{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
1.190 visninger | Oprettet:

gør alt lovligt... {{forumTopicSubject}}

(For lige at klargøre, betyder det ikke at jeg synes alt skal være lovligt) Men for mig er så simpelt, at der slet ikke er nogen grund til at gøre ting ulovligt.. Med lidt sund fornuft og god tankegang ville der slet ikke være behov for lovgivningen.. En god barndom og gode omgivelser skulle næsten være standard for et barns opvækst og næste kærlighed til hinanden.. Men problemet er idag, at alt handler om fashion, "X-factor" og være med på moden... Hvad er der sket med den generation af mennesker, der sad i rundkreds om et blå, røg den fede og hyggede sig i hiandens fællesskab... Hvis vi alle skal have det godt, må vi tilbage til den plan...

Grunden til alt det lort:
Du bliver født, de forældre drikker og tager stoffer.. Du begynder i skole, du er anderledes.. De andre tager afstand.. Det bliver ved og ved.. du bliver mere ensom.. Du kommer også ud i misbrug.. Du er ikke så køn, og det bruger de mod dig.. De fleste idag dømmer på udssendet, og det er fandeme ikke fair.. For du har ikke kontrol og styr på dit udseende... det er noget du bliver født med... Jeg væmmes af de folk, der sidder og snakker grimt om dem, der ikke har den fordel.. Fatter ikke at de ikke tager sig i at snakke grimt om andre....

Jeg lever efter at acceptere folk på udssendet, men døm mer efter hvad de går ind for.. En pige, som kun går op i sig selv og tør ikke at være sig selv pga. hvad hendes veninder vil sige, har ikke en skid til overs for.... Men et menneske, som til formål har at gøre livet for andre bedre, og lever efter de dejlige "hippie" værdier, er et godt menneske i mine øjne...

Hvad mener I???


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  gør alt lovligt...
  • #1   1. apr 2009 kan du leve uden regler?? hvad ville du gøre som er ulovligt idag, hvis det var lovligt imorgen??

  • #2   1. apr 2009 nu tænker jeg kunne på de regler, som kan give straffe...

  • #3   1. apr 2009 Hvad hindrer de fleste i at gå ind tage hvad de vil i butikerne uden at betale?? Det at det kaldes at stjæle og at det er ulovligt... Hvorfor lærer man som lille at man ikke må stjæle?? Fordi det er ulovligt...
    Et samfund vil ALDRIG kunne fungere uden regler...


  • #4   1. apr 2009 Liserie - hvad tror du grunden er til, at en 50-årig mand gør?? mit bud er, at han ikke har fået nok kærlighed som lille... for det er ikke et syndrom man bliver født med... Han har manglet kærlighed.. og på en måde er det også systemet, som har et ansvar.. At være opmærksom på sådan noget.. Men de fleste er bange for at komme for tæt og overtræde grænser, men sgu da heller det end at sådan noget sker...

  • #5   1. apr 2009 Simpel sund fornuft er lovgivning.
    I teorien vil jeg give mads ret.

    Liserie du ævler.


  • #6   1. apr 2009 Uanset kærlighed og opvækst efter bogen vil der stadig være sociale afvigere... Også i forhold til psykiske skader...


  • #7   1. apr 2009 Det er nu heller ikke altid en god opvækst gør én til et godt menneske.
    Hvis der ingen regler var i verden, så tror jeg hurtigt der ville komme nye. Måske ikke fra de samme personer, men der vil sikkert hurtigt samle sig store grupper, som vil diktere hvordan vi skal leve. Bander? Tidligere lovhåndhævere? Osv..
    Jeg tror desuden at der ville komme mange ulykker. Eks. bilulykker. Og hvem skulle stoppe folk fra at tage lige præcis de ting fra andre, som de har lyst til. I din verden kan man jo bare tage og tage, og det eneste man kan gøre er selvjustits.
    Uden love og regler, ville vi hurtigt ryge tilbage til en mere barbarisk tid.
    Bare min mening.


  • #8   1. apr 2009 jeg har aldrig hørt noget så ondsvagt.. og jeg holder fast i at "Med love skal man land bygge"

    der er brug for en fast bestemmelse på hvad der er i orden..

    vi kan ikke lade det komme ned til hver enkelt borgers dømmekraft... det ville aldrig fungere.. det ville blive ragnarok.. desuden kan jeg lige sige at de fleste pedofile ikke er det fordi det noget de selv vælger , men fordi i deres sind er de aldrig kommet videre , og derfor får alle pedofile krav om at opsøge psykolog og blive behandlet for denne sygedom..


