{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}

Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  unge og druk
  • #2   29. okt 2008 mere hjælp


  • #4   29. okt 2008 set alkoholsgrænsen op til 138 år!!
    mere her (link fjernet)


  • #5   29. okt 2008 kan ikke løses med alders grænse. for vi får jo bare andre til at købe til os? (:

  • #7   29. okt 2008 opdragelse.

  • #11   29. okt 2008 Sæt aldersgrænsen op hjælper INGENTING .. Siden jeg var 13 kunne jeg købe alkohol, og rigtig mang tankstationer sælger uden at spørge om noget .. Det er jo det samme med rygning ..


    Jeg er enig med Jog-speed, at det handler om forældre opdragelse, og så skal diskotekerne være mere strikse.. synes det er fint at de har hævet aldersgrænsen og at man skal vise id med billede smiley


  • Niklas L
    Niklas L Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 68
    #12   29. okt 2008 der er intet man gøre, hvis du sætter alder op køber nogen andre bare for dem, hvis du sætter prisen op køber de bare lidt mindre, der er sort set intet som kan holde unge fra og drikke

  • Niklas L
    Niklas L Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 68
    #14   29. okt 2008 Johanne .

    opdragelse har intet med det og gøre, jeg er blevet opdraget med ingen alkohol, min far mor og familie drak ikke alkohol foran mig og min bror, men vi begyndte alligevel og drikke som 13 årig. den eneste grund til unge gør det er fordi de vil prøve noget ny, lidt ligesom stoffer.


  • Karina k
    Karina k Tilmeldt:
    nov 2007

    Følger: 2 Følgere: 1 Svar: 19
    #15   29. okt 2008 forælrene skal drikke dem så fulde at de har tømmermænd flere dage efter det hjælper på nogen.. vil da helt klart have mine 2 piger bliver fulde hjemme første gang end de smutter i byen og drikker der og evt kommer ud for en voldtægt :-s

  • Thomas .
    Thomas . Tilmeldt:
    jul 2008

    Følger: 1 Emner: 52 Svar: 464
    #16   29. okt 2008 jeg er nok en af de unge selv om jeg er nogle år ældre end 15
    jeg drikker ikke til hverdag heller ikke hver weekend eller hver anden
    jeg drikker måske en øl når jeg er nede ved en ven eller vi sider 4 personer og pelser en ramme dåse øl på en aften eller vis jeg spiser på drikker mig og den gamle måske en øl og det er det jeg går værken til fester eller noget sider ikke og drikker mig så meget væk at jeg ikke ved hvad jeg laver
    tror den eneste måde er at sætte prisen voldsomt op


  • #17   29. okt 2008 Niklas : Der er så nogle som har nogle forældre , der trækker grænsen hårdere. Jeg holder stadig på opdragelse smiley

  • Niklas L
    Niklas L Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 68
    #18   29. okt 2008 Johanne : det gjorde mine forældre da også, men det er jo ikke alt de finder du af når man sover en ven.

  • #19   29. okt 2008 Niklas : Jamen så er der jo også noget der mangler i opdragelsen smiley Hvor er respekten?

    Jeg må da indrømme at jeg selv har prøvet at snige med afsted til sådan noget, men når så min far siger at han måske ville komme forbi i løbet af aftenen, blev jeg hellere hjemme smiley


  • Niklas L
    Niklas L Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 68
    #20   29. okt 2008 Johanne : hah, mine forældre sagde noget ligende, men de dukkede aldrig op, de stoler så blind på at deres børn gør hvad de får besked på, men hånden på hjertet hvor man unge i en alder af 13-16 gør det når der er så meget nyt der skal opdages på så kort tid?

  • #21   29. okt 2008 Niklas : Det er rigtigt at der er mange som vil udforske det hele, når de mener de er store nok til det smiley Men der er altså også mange som kan vente eller ihvertfald ikke gå så hårdt til den (:

  • #23   29. okt 2008 Og det er meget muligt at forældre stoler meget på deres børn, men hvorfor burde de ikke? Jeg ville aldrig kunne snige mig et eller andet sted hen, men det er nu også mest af sikkerhedsgrunde og så er jeg rigtig pivet til at trodse mine forældre smiley

  • #24   29. okt 2008 Camilla : min lillesøster har lige lavet samme nr. Hun fik 2 sommerspy med og måtte KUN drikke de 2, men noget fik så lokket noget fishermann ned i hende og så kan hun virkelig ikke stoppe igen.. Så de måtte hente hende 2 timer senere på en cykelsti og alt hendes tøj var smurt ind i bræk .. Hun fik selv en meget stor forskrækkelse, men jeg skal love for hun også fik nogle ord med på vejen smiley

  • Niklas L
    Niklas L Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 68
    #25   29. okt 2008 Johanne : jeg synes godt nok ikke det er tit man møder unge under 16 som sidder hjemme og "hygger" sig i weekenderne

  • #27   29. okt 2008 tror ikke det ville hvis man satte aldersgrænsen på..

