste gang på at flyve i dansk luftrum på trods af utallige advarsler.

• #69   5. jan FHHH # 61

"Økonomisk støtte er ikke noget man er berettet til, så Trump må da selv bestemme hvad han vil støtte og ud fra hvilke kriterier. "

Det er ikke demokrati, det er den stærkes ret og pengenes magt. I et demokrati har de ubemidlede lige så meget ret til medbestemmelse som de velhavende. Man kan ikke bare flå folk for penge og så fortælle dem at dermed mister de også deres demokratiske rettigheder.

"Israel kan ikke forhandle med palæstinenserne, da de er muslimer og ikke kender til begrebet enighed og ikke vil give sig noget."

Det er det billede af muslimer, vesten med deres psykologiske krigsførelse har forsøgt at hjernevaske befolkningen med.
    En vigtig del af al krig føres på de psykologiske plan.
    Det billede af muslimer er ikke rigtigt, og det passer faktisk meget bedre på vesterlandske neoliberalister.

"Hvem er der der har givet DF den magt? Det er befolkningen der har stemt dem ind. Det kaldes DEMOKRATI og er den styreform vi har valgt herhjemme."

Det er et af de rigtigt store problemer her i Danmark at folk ikke har forstået hvad demokrati er. Alt for mange er ikke opdraget til medbestemmelse og medansvar, de er opdraget til at lystre og lade sig styre. DF har brugt den samme metode som nazismen til at udnytte demokratiet til at få indført deres eget diktatur. Hjernevask - propaganda og angst.
    Man bliver ved med at gentage de samme løgne indtil folk ikke gider at protestere længere, og så er det hokus-pokus blevet til sandhed.
    Man truer folk med alle de ulykker, der vil ramme dem, hvis de ikke stemmer DF. Det minder alt for meget om de principper med beskyttelsespenge, der bruges i visse forretningskvarterer.
    En, der for mange er specielt svær at gennemskue, er hvordan man behandler kriminelle. Når DF kører frem med at de skal bare straffes noget hårdere, så vil mange opfatte det som retfærdighed og forsøg på at beskytte befolkningen. Nazisterne brugte samme metode.

"Russerne bestemmer ikke bare deres egen levevis, når de går ind i et suverænt land som Ukraine."

Striden omkring Ukraine startede med at man ved et militærkup afsatte den demokratisk valgte præsident som var pro-russisk. Europa ville hellere have en præsident, der var pro-Europa, og Fogh brugte sin stilling som Natos generalsekretær til at bakke op om de pro-vestlige oprørere. Føj! Ukraine er ikke medlem af NATO, så han havde ikke noget at skulle have sagt i det spørgsmål, men så tog han fat med psykologisk krigsførelse.

"Desuden har jeg heller ikke hørt om at arbejdsløse er døde af sult her i landet. Hvornår er det sket?"

De sidste 15 år er der mange arbejdsløse, der er døde af dårlig ernæring og sygdom. Det tager lidt længere tid, og der kommer til at stå noget andet på dødsattesten.

"Hvem siger at muslimerne ikke må beholde deres værdier?
    Når der er strammet så meget op, så er det fordi at de holder alt for meget på deres gamle kulur, som i bund og grund er den de flygter fra."

De er flygtet fra krige, bomber og overgreb, som har ødelagt deres kultur. De har ret til at bevare deres værdier og deres opdragelse. vi har kun krav på at de retter sig
    efter danske lovgivning, som de i et demokratisk samfund bør have indflydelse på. Samme ret har danskerne, og vores grundlov er så rodfæstet, at de ikke kan rokke ved noget vigtigt - hvad jeg heller ikke tror de har noget ønske om.

"De er overrepræsenteret i arbejdsløshedsstatistikker og sørme også i kriminalitet."

