{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.337 visninger | Oprettet:

Skal vi have flygtningelandsbyer i DK {{forumTopicSubject}}

Nogen mener, det er en dårlig ide - for det vil skabe Ghetto Fabrikker, hvad det end måtte være, har aldrig hørt om det, nyt ord i retskrivningsordbogen.

Eller skal alle disse flygtninge spredes ud over det ganske land, hvordan og hvorledes, hvordan skal de huses, at placere dem i nedlagte lader, sportshaller, skoler, børnehaver ja, fortsæt selv, det ville da også kunne dannes Ghettoer af - der findes ikke nogen nemme løsninger, det er sikkert.

De bliver nok nød til at dele dem op i 2 grupper, nemlig dem som får asyl og dem, som ikke får.

Jeg kan ikke se nogen ide i, at dem som ikke får asyl skal integreres i det danske samfund, de skal vel bare vente på, at blive sendt hjem, når der bliver ro i de lande, de kommer fra.

Og dem der får asyl er vel den vigtigste del i denne her alvorlige situation eller ??


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Skal vi have flygtningelandsbyer i DK
  • #1   20. jan 2016 Iflg politiken er der 160.000 tomme boliger i DK.
    http://politiken.dk/oekonomi/bolig/ECE2791116/faa-overblikket-her-ligger-de-tomme-boliger/
    Det er jo noget af en sjat som burde udnyttes før man sætter penge i opbygningen af flygtningelejre.


  • #2   20. jan 2016 Ja - og når jeg ser på landkortet, så er det i udkants DK, der er flest tomme boliger, det er der nok en grund til, måske manglende jobs i disse områder, skulle de ikke ud på arbejdsmarkedet, det er politikernes store drøm smiley

    Og hvem skal betale husleje ??


  • #3   20. jan 2016 Jetset.
    Hvem mon betaler huslejen i nybyggede flygtningelandsbyer?
    Tror du lige de bliver lagt i områder med mangel på arbejdskraft?


  • #4   20. jan 2016 Absolut erik, det andet giver faktisk ingen mening. Det vil sige at man får dem blandet i stedet for at samle dem. Ikke særligt integrations funktionelt.

  • #5   20. jan 2016 Ja, det skal jo finansieres af Danmark - og nej selvfølgelig gør de ikke det Erik, men alle de tomme lejligheder du linker til ligger i UDKANT DANMARK

  • #6   20. jan 2016 Ja en landsby alene baseret på løntrykkere, Jojo og andre kabel børger vil gnide sig i hænderne.

  • #7   20. jan 2016 flygtninge landsbyer med eget postnummer er da vand på flygtninge mølle, for de vil helst samlet og ikke spredes. Det er netop fejlen man i første omgang lavede så vi fik Ghettoer.

  • #8   20. jan 2016 Jetset

    Man er absolut nød til at lave en opdeling i deres tro, sunnier og shia er ikke de bedste venner og de kan kun forenes når det er imod en kristen.


  • #9   20. jan 2016 Polysl, jeg mener ikke vi kan sammenligne dengang med nutiden, her handler det om emigranter, der søger asyl - dem der får asyl er en gruppe og dem der ikke får er en anden.

    De kunne i 1. omgang samle dem alle i en gruppe og efterhånden sortere dem, som får asyl og skal integreres, de skal ud på arbejdsmarkedet med det samme, og hvilke jobs de skal have, aner jeg intet om, vi har i forvejen mange tusinde, der mangler jobs - men det kan være, at de bliver skabt "kunstige" jobs, Danmark er jo kendt for meget, så hvorfor ikke smiley


  • #10   20. jan 2016 Jetset

    Østblokken skabte også en masse "kunstige" jobs men det er ikke vejen frem da der kun er en til at betale underskuddet. Man skal sortere i folk med høje uddannelser som kan gavne Danmark og så hjælpe dem i job jagten for at komme til et nyt land og forstå vores system er jo håbløst så lidt vinger under armene vil nok hjælpe en del i arbejde.

    Danmark mangler i den grad IT kompetente folk som ikke pleaser gamle lorte systemer fordi de gamle ikke gider lære nyt. Ud med de gamle røvhuller og ind med nytænkning- Open Source - gratis - milliarder at spare på landsbasis.


  • #11   20. jan 2016 SA kan tillade sig at sige nej til syriske flygtninge og andet og andre lande ligeså - grækerne, italienerne skider på registrering og sender dem bare videre - er det ikke på tide, at i DK får nogle nye regler, hvad asyl angår, hvis ikke vi vil miste alt, hvad vi har bygget op gennem århundrede.

    Vores velfærd er i den grad truet.


  • #12   20. jan 2016 En erhverv venlig sortering ville hjælpe meget på bundlinjen,.

  • #13   20. jan 2016 Hvis ikke der sker en knivskarp sortering, så ender vi ud i et Danmark, vi slet ikke kan kende.

    Der er sikkert nogen imellem med uddannelser, der er bare det problem, at deres uddannelser ikke er på DK's niveau, men det er selvfølge en start.