  • Maibrit G
    Maibrit G Tilmeldt:
    jan 2009

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 390
    #9   1. apr 2009 Mennesket er pr. definition egoister, og derfor skal der være rammer, regler og grænser for hvad man kan tillade sig - og ikke tillade sig.


  • Tosse 2
    Tosse 2 Tilmeldt:
    jan 2007

    Følger: 1 Emner: 46 Svar: 1.406
    #10   1. apr 2009 Det eneste der forhindre mig i at ribbe hylderne på div. MC butikker er da lovgivningen...

  • #11   1. apr 2009 slap af man. hvis fx man må stjæle fra butikkerne tjener de ikke penge og lukker. så vil ingen lave andet end at stjæle, ingen arbejder hvilket vil sende os tilbage til stenalderen fordi ingen laver noget

  • #12   1. apr 2009 Så ville vi være i et land hvor kun de stærkeste overlevede, og det må da være meget værre end det eksempel du giver med at folk bliver sociale tabere pga deres udseende.

  • #13   1. apr 2009 mads B - hold da kæft du er spejlblank at høre på.
    Uden regler, ville der være anarki. Den stærkeste ville overleve. Så ville der netop SLET IKKE blive taget hensyn til dem som skiller sig ud. Deriblandt er du nok.
    Uden regler ville den stærkeste overleve. Som følge af det, ville de svage blive til slave.

    Det er da logisk tankegang at de stærke ville udnytte situationen markant og blive endnu mere grådige end de er i forvejen.

    Pak du din hippie teori ned og kom ud af din hash rus og se virkeligheden i øjnene. De love og regler der er idag, har højst sansynligt gjort at du ikke lever under slaveri og anarki nu!!!!


  • #14   1. apr 2009 frøken mia har ret... uden love ville vi gruppere os som små dyr og de stærkeste ville bestemme og de svageste ville leve et lorte liv / uddø.. mads.. det en ommer

  • #15   1. apr 2009 Tim - Med love skal man land bygge.

    Kunne ikke sige det bedre selv


  • #16   1. apr 2009 det hele vil Blive meget Værre uden Regler . det andet du skriver . kan jeg kun gi dig ret i smiley

  • #17   1. apr 2009 det skal så lige siges det ikke ar mig der fandt på det legenden smiley

    det blev sagt af Kong Valdemar den 2. da han stadfestede Codex Holmiensis i 1241. (Aka. jyskelov)


    Med Lov skal Land bygges, men vilde enhver nøjes med sit eget og lade andre nyde samme Ret, da behøvedes ingen Lov. Men ingen Lov er jævngod at følge som Sandheden, men hvor der er Tvivl om, hvad der er Sandhed, der skal Loven vise Sandheden.


    det kunne ikke siges bedre..


  • #18   1. apr 2009 og nej stoffer burde ikke være lovlige. de giver kun problemer.. de deler folk op i sociale lag , folk der ikke har råd til stoffer vil på grund af abenstinenser gå til andre midler for at få deres stoffer..

  • #19   1. apr 2009 Tim

    Ja jeg ved da godt det ikke er dig der fandt på det. Pointen var god smiley


  • #20   1. apr 2009 Mad b, det hele er ikke bare så simpelt at vi kan tillade alt. Det kan dog diskuteres hvad der skal give straf, og hvad der ikke skal.. Men anarki er ikke løsningen. Det ville ikke fungere , og hvis det gjorde var det fordi det altid havde været sådan.. Det er i hvert fald fuldstændig umuligt at lave det om til det nu...

  • #21   1. apr 2009 hvis man gjorde stoffer lovlige, ville der ikke være alle de narkotikakrige mellem banderne.. Der ville være muligt at afhente sit behov på apotektet... Og de penge, politiet ville spare på at udrydde bandekrigene, kunne bruges til at redde samfundet fra at rådne op....

  • #22   1. apr 2009 mads b , jeg har ikke lyst til at betale penge til folk der har lyst til at tage heroin og ryge hash.. og hvad så når folk begydner at dø af overdosis?

    har du set hvor mange alkoholikere vi har i danmark? netop nu ligger vi nr 1 i europa over hvor meget unge mennesker drikker.. forestil dig hvis vi introducerede et fint lille blandings misbrug af alkohol coke og hash ..

    mads du er 17 år , om et par år bliver du klogere.. og så vil du se hvor fjollet dit forslag er..


  • #23   1. apr 2009 Kan godt li' at du nævner det med frie stoffer og spare penge...
    Hvem skal fremstille det?? Og skal de gøre det uden bekostning??? Vil folk fra andre lande ikke prøve at få fat i det....
    Og hvad med alle dem der tager skade, som skal behandles resten af livet på bekostning af det danske samfund???


Kommentér på:
gør alt lovligt...

Annonce