Sikkert - og fordi de er diskriminerede! Det er en af de ting, der afslører DFs udemokratiske sindelag, de ser aldrig efter årsagen og de gør ikke noget ved den. Uanset hvor fattige, syge eller diskriminerede folk er, så skal de bare gøre DF tilpas og lystre.
    Hvis man gør noget ved årsagen til et problem, så løser man problemet og så forsvinder det, i stedet for evindelige magtkampe, der forværrer problemerne.

https://www.b.dk/politisk-morgenpost/df-vil-give-boern-i-ghettoer-udgangsforbud-og-bandlyse-ramadan-i

Danskerne skal vågne op og se hvad det er for diktatoriske magtmetoder der infiltrerer det danske samfund mere og mere.
    Magtbegær kan ikke tilfredsstilles, og det ville man vide, hvis man ved noget om psykologi. Vi har set før i historien og endda inden for dette århundrede hvor galt det kan gå.

• #70   5. jan Jetset # 65

Hvor mange gange har jeg fortalt dig, at du ikke skal gøre rede for hvem jeg er eller hvad jeg mener. Det kan jeg godt selv!! Du fatter ikke en bønne af en natur som min, så du kan i alle tilfælde ikke.

Det er dig, der er en landsforræder! Jeg kæmper for at bevare Danmark og for at forhindre DF i at lave det om til et højrenationalistisk diktatur, hvor kun de velbjergede har rettigheder og vi andre er her kun på tålt ophold, og hvor de rige kan administrere alle andre efter deres eget forgodtbefindende og hvad der tjener deres egne interesser.

Jeg kæmper for at bevare menneskerettighederne i Danmark, for DF vil gerne have dem afskaffet.

Eller sagt på almindelig dansk: Hold din kæft!

• #71   5. jan Polysl # 68

Jeg så for nylig at Nordkorea gerne vil åbne nogle radioforbindelser eller sådan noget lignende til Sydkorea, så de kan begynde at tale sammen.

Det er nok for tidligt at håbe, men der sker ikke noget ved at prøve

• #75   6. jan FHHH

Den lille fede rulleskøjte fra Nord har selv sagt han ikke behøver nogen udefra - de kan godt klare sig selv..

Så lad ham klare sit eget "OL"

• #77   6. jan FHHH # 73

I denne tråd har jeg op til flere gange bedt om at man holder sig til emnet. Alligevel kæmper man for at få det kørt over til at handle om min person i stedet. Jeg er ikke til debat, og man skal ikke indoktrinere andre, hvem jeg er og hvad jeg mener og føler. Det kan jeg selv, og jeg har et omfattende hjemmesidesystem hvor man kan hente oplysninger hvis man vil vide noget om mig.

I går så jeg på min facebookside en anden, der var i klammeri med DFere. En debat med DF blev sammenlignet med en boksekamp, og så var der et billede af et par boksere, hvor den ene blev trængt ud i tovene og grundigt slået i gulvet. Det sker jævnligt at jeg kan konstatere, at jeg er ikke den eneste.

Jeg kæmper for det demokratiske Danmark, hvor man fordelte både arbejde og udbytte, og hvor alle havde menneskerettigheder. Dengang havde jeg fuldtidsjob og mit arbejde var mit vigtigste livsindhold. Men jeg blev tvunget ud af arbejdsmarkedet fordi der skulle spares skattekroner så de velbjergede kunne få sig nogle skattelettelser og flere penge til luksus til sig selv. Det gik ud over både os, der arbejdede i sundhedssektoren og de klienter, der var tvunget til at være der.

Dengang havde vi gæstearbejdere, og jeg mødte en del muslimske kvinder med tørklæde i rengøringssektoren.

Det Danmark er blevet ødelagt af en flok topegoistiske neoliberalister som vil have flere penge til sig selv, og som kæmper for at få magt over resten af Danmark. Medmenneskelig respekt og tillid er blevet fremmedord. Hvad er det for noget? Vi, der har oplevet det, ved det, men andre, der ikke har oplevet det, kan ikke forstå det. Forhåbentlig kan de mærke, at der er noget galt.

https://www.bt.dk/politik/nyt-df-forslag-saet-fodlaenke-paa-ghetto-boern

Den slags fascister bør ikke få lov at køre det danske demokratiske frisind i sænk, og det får de heller ikke hvis tilstrækkeligt mange forstår sandheden.

• #78   6. jan Polysl # 75

Jeg synes det er nemt at forstå hvis Nordkorea satser på at blive fri af afhængighed. Det er et kommunistisk land, og USA og Vesten tryner de kommunistiske lande.

