{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.153 visninger | Oprettet:

Husk at stemme nej i morgen... ;) {{forumTopicSubject}}

Det er så typisk dansk politik, det her.... smiley

" Som i kære danske vælgere ka' se, så er det jo lutter gode ting vi vil ha' jer til at stemme ja til.
Vi vil jo bare ha' bedre mulighed for at bekæmpe international kriminalitet, internet-svindel og sexmisbrug af børn... Det vil i da ikke sige nej til ? Vel da ? smiley "

Og nej... Det vil vi ikke, men der er lige det problem at "pakken" vi stemmer om også indeholder mere... smiley

" Som i ka' se, vil vi jer kun det bedste, så hvis i stemmer ja, så lover vi til gængæld, at vi for fremtiden nok skal tage disse kedelige og besværlige beslutninger for jer. Så ka' i bare læne jer tilbage i sofaen, drikke en kop kaffe mere og se "vild med dans"... "ikk os da" smiley smiley

GU' FANDEN VIL VI DA EJ !
Vi stoler ikke på jer politikere. Har vi nogen sinde haft en god grund til det ???
Stem NEJ - Så har du stadig en snor i dine folkevalgte som du ka' "rykke i" når de får lidt for meget fart på.... smiley smiley


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Husk at stemme nej i morgen... ;)
  • #2   2. dec 2015 Så bliver jeg jo næsten nødt til at stemme JA - bare sådan for at få lidt spænding smiley

  • #5   2. dec 2015

    profilbillede
  • #6   2. dec 2015 Det var en god måde at skrive det på Torben, nu er jeg slet ikke forvirret mere. Men det bliver helt bestemt et Nej herfra.
    Og jeg stoler ihvertfald Overhovedet, Slet ikke på nogle politikere mere. Idioter Bedragere, pengeslugende egoistiske, selvfede, har jeg sagt idioter, nå men så siger jeg det en gang til IDIOTER. smiley smiley smiley smiley smiley smiley


  • #8   2. dec 2015 Det er så som så med samarbejdet syntes jeg, nærmere en mild form for diktatur, vi er så lille et land så vores røst er ikke særlig klar i mælet.
    Der er mange ting der ville være bedre hvis vi ikke var i EU.
    Alle de kvote opdelinger, nedlæggelse af plantager, destruering af frugter, ulogiske disputioner i min verden.


  • #9   2. dec 2015 Jeg stemmer JA i morgen. Det gør jeg, fordi jeg - ligesom Torben - tror på, at med samarbejde når man længst. Vi er allerede en del af EU; det har vi nemlig sagt JA til, og der ud over kommer vi også hen over de næste år til at stå overfor en række udfordringer på tværs af grænserne, som ingen kan klare alene.

    Jeg kan godt lide tilvalgsordningen, fordi den netop giver mulighed for at vælge til eller fra, frem for at stå helt udenfor.


  • #10   2. dec 2015 Bare rolig Fister...... Min blyant kan IKKE sætte X ved ja

  • #11   2. dec 2015 Ja den er fin, Louise... smiley
    Du skal bare lige vide, at det ikke bliver dig og mig der vælger til og fra, men folketingsmedlemmerne - som jeg ihvert fald ikke tør give den magt... smiley


  • #12   2. dec 2015 Det er rigtigt hvad du skriver Louise : Vi har sagt ja til EU det gjorde vi i 92.
    Men det var med de forbehold som du stemmer væk i morgen !!!!!
    Hvis det ender med et ja i morgen så er det folketingets europaparalement der bestemmer fremover !! Så når du krydser ja så nyd det, det bliver din sidste mulighed for at stemme om noget !!


  • #14   2. dec 2015 Hvis det bliver et JA - så kan vi nedlægge Borgen og sende politikerne på pension EU skal nok klare skærerne. Jeg har aldrig sagt ja til EU, jeg er ikke blevet spurgt om hvorvidt vi skulle have alle de fattige østeuropæiske lande med, hvad bidrager de med ??

    EU er en stor fiasko, vi er ikke enige landene imellem, og hvordan er det lige, de har klaret eller klarer denne flygtningestrøm, landene imellem er slet ikke enige om, hvordan det skal håndteres.

    Jeg stemmer NEJ, fordi jeg gerne vil have bare en lille smule indflydelse på, hvad vi skal indordne os under, vi skal bevare vores suverænitet og beslutninger skal tages i Folketinget og ikke i EU - vi fik ørerne tudet fulde om, at vi ville gå rabundus, hvis ikke vi gav afkald på Kronen, det ville være en katastrofe, hvis ikke vi gjorde, godt at vi ikke gjorde, der siges så meget vrøvl, jeg har ikke en eneste gang hørt et virkeligt godt argument for et JA, ikke et eneste.


