{{ getTotalHits() | thousandNumberSeperatorFilter }} resultater Filter
{{group.groupName}}

{{ group.groupName }}

Medlemmer: {{group.memberCount}}
Forside Forum Medlemmer Annoncer {{ group.itemMoreItems }}
895 visninger | Oprettet:

Unge mennesker & druk ! {{forumTopicSubject}}

Igår var der en udsendelse i tv om unges druk vaner..
Til jer der ikke fik set det var det et typisk medie eksempel på medierne altid skal gøre ting værre end de er.

Spørgsmålet er så: hvad synes i om de unges drikkeri til fester?

I udsendelsen var der blandt andet en masse 13 - 15 årige som fik op til 15 genstande på sådan en aften.

Personligt var det slet ikke sådan dengang jeg var (ung). Jeg gad aldrig drikke mig hammer smadret, så hellere bare nok indtil jeg synes jeg havde det kanon sjovt, og hoppede rundt.

Jeg synes der skal gøres en større indsats for at stoppe salg af alkohol til unge under 16 år. Der bliver jo tydeligvis ikke gjort nok, når man i 9 ud af 10 butikker intet siger til at for unge mennesker kommer ind og går ud med en masse ice og øl samt vin.

Hvad synes i om emnet.


Spar penge på din forsikring

Kommentarer på:  Unge mennesker & druk !
  • #1   23. jan 2008 hmm syntes ikk de var serlig slemme dem der var der med igår..
    da jeg var i den aller var vi værrer


  • #2   23. jan 2008 15 genstande... sikke nogle svagpissere smiley


    Ej spøg til side..

    Synes ansvaret ligger hos forældrene.. De er fandme for vattede "Amen det er svært at sige de ikke må, når de andre må"
    Det handler bare om disciplin! Der skal sættes grænser for ungerne!

    De burde ikke drikke før de er fyldt 16 !


  • #3   23. jan 2008 Nizzle O> det undskylder da ikke at de bryder loven, pga de ansatte i butikskæderne ikke er gode nok til at holde kontrol med de unge mennesker, der må jo være en form for respekt for det et sted sku man tro

  • #4   23. jan 2008 ja hælder i mig til jeg ikk ved hvad hoved og røv er

  • #5   23. jan 2008 Nizzle > fik da også selv en flaske sprut i den alder, men det sagde mig bare ik det store alt det drikkeri, det kom først senere

  • #6   23. jan 2008 da jeg startde med og måtte drikke for min mor måtte jeg have 4 øl med + de 12 der lå ude i hækken..

    men jeg starde meget tidligt tror jeg var omkring 12-13 år da vi drak vi weekend oppe på vores skole i smug..


  • #7   23. jan 2008 Nizzle, godt mine forældre ikke var sådan.. jeg begyndte først at gå til fester hvor der var sprut da jeg var i slutninge af 15, starten af 16..

    Og ja, det har egentlig aldrig interesseret mig.. kan godt score og have det sjovt uden at skulle være fuld..

    5-6 genstande, så synes jeg man har det hyggeligt nok..


  • #8   23. jan 2008 Christina & Kenneth N: Synes det er et rigtig fint emne at bringe op. Jeg er af den holdning at de unge under 15 tror de er MEGET mere voksne end de er og synes det er fantastisk hvordan de kan blive opdraget til at starte så tidligt som 13 årige med at drikke sig LAMME!!! Tja, synes også der skal sættes hårdere ind, MEGET hårdere

    Samtidig synes jeg de var til grin i udsendelsen hvor de brugte brezere til at drikke som shots hehe skægt


  • #9   23. jan 2008 Hele den ide de unge mennesker har fået idag om at det er "Sejt" at have drukket X antal øl til en fest, er jo helt forkvaklet..

    Det er jo latterligt på et barnligt niveau, og sejt bliver det sku aldrig at drikke sig så stjerne stiv man brækker sig bag i sin forældres bil, ( bare et godt bud på hvad der kan komme ud af for mange drinks til for unge mennesker )


  • #10   23. jan 2008 stoffer er noget lort kunne aldrig finde på at inde tage det selvom mange af mine venner gør det !

  • #11   23. jan 2008 KNEP KNEP DRIK DRIK HOR HOR SNIF SNIF!


    Ej.. Stoffer? Tsssh syntes drankere og narkomaner er noget af det laveste.. og med narkomaner mener jeg: folk der tager stoffer jævnligt..


