{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
794 visninger | Oprettet:

hvor skal dit x sættes {{forumTopicSubject}}

hvor skal dit x sættes i år, og hvorfor..

jeg har også gået og tænkt over, hvorfor folk ikke vil fortælle det, hvad er det der er så hemmeligt i hvor man sætter sit kryds, er det noget man er opdraget med eller hvad?

jeg selv er som også kan ses DF'er og derfor til den blå blok og det skal ingen hemmelighed være, og jeg står gerne ved min politiske overbevisning, og nej jeg er ikke på nogen måder resist.

Handyhand

Få billig hjælp fra private

Beskriv din opgave og modtag gratis bud fra lokale med Handyhand.

Seneste udførte opgaver

• Opsætning af gardinstang 250 kr.
  • Montere en kattelem i en dør 1.000 kr.
  • El løbehjul - skift af bremseklodser - kugoo g2 600 kr.
  • Flytterengøring 2.500 kr.
  • Samling af 2 garderober fra jysk 2.000 kr.

Opret en opgave

Kommentarer på:  hvor skal dit x sættes
  • #1   7. sep 2011 Jeg kan hverken fordrage Helle Thorning eller Lars Lykke.
    Så det er pest eller Kolera.

Jeg stemmer enhedslisten, for at prøve noget rigtig ekstremt smiley

• #4   7. sep 2011 Enhedslisten. Synes sgu det er på tide at gøre en forskel. smiley

• #5   7. sep 2011 Klart DF. det eneste parti der siger tingene lige ud og også gør noget ved det, de er med til at vi ikke lukker alt og alle ind i vores land!!..

• #7   7. sep 2011 jeg gider ikke bitche over folk som stemmer det jeg ikke forstår.
    Men er det virkelig en god idé at udelukke kriminelle unge fra uddannelser og en chance for at slippe ud af et kriminelt miljø? I mine øjne svarer det til at feje de problemer under et gulvtæppe, i stedet for at gøre noget ved det.
    Tror du virkelig at man er motiveret til at tage en uddannelse og måske ændre ens livsstil efter et par år i fænglset?

• #8   7. sep 2011 selvfølgelig vil det ikke hjælpe alle. Men det vil bestemt hellere ikke hjælpe, hvis samfundet vender ryggen til dem.
    Selvfølgelig skal man ikke slippe for at blive straffet, men hvis man vil lave om på sit liv, skal man altså også have en mulighed for det.

• #9   7. sep 2011 Bliver sat i blank for første gang i mine stemme karriere..

Vanlget står mellem:
    Rød: INGEN økonomisk sammensætning af vores gæld.. Ser lidt ud til de bare vil bruge bruge og bruge uden rigtigt at hive noget hjem. De vil hverfald forbedre en masse ting og stadigvæk betale vores gæld af og der gør vi med 12 min ekstra arbejde om dagen, ahh jeg tvivler..

Blå: Vil bare ha at det er dem der arbejder hårdest i samfundet der skal afbetale den nuværende gæld, så som altid gøre de rig rigere og de fattigere fattigere..

Tænkte lidt enhedslisten, meen nej.
    Er mit syn på det.

• #10   7. sep 2011 Og det de hårdste der arbejder i samfundet mener jeg hændværkere etc.

• #12   7. sep 2011 tja, hvem enden der vinder, vil vi alle tabe smiley

Men jeg holder på Liberal Alliance. De ser det hele på en anden synspunkt smiley

• #13   7. sep 2011 V !

___

Derfor skal man ikke stemme rød blok!

Dette er historien om ti personer, der hver dag går ud på restaurant og spiser middag sammen.

Den fælles regning på restauranten ender hver dag på 1.000 kroner, og de ti deler den op på nogenlunde samme måde, som vi betaler skatter her i landet.

De første fire - de fattigste - skal derfor ikke betale noget. Den femte skal betale 10 kroner, den sjette 30 kroner, den syvende 70 kroner, den ottende 120 kroner og den niende 180 kroner. Den tiende, den rigeste af dem, skal betale 590 kroner.

Sådan spiser de sammen hver dag, og alle er de glade for den måde, de deler regningen på. Lige ind til restauratøren pludselig giver dem rabat: “Eftersom I er så gode kunder, giver jeg jer 200 kroner i rabat på jeres middage” siger han. En middag for ti personer koster derefter 800 kroner.

Gruppen vil stadig betale regningen på samme måde, som vi betaler skatter her i landet. Så de første fire bliver ikke påvirket: De skal stadig ikke betale.

Men hvad med de seks andre - dem som betaler - hvad skal de gøre? Hvordan skal de fordele rabatten på 200 kroner, så alle får en lige del? Og nu skal man holde ørene stive: De finder ud af, at 200 kroner divideret med seks bliver til 33,33 kroner. Hvis de trækker det beløb fra hver persons andel, skal den femte og sjette person have penge for at spise.

Restauratøren foreslår, at det mest rimelige vil være at reducere hver person regning omtrent jævnt, og han sætter sig til at regne på, hvad hver person skal betale.

Resultatet bliver, at også den femte person kan spise gratis, den sjette skal betale 20 kroner, den syvende 50 kroner, den ottende 90 kroner, den niende 120 kroner. Den tiende skal betale 520 kroner i stedet for de 590. Ergo får alle seks personer en lavere pris end tidligere, og de fire første kan fortsat spise gratis.