• #79   6. jan Alis

Cuba er jeg klart imponeret af som i så mange år holdt skansen som enerådig kommunistisk land. Men også her er der opblødning på vej hvor man nu har ejendomsret som var et helt ukendt begreb før.

De har også langt flere turister end før, og jeg er sikker på at de nok skal klare det rykind uden at man begynder at se skyskrabere, mc shit.

Nordkorea er næsten total lukket land som dog ikke er helt uafhængig af omverden, hverken olie, eller varer,

Det møde mellem nord og syd handler kun om at deltage i OL, og det mener jeg ikke de har fortjent når de i mange år har skudt deres missiler over syd, over i japans farvand, og i international farvand. Det er deres måde at true omverden med og hvor man derfor har lavet embargoer imod Nord.

>Intet fly kan vide sig sikker når de ikke meddeler affyringer så alle fly må undgå nord i store områder.

Men nord har haft mange muligheder for dialog men ønsker ikke dialog - det de ønsker er at nord og syd forenes med den lille fede rulleskøjte som leder. Hvem har i årtier provokeret mest i regionen? det har nord - syd gider ikke deres latterlige barnlige spil som nok er lidt en torn i øjet på rulleskøjten.

Så hvad er der så af løsninger når de ikke selv vil dialog - jo - klemme dem på import/eksport embargoer, nægte dem indrejse store dele af de omkringliggende lande. >Og så kan de så bare passe sig selv.

Nord er jo nogle drabelige kale som lever i sus og dus imens befolkningen dør af sult, ikke pga. embargoer, import/export men pga deres system. Det system kommer så fremtidig til at lide mere og mere af de nye restriktioner mod landet.

Så i lyset af den umenneskelige måde at behandle sine egne så skal de nægtes adgang til OL.

Jeg tror ikke på de selv har udviklet atomvåben, men har fået det hele som en færdig pakke af Rusland imens Putin sidder og gnider sig i fingrene over at få omverden til at tro at Nord er en atommagt.

• #80   6. jan alis

//citat
    USA og Vesten tryner de kommunistiske lande.
    //cltat slut

Og du mener ikke at Putin har trynet nogen?

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#81   6. jan 80. helt forkert synderen i verdensbilledet er df. sorry polyst

• #82   6. jan piv....troede ellers ......

Vidste ikke at DF er så verden omspændende at det er spændende hvad de vil..

Også skal vi ikke glemme de neo fantastike ....ups de hedder neoliberalistiske dem som er skyld i hele verdens lort og skidt.

Men på trods af det så sælger jeg ikke mine aktier i våben firmaer...de er så sikke som amen i en amerikansk hvat ever kirke.

Kan man skyde 2 gange på samme person - ja - hvis personen bevæger sig. devise fra USA og ikke min. Ingen overlevede når jeg skød.

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#83   6. jan ja jeg ved sku ikke. her i df. bliver ulovligt indtrængende med andre meninger. simpelthen skudt. og overlevende skydes igen. (gerne med saltbøsse).

• #84   6. jan Polysl

Jeg er meget modstander af Nordkoreas affyringer af missiler. Jeg synes det er en alvorlig trussel at atomvåben overhovedet findes. De burde destrueres, også i USA og Rusland.
    Men når USA og Vesten truer Nordkorea, så burde det ikke undre, at de prøver at forsvare sig. Løsningen kunne være at holde op med at true dem - så holdt de sikkert også op med at affyre missiler.
    Jeg er lidt skeptisk over for at det skulle være Rusland, der har forsynet dem med atomvåben. Ud fra det, man læser om Nordkorea, så er de temmelig godt i stand til selv at skaffe sig, hvad de skal bruge, og guderne må vide hvorfra.

Koreakrigene, hvor USA igen prøvede at smadre kommunismen, var meget forfærdelige.

Angående Cuba så har de bevist, at kommunismen kan fungere, og at den som den lover, sikrer befolkningen socialt og hvad der er nødvendigt. De har hele tiden været udsat for blokader fra USA, som tror at USA skal bestemme hvilken politik andre lande må føre.
    Det er erhvervsvirksomhederne der er statsejede i et kommunistisk land, ikke privat ejendom. Hvordan boligmarkedet fungerer ved jeg ikke, og det er sikkert forskelligt. Men læg mærke til at i et kapitalistisk land fungerer det ikke.