  • #16   3. dec 2015 Torben altså....

    Hvis det ( gud forbyde det ) bliver et ja, så behøver folketingets siddende medlemmer ikke længere at spørge deres vælgere, når der skal vedtages et punkt fra tilvalgsordningen. Der skal bare være et simpelt flertal i folketinget.
    Og det er lige præcis denne blankocheck vi ikke må give disse EU-liderlige danske politikere.... smiley

    Du siger du har læst hele valgoplægget, så det her ved du også udemærket. smiley


  • #17   3. dec 2015 Stemmer nej til julemanden.

  • #18   3. dec 2015 Så er dagen kommet, hvor i skal hen og afgive jeres stemme...

    Om i stemmer JA eller NEJ, skal jeg ikke bestemme, men -

    Hvis i der imod har tænkt jer at stemme "blankt", så er det faktisk bedre at i bliver hjemme, da en blank stemme "forplumrer" resultatet og kun til fordel for JA-siden...

    God dag til jer alle


  • #20   3. dec 2015 Det bliver et nej her fra smiley .

  • #22   3. dec 2015 Fister, jeg kan sagtens følge din pointe mht mistillid til politikerne. Det er såmænd heller ikke, fordi jeg selv har blind tillid til dem.

    Men når det er sagt, så har vi selv mulighed for at vælge, hvem der skal sidde på taburetterne i Folketinget, og de mennesker, som sidder der nu, er faktisk dem, vi selv har været med til at vælge ind. Hvis vi ikke føler, at de gør det godt nok, har vi mulighed for at vælge nogle andre ved næste Folketingsvalg.

    Så selv om vi overlader nogle beslutninger til Folketinget med et JA i dag, så har vi stadig som vælgere noget at sige mht. hvem vi vælger ind i Folketinget til at tjene vores interesser. Og så må vi jo bare vælge dem, vi stoler mest på.

    Som jeg ser det, er der fordele og ulemper ved både JA og NEJ. Men jeg tror stadig, fordelene er er størst, hvis det bliver et JA. smiley


  • #23   3. dec 2015 JA, JA og atter JA - ikke mindst efter at Nej-politikerne har fumlet lidt for meget i det både i DRs debat i tirsdags og i TV2-debatten i går, hvor de flere gange blev sat på plads af den indkaldte ekspert.

    Herudover er det også en kendsgerning efter min mening, at der er flere der stemmer JA, fordi de har sat sig ind I stoffet end dem der stemmer NEJ, der for fleres vedkommende blot stemmer NEJ i protest over en eller anden Ja-politiker de ikke kan lide eller som ikke er så pæn osv.


  • #25   3. dec 2015 Vi får ikke mere suverænitet ved at stemme JA, nej bliver det et ja, giver vi afkald på suveræniteten totalt, og vi får den aldrig igen, hvad er der galt med et retsforbehold, det er ikke alt, hvad der bliver besluttet i EU, der kan være lige godt for alle lande, det har vi erfaret gennem alle de år, der har eksisteret EU, ved at det bliver et NEJ, bliver vi ikke smidt ud af EU, men EU er jo en stor lyserød elefant der smuldre, lad os blive ved med at tage stilling fra sag til sag og lad os beholde vores retsforbehold og det sidste af vores demokrati, så ikke det også bliver til en stor lyserød elefant.

  • #26   3. dec 2015 JA siden har ikke haft den store overbevisning og hvorfor ikke, fordi der ikke er nogen, præcis på samme måde, da vi skulle stemme om, hvorvidt vi skulle give afkald på Kronen, godt vi ikke gjorde det, den skal vi også bevare, hvordan var det lige det gik for grækerne, de mistede det meste af deres turisme - og spanien, er det hver anden ung, der er arbejdsløs - sørgeligt sørgeligt.

  • #28   3. dec 2015 Torben, har det slet ikke noget at gøre med den fælles mønt EURO, da grækerne mistede Drachmeren og ligeså Pesetas mistede de også en meget vigtig indtægtskilde i turismen, det er altså dyrt at skifte mønt og det ene med det andet herunder også arbejdsløshed !!

  • #30   3. dec 2015 Jamen, hvad har det så, kan du give mig en forklaring på, hvorfor alt lige blive mere en 3-dobbelt så dyrt syd på efter EUROEN ??