  • #14   20. jan 2016 Hvad med at gi dem noget jord og telt byer og kun biletter til mad i tre måneder. Så kan de vel starte en produktion af hjemegnens delikatesser og arabisk håndværk hvis de vil have cigaretter oa.
    De laver markeder og optræder med afrikansk dans med fjer på hovedet.
    Som Chinatown så arabisk town, ok med ghetto bare de forsørger sig selv.
    De kan fange fisk og holde høns, hvor svært kan det være.
    Glem diskoteklivet, det vil ta generationer før de gør sig fortjent til det.


  • #15   20. jan 2016 Rigtig mange af dem der er kommet, fordi de er flygtet fra krigen i Syrien, betaler faktisk husleje for at bo, hvor de gør. Jeg har en bekendt, der arbejder meget med asylansøgere, og langt de fleste af dem hun har med at gøre betaler husleje for at bo det sted de nu har fået anvist (nedlagt skole, udlejningshytte etc.)

  • #17   21. jan 2016 helt ærligt så skal vi slet ikke tage imod flere. for jeg mener at dem der kommer her op er jo ikke dem som har mest brug for hjælp. vi skal hjælpe alle de familier som ikke har råd til at flygte. så jeg mener luk grænsen 100% og hjælp nede hos dem.

  • #18   21. jan 2016 Kasper, det er også det LA foreslår, jeg synes slet ikke, det er en dårlig ide. De mener, vi skal meldes os ud af FN konventionen i 2 år, lukke vores grænse 100% afvise alle migranterne og kun tage kvoteflygtninge omkring 4000 pr. år, og så give hjælp i nærområdet, det ville være godt for vores eget land og det ville være en kæmpegevinst i nærområdet.

  • #19   21. jan 2016 helt enig. jeg tror selv at hvis vi skal blive ved med at forsørge alle de flygtninge som kommer her op. så kan vi godt vinke farvel til vores velfærdssamfund

  • #20   21. jan 2016 Det er lidt lissom hundehvalpe og kattekillinger....
    Hvis man først er begyndt og fodre på dem og tage dem ind i varmen, så de sgu dine og dermed dit ansvar.

    Vi skal ikke få dem til at føle sig hjemme, med mindre vi har tænkt os at beholde dem... smiley

    Jeg har af princip ikke noget imod mennesker fra andre verdensdele, men vi skal fisme tænkte os godt om inden vi integrerer disse mange flygtninge... smiley Det bliver ikke bare dyrt ! Det bliver RIGTIG dyrt ! smiley


  • #21   21. jan 2016 Så er jeg i kattekillinge-afdelingen, de vil få det, som blommen i ægget smiley smiley

  • #22   21. jan 2016 fister

    Vi er i gang med at lave samme fejl som Tyskland hvor man inviterede alle. 1.2 million er det blevet til indtil man indså at det blev for mange til at man kunne klare presset økonomisk.


  • #23   21. jan 2016 Og Sverige og nu vil de gerne have dem fordelt - jeg mener ikke det skal være et fælles problem, at der er nogle ukompetente statsledere, der bare vil være noget så gode, så gode at det ikke kan overskue deres godhed.

    De ligger som redt.


  • #24   21. jan 2016 Det kommer så frem i nyhederne at 2 fra Iran som taler for andre siger at forholdene er elendige i sportshallen hvor de har været i et år. De siger selv de er flygtet for at få en bedre tilværelse og ikke fordi de var forfulgt.

    Det fortæller lidt om den elendige asylbehandling som faktisk burde ved ankomst en forberedende samtale og alle dem som ikke er forfulgte straks sendes tilbage og gøre plads for dem som er.

    Så spekulere man på hvor mange af samme kaliber sidder i asyl centre.?


  • #25   21. jan 2016 Det er også derfor de kaldes migranter - kaldes også shopping asyl.

  • #26   21. jan 2016 De skal så bare hjem igen.

  • #27   21. jan 2016 Allerede i Tyrkiet burde de bremses - der er de ude af krigszonen - men hvad sker der for grækerne, de lukker dem rask væk ind i EU - Nu har Makedonien lukket deres grænse til Grækenland - fuldt forståeligt.

  • #28   21. jan 2016 Den eneste måde at stoppe strømmen på at når de fra et sikkert land prøver at komme til et andet så bliver de sendt tilbage.

  • #29   21. jan 2016 Hej med jer og har læst alle jeres kommentar og jeg må sige at jeg er enig, enig i at de ikke skal samles på et sted, enig i at de ikke skal sendes ud i udkants Danmark, da det så bare bliver til mere udkants Danmark og jeg har jo i mange år talt for en rigtigt god grænsekontrol (så ved vi hvem der er i Danmark) og ja jo mere uro jo mere had vil der komme og jeg forstå til fulde at andre lande lukker deres grænser, da det tærer på landene general.
    Tænk at jeg skulle skrive sådan, men også jeg er ved at være helt blank smiley


  • #30   22. jan 2016 Så siges der, at de har forfærdelige forhold og ingen fremtid i flygtningelejre, det står slemt til i Tyrkiet og Libanon, men ja, uanset hvilket land de ender ud i, er sådanne lejre ikke nogen fremtid - og jeg mener heller ikke, at det skal være det, det er et midlertidig ophold, de er i sikkerhed og må så bare vente på, at de kan vende tilbage - men Tyrkiet har fået en bunke penge af EU og lovet, at de ville gøre forholdene bedre, håber sandelig at det sker.

Kommentér på:
Skal vi have flygtningelandsbyer i DK

Annonce