  • #12   23. jan 2008 Nikolaj
    Samme her.. En af mine tidligere bedste venner som måske havde tendens til ikke at være et af guds børn, og havde en rimelig fortid, mht forældre osv er også begyndt på det nu.. Før ville han aldrig røre sådan noget pga hans far har fået en hashpsykose som varer ved.. Men nu er han begyndt på det i weekenderne, tør ikke tænke på hvordan han ender nu.. Forkerte venner---> dumme valg..


  • #13   23. jan 2008 Nizzle> forstår jeg godt, men giver stadig ingen mening i mine ører, det hedder sku rød sodavand indtil man er 16 så kan i drikke jer et hul i jorden smiley sådan burde det være alle steder. En skam man kunne se de lidt ældre unge gå op og hente drinks til deres venner igår i udsendelsen som var under 16 fordi de ikke selv kunne købe dem.

    De lidt ældre kan åbenbart heller ikke se det forkerte i sagen.. men det kommer... alle kommer vel til fornuft før eller siden


  • #14   23. jan 2008 og havde en rimelig sur fortid*

  • #15   23. jan 2008 så længe de ikke ødelægger dit liv? :S
    det er deres eget liv de ødelægger, og deres fremtid. jeg drikker selv - men kan kontrollere det.


  • #16   23. jan 2008 Jeg syntes det er lige tidligt nok at starte med at drikke når men er 13 - 14 år.. Loven skulle sige 16år for at købe og drikke... Syntes også det lyder lidt vild at en på 13-14 år kan drikke 15 øl på sådan en aften. Mine ejne erfaringer sige da 12 øl så er jeg godt fuld og jeg er 22 og godt i stand så der skal lige mere til. Tror også helt bestem de unge "praler" lige om hvor meget de endelig har drukket..

  • #17   23. jan 2008 Prost! Cheers. SKÅL_

  • #18   23. jan 2008 stinne A

    jeg drikker også men jeg kan sq ikk kontrollere det smiley ej når jeg ikke kan mærke min næse ved jeg at jeg skal begynde at holde igen smiley


  • #19   23. jan 2008 Det tidligt og være alkoholiker...

  • #20   23. jan 2008 Syntes nu 15 genstande til en på 14 år er meget.

  • #21   23. jan 2008 Nizzle O. Det hjælper ikke noget at pisse. Du kommer bare a med en masse væske som er i kroppen inden du begyder at drikke. Der er self noget øl som også kommer ud med der er ingen alkohol i, det har kroppe fået siget fra inden. Man er jo altid tørstig når man vågner det er fordi du har tisset så meget når du har drukket. Kroppen manger væske.

  • #22   23. jan 2008 syntes egentlig dem i programmet spillede en del smart og lod som om de var 19-20år jeg er slev snart 17 og har smådrukket siden jeg var 15 men sys os det er meget federe at have det jsovt med få genstande end vovne op efter en hård udpumpning og ikk kan huske hvad der er sket de sidste 9 timer så ved man jo ikk om festen var god eller dårlig!!!!

  • #23   23. jan 2008 Jeg vil da sige at hende der pigen.. kan ikke lige huske hvad hun hedder.. men da de filmede hende og hun sidder og drikker det der smirnof ice, i et shotsglas og eksperterne siger at det er vildt sådan som vores drikkevaner er så vil jeg da godt indskyde at de overdriver lidt der..

  • #24   23. jan 2008 Da de drak ice a shots glas, var der da en a de piger som sagde "Føj" så de kan jo ikke en gang li det..

  • #25   23. jan 2008 Christina og Kenneth N - i er da bare mega misundelige over at i kan følge med de unge når det gælder om at drikke hjernen ud hehe smiley

  • #26   23. jan 2008 Rasmus^^DogH M... Det er jo et total useriøst det du siger..

  • #27   23. jan 2008 sya det er latterligt at folk begynder i så tidlig en alder ved godt jeg ikk selv var en engel men startede som 14 med at små drikke, men der er os ting man fortryder med alderen ,, det eneste det går ud på er at spille smart og det er da så tydeligt at se på og også at læse herinde , jeg kan drikke så meget uden at blive stiv woow, det er flot ,,sys nu 16 er en fin alder sku bare ærgeligt der ikk blir strammet op omkring det

  • #28   23. jan 2008 Julie P
    har det på samme måde hader at se små børn spille stive og rende rundt over alt


  • #29   23. jan 2008 Syntes der skulle være en lov om hvor gammel man skal være for at man må drikke. og den syntes jeg godt kunne ligge på 15 år..

  • #30   23. jan 2008 Jeg har ikke et problem, men det er bare typisk at når folk prøver at føre en alvorlig samte at der altid skal være en som fyre en masse pis a..

  • #31   23. jan 2008 Det var for sjov!
    Er du bare total humor forladt


Kommentér på:
Unge mennesker & druk !

Annonce