  • #32   3. dec 2015 Det er jeg enig i, Torben, men du ved også godt lige som jeg, at Sydeuropa har haft turismen som den store indtægtkilde, den forsvandt med Euroen - alt blev mere dyrt end her en stor synd ....

    Og oven i det, så har de haft nogle vattede politikere til at styre -


  • #34   4. dec 2015 Det ene med det andet, mener jeg - men lad det nu ligge, vi har heldigvis beholdt Kronen og vores retsforbehold smiley smiley

  • #36   4. dec 2015 Jeg forstår ikke, at du er parat til at give afkald med alt selvstændighed, du er parat til at give køb på Danmark - EU bliver aldrig en samlet masse, der tænker ens, det må du have erfaret gennem så mange år, jeg er lykkelig for, at vi har Kronen, Retsforbeholdet og vores Kongehus og tildels vores demokrati, det er værdier, vi skal værne om.
    KH
    Nationalisten smiley


  • #38   4. dec 2015 Der er meget stor forskel i min verden på at give EU lov til at styre, det retsforbehold vi heldigvis stadig har er det sidste, resten er i EU's hænder og så have et godt internationalt samarbejde, der er jo ingen NEJ siger, der ikke ønsker et samarbejde.

    2 forskellige ting smiley


  • #39   4. dec 2015 Jeg synes Danmark er et forkælet lille land med en befolkning, der jævnligt forlanger særbehandling - og den holdning er helt ude af proportioner - efter min ringe mening. Vi er en del af et fællesskab, som vi tilsluttede os fra 1.1.1973 - og kan vi ikke lide lugten i bageriet, er jeg overbevist om at de øvrige 27 lande hurtigt kan leve med, at Danmark melder sig ud.
    Danmark kan efter min mening ikke undvære EU, men EU kan så sandelig sagtens undvære Danmark.


  • #42   4. dec 2015 Jamen, gør det noget, at vi skal arbejde lidt for det, vi gerne vil have. Hvorfor vil du give køb på Danmark, jeg forstår det slet ikke, havde det været et ja i går, så var det slut med al selvstændighed - og vi ville aldrig komme ud af det, det er uhyggelig skræmmende.

    Frank siger godt nok, at EU kan undvære Danmark, jeg tror ikke han har ret ift til Europol bl.a., men det kan være jeg er for indbildsk.


  • #44   5. dec 2015 Tror der er noget du har misforstået mht USA Torben. De enkelte stater har mere selvstyre en det nogensinde er meningen EU vil give deres medlemslande !!



  • #47   5. dec 2015 Så tror jeg du skal prøve at spørge dem Torben !! Jeg kender også en del til staterne, har været der flere gange.
    Der er meget forskellige regler fra stat til stat. For at nævne et af de nyere eksempler var der jo det med at USA skulle tage en del af flygtningene fra verdens brandpunkter !! Der var nogle stater der meget klart meldte ud at det blev ikke her ................ Mht deres våbenlovgivning, færdselslove, love om eurforiserende stoffer, tax mv. Når jeg importere til USA er der også meget forskellige regler eks emulutions krav på køretøjer Osv osv
    Staterne er som små lande... Prøv at spørg igen Torben


  • #49   5. dec 2015 kære Jetset - hvorfor er det bedre at skulle arbejde hårdt for at opnå alt det, som vi ville have haft allerede i dag med et ja?? Jr. Torben.

    Jamen, det er jo ikke alt det, DK vil have, derfor blev det et NEJ.


    Samarbejde er ikke lig med at afgive selvstændighed!

    Det er jo ikke rigtigt, stemte vi ja til hele Kagen, var det ikke kun samarbejdet men også EU's love og regler, altså det er ikke i Folketinget det foregår, nej det er i Bruxelles, beslutninger bliver taget.

    EU er og bliver ikke noget, der kan sammenlignes med USA...
    De enkelte stater i USA har kun et selvstyre på størrelse med en lille dansk kommune men EU består af 28 suveræne stater, som selv vælger de områder TIL hvor overordnede instanser er praktiske - men i det daglige kan alle EUlande beholde deres egen måde at styre på via deres selvstændige parlamenter.


    Jamen, hvorfor så de afstemninger, hvis det er sådan det foregår, det er jo ikke sådan det foregår, giver vi afkald på retsforbeholdet, så er det slut med selvstændige beslutninger.


Kommentér på:
Husk at stemme nej i morgen... ;)

Annonce