{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.
  • Manglende strøm i en væg og en toløbet kontakt, der ikke kan slukke i kolonihaven 880 kr.
  • Skift af bruse armatur 500 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  Su lån
  • #1   24. aug 2014 Su lån skal bruges til at leve for, ikke til alt muligt andet lort.
    Og gør op med dig selv om du ikke kan finde et arbejde, SU lån er det dummeste lån du kan tage, omend det er det lån med laveste rente. Men hvor sjovt er det at betale af på et lån over 5-10 år, fordi man ikke gad tage et arbejde ved siden af studiet?

Men du skal ikke skrive noget som helst, du ansøger bare, men tænk dig om først smiley

Mvh en der hvertfald ikke gad arbejde under studietiden smiley

• Michael M
    Michael M Tilmeldt:
    aug 2014

Følger: 1 Emner: 3 Svar: 1
    #2   24. aug 2014 Hvorfor er det dumt at tag su lån? De har det laveste rente plus det bliver sket ikke noget problem at betale tilbage efter 12 mdr da jeg har job??

Nogle der os ved hvor meget jeg ca kommer til sat betale tilbage hvis jeg låner 10.000 og en rente på 4 procent?

• #3   24. aug 2014 Tog selv SU-lån til indskud til lejebolig. Da jeg fik den tilbage igen så bruge jeg dem istedet på og rejse smiley

• Maibrit G
    Maibrit G Tilmeldt:
    jan 2009

Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 384
    #4   24. aug 2014 De er som sådan ligeglade med hvad du skal bruge pengene på. Du søger om lånet på su.dk under "min SU".

Her antager jeg selvfølgelig, at du får SU og dermed også går på en SU-godkendt uddannelse.

• #5   25. aug 2014 Et SU lån, er da noget af det bedste du kan give dig selv som studerende.. Jeg arbejdede hårdt i det første år, men valgte et SU lån de to næste år, da studiet har meget studiebelastning, og kræver meget læsning. Når jeg er helt færdig skylder jeg 65.000kr. De penge er en god investering i ens egen fremtid, og jeg har det fint med at have betalt min egen uddannelse, da dette formelle beløb hurtigt er betalt af igen, så intet problem fra mit perspektiv overhovedet. Det handler vel i bund og grund om, hvor god man er til at håndtere penge når man har dem !

• #6   25. aug 2014 du er godt klar over et du ikke bare får 10,000kr sådan i hånden. dengang jeg studerede kunne man vælge 2 satser af su lån en lille og høj mener det var 1000kr og 2000 sådan ca og det fik men så ekstra hver måned

• #7   25. aug 2014 Ja, man står først og kan hæve 10-11.000 efter 4-5 måneders tid på SU.

• #8   25. aug 2014 Kasper: Man kan selv vælge beløbet pr. måned, hvor det højeste for mit vedkommende er 2987kr. pr måned. Hvis jeg ikke vælger at få det udbetalt i en given måned, så kan jeg senere få dem udbetalt senere i en anden måned hvis jeg ønsker det. Jeg læser på mit tredje år, og det har altid været sådan igennem min studietid. Jeg går ind SU.dk og der regulerer jeg i SU udbetaling som det passer mig.

Jeg går ud fra at beskeden var til vedkommende som startede tråden, jeg vil bare påpege at et SU er ganske simpelt at gå i gang med, så længe du eksempelvis er kommet ind på en SU berettiget uddannelse.

Hilsen Hilsen Peter

• #9   26. aug 2014 Jeg har fået at vide, at man så bagefter kun kan AFBETALE et fast beløb hver måned og dermed ikke kan afbetale hele gælden på en gang ligesom ved et banklån eller kassekredit. For hvis det passer, så er det da træls at have en gæld hængende de næste 10-15 år, selvom du har pengene til at få det betalt ud smiley

• #10   26. aug 2014 Peter S okay var jeg ikke klar over. men nu er det også en del år siden jeg var på su smiley

• #11   26. aug 2014 #9
    Afbetalte konens su lån på 1 gang ( 35000,-) for 4 år siden, det var ikke noget problem. Og forløb smertefrit smiley

• #12   27. aug 2014 Winnie: det afhænger naturligvis af hvor meget man skylder, jeg regner med at have mit betalt færdigt efter to år smiley

Kasper: hehe tingene ændrer sig, og der sker hele tiden nye ændringer, så vi må se hvad fremtiden bringer.

• #13   28. aug 2014 Du skal jo sådan set bare søge på minsu. Større problem er det skam ikke.

Og til de negative. Hvorfor IKKE tage SU lån? Det er de billigste penge du nogensinde kommer i nærheden af at lån. Jeg kender op til flere der udelukkende har taget su lån for at spare dem op og købe en bil i stedet for at låne i banken.

Kommentér på:
Su lån

Annonce