  • #28   29. okt 2008 Niklas : Det er det virkelig heller ikke .. Var i byen sidste weekend hvor 2 14-årige piger kom ind. Jeg fatter ikke hvad de laver i byen så tidligt.

    Camilla: tror jeg også især den forskrækkelse. Det påvirkede også mig blev sgu helt bange, hun så ud som om, hun havde taget stoffer


  • #29   29. okt 2008 tror desværre ikke det med at sætte det op virker..
    tror ikke det kan stoppes smiley


  • #31   29. okt 2008 Camilla : Haha nemlig smiley Jeg blev også selv sur på hende, for i mine øjne er hun stadig den bette møgunge smiley

    I pandrup har vi desværre ikke noget for de små mere, og så kommer de til Blokhus i stedet for..


  • #32   29. okt 2008 Det hjælper da ikke, at sætte aldersgrænsen op!
    Man får da bare sine forældre til at købe det, ellers er der mange tseder hvor de er ligeglade, og sælger til hver og en..


  • Niklas L
    Niklas L Tilmeldt:
    jun 2007

    Følger: 1 Emner: 7 Svar: 68
    #34   29. okt 2008 Johanne : nej det er godt nok vildt at de begynder at blive yngre og ynrgre,..

  • #35   30. okt 2008 Henret dem ved daggry... Så lærer de det ret hurtigt...

  • muzze m
    muzze m Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 36
    #36   30. okt 2008 hold kæft hvor er i alle sammen bedrevidende! smiley

    for i drak jo overhovedet ikke da i var 15-16 år, nææh nej..

    I lyder som om i mener at unge på 15-16 år overhovedet ikke kan tage vare på sig selv, og tage bestlutninger selv, og endda tænke selv?

    Ja jeg er 16, og JA jeg kan godt lide at drikke, og JA jeg ved godt at det ikke er sundt, men det er forhelvede da mit eget valg! smiley

    Sidste ting, jer på 18 år som synes det er fint at alkohol grænsen blev sat op til 18, hvordan ville i have det med at aldergrænsen f.eks blev sat op til 21 som i andre lande "for 18 årige kan jo sleeet ikke tage vare på sig selv" smiley


  • muzze m
    muzze m Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 36
    #37   31. okt 2008 Forskellen er jo at advare mod hvor skadeligt det er, og så helt at forbyde det..

    Jeg siger ikke at jeg er særligt klog, men jeg har da stadig min egen frie vilje til at drikke mig fuld hvis jeg har lyst (endnu).

    Jeg vil da med glæde høre på en der er ældre end mig, forklare mig hvad jeg udsætter mig selv for ved at drikke, men jeg synes folk der er ældre, snakker alt for meget ned til unge på 15-16 år, og lyder som om de er sååå meget klogere, men jeg kender da mange i den alder som opfører sig som de var 12 smiley

    Jeg mener man skal fokusere mere på at informere unge om skaden ved at drikke, istedet for bare at forbyde det, og sige "i aner jo ikke hvad i laver, i er jo kun børn" .. :S





  • muzze m
    muzze m Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 36
    #38   31. okt 2008 Og så synes jeg forresten heller ikke at Svampe, strøm og alkohol er en særlig god sammenligning, da Svampe og strøm jo er ganske almindelig dumhed at udsætte sig selv for.. smiley

  • #39   31. okt 2008 At både min mormor og morfar var alkoholikere, og min morbror drak sig ihjel, har da gjort, at jeg tænker noget mere over mit forbrug.. Alkoholisme er jo desværre arveligt.

  • muzze m
    muzze m Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 36
    #40   31. okt 2008 hmm, ja men så skulle det jo ulovliggøres for ALLE, da det jo langt fra kun er unge der drikker for meget..

    det er dét jeg mener med at man retter det for meget mod unge og siger "de unge kan ikke styre det" (læs: ved godt at unge drikker mere, men de ældre drikker stadig alt for meget)


  • muzze m
    muzze m Tilmeldt:
    okt 2007

    Følger: 1 Emner: 8 Svar: 36
    #42   31. okt 2008 Se DET er noget der virker Camilla.

    Jeg sidder her og er på vej på druk, men når du skriver sådan noget, mister jeg lysten til at drikke, for det er da forfærdeligt at have en dårlig lever som 20 årig :S


Kommentér på:
unge og druk

Annonce