Man skal vel ikke gøre sig fortjent til at deltage i OL? Hvem bestemmer hvem der har gjort sig fortjent?
    Ja, jeg ved godt det er det, det drejer sig om, men for alle os, der har holdt vejret i årevis i skræk for konflikterne med Nordkorea er den en lettelse, hvis i det mindste OL kunne lade sig gøre med begge lande som deltagere. Alt hvad der peger mod fred er velkomment.

• #86   6. jan #85

Det skulle være den eneste grund til at tillade Nordkorea at deltage at deres udøvere kan hoppe af.

• #87   7. jan Ja, det går godt..Sverige er bange for Rusland og samler forråd plus de har fået mæslinger i uhyggelige mængder...

Månen kiggede på Jorden og spurgte om der var noget galt syntes han så noget sløj ud.
    Ja det går ikke så godt svarede Jorden. Men hvad fejler du, spurgte månen.
    Homo Sapiens, svarede han, hvortil Månen sagde, hvad er det.........

• #88   9. jan #70 - Alis, hvis ikke du vil have analyseret din tekst, så hold selv kæft. Du bestiller stort set ikke andet end at analysere andres tekster, du må godt, vi andre må ikke. Udover du er en landsforræder så er du også en diktator, du sidder her og propaganderer, at du er den eneste vidende om div. emner, vi andre er neoliberalister og det, der er værre endnu.

Det generer dig ikke det fjerneste at fortælle mig, hvor meget jeg får i skattelettelse og hvor egoistisk jeg er. Du ved ikke en skid om mig, så stop den diagnose, nu bruger jeg dine egne vendinger, men egentlig generer det mig ikke, jeg ved godt, hvem jeg er og hvad jeg står for, det er ikke det, du mener.

Jeg kæmper for at bevare menneskerettighederne i Danmark, for DF vil gerne have dem afskaffet.

Hvor er du reaktionær, du har slet ikke fattet, at DF vil ikke afskaffe menneskerettighederne, de vil bare gerne have lavet den nutidige, så de passe til anno 2018, verden er i stor forandring, men det er nok lidt for svært for dig at mærke - og tænk S er enig med DF, men det har du nok heller ikke bemærket.

• #89   11. jan Fortæller jer lige en vittighed, min varmeregning er ret høj, og så blev jeg fortalt at alle kunne få varmetilskud. Jeg ejer selv min bolig. De fandt frem til at jeg kunne få 38 kr....
    de bliver nu udbetalt sammen med min pension.

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#90   11. jan Jeg kæmper for at bevare menneskerettighederne i Danmark, for DF vil gerne have dem afskaffet.
    det her er jo helt forkert vi rigtige df ere vil da på ingen måde have hæmmet vores menneskerettigheder. det er da alle andre vi går efter det burde selv alis kunne se i hendes tågede veden
    39. mangler du ikke en ny kæreste til at hjælpe dig med at administrere den (ikke ubetydelige økonomi) du omtaler kære elizabetta 38 kr er en hel formue her i Jylland.

• #91   11. jan Ja, Rasmus, måske skulle jeg flytte, mine aner er jyske, er sikker på jeg kan få en flot villa med havudsigt for det jeg kan få for min lejlighed. Kunne godt bruge et atelier.

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#92   11. jan jeg venter på dig elizabetta. hvis du bare vidste hvad bolig og udenomsplads kan få her i Sydjylland med pris fra 100,000 og op til millionen samt billig indkøb syd for grænsen

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#94   12. jan du har fanget meningen fhh men med dobbelte priser og et af verdens største skattetyk +moms selvfølgeligt. så spørg lige om min dårlige samvittighed generer min nattesøvn nææ du. som god df er må man have visse fordele

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#96   12. jan mener du dermed at jeg ikke betaler skat fhh ? jeg er ellers rimelig sikker på at den side er rimeligt forsynet fra min side. så mit næste indkøb bliver såmænd også fra Tyskland. om du forstå det eller ej

• #97   12. jan Vi må have en tråd om SKAT

• Rasmus R
    Rasmus R Tilmeldt:
    nov 2017

#98   12. jan 97/ ?? har vi ikke det allerede skat

Kommentér på:
Iran