Men så er det, at én i selskabet begynder at sammenligne, hvad de hver især har sparet, da de står uden for restauranten og snakker. “Jeg fik kun 10 kroner af de 200 kroner”, begynder den sjette person og peger på den tiende. “Men du tjente 70?. “Præcis”, siger den femte person. “Jeg sparede også bare en 10´er. Det er uretfærdigt, at han fik syv gange mere end mig!”. “Det er sandt”, råber den syvende person. “Hvorfor skal han have 70 kroner, når jeg kun fik 20? De rige skal altid have det bedre!!!”. “Hør et øjeblik”, forsøger de fire første. “Vi fik jo overhovedet ingenting. Det her system udnytter de fattige”.

De ni personer omringer den tiende og giver ham tæsk.

Næste aften kommer han slet ikke til middagen, men de ni andre sætter sig til bordet og spiser uden at vente på den tiende. Da regningen kommer, opdager de noget.

Der mangler 520 kroner…”

• #16   7. sep 2011 Liberal Alliance

Jeg VILLE have stemt rødt fordi jeg gerne vil have arbejdende menneskers penge.. Men så opdagede jeg at der følger respekt og ansvar med stemmeretten, så nu kan jeg umuligt stemme rødt

• #17   7. sep 2011 R!.

Du har så evigt ret..

Tror jeg opretter et parti (vanvidsdemokraterne) der vil hæve bistanden 500% og sikre virksomheder en skat på 70 - 80% og så syntes vi at dyreplageri og atomkraft er rigtig tavligt..

Er sikker på jeg bliver en succes hos Enhedslistens vælgere

• #19   7. sep 2011 Rød blok lukker så meget lort ud så forstår slet ikke der er nogle der gider stemme på dem. Hvis de kommer på magten så vil vi helt sikkert se et skift tilbage til blå blok næste gang.

• #21   7. sep 2011 Jeg bryder mig ikke om Socialdemokraterne eller SF, og da SLET IKKE om Konservative eller DF, LA virker en kende useriøst. Venstre? Nej.

Det bliver sgu længst til venstre jeg sætter mit kryds.

• #23   7. sep 2011 Mobiler !

Du er den medst elendige debatør nogensinde, du hænger dig i små detaljer og når vi så siger til dig at du er forkert på den, skifter du emne igen igen.. Det utroligt du ikke selv kan se det

• #24   7. sep 2011 Jeg stemmer rød blok til valget den 15

• #26   7. sep 2011 Mobiler. Ved du overhovedet noget selv? Du kommer op med de mest latterlige ting og siger de køre spritkørsel og tar på ferie uden at passe deres job osv osv. Hvis du ikke kan komme op med noget bedre så må jeg sige du virker meget uvidene.

Det er private ting. Du skal ikke sige at alle på rød blok er engle og aldrig laver private fejl? Hvis man skal køre i det barnlige spor og ikke går efter hva deres politik er Så er nogle socialdemokrater også nazister. smiley deres skatteordføre anbefaler også folk at trække pengene ud af danske bank. Hvor barnlig kan man blive?

• #27   7. sep 2011 Forklar nu hva de 12 min ekstra om dagen vil hjælpe? Der er allerede plads mangel på arbejdspladsen. Hva hjælper det så dem der er i arbejde skal arbejde mere. De udføre bare et job som en ekstra mand kunne ha fået. Men det er jo sikkert billigere at ha ham til at gå ledig smiley

• #29   7. sep 2011 R! Jeg kommer sjældent til Kbh. Så jeg kunne faktisk være ligeglad. Men Det er jeg faktisk ikke. Syntes det er forkert. Vi lever i et frit land og skal kunne bevæge os frit rundt.

Det ender jo bare med det kommer alle steder.

Hvis det var for at få flere penge i kassen så heller smid nogle få øre ekstra på brændstof. Faktisk så jeg heller man fjernet afgiften på biler også brændstoffet stiger 1-2 kr eller hvor meget der nu skal til. smiley

• #30   7. sep 2011 Mobiler! Og jeg elsker når folk tror de er poppet fordi de stemmer rødt!
    Hvis du bare brugte lidt tid på nettet (udover baboom) så vidste du også det bare er en tekst der florere på nettet smiley

• #31   8. sep 2011 i eftermiddag?

• #32   8. sep 2011 I england havde de indført brugerbetaling for at komme ind i større byer.. Det blev et kæmpe kaos, og var op i hundens røv..

Der er ting både fra den røde blok og blå blok jeg er uenig i.. men et eller andet sted skal krydset jo sættes..

• #34   8. sep 2011 Camilla det kommer an på om du er blevet mere blå eller rød smiley

• #36   8. sep 2011 Venstre!

• #37   9. sep 2011 til jer der stemmer blankt, eller ikke stemmer, LAD VÆRE MED AT BROKKE JER OVER VORES SAMFUND.

• #38   9. sep 2011 Vil altså mene at der er KÆMPE forskel på at stemme blank eller ikke at stemme!!
    Hvis man ikke stemmer, så er man lige glad med samfundet!
    Hvis man stemmer blank, er det fordi man faktisk går op i samfundet, men ikke synes et fungere af en eller anden grund!

• #39   9. sep 2011 Undskyld, jeg kan bare slet slet ikke tage, at der ikke er nogle der fatter foreskellen på ikke at stemme og på at stemme blank! smiley

• #40   9. sep 2011 Sidste valg stemte jeg nu ikke på nogle. Der var jeg meget i tvivl.

Jeg blev så lidt rød da Lars Løkke kom til magten. Men så lige siden helles 12 min og alt det andet lort hun lukker ud så er jeg blevet mere og mere blå. Så jeg ved helt sikkert hvor min stemme skal sættes. Men jeg så nu gerne en anden end Lars som statsminister.

Kommentér på:
hvor skal dit x sættes

Annonce